Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Hur 17 hinner du med allt det om du spelar flera timmar/dag?

Warpdrive. 199h är ju möjligt speciellt om man förbokat och fått 5 dagar till

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Klarade av alla crimson fleet quests igår, lyckades genomföra alla utan onödigt dödande och Delgado sitter nu i finkan efter övertalande
Älskar att plocka motståndare med min sniper och sedan sneaka runt, eller så går man berserk och hivar in granater o går lös med hagelbrakarn

För tillfället håller jag på med quests från Ryujin, och även där lyckats smyga runt utan att bli upptäckt än så länge. Svåraste var helt klart att gå igenom Ryujins egna byggnad för att installera Nyx program på Ularu's dator...

Inga direkta buggar eller så än, mer än att en del verktyg svävar i luften på vissa ställen xD

120 timmar in och lvl 46

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Men de finns kanske kvar i något inventarie någonstans.

När du bekräftar ändringarna i samband med att du lämnar Ship Builder så ”säljer” du alla gamla delar och/eller får en avräkning på den totala kostnaden.

Sista chansen att sätta tillbaka dem är att gå till listan för t.ex. Engines och hitta det item som har ett + framför priset, ofta tresiffrigt eftersom man knappt får något för det man säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Klarade av alla crimson fleet quests igår, lyckades genomföra alla utan onödigt dödande och Delgado sitter nu i finkan efter övertalande
Älskar att plocka motståndare med min sniper och sedan sneaka runt, eller så går man berserk och hivar in granater o går lös med hagelbrakarn

För tillfället håller jag på med quests från Ryujin, och även där lyckats smyga runt utan att bli upptäckt än så länge. Svåraste var helt klart att gå igenom Ryujins egna byggnad för att installera Nyx program på Ularu's dator...

Inga direkta buggar eller så än, mer än att en del verktyg svävar i luften på vissa ställen xD

120 timmar in och lvl 46

Gjorde Ryujin igår.
Stealth är ju helt broken. Bara ställa sig bakom någon för pickpocket och sedan låsa upp skåpet framför dom så länge du står bakom dom.
Hur kan de inte se det liksom haha.

Smyga genom deras egna kontor var såklart svårare. Blev upptäckt hela tiden. Till slut sprang jag bara igenom och förbi alla. Ändå ingen som bryr sig efter uppdraget. Blev enkelt då trots att jag kör på svårast..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Gjorde Ryujin igår.
Stealth är ju helt broken. Bara ställa sig bakom någon för pickpocket och sedan låsa upp skåpet framför dom så länge du står bakom dom.
Hur kan de inte se det liksom haha.

Smyga genom deras egna kontor var såklart svårare. Blev upptäckt hela tiden. Till slut sprang jag bara igenom och förbi alla. Ändå ingen som bryr sig efter uppdraget. Blev enkelt då trots att jag kör på svårast..

Ja den är rätt så broken...

Trodde man inte fick bli upptäckt så vart en del omstarter på den delen kan man säga, nu vet jag det till nästa gång att det inte verkar spela någon större roll.

En annan sak jag upptäckte ganska sent in i spelet är att om man håller in höger musknapp om man har cuttern equippad så går det snabbare att få materials, vet ej om de sa det i början av spelet... kanske missa det xD vart en liten facepalm på den...

Permalänk
Medlem

Finns det några uppdrag där köra rambo har någon reell betydelse. Jag har fått en avhyvling av Sarah i efterhand i the lodge men hon hade släppt allt agg sekunden efter det roliga är jag visste inte vad jag gjort annat än att jag sköt först på eclipsepirater innan de sköt mig vilket gav en syrlig kommentar på ett rymddkepp. Men oftast bryr hon sig ju inte när det blir eldstrid och vevar med sin minigiun.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Warpdrive. 199h är ju möjligt speciellt om man förbokat och fått 5 dagar till

6 timmar om dan, typ.

Permalänk
Medlem

Det gick inte modifiera fronter alls så försöker bygga nytt. Går nästan men fastnar på att cockpit måste va direkt ansluten med landning bay men går inte få ihop dem ens när jag har landning bay på modulen bredvid

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lyckades verkar som man får chansa vilt vilka moduler som går ihop

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Lyckades verkar som man får chansa vilt vilka moduler som går ihop

Om du vilar med muspekaren över en anslutningspunkt (en sån ljusblå som kan vara dörr, taklucka, golvlucka, utrustningsfäste, m m) och trycker på G så kommer en filtrerad lista med saker som passar att sätta på just den platsen komma upp.

Vad det är för knapp och så på konsoler vet jag inte. Men det är muspekare och G på PC.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

93 timmar spelade nästan här, ligger lite efter.

Den där tidigare nämnda X-989 minigunen spawnar inte för mig, verkar vara ett ganska vanligt problem. Var det lika för er andra som gjort questen den hör ihop med?

Går att spawna med konsol men lite udda att det varierar. Förvisso brukar Bethesda-spel vara rätt buggiga men nästan 100 timmar in så är det enda jag märkt av en NPC som börjar sväva upp i taket samt att planet-geometri en gång följde med ut i rymden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

93 timmar spelade nästan här, ligger lite efter.

Den där tidigare nämnda X-989 minigunen spawnar inte för mig, verkar vara ett ganska vanligt problem. Var det lika för er andra som gjort questen den hör ihop med?

Går att spawna med konsol men lite udda att det varierar. Förvisso brukar Bethesda-spel vara rätt buggiga men nästan 100 timmar in så är det enda jag märkt av en NPC som börjar sväva upp i taket samt att planet-geometri en gång följde med ut i rymden.

Det finns fler och du kan ju köpa dem också.
Men att loot varierar är väl ingen bugg

Inte hittat någon bra ursäkt för att spela om. Trodde jag kanske hittat något nytt men mitt liv som gängmedlem var kort och det var den pjösigaste av belöningar. Den såldes direkt lol

Tracker alliance är det något kommande dlc tro eller faction de klippt bort?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vad är det bästa vapnet ni lootat fram hitintills?

Denna blev en gamechanger för mig, mejar ner det mesta med ett par skott.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Den, big bang sen hard targets. Fast du är ju så op så allt fungerar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Vad är det bästa vapnet ni lootat fram hitintills?

Denna blev en gamechanger för mig, mejar ner det mesta med ett par skott.

<Uppladdad bildlänk>

Jisses!
Var hittade du denna, och vilken svårighetsgrad?
Själv är jag level 38 och har börjat åka till level 75+ planeter och dödar pirater på very hard.. men ännu inget sjukt sjukt vapen.
De level 94 pirater också lite jobbiga som level 38.

Permalänk
Medlem

Mitt favoritvapen från stunden är något löjligt simpelt. En vanlig vit Old Earth Pump Shotgun med ljuddämpare och slug. Gör väl närmare 400 i skada. Har egentligen roligare vapen men den har verkligen sin charm.

Skrivet av Borked:

Jisses!
Var hittade du denna, och vilken svårighetsgrad?
Själv är jag level 38 och har börjat åka till level 75+ planeter och dödar pirater på very hard.. men ännu inget sjukt sjukt vapen.
De level 94 pirater också lite jobbiga som level 38.

Kan vara end game tydligen. Om de inte förekommer ändå. Råkade upptäcka denna när jag felsökte X-989an igår.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jisses!
Var hittade du denna, och vilken svårighetsgrad?
Själv är jag level 38 och har börjat åka till level 75+ planeter och dödar pirater på very hard.. men ännu inget sjukt sjukt vapen.
De level 94 pirater också lite jobbiga som level 38.

Hittade den i en weapon rack i en random byggnad på en level 65 planet om jag inte missminner mig.
Det var inte kopplat till någon quest.

RNGesus var på min sida tydligen 😁

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Hittade den i en weapon rack i en random byggnad på en level 65 planet om jag inte missminner mig.
Det var inte kopplat till någon quest.

RNGesus var på min sida tydligen 😁

Ah dåså.. då är det bara till att fortsätta grinda.

Permalänk
Medlem

Legendariska vapen verkar droppa lite då och då även om det förstås tar tid att hitta rätt. Men att få tag på en bra rymddräkt, hjälm och jetpack är däremot helt omöjligt. Nästan allt som droppar är vita eller låglevel dåliga blåa. Hoppas de balanserar det i framtida patchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Legendariska vapen verkar droppa lite då och då även om det förstås tar tid att hitta rätt. Men att få tag på en bra rymddräkt, hjälm och jetpack är däremot helt omöjligt. Nästan allt som droppar är vita eller låglevel dåliga blåa. Hoppas de balanserar det i framtida patchar.

Håller med. Körde på Mantis i evigheter.
Är väldigt tråkigt att det bara finns tre gear slots också.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Håller med. Körde på Mantis i evigheter.
Är väldigt tråkigt att det bara finns tre gear slots också.

