Följ Amazon Prime Deal Days – tusentals erbjudanden i 48h

Permalänk
Melding Plague

Följ Amazon Prime Deal Days – tusentals erbjudanden i 48h

Nu på tisdag drar Amazon igång höstens stora rea. Häng med på SweClockers och missa inte forumets bästa tips om låga priser på datorer, spel och hemelektronik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

När jag var ung kunde jag handla från hur många ställen som helst på webben. Idag är jag mer försiktig och har ej börjat med Amazon idag. Jag känner hela tiden jag har för många bollar i luften och orkar ej med att strula med en utländsk försäljare om det skulle krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När jag var ung kunde jag handla från hur många ställen som helst på webben. Idag är jag mer försiktig och har ej börjat med Amazon idag. Jag känner hela tiden jag har för många bollar i luften och orkar ej med att strula med en utländsk försäljare om det skulle krångla.

Min erfarenhet är att Amazon är lättare att ha att göra med än de flesta. Mesta går att lösa via chat på svenska. Reklamerade nyss en SSD köpt våren 2021, riktigt skräp, säljaren var inte ens Amazon (utan en som sålde via Amazon.se, var dock skickat från Amazon) och gick inte att kontakta; jag får pengarna tillbaka och kan köpa en dubbelt så stor SSD (av annat märke) för samma pengar.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag har inte förstått Amazon, de gånger jag hittat någon artikel på Amazon från att ha googlat på produkten så har det sett ut som CDON.
Alla möjliga olika pajasar som försöker tjäna en slant på dropshipping, när jag ser det så lämnar jag websidan direkt.
För mig har det funkat nättre att köpa direkt från Ali istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Min erfarenhet är att Amazon är lättare att ha att göra med än de flesta. Mesta går att lösa via chat på svenska. Reklamerade nyss en SSD köpt våren 2021, riktigt skräp, säljaren var inte ens Amazon och gick inte att kontakta; jag får pengarna tillbaka och kan köpa en dubbelt så stor SSD (av annat märke) för samma pengar.

Håller med, som onlinebutik har jag endast positivt att säga om Amazon. De har etablerat sig riktigt bra i Sverige, för min del i alla fall.

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med amazon gällande leveranser och reklamationer.
Sen är deras hemsida bland de sämsta som finns, men det är en annnan sak

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Riktigt nöjd med amazon gällande leveranser och reklamationer.
Sen är deras hemsida bland de sämsta som finns, men det är en annnan sak

Host. Elgiganten. Host.

Jag ville köpa en vara som fanns på elgiganten och amazon för samma pris. Jag försökte köpa i 10 minuter på Elgiganten då jag mest använder Amazon som sista utväg eller om det är mycket billigare men det laggade och tog 1 minut vid varje klick. Gick till Amazon och tryckte köp. Varan dök upp dagen efter till dörren. 15 sekunder från prisjakt till köp klart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Host. Elgiganten. Host.

Jag ville köpa en vara som fanns på elgiganten och amazon för samma pris. Jag försökte köpa i 10 minuter på Elgiganten då jag mest använder Amazon som sista utväg eller om det är mycket billigare men det laggade och tog 1 minut vid varje klick. Gick till Amazon och tryckte köp. Varan dök upp dagen efter till dörren. 15 sekunder från prisjakt till köp klart.

Jo sökmotor hos amazon är kass, hemsida är katastrof hos Elgiganten men där kan man söka enkelt....

Kan tydligen inte få allt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Går det göra klipp på typ cpu, gpu på denna kampanj? Någon som varit med innan tro?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Gillar inte Amazon. Och tycker det är tråkigt att Swecclockers måste ta till sponsrat material för att få ihop verksamheten. Men jag är väldigt tacksam över hur snyggt och transparent Sweclockers gör det jämfört med andra. Fortsätt så.

Permalänk
Medlem

Blir väl missnöjd som med alla andra reor nu för tiden. Finns säkert ett och annat klipp, men jag köper inget bara för att det är billigt. Kan tänka mig lite nyttovaror som IO-tandborsthuvud och liknande om det kommer på bra pris.

Permalänk
Skrivet av Pirum:

Min erfarenhet är att Amazon är lättare att ha att göra med än de flesta. Mesta går att lösa via chat på svenska. Reklamerade nyss en SSD köpt våren 2021, riktigt skräp, säljaren var inte ens Amazon (utan en som sålde via Amazon.se, var dock skickat från Amazon) och gick inte att kontakta; jag får pengarna tillbaka och kan köpa en dubbelt så stor SSD (av annat märke) för samma pengar.

