Häng med på #MadeByGoogle 23 - Dags för Pixel 8!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Synd att pixel är så dyra nu, nästan 10k för billigaste modell kom igen

Men med bästa uppdateringspolicyn, om man räknar med OS uppdateringar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Synd att pixel är så dyra nu, nästan 10k för billigaste modell kom igen

5700 spänn kostar pixel 7a. Den släpptes i maj i år.

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Jag tycker visserligen det är rätt mycket det med.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

5700 spänn kostar pixel 7a. Den släpptes i maj i år.

https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Jag tycker visserligen det är rätt mycket det med.

Det är saftigt. Men det är en bra telefon med en rätt OK uppdateringspolicy, så med nuvarande dollarkurs tycker jag nog ändå att det är ett värt köp. Går säkert att få ner priset lite till med abonnemang.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

För dyr, sluta med dessa iPhone priser. En bra Android lur behöver inte kosta mer än 5000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

För dyr, sluta med dessa iPhone priser. En bra Android lur behöver inte kosta mer än 5000.

Finns Pixel 7a för ca 6000:- mycket närmare än vad pixel 8 och 8 pro kostar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

För dyr, sluta med dessa iPhone priser. En bra Android lur behöver inte kosta mer än 5000.

Skrivet av jnsson:

Finns Pixel 7a för ca 6000:- mycket närmare än vad pixel 8 och 8 pro kostar

Precis, det går dessutom säkert att köpa en Pixel 6a för lägre pris än så, definitionen av "en bra Android-lur som inte kostar mer än 5000:-".

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

Precis, det går dessutom säkert att köpa en Pixel 6a för lägre pris än så, definitionen av "en bra Android-lur som inte kostar mer än 5000:-".

Jupp. Sen finns det andra telefoner också runt 5k som kör vanilla Android om det är det man är ute efter, så som Nothing eller Motorola telefoner för att ta 2 exempel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har pengarna men tänker (av snålhet? principer? vet ej) inte betala 10 papp för den. Synd, är ganska inne på att uppgradera och använder google ecosystemet ganska flitigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jupp. Sen finns det andra telefoner också runt 5k som kör vanilla Android om det är det man är ute efter, så som Nothing eller Motorola telefoner för att ta 2 exempel

Nothing tog ju ca 6 månader på sig att uppdatera sin första och för Motorola är det verkligen hit or miss om man får några uppdateringar alls. I övrigt säkert helt okej telefoner.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med tillgång till fysiska reparationer? Är det lika dåligt som med deras klockor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Valde buds Pro eller Watch?

Jag valde klockan. Jag är helt ointresserad av den men den hade ju nästan dubbla värdet av hörlurarna och hörlurarna har jag redan.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nothing tog ju ca 6 månader på sig att uppdatera sin första och för Motorola är det verkligen hit or miss om man får några uppdateringar alls. I övrigt säkert helt okej telefoner.

Om du prompt vill ha uppdateringar varje månad ja. Annars släpper Nothing minst säkerhetsuppdatering ungefär varannan månad. För mig är det inte viktigt att få en ny Android version dag 1

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om du prompt vill ha uppdateringar varje månad ja. Annars släpper Nothing minst säkerhetsuppdatering ungefär varannan månad. För mig är det inte viktigt att få en ny Android version dag 1

Nä dag 1 begär inte jag heller, men det är ett illavarslande tecken att det tog så lång tid när de bara hade en modell. De har lite kvar att bevisa för mig iaf, runt 3 månader för OS uppdateringar och 1 månads eftersläpp på säkerhetsuppdateringar är där jag drar gränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nä dag 1 begär inte jag heller, men det är ett illavarslande tecken att det tog så lång tid när de bara hade en modell. De har lite kvar att bevisa för mig iaf, runt 3 månader för OS uppdateringar och 1 månads eftersläpp på säkerhetsuppdateringar är där jag drar gränsen.

För mig spelar det inte så stor roll när en uppdatering kommer, däremot är det trevligt om säkerhetsnivån är rätt så nära samma månad när man väl får en. Min nuvarande telefon, en Xiaomi Redmi Note 5, har jag alltid kört med custom rom och den rom jag kör med nu slutade få uppdateringar i dec -20.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Valde buds Pro eller Watch?

Det blir mest troligt en watch då jag redan har Oneplus Pro Buds som dock inte passar mina öron. Jag har rent generellt stora problem med passformen på buds så jag vet inte om jag vågar riskera att de inte passar mig. Har ju åtminstone betänketid då man inte kan välja förrän 27/10

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk

jag såg på tele2 att om jag binder mitt abonnemang 24mån (har inte bundet nu) så får jag telefonen plus klocka för 7956 kr. det låter inte så farligt eller ?