Min Mantis har suttit på en mannequin sen jag hittade den, kör med UC Antixeno dräkten jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Min Mantis har suttit på en mannequin sen jag hittade den, kör med UC Antixeno dräkten jag

Tycker Mantis är lite ful och ville inte använda den, men bonusarna på mitt set var lite för bra för att inte använda då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Legendariska vapen verkar droppa lite då och då även om det förstås tar tid att hitta rätt. Men att få tag på en bra rymddräkt, hjälm och jetpack är däremot helt omöjligt. Nästan allt som droppar är vita eller låglevel dåliga blåa. Hoppas de balanserar det i framtida patchar.

Beror på Om man förlitar sig helt till RNG så absolut. Annars är det ju bara att spara innan man lootar en mannequin alt. har ihjäl en person med 3 health-bars(garanterad blå, lila eller legendary drop). Är du missnöjd med looten så är det bara att quick load:a. Är väl en typ av cheese men är ju upp till en själv att tillämpa.

Bland de bättre sätten för bra loot är 75+ planeter med typ abandon mine eller liknande där det alltid finns ett par fiender som droppar garanterad "färgad" loot.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades knipa en utgåva av Starfield och kommer börja efter RdR2 som borde spelas ut till helgen.

Vilka mods rekommenderar ni innan man börjar? Jag gillar mest Qol och grafiska moddar. Behöver ingen Thomas the tank engine spaceship mod 😉

Spelet är via Steam om det spelar roll

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag lyckades knipa en utgåva av Starfield och kommer börja efter RdR2 som borde spelas ut till helgen.

Vilka mods rekommenderar ni innan man börjar? Jag gillar mest Qol och grafiska moddar. Behöver ingen Thomas the tank engine spaceship mod 😉

Spelet är via Steam om det spelar roll

DLSS mod och FOV fix är de enda jag själv använder men finns mycket mer att välja på.

Kanske finns bättre versioner än dessa idag men de jag använt sedan lanseringen: https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111?tab=files

https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/166x172/how_to_ch...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite nyfiken på vad folk tycker om vapen och spacesuit-crafting.
Jag är level 38 med 9 ospenderade skillpoints.

För mig känns det nästan ovärt att leva upp research och vapen till level 4.. för att när man äntligen har hittat ett fett vapen så lootar man något nytt mycket bättre på nästa runda man kör. 8 skillpoints känns helt onödiga då.

Vad tycker ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu är jag lite nyfiken på vad folk tycker om vapen och spacesuit-crafting.
Jag är level 38 med 9 ospenderade skillpoints.

För mig känns det nästan ovärt att leva upp research och vapen till level 4.. för att när man äntligen har hittat ett fett vapen så lootar man något nytt mycket bättre på nästa runda man kör. 8 skillpoints känns helt onödiga då.

Vad tycker ni andra?

Har inte spenderat en skill point på vapen och är ändå op. känns som det bara kan göra liret mer balanserat.

Space suits är jag nöjd jag investerat i. Problemet är mer att mina vapen gör för stor skada än att jag har för mycket armour. Rörligheten förbättras ju också betydligt

Hittade faktiskt ett nytt vapen i en affär nu en magsniper. Dock så min advanced big bang är nog op vapen nummer 1 i min arsenal.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nu har jag otydlig kanske.
Jag menar crafting av vapen, inte +dmg skillpoints.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Vad är det bästa vapnet ni lootat fram hitintills?

Denna blev en gamechanger för mig, mejar ner det mesta med ett par skott.

<Uppladdad bildlänk>

För mig hittills är det en maxad Titanium Overcharged Advanced Magpulse rifle. 6.5 MI. 461 physical.
Med explosive rounds.
En annan är One Inch Punch Professional's Calibrated Magsniper.
Skjuter tre skott i taget och har 1712 i physical.

Tycker det finns många och roliga vapen faktiskt.
Och det är rätt roligt att en vit dräkt är asmycket bättre än en legendary. Nackdel med inga affixes dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu har jag otydlig kanske.
Jag menar crafting av vapen, inte +dmg skillpoints.

Det är ju kul att mixtra lite så ja det har jag maxat. Nu skita i detta och köpa dyra uppgraderade vapen du hittar hade kanske vart väl så kul då hade man haft mer heureka moments när man försöker vaska guld. Det är ju rätt sällan man hittar något därute som man inte kan bygga bättre själv.

Hittade givetvis en magsniper jag brände 45000 på i uppdraget efter i det vilda lol. Det visste man ju egentligen de låses upp baserat på level så antar allt du hittar i affärer kan du alltid hitta i det vilda

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x