Bra input, jag ska snart handla där men inte just nu. (vilket jag har sagt ett par år)

Skrivet av Dem8n:

Jag har inte förstått Amazon, de gånger jag hittat någon artikel på Amazon från att ha googlat på produkten så har det sett ut som CDON.
Alla möjliga olika pajasar som försöker tjäna en slant på dropshipping, när jag ser det så lämnar jag websidan direkt.
För mig har det funkat nättre att köpa direkt från Ali istället.

Det är precis som jag känner. När jag ska handla något från Amazon så är förklaringen att produkten inte finns i de vanliga butikerna. Orsaken till det är att marknaden för produkten inte är så megastor. Så jag pratar inte ens om datorprylar utan ofta elektronikprylar med analoga utgångar. Det blir då mer någon liten aktör som ser att det finns lite pengar att tjäna, det är på inget sätt konstigt och är troligen 100% seriöst.
Jag själv byggde nyligen en elektronikpryl, det gick på över 2000kr. Att köpa en färdig samma pryl på Amazon hade kostat ca 1000kr, (dyrt med elkomponenter och annat i sverige) Rent generellt i sverige tycker jag precis allt blir dyrare att bygga själv än att köpa en färdig produkt om den nu finns.

Både elgiganten och cdon har samma koncept, mer än att de inte har de exklusiva prylarna.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att själva ämnet i denna artikel, Prenumererar du på Amazon Prime?, för att uppnå statusen att få handla på REA (Amazon Prime Deal Days), tangerar ett något självskadeaktigt beteendemönster?

Edit: Råkade klicka Svara före jag var klar med texten, istf Förhandsgranska.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Jag är noga med att välja produkter som står "Fulfilled by Amazon" på, dvs att det skickas från deras lager. Undantag om butiken finns inom EU. Jag har t ex köpt en metallprodukt från Amazon där den såldes från en tysk metallfirma som jag kunde kolla faktiskt var i Tyskland. Samma sak med några klädesplagg från en firma i Slovakien.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag har hittat många bra deals på amazon men aldrig under prime deal days. Massor av marginellt prissänkt junk. De bästa dealsen hittar man när enstaka produkter sänks mycket och det är aldrig under dessa uppmärksammade dagar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Någon mer än jag som tycker att själva ämnet i denna artikel, Prenumererar du på Amazon Prime?, för att uppnå statusen att få handla på REA (Amazon Prime Deal Days), tangerar ett något självskadeaktigt beteendemönster?

Edit: Råkade klicka Svara före jag var klar med texten, istf Förhandsgranska.

Tror ingen prenumererar på Prime för att vara berättigad att handla på Prime Day. (i Sverige)
Jag gör det för:
1. Gratis frakt
2. Twitch sub
3. Prime Video

Dock har tyvärr alla tjänster blivit sämre med åren.
Twitch har reklam, på alla du inte subbar på.
Video har börjat med ''hyr och köp''
För att nämna lite som går åt fel håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Min erfarenhet är att Amazon är lättare att ha att göra med än de flesta. Mesta går att lösa via chat på svenska. Reklamerade nyss en SSD köpt våren 2021, riktigt skräp, säljaren var inte ens Amazon (utan en som sålde via Amazon.se, var dock skickat från Amazon) och gick inte att kontakta; jag får pengarna tillbaka och kan köpa en dubbelt så stor SSD (av annat märke) för samma pengar.

Amazon har väl aldrig riktigt haft problem med hur de hanterar kunderna. Mer hur de hanterar säljare och arbetare som varit under kritik. Att de kör slut på arbetare och konkurrerar ut andra aktörer.

Jag har hört att i USA där de nu tagit stor del av marknaden har de på senare år börjat hantera kunderna sämre eftersom det inte finns några konkurrenter att handla från längre.

Men jag har själv handlat lite från Amazon. Inte mycket dock. Frågan är om det är kunderna som ska ansvara för hur bolaget hanterar arbetare och konkurrenter eller om det är lagar, fackförbund och konkurrensverkets jobb.

Vet inte hur det är i Sverige men i USA är de väldigt anti union. Men det är i stort sett alla företag där å andra sidan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har hittat många bra deals på amazon men aldrig under prime deal days. Massor av marginellt prissänkt junk. De bästa dealsen hittar man när enstaka produkter sänks mycket och det är aldrig under dessa uppmärksammade dagar.

Har precis samma erfarenhet som du.
Därför inte känt mej särskilt lockad av att skaffa Amazon Prime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludo:

Har precis samma erfarenhet som du.
Därför inte känt mej särskilt lockad av att skaffa Amazon Prime.

Det som hade varit intressant däremot är ju deras egna paddor mm som de sätter bra priser på i hela världen förutom i sverige eftersom de inte säljs här. När det inte fanns en svensk portal för amazon kunde man handla allt från tyskland men nu väljer de aktivt att på de andra ländernas amazon att inte sälja dessa produkter till adresser i sverige. Helt sjukt egentligen att du kan handla vad du vill i övrigt från exempelvis tyska eller brittiska amazon.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Amazon har fungerat bra, toppenställe att handla på!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Musikälskare

Köper mycket från Amazon, alltid bra priser och gratis frakt med Prime 10/10

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Amazon music som nämns i artikeln som en fördel med Prime finns väl inte ens i Sverige?

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Riktigt nöjd med amazon gällande leveranser och reklamationer.
Sen är deras hemsida bland de sämsta som finns, men det är en annnan sak

Håller med. Hemsidans design ser ut som kom och hjälp ställt mot våra svenska online butiker.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Host. Elgiganten. Host.

Jag ville köpa en vara som fanns på elgiganten och amazon för samma pris. Jag försökte köpa i 10 minuter på Elgiganten då jag mest använder Amazon som sista utväg eller om det är mycket billigare men det laggade och tog 1 minut vid varje klick. Gick till Amazon och tryckte köp. Varan dök upp dagen efter till dörren. 15 sekunder från prisjakt till köp klart.

Att elgiganten inte fixat sidan efter uppdateringen
är helt otroligt.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag har inte förstått Amazon, de gånger jag hittat någon artikel på Amazon från att ha googlat på produkten så har det sett ut som CDON.
Alla möjliga olika pajasar som försöker tjäna en slant på dropshipping, när jag ser det så lämnar jag websidan direkt.
För mig har det funkat nättre att köpa direkt från Ali istället.

Går inte ens att jämföra Cdon med Amazon. Cdon har aldrig varit vettig hela deras existens.

Permalänk
Medlem

Köper en hel del "udda" elektronik prylar som inte finns hos vanliga återförsäljare, tycker det har fungerat hur bra som helst med Amazon.

Sen hur de behandlar sina anställda, det är en annan sak, dock tror jag tyvärr inte de är ensamma.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Handlat en hel del via Amazon. I princip alltid väldigt smidigt.
En stor fördel är att det går att hitta så enormt många olika saker där, som annars kan vara svåra att hitta.
Man får dock passa sig lite då en del saker har riktigt höga fraktkostnader.

Leveransen lite blandat, men även det fungerar bra för det mesta. Man kan få samma order levererad som flera olika separata försändelser och med olika fraktleverantörer.
Det beror såklart på att de skickas av olika.

Returer och reklamationer har fungerat väldigt smidigt, de gånger det behövts.

Över lag rätt nöjd.

Prime har inte varit intressant då frakten redan för det mesta är gratis, köper ändå inte enstaka småsaker utan det blir nästan alltid tillräckligt för att nå upp till nivån för fri frakt.
Snabbare leverans lär ändå inte hända då jag bor långt upp i norr och det redan går ungefär lika snabbt som från många andra.
Erbjudandena är sällan så bra att det är värt det, kan ev vara vid Flash-sale man inte annars. Man sparar så lite på erbjudandena att det inte är värt besväret att behöva leta igenom där.
De övriga bitarna i Prime intresserar inte alls, hade Prime Music funnits kunde det däremot varit något.

Betalade för CDON+ när det begav sig, när den lilla summan man betalade väldigt snabbt sparades in och fri frakt inte alls var lika vanligt. Man kunde då också i vissa fall kombinera rabatter, dvs som rabatt på rean vilket gav väldigt bra priser. Men det blev sämre.
Sen en massa ointressanta och rätt mediokra erbjudanden, dvs en hel massa olika men inget särskilt bra el intressant.

Permalänk
Medlem

Amazon Prime framhäver "Fri frakt" och många av er listar den fördelen främst. Men det får man ju ändå på allt som skickas från Amazon så snart ordervärdet överskrider 229 kronor. Eller nollar de frakten för alla produkter (även de som skickas från andras lager)?

Skrivet av Ryzer:

Tror ingen prenumererar på Prime för att vara berättigad att handla på Prime Day. (i Sverige)
Jag gör det för: 1. Gratis frakt 2. Twitch sub 3. Prime Video ...

Skrivet av flashen:

Köper mycket från Amazon, alltid bra priser och gratis frakt med Prime 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Går inte ens att jämföra Cdon med Amazon. Cdon har aldrig varit vettig hela deras existens.

Jodå, CDON var bra på den tiden det var en traditionell e-handlare. Men sedan de blev marknadsplats har det bara gått utför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Amazon Prime framhäver "Fri frakt" och många av er listar den fördelen främst. Men det får man ju ändå på allt som skickas från Amazon så snart ordervärdet överskrider 229 kronor. Eller nollar de frakten för alla produkter (även de som skickas från andras lager)?

Du får om jag inte missminner mig även fri frakt på hemleverans med Amazon Prime. För dom som vill ha hemleverans. Även prioriterad frakt som kostar för icke-prime kunder är gratis med prime

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig