Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Talk to me

7/10 för att genuint obehaglig bitvis. Sen kanske vissa större förklaringar aldrig kommer och temat kännas igen, vad är människor rädda för, men överlag en bra film. Hade inte sett så mycket trailer, introt var effektivt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Igår såg jag nowhere. Spansk överlevnadsfilm på netflix
8/10 den gjorde allt rätt.

Kom precis hem ifrån saw X, älskar denna serie och denna var inte alls dålig! Nu väntar jag på saw 11 😊

8/10 sågklingor

Permalänk

Jesus revolution. Första halvan var 8/10 resten var 5/10.
Och nej, jag tror inte på gudar, troll, jesus, spöken och sånt.

Permalänk
Medlem

Meg 2
Den förtjänar inte en länk till IMDB.
1/5

Sämsta filmen jag sett på länge.
Fridyka på 7000m djup utan att implodera och försöka bortföklara trycket, är riktigt dåligt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Fäbodjäntan

Permalänk
Medlem

The neon demon - Konstfilm typ av Vinding refn. Handlingen är rätt simpel, ung flicka kommer till LA för att bli modell, alla är imponerade av hennes skönhet och avundsjuka. Den enda person som är äkta stöter hon bort. Keanu Reeves är ett riktigt vidrigt kräk, förmodligen enda gången vi får se nåt sånt. Det är en snygg film med en massa andemeningar men ganska tom på nåt vis. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Equalizer 3 - Denzel är i Italien och rensar upp. Annars business as usual. Inte lika bra som den första men föga förvånande. 6/10

Reptile - Kriminaldrama med Benicio del toro. Riktigt bra faktiskt. Inget nytt här egentligen men välgjort och spännande. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon dunkar igenom Wallander filmerna.
Blev Prästen igår, jag somnade men vi får ta nya tag ikväll

Permalänk
Medlem

The Creator - 2023
Gareth Edwards levererar sci-fi med relativt låg budget. USA kämpar mot AI i Asien där vi får se lite schyssta kombos av enkla Thailändska samhällen o buddister kombinerat med robotar. Marknadsföringen går lite ut på att filmskarparna med lite mindre resurser o crew har kunnat filmat på location i Thailand o sen lägga på CG på det istället för att bygga stora sets o filma i "the volume" eller bara bygga allt bara CG som många andra filmer gör idag, vilket gör att den här känns lite mer äkta o grounded. Det tråkiga är bara att manuset inte alltid riktigt håller måttet med lite konstig logik o en del billiga o snabba lösningar vilket drar ner en annars bra film en del.
Snyggt foto är det ju iaf, o den är filmad med en relativt enkel o billig Sony FX3 vilket jag som kameranörd tycker är både kul o intressanta, o det håller faktiskt bra även på laser-IMAX.

6.5 glassar av 10 möjliga.

Permalänk
Medlem

Waterworld - 1995
6.5/10

Bättre än jag kom ihåg den... när man nu fått lite distans från att det är en rak Mad Max rip-off fast på vattnet Även om den kanske inte direkt är bra måste jag ändå säga att den är bättre än mycket av den skit som släpps idag... och det måste ha varit ett helvete att filma den o_0

Aldrig direkt gillat Costner heller, men fick för mig att kolla på lite gamla filmer från hans storhetstid och råkade börja i mitten. Dances With Wolves (1990) och The Postman (1997) borde väl stå på tur antar jag

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Drog igenom alla Sharknado filmerna (5st). B filmer deluxe. Betyg: hjändött.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

VHS 99 - Hyfsat bra avsnitt. Nån sticker väl ut mer än några. 7/10

VHS 85 - Lite sämre, mycket splatter i denna. Det bästa med hela filmen var att efter filmen spelas det en team-sång där de i princip går igenom handlingen i alla avsnitten. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jagten

Som vanligt med nordiska filmer som sällan har budget för massa CGI så satsar man istället på en bra story.
Den lyckades faktiskt göra mig genuint förbannad när jag satt i soffan, samt inget helt klockrent hollywoodslut heller.

Tankeväckande om ett av de mest vidriga brotten en människa kan begå, eller kanske inte begått?

Förstår varför den har bra på imdb.

8,5/10

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Sound of Freedom
Den tog 😮😧
Toppbetyg vilket fall

Permalänk
Medlem

The Equalizer 3
Inte lika bra som första filmen men funkar som actionrulle.

Meg 2
Havsmonster och oförstörbar Statham.. kom på mig med att mest sitta o spela på telefonen med filmen på i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

The Equalizer 3
Ger filmen 7/10

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Hur många procent av en film behöver man se för att få säga att man sett den?

Hursomhelst såg jag 70% av The Lost City med Sandra Bullock och Channing Tatum, efter att ha hört om den i senaste avsnittet av Fulkultur. En parodi på äventyrsfilmer. Lite gullig, men kanske inte bra. Råkade somna och vaknade lagom till att det var 3 minuter kvar. Kände inte ett behov av att spola tillbaka för att se vad jag missat

5,5/10

Visa signatur

---

Permalänk

Demon Knight Imdb

Lika kanon som när den kom. 😁

Permalänk
Medlem

The Wonderful Story of Henry Sugar (2023)
Wes Andersons Netflix-kortfilm baserad på en Roald Dahl berättelse.

Väldigt "Wes:ig". Fann den inte vidare intressant eller lustig, utan kan nog snarare ses som en studie i Wes. Men hey, jag gillar ju Wes, så helt tokig var den inte.

5/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Private Parts (1997)
https://www.imdb.com/title/tt0119951/

Iofs sett den förr men det var den senaste

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Waterworld - 1995
6.5/10

Bättre än jag kom ihåg den... när man nu fått lite distans från att det är en rak Mad Max rip-off fast på vattnet Även om den kanske inte direkt är bra måste jag ändå säga att den är bättre än mycket av den skit som släpps idag... och det måste ha varit ett helvete att filma den o_0

Aldrig direkt gillat Costner heller, men fick för mig att kolla på lite gamla filmer från hans storhetstid och råkade börja i mitten. Dances With Wolves (1990) och The Postman (1997) borde väl stå på tur antar jag

Hah såg också den igår ju! Vet inte vilken version du kollade på, men jag såg The Ulysses Cut, alltså typ en Directors Cut som först kom som en lite smått censurerad TV-cut som sen blev en fan-edit som till slut blev en officiell release. Lägger typ till 40 min på filmen o ska enligt uppgift göra den lite bättre. Väldigt länge sen som jag såg filmen senast så vet inte hur dom står sig mot varandra, men det jag såg var ändå helt okej. Lite kul story overall, men med lite småhål o konstig logik ibland, fast inget värre än dagens blockbusters. Dom har ju byggt upp en intressant värld som just är Mad Max på vattnet, men det är ju bara trevligt så inga klagomål på det. Jag såg ju som sagt en längre version o det kändes, kanske lite dålig pacing ibland, men som helthet funkade det ändå.
Mitt betyg blir samma som ditt, 6.5 vattenskotrar av 10 möjliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Hah såg också den igår ju! Vet inte vilken version du kollade på, men jag såg The Ulysses Cut, alltså typ en Directors Cut som först kom som en lite smått censurerad TV-cut som sen blev en fan-edit som till slut blev en officiell release. Lägger typ till 40 min på filmen o ska enligt uppgift göra den lite bättre. Väldigt länge sen som jag såg filmen senast så vet inte hur dom står sig mot varandra, men det jag såg var ändå helt okej. Lite kul story overall, men med lite småhål o konstig logik ibland, fast inget värre än dagens blockbusters. Dom har ju byggt upp en intressant värld som just är Mad Max på vattnet, men det är ju bara trevligt så inga klagomål på det. Jag såg ju som sagt en längre version o det kändes, kanske lite dålig pacing ibland, men som helthet funkade det ändå.
Mitt betyg blir samma som ditt, 6.5 vattenskotrar av 10 möjliga.

