Komplett Geek Week och Bonanza 8 - Diskussion

Permalänk
Geeks
SweClockers

@IMPANI Wow, grym feedback! Stort tack för att du tog dig tid att sammanställa dina tankar. Nu får Komplett massvis av kött på benen till nästa gång.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag har testat 7 olika men antingen kommer jag tillbaka till tävlingen eller så får jag 404 som du...

Spenderade iaf 1h och lite till men kunde inte lösa det...

Kanske @komplett kan svara på vad man skulle gjort imorgon..

Jag bara hoppas det är logiskt utifrån instruktionerna, tex att det faktiskt är två stycken strängar på 6 tecken som ska in i länken
Men börjar ju kännas som det är extremt långsökta ledtrådar...
"ethern"? Oavsiktlig felstavning antar jag och inte ledtråd.
"Klipskhet och en tidsmaskin kan komma väl till pass på om du ska hitta denna". Ger inget heller, men det är lite språkligt märklig mening här också
"en portal till en ny dimesion öppnar sig", happ.
"Glöm inte var du står och vart du ska", jahopp.

Nä det är lite för mycket utskrivet som kan tolkas som ledtrådar. Nyfiken på om nån fick ihop det...
(jag känner mig trollad )

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

@komplett, vart kan man se vinnarna för respektive tävling? Finns det någon specifik sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShotInTheHead:

@komplett, vart kan man se vinnarna för respektive tävling? Finns det någon specifik sida?

https://www.komplett.se/kampanj/151370/tavlingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Jag bara hoppas det är logiskt utifrån instruktionerna, tex att det faktiskt är två stycken strängar på 6 tecken som ska in i länken
Men börjar ju kännas som det är extremt långsökta ledtrådar...
"ethern"? Oavsiktlig felstavning antar jag och inte ledtråd.
"Klipskhet och en tidsmaskin kan komma väl till pass på om du ska hitta denna". Ger inget heller, men det är lite språkligt märklig mening här också
"en portal till en ny dimesion öppnar sig", happ.
"Glöm inte var du står och vart du ska", jahopp.

Nä det är lite för mycket utskrivet som kan tolkas som ledtrådar. Nyfiken på om nån fick ihop det...
(jag känner mig trollad )

Fick fram svaret på ca 2 min, så ledtrådarna är definitivt inte extremt långsökta.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har fått fram 6 siffror. Men hur får man resten?

Permalänk
Skrivet av Xzior:

Fick fram svaret på ca 2 min, så ledtrådarna är definitivt inte extremt långsökta.

Skönt att höra! Då missar jag bara nåt uppenbart med min lilla ärthjärna.
Berätta när tävlingen är stängd

Dvs nuuu, berätta någon så kan jag sen sova med sinnesfrid

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Skrivet av Friamannen:

Skönt att höra! Då missar jag bara nåt uppenbart med min lilla ärthjärna.
Berätta när tävlingen är stängd

Dvs nuuu, berätta någon så kan jag sen sova med sinnesfrid

Öppna bilden i ny flik och ta dess dimensioner multiplicerat med varandra. Lägg sedan till 4543 och klistra in i länken på sidan, framför siffrorna som redan stod där : )

Är själv mer intresserad av vilket spel som låten till bonusfrågan på lördag tillhörde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frickadeli:

Öppna bilden i ny flik och ta dess dimensioner multiplicerat med varandra. Lägg sedan till 4543 och klistra in i länken på sidan, framför siffrorna som redan stod där : )

Kul tävling. Synd att det det fanns flera uppsättningar av "2 tal". Borde fattat att jag skulle testa de också, men jag var upptagen med att prova andra kombinationer. Sen tycker jag att hela xxxxxx/xxxxxx-grejen bara var vilseledande, då man inte alls behövde skriva de som redan stod där utan det räckte bra att bara fylla i de 6 man fick fram.

Permalänk
Medlem

Nåja, efter den här veckan är jag inte helt säker på om jag håller med om svarsnyckelns budskap ändå

Permalänk
Skrivet av frickadeli:

Öppna bilden i ny flik och ta dess dimensioner multiplicerat med varandra. Lägg sedan till 4543 och klistra in i länken på sidan, framför siffrorna som redan stod där : )

Hm. Det tycker jag inte var särskilt konsistent med uppmaningar i texten. Vände väl uppenbarligen på ordningen i stegen. Tidsmaskin, wut?
Menar du att det blev typ kampanj/169591/(1000*200+4542)? Eller kanske omvänd ordning på talen.
Jaha nu prova jag och det var waybackmachine på de stegen. Äsch det var väl bra ändå, bara att jag vände ordningen på stegen då. Trodde man skulle kolla tidigare geek week artiklar eller nåt

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Hade också varit möjligt att hitta rätt om jag bara fortsätte skrolla på wayback... sidan 12 hade mönstret jag sökte men inte hittade någonstans när jag bara skummade igenom

Permalänk
Skrivet av Hyglott:

Nåja, efter den här veckan är jag inte helt säker på om jag håller med om svarsnyckelns budskap ändå

Budskap?
Betyder 49206e75746964207669736173206465742064752073c3b66b657220617620463132 något? Kodat i vadå?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Skrivet av frickadeli:

Är själv mer intresserad av vilket spel som låten till bonusfrågan på lördag tillhörde.

Lol ja den var omöjlig hitta. I bergakungens sal har ju av förståeliga skäl använts flitigt i spel men jag hittade ingen version som lät som den i mitt sök. Inte heller google eller annan detektion sw lyckades pricka versionen rätt.

(om nån kunde den sen innan är det ju respekt på nischkunskapen)

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Skrivet av frickadeli:

Öppna bilden i ny flik och ta dess dimensioner multiplicerat med varandra. Lägg sedan till 4543 och klistra in i länken på sidan, framför siffrorna som redan stod där : )

Nedstämd; inte ens med facit så lyckas jag se vart det ledde. Verkar som de har städat bort all glädje redan. https://www.komplett.se/kampanj/204542/208669/geek-week-tavli...
Först provade jag http://archive.org/ och http://mementoweb.org/ (Som har "Time Machine" som titel.). Därefter valde jag att ladda ner alla Bonanza-relaterade bilder och leta efter inbäddad textinformation, men sedan väntade tvättstugan.
Det viktiga är inte att vinna, utan att kämpa, tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Nedstämd; inte ens med facit så lyckas jag se vart det ledde. Verkar som de har städat bort all glädje redan. https://www.komplett.se/kampanj/204542/208669/geek-week-tavli...
Först provade jag http://archive.org/ och http://mementoweb.org/ (Som har "Time Machine" som titel.). Därefter valde jag att ladda ner alla Bonanza-relaterade bilder och leta efter inbäddad textinformation, men sedan väntade tvättstugan.
Det viktiga är inte att vinna, utan att kämpa, tydligen

Ska vara 204543 inte 204542 och tydligen ska man ange numret två gånger. Jag listade ut numret men testade aldrig att ange det två gånger dvs https://www.komplett.se/kampanj/204543/204543. Därifrån får man nästa ledtråd och kan ta sig vidare.

Nåja kul tävling och då har man lärt sig något nytt

Permalänk
Medlem

@Komplett
Vid beställning av B650-kortet stod det ungefär "förväntas i lager 2 oktober". Nu ser jag att lagerstatus är "2 november, osäkert datum".

MSI MAG B650

Gäller det nya förväntade leveransdatumet även de beställningar som redan är lagda. Tänker såklart mest på de beställningar som lades under Bonanzan?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

@Komplett
Vid beställning av B650-kortet stod det ungefär "förväntas i lager 2 oktober". Nu ser jag att lagerstatus är "2 november, osäkert datum".

MSI MAG B650

Gäller det nya förväntade leveransdatumet även de beställningar som redan är lagda. Tänker såklart mest på de beställningar som lades under Bonanzan?

Det är 2 nov som gäller. pratade nyss med Kundservice.

Permalänk

Undrar när man får veta resultaten på tävlingarna. Hade varit roligt att se vilka de rätta svaren är för respektive tävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShotInTheHead:

Undrar när man får veta resultaten på tävlingarna. Hade varit roligt att se vilka de rätta svaren är för respektive tävling.

Tror dem skrev 10 oktober som senast iaf

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Tror dem skrev 10 oktober som senast iaf

Ah, gött. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy08:

Det är 2 nov som gäller. pratade nyss med Kundservice.

Nu står det 6 oktober på hemsidan

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Timmy08:

Det är 2 nov som gäller. pratade nyss med Kundservice.

Hei 👋
Beklager på forhånd at dette kommer på norsk, og ikke svensk. Jeg heter Kenneth, og kommer til å svare her fremover!

Jeg sjekket med vår innkjøpsavdeling, MEN vi fikk faktisk dem på lager i mellomtiden så disse skal være på lager og i full gang med utsending 😊

/Kenneth

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Om det är någon som inte fick tag på 2tb nvme disken så släng iväg ett PM, visade sig att jag inte behövde den så kommer returnera den till komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Om det är någon som inte fick tag på 2tb nvme disken så släng iväg ett PM, visade sig att jag inte behövde den så kommer returnera den till komplett.

Vad var det för disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyglott:

Vad var det för disk?

https://www.komplett.se/product/1244828/datorutrustning/lagri...

kostade 900

Permalänk

När tusan publiceras tävlings resultatet samt tävlings svaren; Man vill ju veta hur många rätt man hade :)!

Permalänk

@Komplett Har någon vinnare utsetts? Skulle väl vara färdigt senast igår, men står inget om vinnarna på hemsidan. Kommer man få veta svaren på frågorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frickadeli:

@Komplett Har någon vinnare utsetts? Skulle väl vara färdigt senast igår, men står inget om vinnarna på hemsidan. Kommer man få veta svaren på frågorna?

Förstapriset: Att få ta del av de grymma gpu deals de hade på söndagen!

Permalänk

@Komplett Blir det några vinnare, eller förlorade vi alla :)? Kan ni åtminstone dela ut vilka svaren var för respektive tävling, jag är grymt nyfiken på svaren !