Permalänk
Medlem

Jag blir så extremt osugen på både Apple och Google efter att ha sett deras keynotes från årets nya släpp. Allt känns så fake, sättet de talar, hur dem rör sig, deras ansiktsuttryck och så vidare. I Googles keynote presenterades talaren dessutom med dess pronomen, exemeplvis (she/her). Vem bryr sig?

Ja, telefonerna är säkert trevliga, men någonstans köper man också deras bullshit.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

I Googles keynote presenterades talaren dessutom med dess pronomen, exemeplvis (she/her). Vem bryr sig?

Haha, men det har pågått i många år nu i i material från amerikanska techbolag.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Telenor har Pixel 8 Pro för 11 160kr.
Tar man billigaste abonnemang utan att binda sig blir totalkostnad runt 11 400kr.
Enligt deras hemsida får man ta del av förköpserbjudande:
skaffa nya Pixel 8 Pro och få Pixel Watch 2 (wifi) på köpet.

Fortfarande över min budget för ny telefon men tänkte tipsa om det iaf

Permalänk
Medlem

Någon återförsäljare som har något slags inbyteserbjudande? Är trött på min Galaxy Flip, skulle vart smidigt med inbyte för att bli av med den och få rabatt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det var på tiden med längre support men frågan är hur ens batteri mår efter sju år.

Skulle säga att det är av mer relevans för de som köper telefonen ny 2-3 år efter lansering. Då är den fortfarande ett bra alternativ längre än lanseringsveckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Hur ser det ut med tillgång till fysiska reparationer? Är det lika dåligt som med deras klockor?

Under presentationen sa dom att de samarbetat mer ifixit (tror jag det var) för att underlätta reparationer så mycket som möjligt i telefonen.

Hade för övrigt lätt tagit pro-varianten om den hade varit lite mindre i måtten. Nu fick det bli vanliga 8an.

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat min Pixel 7a till Android 14 i morse
Sensationellt bra batteritid och mycket, mycket bättre flyt. 62% batteri kvar nu vid 22.04 (från i morse då den var dryga 90%).
Har använt den till långa samtal (som tiidgare dragit väldigt mycket, kollat igenom en stor del av systemet, lyssnat på spotify på gymmet kanske 45 minuter. Lysnnat på poddar någon timme. Och lite annat som kolla in nyheter mm..
62%? (från 90). Den hade varit nere på under 30% om det varit gamla Android 13. Och då körde jag på 60 Hz på den och inte 90 Hz som nu. Och flytet i systemet och snabbheten är märkbart mycket bättre!
Som en helt ny telefon.
Gillar 14 skarpt. Inte så mycket nyheter men det som finns är genomtänkt. Bättre på det som redan fanns med jämnt flyt!
Nya kamerappen kunde föstås läggas in också.
Så ett tips till dom som går i uppgraderingstankar: Pixel 7a blev helt plötsligt grymt mycket bättre.
Upplever det som en extrem skillnad!

Permalänk
Medlem

Väntat länge på Pixel 8 Pro men känner mig lite tveksam till o jag ska köpa eller inte. Sitter på en Oneplus Nord 2 5G nu som egentligen duger bra, förutom kameran då. Riktigt trevligt med snabbladdning och det är faktiskt något jag använder flera gånger i veckan. Hade hoppats på mer än 27w (eller är det 30w) på P8P.

Priset är också lite av en besvikelse. För dom pengarna vill jag inte att det ska bli en nedgradering på något plan, men det blir ju det med laddningen tyvärr. Funderar på om jag ska härda ut ett år till med min nuvarande lur och invänta Pixel 9 istället och hoppas att den verkar bättre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår mig inte riktigt på de här smartklockorna. 1-2 dagars batteritid är en kompromiss som iaf jag inte köper.
Har haft någon enklare variant som hade ca 2 veckors batteritid. Och jag tyckte ju det var i minsta laget.

Hade kunnat vara pepp på klockan om den skulle få 15 gånger längre batteritid än nuvarande gen. Meneee ja. Det händer nog inte hehe.

Min Garmin Epix Pro gen 2 räcker lätt 14 dagar på en laddning. Jag blev förvånad hur bra den faktiskt håller batteriet.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Väntat länge på Pixel 8 Pro men känner mig lite tveksam till o jag ska köpa eller inte. Sitter på en Oneplus Nord 2 5G nu som egentligen duger bra, förutom kameran då. Riktigt trevligt med snabbladdning och det är faktiskt något jag använder flera gånger i veckan. Hade hoppats på mer än 27w (eller är det 30w) på P8P.

