Nvidias VD: "Ingen kan bära fler kaffekoppar än jag"

Permalänk
Melding Plague

Nvidias VD: "Ingen kan bära fler kaffekoppar än jag"

Jensen Huang kläckte planerna som kom att bli Nvidia omgiven av pannkakor, omeletter och hejdlösa mängder kaffe.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Om han uppmanar andra att lära sig ödmjukhet vore det väl fint om han lärde sig det själv först.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Hänsynslös, vill framstå som empatisk men han går över lik.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bernd_P1:

Nyhetstorka?

Druckit för lite kaffe?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Druckit för lite kaffe?

För få koppar?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Dricker ej kaffe eller té. Vanligt vatten är det bästa av alla sorters drycker.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

För få koppar?

Koppar har intagits. Överväger intravenöst för att orka resten av veckan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag tror @RVX snart vinner tälingen:

Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem

Har inget förutom den största respekten för någon som Jensen, som jobbat upp sig från Denny's till Nvidia. Ska till USA om en månad och då blir det ett besök på Denny's bara för denna artikel.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk

Motivationshöjare i all ära

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Nyhetstorka?

Vad tillför detta inlägg? Vill du inte läsa om hur Nvidia grundades, så gör inte det.

Permalänk
Medlem

Jensen är så sjukt grym.

Permalänk
Medlem

Ganska imponerande att han genom halva livet har varit VD sen han grundade NVIDIA.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Druckit för lite kaffe?

Burit för få koppar!?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inte vara ensam om att vilja se en rejäl dokumentär från början till idag. Företaget har varit med länge och gått från en liten aktör till marknadsledande. Sjukt intressant om man är det minsta intresserad av IT, grafikkort, tekniska lösningar och spel. Vem vet vart vi varit utan Nvidia.

Drömmen vore något i stil med Double Fines dokumentärer. Riktigt matiga.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RekiN:

Har inget förutom den största respekten för någon som Jensen, som jobbat upp sig från Denny's till Nvidia. Ska till USA om en månad och då blir det ett besök på Denny's bara för denna artikel.

De har faktiskt rätt god frukost, så det tycker jag låter som en bra idé!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

Burit för få koppar!?

Jag har ett antal års erfarenhet inom restaurang, både i kök och som servitör. Det har både burits och diskats ett par koppar. Nu vet ni varför jag alltid varit så jävla trevlig och tillmötesgående. Förutom när jag inte varit det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

En av de ”stora” inom tech-branchen.Förstår inte hur vissa hyser sånt agg mot denna person,han är ju verkligen ”the american dream” personifierad.Fyf-n vad tråkig tech-världen varit utan honom/nvidia.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Kul kuriosa!

Permalänk
Musikälskare

Hmm kanske 5, max 6 stycken tror jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror @RVX snart vinner tälingen:

Haha, ja jag har koppar så jag kan bjuda ett helt kompani på kaffe.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag har ett antal års erfarenhet inom restaurang, både i kök och som servitör. Det har både burits och diskats ett par koppar. Nu vet ni varför jag alltid varit så jävla trevlig och tillmötesgående. Förutom när jag inte varit det.

Hahaha, nu fick du mig att tänka på denna igen:

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Allers-inspirerad artikel på sweclockers.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Kul artikel!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kul med lite bakgrunds historia.

Permalänk
Medlem

”Enligt Jensen är det minsann "ingen som kan bära lika många kaffekoppar som han kan".
Han tillägger att han rekommenderar unga att börja i restaurangbranschen, för att lära sig ödmjukhet”

Ödmjukhet… knappast.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Jag har ett antal års erfarenhet inom restaurang, både i kök och som servitör. Det har både burits och diskats ett par koppar. Nu vet ni varför jag alltid varit så jävla trevlig och tillmötesgående. Förutom när jag inte varit det.

Men nu har du burit din sista kopp.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag saknar gamla Sweclockers. Ledningen verkar vara fast bestämd att ”bredda målgruppen”. Men frågan är vad som blir kvar av andan som gjorde Sweclockers unikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingbaldr:

Jag saknar gamla Sweclockers. Ledningen verkar vara fast bestämd att ”bredda målgruppen”. Men frågan är vad som blir kvar av andan som gjorde Sweclockers unikt.

Detta är ju en perfekt sweclockers artikel? Det du upplever är nog mer en nostalgisk tripp över hur internet såg ut för 20 år sedan, den generation du talar om har väl barn och familj nu och spenderar mindre tid moddandes på sweclockers. Givetvis är det som företag bara att anpassa sig till de som spenderar tid på sweclockers nu (den yngre nya generationen med ännu större gamingintresse och mindre moddande av processorer etc)

Sweclockers själva kan ju förmodligen också se statisk som visar hur mycket mindre intresse det finns för artiklar kring moddande osv, något som för x antal år sedan för döpopulärt.

Vem vet, om 10 år kanske det är en trend igen? Tills dess blir det nog mer gamingartiklar, skönt för mig iaf