"Quizet kunde inte visas."

Permalänk
Medlem

"Quizet kunde inte visas."

Sitter här o försöker göra citat-quizet men har än så länge inte kommit förbi fråga nummer fem. Brukar lite då o då få att när jag trycker på ett svarsalternativ att det inte sker nånting på en 5-10 sek för att sen få upp en röd ruta där det står "Quizet kunde inte visas." o jag får trycka F5 o börja om. Händer vanligtvis kanske en eller två gånger varannan gång jag gör ett quiz, men den här gången har det hänt kanske 5-6 gånger så jag känner att jag nog inte ens orkar göra klart quizet.
Vet inte om det har med att göra att Sweclockers halvofta tar några sekunder på sig att svara innan webläsaren ens börjar ladda sidan för att sen ladda snabbt o fint, vilket inte är nåt jag upplever på nån annan sida jag går in på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurrrra:

Sitter här o försöker göra citat-quizet men har än så länge inte kommit förbi fråga nummer fem. Brukar lite då o då få att när jag trycker på ett svarsalternativ att det inte sker nånting på en 5-10 sek för att sen få upp en röd ruta där det står "Quizet kunde inte visas." o jag får trycka F5 o börja om. Händer vanligtvis kanske en eller två gånger varannan gång jag gör ett quiz, men den här gången har det hänt kanske 5-6 gånger så jag känner att jag nog inte ens orkar göra klart quizet.
Vet inte om det har med att göra att Sweclockers halvofta tar några sekunder på sig att svara innan webläsaren ens börjar ladda sidan för att sen ladda snabbt o fint, vilket inte är nåt jag upplever på nån annan sida jag går in på.

Vilken webbläsare kör du? Har du testat med en alternativ sådan och har du några aktiva tillägg såsom adblock?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vilken webbläsare kör du? Har du testat med en alternativ sådan och har du några aktiva tillägg såsom adblock?

Vivaldi, så chromium baserat, o det både på mobil o dator o båda har problem till o från (men nu när jag testade funkade det bra på telefonen). På datorn har jag adblock o på mobilen tror jag kanske den har nån slags inbyggd sådan. Testade precis Edge utan några addons, adblocks eller liknande nyss o den verkade fungera bra fram tills jag kom till fråga nummer 6 då jag fick samma fel.

Permalänk
Medlem

Bump! Problemet kvarstår, dagens test fick jag göra om fyra gånger innan jag tog mig hela vägen igenom

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Du råkar inte bo i Norge? Vi har flera liknande problem från andra som bor där.
[Bild] SweC "hänger sig" på mobil med jämna mellanrum

Vet om att vi haft användare som stött på liknande problem med Quizen när funktionen lanserades, men vi har inte haft den här utsträckningen tidigare.

Det finns tyvärr ingen quick-fix/inställning som vi kan rekommendera, då vi inte vet varför felet uppstår.

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Du råkar inte bo i Norge? Vi har flera liknande problem från andra som bor där.
[Bild] SweC "hänger sig" på mobil med jämna mellanrum

Vet om att vi haft användare som stött på liknande problem med Quizen när funktionen lanserades, men vi har inte haft den här utsträckningen tidigare.

Det finns tyvärr ingen quick-fix/inställning som vi kan rekommendera, då vi inte vet varför felet uppstår.

/ Johan

Tänkte precis bumpa den här o jag såg att nån faktiskt svarat tidigare.
Svaret på frågan är ja, jag bor i Norge! Jag får nog alltså ta o hoppa över i den tråden o bidra med att jag också har Norge-problem. Tack för svar!