Microsofts Activision Blizzard-affär kan gå i lås den 13 oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsofts Activision Blizzard-affär kan gå i lås den 13 oktober

Efter den brittiska konkurrensmyndighetens omläggning kan förvärvet snart vara i mål, men orosmoln kvarstår på hemmaplan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snart så! (Förhoppningsvis)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Väldigt oturligt!

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att det går igenom! Vem vet dom kanske kan styra upp blizzard delen och göra något intressant med warcraft eller kanske rent av få liv i starcraft ghost!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag är ändå försiktigt optimistisk till detta. Är ändå imponerad över vad Microsoft har gjort med minecraft.

Kan vi tänkas få ett warcraft 4 kanske? Man kan väl få drömma i alla fall..

Permalänk
Medlem

Finns inget positivt att säga. Världen behöver inte mer makt till de få jättarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Jag är ändå försiktigt optimistisk till detta. Är ändå imponerad över vad Microsoft har gjort med minecraft.

Kan vi tänkas få ett warcraft 4 kanske? Man kan väl få drömma i alla fall..

Nya AoE är mycket bra och det är väl fortfarande Microsoft vad jag vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Nya AoE är mycket bra och det är väl fortfarande Microsoft vad jag vet?

Mm, men det är inte warcraft ^^
Måhända att det är ett bra spel, men inte vad jag önskade mig

Permalänk
Medlem

Jag vill bara att det ska vara över.

Permalänk
Medlem

Aha, MS vill såklart få en massa gratisaccs lagom till ICC relaunch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Mm, men det är inte warcraft ^^
Måhända att det är ett bra spel, men inte vad jag önskade mig

Givetvis, men vad jag menade är att även fast Microsoft dödar det mesta i spelväg så verkar det finnas utrymme för RTS spel gjorda med kärlek så det är nog inte helt omöjligt med ett bra WC4 i framtiden.

Permalänk
Medlem

Snälla rara låt MS styra upp skiten

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Snart har vi bara ett företag MetAlphaSoft som gör allt vi behöver, finns säkert inga bekymmer med det!

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit för köpet hela tiden. Inte ett problemfritt uppköp förstås men troligen det bästa alternativet för främst Blizzard men även Activision. Finns liksom inga bra alternativ där. Sedan kan jag tycka att detta uppköp fått för mycket uppmärksamhet när det under perioden skett ganska många mer tveksamma uppköp av spelstudior.

Sedan bara skönt att det verkar vara över. Men jag vill också se resultat. Diablo 4 släppet på Steam var trevligt, blir nog ett köp innan året är slut. Har fullt upp med spel som det är redan, kanonår lanseringsmässigt och backlog förstås. Men jag vill också se mer. Gärna gamla IP'n som kan utforskas mer. Säger inte Starcraft Ghost rakt ut men varför inte? Microsoft gör bra ifrån sig med Age of Empires, lite fokus på ett nytt Starcraft 3 kanske. Sen allt som ingår i Activision.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Musikälskare

Hoppas det går igenom

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hoppas det går igenom

Jaaa!

Microsoft är ju bäst... man slipper äga spelen som man har betalat för utan dom liksom tillhör Microsoft ändå.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Zingo 83:

Jaaa!

Microsoft är ju bäst... man slipper äga spelen som man har betalat för utan dom liksom tillhör Microsoft ändå.

Så länge vi får bättre spel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det här är ju fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Det här är ju fruktansvärt dåligt.

Najje! Tänk om de kan få lite pengar över till community management inför nästa mega-bom! release! <:-)

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Generellt tveksam mot jättar som går på offensiv för erhålla en enorm svär av inflytande inom sitt område.
Men med tanke på hur illa majoriteten av konkurrenterna burit sig själva det senaste decenniet är Microsoft en av the "good guys" i mina ögon där de faktiskt gjort bra ifrån sig och förädlat allt under sin svär.

I det avseendet tror jag marknaden gynnas mer av den kvalité de levererar. Därav försiktigt optimistisk jag med.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo 83:

Jaaa!

Microsoft är ju bäst... man slipper äga spelen som man har betalat för utan dom liksom tillhör Microsoft ändå.

Som typ 95% av alla spel de senaste 10+ åren?
Men visst jag håller med att det suger att inte ens kunna spela singleplayer utan account eller om fel server är nere.
Lyckligtvis så finns det tusentals spel som inte har de begränsningarna.

Permalänk
Medlem

( Alabaster mounts hates this thread. )

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Man kan ju tro att tråden är hjärntvättad eller något. Hur är det bra att saker monopoliseras mer än det redan är? Vi såg ju hur det gick med Bethesda och alla exklusiviteter direkt efter påskriven affär

Permalänk
Medlem

Chris Metzen tillbaka och styr wow med Microsofts resurser? Mummmaaa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Man kan ju tro att tråden är hjärntvättad eller något. Hur är det bra att saker monopoliseras mer än det redan är? Vi såg ju hur det gick med Bethesda och alla exklusiviteter direkt efter påskriven affär

Det är åt helvete, och konkurrenslagarna behöver definitivt skärpas.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag tycker den aldrig skulle vara godkänd, för M$ behöver ju verkligen mer monopol på spel marknaden.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Har folk missat att det är ett av världens allra största bolag i alla kategorier som köper en av de största aktörerna inom media

Det är som om Apple skulle köpa Ikea eller H&M skulle köpa Volkswagen

Varför är folk exalterade över detta eller tror det är en bra idé? ’De kan styra upp stället’, jo tjena! Det sa väl alla om Mussolini också?

Jag har verkligen inte sett ett enda argument för varför det skulle bli bra, förutom möjligen något om att spelen kanske kan komma till Gamepass… det kan de väl göra ändå? Man måste inte köpa bolag för det

Permalänk
Medlem

Härligt, snart är vi i mål. 🎉

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Google köper Microsoft. Tesla köper Google. Elon Musk blir president över jorden.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Google köper Microsoft. Tesla köper Google. Elon Musk blir president över jorden.

Elon tillsätter ett AI-råd som styr i alla frågor. Fan vi håller ju på o måla upp en Utopi här Nu blev jag genast för uppköpet.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,