För att vara ärlig visste jag inte ens om att det fanns fler versioner Men den jag såg klockade in på strax över 2 timmar, så antar att det inte var Director's Cut utan mer bio-versionen. Tror den fick lite extra kritik när den kom då väldigt mycket var taget rakt av från Mad Max 2 med karaktärer... som mr flyboy och ungen etc etc Personligen har jag fortfarande svårt för Costner men som film gör den det den ska iaf... underhålla Så den förtjänar klart bättre än den "kalkon-status" den verkar ha, kanske bidrar det med att den var ruskigt dyr att göra och skulle vara en mega-blockbuster -95.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Speak no evil - En dansk familj träffar en holländsk familj med en stum liten pojk. De åker för att hälsa på dem men deras helg blir mindre trevlig, 3 av 5 kanske. Ok men en väldigt slow burn. 6/10

Good time - Småbrottslingar gör småbrottsling-stuff. Verkar jobbigt. Med Robert Pattinson. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The whale

Vart sugen på denna länge då den fått bra betyg och fick äntligen tummen ur igår.
Blev djupt besviken. Den fångade en inte alls. Brendan gjorde väl en ok roll men inte mer.
Resten av skådisarna lämnar mycket att önska.
Även storyn vart ganska tunn.

Om jag är snäll får den 6/10 men då tar jag nog i.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

9/11

9/11 by: Gédéon Naudet and Jules Naudet
Såg denna igen för att påminna mig om det hela.
Går inte riktigt att betygsätta en sån här viktig film/dokumentär. Jag rekommenderar alla att se den, oavsett hur obehaglig den är. Stark film.
Man sitter bokstavligen och skakar efteråt, och under.
Finns dessutom på Youtube:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Barbie

Vilka överhypad dynga. Hade sina stunder, där den var lite kul. Men för mesta så var den riktigt usel, att den får så topp betyg överallt är helt otroligt.

Frun här hemma somnade efter 30 min, så bra var den. Fick se den helt själv.

Och jag har inget emot filmer, serier som ska vara feministiska. Men man behöver inte tycka om dem bara för det.

Är nu väldig orolig när jag väl ser Oppenheimer att den också kommer vara usel.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Skrivet av AxxT:

Barbie

Vilka överhypad dynga. Hade sina stunder, där den var lite kul. Men för mesta så var den riktigt usel, att den får så topp betyg överallt är helt otroligt.

Frun här hemma somnade efter 30 min, så bra var den. Fick se den helt själv.

Och jag har inget emot filmer, serier som ska vara feministiska. Men man behöver inte tycka om dem bara för det.

Är nu väldig orolig när jag väl ser Oppenheimer att den också kommer vara usel.

Nej, Oppenheimer är inte usel, men den är, om jag citerar killarna från Followthemoney i deras liveshow om Oppenheimer "Den är en miniserie".

Då får du nog en idé om hur det är att se den på bio, min kompis misstänker att han har ADHD och nu gör jag det också efter att han utan att märka det själv fick hela bioraden att skaka genom att hamra med hälarna under senare hälften av filmen.

Det är en bra film, men det är en mastodontfilm.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Blev en rulle på Prime nyss; Plane
Nä, inget för mig. Gerard Butler (även känd från bl.a. 300, Greenland, Angel has fallen osv) kunde väl ha presterat lite bättre än att låta sig bli förnedrad i en B-film. 2/10. Varför just en 2:a? Jo, för det sköts lite hit och dit i filmen, annars blä!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Den blå kaftanen (Le bleu du caftan, أزرق القفطان), 2022

Marockansk film om ett triangeldrama med en skräddare, hans fru och en lärling. Otroligt vackert filmad med ett lågmält men i stort engagerande manus. Fin kärleksfilm med hantverk som bonus. Lite seg i mitten, men det är värt att hålla ut genom svackan.

4/5.

No One Will Save You, 2023

Aliens! Skräckis! Hade höga förväntningar och rycktes med väldans i första halvan av filmen. Kaitlyn Dever är övertygande och det är obehagligt. Men sen går det utför och blir väldigt woowoo och new age. OK, jag fattar i slutet, det är inte så "djupt och komplext" som det känns att filmmakarna vill. I stället blir det hollywoodlökigt, religiöst och tröttsamt, liknar varenda sci-fi-rulle med Tom Cruise. Besviken.

1/5.

Barbie, 2023

Alla vet vad den handlar om. Helt OK, rolig men förutsägbar. Också väldigt tydligt att det är svårt att fylla en lång film med innehåll. Hade passat bättre som 40 minuter feature på Disney+ att titta på till tacosen en fredagkväll.

2/5.

Permalänk
Medlem

Expendables 4 - Urk! så trist. Jag minns ettan som en rolig grej där man mer eller mindre drev med hela genren men det här är ju bara sorgligt att se. 3/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.