Priset är också lite av en besvikelse. För dom pengarna vill jag inte att det ska bli en nedgradering på något plan, men det blir ju det med laddningen tyvärr. Funderar på om jag ska härda ut ett år till med min nuvarande lur och invänta Pixel 9 istället och hoppas att den verkar bättre.

Jag kan göra en direkt jämförele då jag haft en One Plus Nord CE 5G och dessutom använt en Nord 2 hos en jag känner.
Gick över till Pixel 7A i våras.
Visst snabbladdningen är sämre men det är direkt avhängigt av hur bra batteritiden ändå är.
Och den var usel vid Android 13.
Men nu är den helt suverän med 14. Känslan är att den är bättre än på Nord 2 i nuläget.
Och flytet i systemet är också klart bättre nu än vid 13. 13 var lite bättre än Nord 2 på pixel 7a så nu är det stor skillnad!
En annan sak dock är att det i alla fall på PIxel 7a (men även de andra Pixel 7-telefonerna) är problem med ljusstyrkan då max brightness inte nås när man drar upp regeln på max utan enbart vid autoljus. Den är extremt neddimmad o dunkel utomhus om man drar upp den på max. Sägs vara likknande på Pixel 7 och Pro.
Verkar vara återkommande tema i de senaste Pixel-lurarna.
Så man får köra med autobrightness på och dra upp regeln till o från då den, som för alla androidlurar i världshistorien, då annars alltid väljer ett för ned-dimmat läge. Fungerar dock i regel skapligt efter ett tag då den verkar "lära sig".
Däremot så är displayen i sig, trots OLED, klart sämre än på One Plus Nordarna. Eller jämfört med i princip alla OLed-skärmar jag någonsin använt i alla kategorier!
Det är extremt dålig mättnad. "Avslagen". Känns som en halvtaskig LCD-skärm om jag ska vara helt ärlig. Inte alls "OLED-trycket" i färgerna på den!
Nu kan dom ha fixat till det till 8-serien. Men jag undrar? Det verkar också vara något återkommande.

Allt annat är dock bättre på i stort sett alla punkter.
Extremt bra flyt. Bra batteritid. Allt smidigt med Pixel-telefonerna. Kameran. Få senaste uppdateringarna direkt. Att den är "standard" och lätt att modda. Alla Pixel-exclusive funktioner.
Mot detta tycker jag i princip skärmen står. Sen kan det var en smaksak om man gillar mer mättade skärmar eller inte, men det finns gränser för vad som är acceptabelt tycker jag. Tror jag såg något test där den fick "sådär" betyg (ej säker dock om jag minns rätt).
Snabbladdning är ju ett tveeggat svärd. På Oneplus dras kapaciteten ned snabbt då det sliter mycket mer på batteriet.
Tycker det "duger" på Pixeln (7a)i kombination med nuvaranade klart förbättrade batteritid. Räcker ledigt en hel dag för mig nu.
Men kör du tunga spel eller gör andra saker som drar batteri så räcker ju förstås inget til.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Min Garmin Epix Pro gen 2 räcker lätt 14 dagar på en laddning. Jag blev förvånad hur bra den faktiskt håller batteriet.

Intresserad av hur läget ser ut på såna klockor nu.
Har dom mobil data/wifi eller är det enbart bluetoothöverföring (eller USB) som gäller då man "kommer hem"?
Hade en klocka tidigare med 40(!!) dagars batteritid. Kostade typ 400 kr. Armbandet gick sönder efter 2 år eller så(för något år sen). Brydde mig inte att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Jag kan göra en direkt jämförele då jag haft en One Plus Nord CE 5G och dessutom använt en Nord 2 hos en jag känner.
Gick över till Pixel 7A i våras.
Visst snabbladdningen är sämre men det är direkt avhängigt av hur bra batteritiden ändå är.
Och den var usel vid Android 13.
Men nu är den helt suverän med 14. Känslan är att den är bättre än på Nord 2 i nuläget.
Och flytet i systemet är också klart bättre nu än vid 13. 13 var lite bättre än Nord 2 på pixel 7a så nu är det stor skillnad!
En annan sak dock är att det i alla fall på PIxel 7a (men även de andra Pixel 7-telefonerna) är problem med ljusstyrkan då max brightness inte nås när man drar upp regeln på max utan enbart vid autoljus. Den är extremt neddimmad o dunkel utomhus om man drar upp den på max. Sägs vara likknande på Pixel 7 och Pro.
Verkar vara återkommande tema i de senaste Pixel-lurarna.
Så man får köra med autobrightness på och dra upp regeln till o från då den, som för alla androidlurar i världshistorien, då annars alltid väljer ett för ned-dimmat läge. Fungerar dock i regel skapligt efter ett tag då den verkar "lära sig".
Däremot så är displayen i sig, trots OLED, klart sämre än på One Plus Nordarna. Eller jämfört med i princip alla OLed-skärmar jag någonsin använt i alla kategorier!
Det är extremt dålig mättnad. "Avslagen". Känns som en halvtaskig LCD-skärm om jag ska vara helt ärlig. Inte alls "OLED-trycket" i färgerna på den!
Nu kan dom ha fixat till det till 8-serien. Men jag undrar? Det verkar också vara något återkommande.

