Permalänk
Medlem

TCL C935 buggad bild?

Köpte en TCL C935 och upplever kompressionsartefakter eller vad man nu ska kalla det när man kollar SVT Play eller Netflix. Har inte sett något när man kör Xbox så antar att det kommer från decodern i TV:n på något sätt. Det ser ut som vita ränder i SDR och röda ränder i HDR (Dolby Vision). Kollat på samma avsnitt på datorn och där ser allt bra ut.

Här är ett exempel från SVT Play: https://www.svtplay.se/video/egvgZZX/gaslight/2-jag-ar-magsju... (18:58):

Netflix med Dolby Vision:

Någon som sett något liknande eller är det retur som gäller? Har testat byta bildläge och fippla med bildinställningar men det är inget som påverkar.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Bildexpert 📺

Du har gjort den grundläggande felsökningen och konstaterat att andra källor inte ger samma fel. Gissar att du använder den inbyggda appen i TV:n? Då är det något med TV:n/mjukvaran. Förutom det självklara, likt att uppdatera mjukvaran och köra en vaktmästaråterställning, skadar inte att höra av sig till TCL:s support.

Permalänk
Medlem

Använder apparna ja, det var främsta anledningen att jag köpte en Google TV. Kan ringa supporten men förväntar mig ingen hjälp så det lutar åt retur och köpa något annat.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Det är TCL, räkna med att i princip inget riktigt fungerar som det ska mjukvarumässigt och att det med största sannolikhet aldrig kommer fixas.

Permalänk
Medlem

Kan bara tillägga att det funkar om man castar SVT från Android-mobilen men inte att använda SVT-appen på TV:n. Kan inte riktigt testa det på Netflix för där går allt genom appen. Men oavsett så är det ju knas med mjukvaran på denna TV.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots