Häng med på #MadeByGoogle 23 - Dags för Pixel 8!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Häng med på #MadeByGoogle 23 - Dags för Pixel 8!

Det är dags för Google att visa upp årets Pixel-telefoner och det är Pixel 8-serien som ska visas upp. I och med att vi lever i den tid vi gör har litervis med läckor skett som gett oss typ all information om de kommande enheterna och om du vill läsa ikapp om lurarna är det bara att klicka på länkarna här nere:

Utöver Pixel 8 och Pixel 8 Pro väntas nya Pixel Watch 2 visas upp som ska ha bättre sensorer än tidigare och ha aningen djupare koppling till Fitbits system, vilket kan vara trevligt för folk som vill hålla koll på sin motion. Vidare verkar Google planera att prata mer om Pixel Buds Pro, men det är oklart om det handlar om en uppdaterad version eller mjukvaruuppdatering som förbättrar hörlurarna.

Klockan 16:00 startar liveströmmen och du kommer kunna följa eventet via Youtube-länken här nere. I samband med eventet kommer det givetvis dyka upp en nyhet eller två om vad som visas under Pixel-festen här på SweClockers.

Vad hoppas du visas under eftermiddagens event?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kan nog spendera sista timmen på kontoret med att glo på denna, kan bli spännande, men alla läckor brukar väl vara ganska träffsäkra med googles telefoner?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är lite sugen, men kommer sakna snabbladdningen i min OnePlus för mycket tror jag.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår mig inte riktigt på de här smartklockorna. 1-2 dagars batteritid är en kompromiss som iaf jag inte köper.
Har haft någon enklare variant som hade ca 2 veckors batteritid. Och jag tyckte ju det var i minsta laget.

Hade kunnat vara pepp på klockan om den skulle få 15 gånger längre batteritid än nuvarande gen. Meneee ja. Det händer nog inte hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår mig inte riktigt på de här smartklockorna. 1-2 dagars batteritid är en kompromiss som iaf jag inte köper.
Har haft någon enklare variant som hade ca 2 veckors batteritid. Och jag tyckte ju det var i minsta laget.

Hade kunnat vara pepp på klockan om den skulle få 15 gånger längre batteritid än nuvarande gen. Meneee ja. Det händer nog inte hehe.

Beror ju på vad du vill att klockan ska göra. Är det bara notiser och tid så finns det ju enklare saker. Apples klockor gör ju lite mer än så

Brukar du sova med klockan på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår mig inte riktigt på de här smartklockorna. 1-2 dagars batteritid är en kompromiss som iaf jag inte köper.
Har haft någon enklare variant som hade ca 2 veckors batteritid. Och jag tyckte ju det var i minsta laget.

Hade kunnat vara pepp på klockan om den skulle få 15 gånger längre batteritid än nuvarande gen. Meneee ja. Det händer nog inte hehe.

Hade samma tankar innan jag köpte min smartklocka. Men nu är jag van vid att lägga den på laddning vid sängen varje kväll. Det fungerar för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Beror ju på vad du vill att klockan ska göra. Är det bara notiser och tid så finns det ju enklare saker. Apples klockor gör ju lite mer än så

Brukar du sova med klockan på?

På Garminklockor får man ju veckors batteritid och mer eller mindre alla funktioner från resten av marknaden.

För mig personligen så har en Garmin alla attraktiva funktioner som resten har.

Jag sover med min för att använda den som alarm, de vibrerar och jag kan vakna utan att väcka sambon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag gissar på en telefon som kostar som en Samsung S23 och har ungefär samma specifikation som denna. Där det går argumentera för att Pixels kamera är bättre.

Permalänk
Medlem

Någon olustig känsla av att de kontrollerar allt från kisel till tjänster… liknande känsla som jag har till saker från kina

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på att möjligtvis få höra om något som inte redan blivit leakat. Min OP7 är redo att bytas ut!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

Riktigt taggad på att möjligtvis få höra om något som inte redan blivit leakat. Min OP7 är redo att bytas ut!

https://www.gsmarena.com/google_pixel_8_pro-12545.php

https://www.gsmarena.com/google_pixel_8-12546.php

Ser ut som att allt är läckt

Permalänk
Snusfri

Får se om det är värt att uppgradera från min P7P (Troligtvis inte).

Det som är mer intressant är PW2, gillar min Galaxy Watch 4 Classic men tråkigt att vissa saker är låsta för att man inte har en Samsung nalle.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om Google Tensor chipen går varmare eller svalare en Qualcomm Snapdragon ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Någon som har koll på om Google Tensor chipen går varmare eller svalare en Qualcomm Snapdragon ?

Svårt att säga något om Tensor 3, den har väl inte används i nåt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag förstår mig inte riktigt på de här smartklockorna. 1-2 dagars batteritid är en kompromiss som iaf jag inte köper.
Har haft någon enklare variant som hade ca 2 veckors batteritid. Och jag tyckte ju det var i minsta laget.

Hade kunnat vara pepp på klockan om den skulle få 15 gånger längre batteritid än nuvarande gen. Meneee ja. Det händer nog inte hehe.

Håller helt med! Jag laddar min klocka typ varannan gång jag duschar, så i snitt 2 gånger per vecka. Då brukar jag aldrig gå under 70% batteri. Förstår inte varför inte fler lyckas med sådan batteritid, för under 2k nypris (Amazfit GTR 3 Pro)

Såg från keynoten nu. "Longer 24 hour battery with AOD". Ehh... Från 4 590 kr.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Svårt att säga något om Tensor 3, den har väl inte används i nåt annat?

tänkte på föregående modell, är lite dåligt påläst men taggad

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Någon som räknar hur många ggr de säger AI? 😂

Permalänk
Medlem

10 lappar med fula gubbar på som utgångspris

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WoG:

Håller helt med! Jag laddar min klocka typ varannan gång jag duschar, så i snitt 2 gånger per vecka. Då brukar jag aldrig gå under 70% batteri. Förstår inte varför inte fler lyckas med sådan batteritid, för under 2k nypris (Amazfit GTR 3 Pro)

Såg från keynoten nu. "Longer 24 hour battery with AOD". Ehh... Från 4 590 kr.

Hehe. Ja jag såg också det ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara ett lyft jämfört med min S21, då Pixel8 tycks ha bättre GPS och sannolikt bättre kamera, men det får nog vara ett galet erbjudande om jag ska slå till. Min fru däremot behöver ersätta sin Galaxy S7 med någonting, och kanske kan Pixel 7a komma på bra pris snart (som 6a gjorde)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Kanske borde ha klickat hem en Google mystery box på Comviq igår när jag hade chansen!? Tror det var 539 kr / månad i 24 månader. Då lär den väl innehålla Pixel 8 Pro, och av de 3 tillbehören så är väl Pixel watch 2 en av dem. Ångrade mig i sista steget och ångrar mig lite nu. 😕

Permalänk
Medlem

Lite svårt att motivera Pixel 8 när Pixel 7 Pro är bättre på allt förutom processorn och båda kostar lika mycket.

Vad hände med prissättningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Är lite sugen, men kommer sakna snabbladdningen i min OnePlus för mycket tror jag.

Säker på den inte har det?
Telefonförsäljaren i butik sa till min tjej Pixel 7a INTE hade stöd för snabbladdning.
Hon testade senare hemma med sin gamla Huawei-snabbladdare som laddade i låg hastighet.
Men när hon använde min laddare som jag fick med tidigare Pixel-telefon så började den snabbladda direkt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jumpcut:

Är lite sugen, men kommer sakna snabbladdningen i min OnePlus för mycket tror jag.

Skrivet av Dyluck:

Säker på den inte har det?
Telefonförsäljaren i butik sa till min tjej Pixel 7a INTE hade stöd för snabbladdning.
Hon testade senare hemma med sin gamla Huawei-snabbladdare som laddade i låg hastighet.
Men när hon använde min laddare som jag fick med tidigare Pixel-telefon så började den snabbladda direkt.

Pixel 7a har 18W snabbladdning. Inte snabbt som Oneplus som ligger på dryga 45W med rätt laddare (okej, man kan se det blippa till betydligt högre korta stunder).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Snusfri

MKBHD har en Impressions video

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dyluck:

Säker på den inte har det?
Telefonförsäljaren i butik sa till min tjej Pixel 7a INTE hade stöd för snabbladdning.
Hon testade senare hemma med sin gamla Huawei-snabbladdare som laddade i låg hastighet.
Men när hon använde min laddare som jag fick med tidigare Pixel-telefon så började den snabbladda direkt.

Jag kan ju inte tala för någon annan. Men jag skaffade en pixel 6a som laddar max 18W (samma som pixel 7A). Och den visade snabbladdningsläge.
Det... kändes.
Jag har bytt tillbaka till min oneplus nord 2 med 65W laddningstakt.

Det där var avgörande för mig!

Ska väl medges att videos i firefox inte heller funkade som de skulle på pixeln vilket också var relevant.

Edit:men jag fattar om det verkar obetydligt. Var inget jag skänkte en tanke alls när jag skaffade luren.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Pixel 7a har 18W snabbladdning. Inte snabbt som Oneplus som ligger på dryga 45W med rätt laddare (okej, man kan se det blippa till betydligt högre korta stunder).

Jösses! ska krypta tillbaka under min sten.

Permalänk
Medlem

Snart fotar alla mobiler med ai verktyg. När någon postar en bild de tagit på stan kommer någon förvånande säga, men hur kunde jag missat den där solnedgången, jag var ju där samtidigt som du! Nästan som att fotografin blir tråkig.

Permalänk
Medlem

Aha! Blev en beställning av Pixel 8 Pro för min del

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke2013-07-24:

Någon som räknar hur många ggr de säger AI? 😂

AI är det alla säger för att blossa upp sina aktier