Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Hej Bullen jag behöver hjälp!
Hur lär man sig att tycka om Megadeth?
Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig på ett bättre sätt men låt mig förtydliga:
Jag älskar Rust in Peace, tycker den har några ruskigt feta låtar som har en dynamik som jag har svårt att hitta i annan samtida Thrash. Mitt stora problem är att ingen av deras andra skivor kommer i närheten av det dom gör på RIP. Försökt med dom två första plattorna, och en del som kommer efter men jag kan inte för mitt liv greppa storheten med dom.

Är det något jag missar? Eller är jag bara dum?

en av storheterna från den eran av megadeth är gitarrspelet. riffen är magiska. rust in peace är mästerverket men det finns även på de första skivorna, men rust in peace är helt klart vassare överlag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doomfarer:

Jag är normalt sett inget större metalfan men älskar verkligen "Only for the Weak". Helst på så hög volym som möjligt. "I Am Above" är också bra, men resten av deras låter är mest sådär.

*Video*
Kan verkligen ingenting om genren, så tips på liknande musik mottages tacksamt.

Du kan kolla på The Halo Effect också, GBG metall det. Stanne från Dark Tranquillity (etc.) på sång och resten är gamla In Flames medlemmar, de som hoppat av med åren. Enda original medlemmarna i In Flames nu mera är sångaren och ena gitarristen, om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Du kan kolla på The Halo Effect också, GBG metall det. Stanne från Dark Tranquillity (etc.) på sång och resten är gamla In Flames medlemmar, de som hoppat av med åren. Enda original medlemmarna i In Flames nu mera är sångaren och ena gitarristen, om jag minns rätt.

https://www.youtube.com/watch?v=N7shmyN2gII

Jag skulle nog argumentera för att Fridén INTE är original, utan faktiskt Stanne som sjöng på Lunar Strain och Henke Forss la sången på Subterranean om jag inte missminner mig helt, så Fridén blir således först 3:e sångaren på inspelat och släppt material Dvs kom in på andra plattan The Jesters Race.

Så ingen från Lunar Strain är kvar i bandet, Björn Gelotte kom väl in han med först -95 med The Jesters Race, så det finns inga originalmedlemmar kvar. Gelotte startade väl dessutom på trummor har jag för mig och tog sedan klivet upp till gitarrist.

Jesper Strömblad var och förblir synonymt med grundandet av bandet och den kreativa själen fram tills han blev tvungen att sluta pga en väldigt destruktiv livsstil.

Edit:
The Halo Effect är ju gänget som var med tidiga In Flames, vilket märks på musiken de spelar och rätt övertygad om att det var så här Jesper ville att In Flames skulle låta istället för vad det blev.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Tagen från deras senaste släpp, låter grymt bra! Får starka vibbar från en viss Bathory Era \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Necrophor:

Jag skulle nog argumentera för att Fridén INTE är original, utan faktiskt Stanne som sjöng på Lunar Strain och Henke Forss la sången på Subterranean om jag inte missminner mig helt, så Fridén blir således först 3:e sångaren på inspelat och släppt material Dvs kom in på andra plattan The Jesters Race.

Så ingen från Lunar Strain är kvar i bandet, Björn Gelotte kom väl in han med först -95 med The Jesters Race, så det finns inga originalmedlemmar kvar. Gelotte startade väl dessutom på trummor har jag för mig och tog sedan klivet upp till gitarrist.

Jesper Strömblad var och förblir synonymt med grundandet av bandet och den kreativa själen fram tills han blev tvungen att sluta pga en väldigt destruktiv livsstil.

Edit:
The Halo Effect är ju gänget som var med tidiga In Flames, vilket märks på musiken de spelar och rätt övertygad om att det var så här Jesper ville att In Flames skulle låta istället för vad det blev.

Helt rätt där, gav mer en lättförklarad bild av det Har också för mig Stanne gick till DT för enbart bli sångare, han spelade gitarr i In Flames också. Känns igen som så iallafall.

Permalänk
Medlem

Idag släpper finska Omnivortex (teknisk death metal) nytt album "Circulate". Dom är en ny bekantskap för mig och jag har väl inte hunnit lyssna jättemycket på dom än, men det låter lovande tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Idag släpper finska Omnivortex (teknisk death metal) nytt album "Circulate". Dom är en ny bekantskap för mig och jag har väl inte hunnit lyssna jättemycket på dom än, men det låter lovande tycker jag.

Hmmm, inte illa alls men en något distraherande knäpp video.

Permalänk
Medlem

Idag släppte Asinhell debutalbumet

Permalänk
Medlem

Ny video från KK's Priest

KK's PRIEST - Hymn 66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Ny video från KK's Priest

KK's PRIEST - Hymn 66
https://www.youtube.com/watch?v=5NKkdaGjl3s

Plattan kom igår.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jinjer - Live at Wacken Open Air 2023

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För Er som inte upptäckt Godgory... svensk duo som inte gjorde så mycket mer, tror de släppte tre plattor innan denna, som enligt mig, är ett mästerverk från början till slut. Detta till trots att det är programmerade trummor. Värt att nämna är att plattan innan (Resurrection) är riktigt bra, men tycker inte de fick till ljudbilden... där allt klaffade på Way Beyond plattan efter.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Plattan kom igår.

Hunnit lyssna "ett par varv" på denna, skulle helt klart säga att den är ett lyft över debuten med starkare material överlag.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Permalänk

HEAVY LOAD är tillbaka

Efter 40 år:

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Detta är ju HELT JÄVLA LYSANDE!

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

För att se lite "nyktert" på detta, kommer inte riktigt i närheten av Stronger Than Evil, kan vara ljudbilden dock som låter snarlik men alldeles för lite Reverbmatta över den! ^^ Minns än idag konserter i Huddinge i mitten av 80-talet som liten parvel \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Blev sjukt taggad på nya Heavy Load så genast åkte äldre material på... hoppas grannarna gillar det \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Detta är ju HELT JÄVLA LYSANDE!

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

För att se lite "nyktert" på detta, kommer inte riktigt i närheten av Stronger Than Evil, kan vara ljudbilden dock som låter snarlik men alldeles för lite Reverbmatta över den! ^^ Minns än idag konserter i Huddinge i mitten av 80-talet som liten parvel \m/

Ja ljudet är lite mer slickt än man är van att höra dem, men ljudet växer på mig och man hör att det är deras klassiska sound där. Lätt bästa soundet jag hört från ett återförenat band och kan tänka mig att det kommer fram ännu bättre i lite mer episka låtar. Av förhandsrecensioner att döma så är det ganska mycket av den episka varan på den kommande skivan och jag kan knappt bärga mig. På måndag ska jag gå in på nån skivaffär och höra i kassan om de har NYA HEAVY LOAD inne.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Angelus Apatrida - Snob
Thrashmetal, ny (lyric) video.

Aftermath (cover)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Avslutar torsdagen med lite Gates Of Ishtar, remastrat... inte för att jag kan minnas mig höra någon skillnad från originalet.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick det här bandet som förslag på YouTube och det låter riktigt bra. Har aldrig hört talas om det här bandet, men dom är ett kroatiskt heavy metal band. Sångaren Dino Jelusic har även bl.a. varit med i ett band som heter Animal Drive.

Finska death metal bandet Shrapnel Storm, som är en ny bekantskap för mig, släpper nytt album "Silo" idag. Tycker det låter bra, lite åt det klassiska hållet i stilen.

Sen så släppte Iron Savior nytt album "Firestar" idag också (power metal från Tyskland).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Inaktiv

Paradise Lost - Widow (re-recorded)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal