Extrem fördröjning på volymknappar

Permalänk
Medlem

Extrem fördröjning på volymknappar

Hej.
Efter senaste uppdateringen (idag) så har det blivit en extrem fördröjning från när jag ska höja volymen tills att volymen faktiskt höjs.
Tar 10 min! Innan volymen ändras.
Har aldrig varit med om detta inann
Spelar ingen roll om det är via BT eller ej.
App spelar heller ingen roll.
Startat om ett antal gånger

Någon som har en aning vad som är fel?

Mobil: Samsung A52
Android 13 One UI 5.1

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Vad händer om du startar mobilen i felsäkert läge? Är det samma problem då?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vad händer om du startar mobilen i felsäkert läge? Är det samma problem då?

Nej

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Hej.
Efter senaste uppdateringen (idag) så har det blivit en extrem fördröjning från när jag ska höja volymen tills att volymen faktiskt höjs.
Tar 10 min! Innan volymen ändras.
Har aldrig varit med om detta inann
Spelar ingen roll om det är via BT eller ej.
App spelar heller ingen roll.
Startat om ett antal gånger

Någon som har en aning vad som är fel?

Mobil: Samsung A52
Android 13 One UI 5.1

Har själv en A52 som extra telefon, testar att uppdatera den nu och ser om jag får samma fel...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har själv en A52 som extra telefon, testar att uppdatera den nu och ser om jag får samma fel...

Tack 😄

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Jag har typ samma problem och lite till på min S22 sän en uppdatering I slutet av augusti.
Jag får bara problem dock när den har varit parad ned blåtand till minna lurar jag har på jobbet. Ju längre de är parade ju mer fördröjning och problem får jag...

Och en bra stund efter man kopplat från så löser det sig skälv.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1697903-bluetooth-prob...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat och den fungerar som innan.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag har typ samma problem och lite till på min S22 sän en uppdatering I slutet av augusti.
Jag får bara problem dock när den har varit parad ned blåtand till minna lurar jag har på jobbet. Ju längre de är parade ju mer fördröjning och problem får jag...

Och en bra stund efter man kopplat från så löser det sig skälv.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1697903-bluetooth-prob...

Ja jäklar. 😶

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Om felet i finns när du har telefonen i felsäkert läge så bör det vara någon app som skapar bekymmret.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Jag har typ samma problem och lite till på min S22 sän en uppdatering I slutet av augusti.
Jag får bara problem dock när den har varit parad ned blåtand till minna lurar jag har på jobbet. Ju längre de är parade ju mer fördröjning och problem får jag...

Och en bra stund efter man kopplat från så löser det sig skälv.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1697903-bluetooth-prob...

Har varit i kontakt med samsungs support.
Det enda jag får därifrån är:
"Gör systemåterställning" "Gör fabriksåterställnig"
Har det hjälpt då?
Näpp!

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Har varit i kontakt med samsungs support.
Det enda jag får därifrån är:
"Gör systemåterställning" "Gör fabriksåterställnig"
Har det hjälpt då?
Näpp!

Efter återställning, har du lagt tillbaka en backup med alla tidigare appar och inställningar?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Efter återställning, har du lagt tillbaka en backup med alla tidigare appar och inställningar?

Ja men testade innan jag lade in backupen oxå.
Samma sak.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Har varit i kontakt med samsungs support.
Det enda jag får därifrån är:
"Gör systemåterställning" "Gör fabriksåterställnig"
Har det hjälpt då?
Näpp!

Ja samma svar för mig.
Har dock inte gjort en hel fabriksåterställning än så kan inte säga om det hjälper. Men det jag har gjort har inte hjälp...

Jag har merkt att när det börjar krångla så tror min mobil att Bluetooth är anslutet när den inte är det. För det kommer inget ljud ur högtalarna på mobilen och den visar Bluetooth loggan när man höjer o sänker volym

Sedan när man väl ansluer Bluetooth och spelar något , så visar den en klocka (aviseringar) för volymen och jag får inget ljud i lurarna.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark exakt så.

Mobilen funkar som den ska fram tills jag kopplar bt. Då ballar den ur helt.
Måste starta om för att för ljudet att fungera igen

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"