Allt annat är dock bättre på i stort sett alla punkter.
Extremt bra flyt. Bra batteritid. Allt smidigt med Pixel-telefonerna. Kameran. Få senaste uppdateringarna direkt. Att den är "standard" och lätt att modda. Alla Pixel-exclusive funktioner.
Mot detta tycker jag i princip skärmen står. Sen kan det var en smaksak om man gillar mer mättade skärmar eller inte, men det finns gränser för vad som är acceptabelt tycker jag. Tror jag såg något test där den fick "sådär" betyg (ej säker dock om jag minns rätt).
Snabbladdning är ju ett tveeggat svärd. På Oneplus dras kapaciteten ned snabbt då det sliter mycket mer på batteriet.
Tycker det "duger" på Pixeln (7a)i kombination med nuvaranade klart förbättrade batteritid. Räcker ledigt en hel dag för mig nu.
Men kör du tunga spel eller gör andra saker som drar batteri så räcker ju förstås inget til.

Tack för input! Jag spelar inte särskilt mycket, mest slösurf, streama musik på gymmet, osv. Det duger egentligen min nuvarande lur till, men ibland är ljusstyrkan lite i lägsta laget när man är utomhus tycker jag.

Anledningen till varför jag skulle byta upp mig är kameran. Jag vill ha bra bilder när jag är ute och reser och just nu så har jag med mig en Sony RX100 MK2 men när jag var i Thailand i våras så tog sambon finare bilder med sin Iphone 14 Pro Max eller vad nu värstingvarianten heter. Då känns det som onödigt att bära runt på en kamera när det ändå finns mobiltelefoner som tar minst lika bra bilder. Jag är dock lite anti Iphone, vill helst ha en android-lur, och då verkar det vara Google Pixel som gäller. Är tyvärr också ganska anti Samsung, jobbigt läge!

Jag antar att nästa Pixel kommer nästa höst, och som det ser ut nu så är det tveksamt om jag kommer ha möjlighet att resa mer innan dess ändå, så då kan jag lika gärna härda ut med min nuvarande lur och invänta något som uppfyller mer av mina krav. Även om det kanske inte kommer snabbare laddning i nästa Pixel så lär kanske kamera, skärm, batteritid, eller något annat vara bättre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tack för input! Jag spelar inte särskilt mycket, mest slösurf, streama musik på gymmet, osv. Det duger egentligen min nuvarande lur till, men ibland är ljusstyrkan lite i lägsta laget när man är utomhus tycker jag.

Anledningen till varför jag skulle byta upp mig är kameran. Jag vill ha bra bilder när jag är ute och reser och just nu så har jag med mig en Sony RX100 MK2 men när jag var i Thailand i våras så tog sambon finare bilder med sin Iphone 14 Pro Max eller vad nu värstingvarianten heter. Då känns det som onödigt att bära runt på en kamera när det ändå finns mobiltelefoner som tar minst lika bra bilder. Jag är dock lite anti Iphone, vill helst ha en android-lur, och då verkar det vara Google Pixel som gäller. Är tyvärr också ganska anti Samsung, jobbigt läge!

Jag antar att nästa Pixel kommer nästa höst, och som det ser ut nu så är det tveksamt om jag kommer ha möjlighet att resa mer innan dess ändå, så då kan jag lika gärna härda ut med min nuvarande lur och invänta något som uppfyller mer av mina krav. Även om det kanske inte kommer snabbare laddning i nästa Pixel så lär kanske kamera, skärm, batteritid, eller något annat vara bättre.

jag slog till på halebops erbjudande, binda i 36mån så blir telefonen att kosta 210kr/mån vilket blir 7590kr, helt ok pris då för en pixel 8 pro, sen in gratis pixel watch 2 på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

jag slog till på halebops erbjudande, binda i 36mån så blir telefonen att kosta 210kr/mån vilket blir 7590kr, helt ok pris då för en pixel 8 pro, sen in gratis pixel watch 2 på köpet

Vilket abonnemang valde du då? Känns som att det var rätt så dyra abonnemang. Har 105kr/mån för 6GB surf via Fello nu (Telias nät också) och det räcker för mig.
Köper jag telefonen kontant för 13095kr + 24x105kr så blir det 15615kr. Med Halebop 6GB surf så blir det 16176kr, så det blir ändå dyrare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare