Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

För oss som använt Curve kommer det bli betydligt sämre från 11 November: https://cdn.buttercms.com/jkY61dDSuCMbeLZO7nDj

<Uppladdad bildlänk>

Väldigt begränsade fria växlingsmöjligheter, och skyhöga 2,5% påslag utanför de fria. Blir att säga upp efter månadsskiftet och hitta andra alternativ, men synd på GBIT-möjligheterna.

Använder du gratis varianten eller Black?
Enda stora nackdelen jag såg som Black användare var att man får låta bli att handla i utländskvaluta under helgen för att slippa påslag på 1.5%.

Eller ser du något annat som jag missar?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Använder du gratis varianten eller Black?
Enda stora nackdelen jag såg som Black användare var att man får låta bli att handla i utländskvaluta under helgen för att slippa påslag på 1.5%.

Eller ser du något annat som jag missar?

Jag har kört Black ett tag nu, mest för att nyttja GBIT i 90 dagar. Det du nämner om att undvika 1,5%-påslaget gäller även nu, växlar du när det är brittisk bank-ledig-dag så blir det påslag (vilket ibland kan vara värt kostnaden jämfört med att köra direkt med kredigkortet).

Den stora nackdelen är 1000 Euro per rullande 30 dagar. Det går oerhört fort om man är ute på en lite längre resa, med boende (som man inte alltid kan förbetala), mat, transport, aktiviteter etc. Eller om man för den delen ska göra två kortare resor inom loppet av 30 dagar. Framförallt om man är två personer. Då har jag svårt att motivera månadskostnaden, framförallt när deras 2,5% påslag är fullkomligt hutlöst. Det här blir ett sätt att pusha folk till Metal, övriga produkter tappar aldleles för mycket av sina fördelar.

För gratisvarianten och för den delen X är det ännu värre, de blir i mitt tycke helt meningslösa produkter.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej

Funderar på att skaffa ett kreditkort.

Jag kommer om några veckor plocka ut en elbil som tjänstebil.

Jag kommer köra ca 6000 tjänstemil per år och jag behöver lägga ut ur egen ficka för det jag laddar hemma, samt all laddning på superchargers osv.

Min arbetsgivare kommer ersätta mig med 9,5SEK skattefritt samt 6kr som jag får skatta på per mil jag kör. Utbetalning kommer ske i samband med lönen kommande månad.

Jag känner att jag behöver ett kreditkort framförallt för att hålla isär alla kostnader för laddning över året för att
se hur det påverkar mig ekonomiskt plus eller minus.

Någon som har tips på ett kostnadsfritt kreditkort utan årsavgifter, avgifter för fakturor och räntor osv.

Jag uppskattar att jag max behöver en kreditlimit på 10000SEK då det endast kommer brukas till laddning av bilen. Jag vill slippa ligga ute med pengar så jag vill gärna ha en kostnadsfri kredittid på minst 45 dagar från faktureringsdag

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Hej

Funderar på att skaffa ett kreditkort.

Jag kommer om några veckor plocka ut en elbil som tjänstebil.

Jag kommer köra ca 6000 tjänstemil per år och jag behöver lägga ut ur egen ficka för det jag laddar hemma, samt all laddning på superchargers osv.

Min arbetsgivare kommer ersätta mig med 9,5SEK skattefritt samt 6kr som jag får skatta på per mil jag kör. Utbetalning kommer ske i samband med lönen kommande månad.

Jag känner att jag behöver ett kreditkort framförallt för att hålla isär alla kostnader för laddning över året för att
se hur det påverkar mig ekonomiskt plus eller minus.

Någon som har tips på ett kostnadsfritt kreditkort utan årsavgifter, avgifter för fakturor och räntor osv.

Jag uppskattar att jag max behöver en kreditlimit på 10000SEK då det endast kommer brukas till laddning av bilen. Jag vill slippa ligga ute med pengar så jag vill gärna ha en kostnadsfri kredittid på minst 45 dagar från faktureringsdag

CarPay använder jag mig av för just utlägg i tjänsten.
60dagar fri kredit och helt avgiftsfritt.

Permalänk
Medlem

Jag behöver skaffa kreditkort för utlägg i tjänst. Har aldrig haft kreditkort förr utan bara debitkort privat.
Tidigare i tråden nämndes att aktuella skulden ej visas i appar för exempelvis refunderpay. Det är oacceptabelt för mig.
Hur är det med Handelsbanken och vanliga bankernas kreditkort, kan man se saldon i realtid? Struligt att hålla ordning annars.

Mina förutsättningar: Företaget betalar årsavgiften för kreditkortet (oklart om eventuellt tak). Amex går nog bort då det inte fungerar överallt. Jag bryr mig inte om flygpoäng eller krångel med att handla via portaler.
Jag funderade först på Norwegian, men de hade cashback tak på 100k så inte värt att överväga.

Jag har Handelsbanken i övrigt. Men sparande på Avanza, så ej helkund och vill inte heller bli.
Om jag förstått det rätt får man 0,25-0,4% cashback på Handelsbanken Allkort/Platinum. Bättre än inget.
Så om jag kan se aktuell skuld i realtid så lutar det åt Handelsbanken.

Någon som har koll som kan väga in?

Permalänk
Medlem

Jag valde SEB invited. 150kr/mån (som företaget betalar) och 1% cashback på alla köp.
Bra app där man ser tydligt saldo/kredit och notiser på alla inköp.
För de som bryr sig om flygplatslounger och liknande så är detta fel kort. Men för cashback känns det som bland det bästa valen bland storbankerna iaf.

Permalänk
Medlem

Antar att det är helt värdelöst att skaffa Amex för att samla SAS Europoäng nu när det blivit uppköpta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Antar att det är helt värdelöst att skaffa Amex för att samla SAS Europoäng nu när det blivit uppköpta?

Svårt att säga utan att veta var det tar vägen. Sitter hemma och är sjuk och researchar SkyTeam, och det verkar överlag vara lite svårare med bonusresor inom alliansen, dels dynamisk prissättning, och dels tillgång. Där har ju Star Alliance gett rätt bra värde istället. Så om det är inter-allians-resor du är ute efter är det nog tveksamt. Är det bonusresor med SAS du tänkt boka gör det nog egentligen ingen skillnad. Eurobonus lär bestå, och jag skulle tro att även kreditkorten gör det. Vad som händer med poängens värde efter uppköpet etc är svårt att sia om. Jag kommer köra vidare med SAS Amex + MC fram till årsskiftet så att jag löser guld till nästa år, och hoppas på att det kommit lite mer info till dess.

Men jag hade nog inte hoppat på det som ny poängsamlare nu.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av qwertylol1:

Antar att det är helt värdelöst att skaffa Amex för att samla SAS Europoäng nu när det blivit uppköpta?

Skrivet av Choffe:

Svårt att säga utan att veta var det tar vägen. Sitter hemma och är sjuk och researchar SkyTeam, och det verkar överlag vara lite svårare med bonusresor inom alliansen, dels dynamisk prissättning, och dels tillgång. Där har ju Star Alliance gett rätt bra värde istället. Så om det är inter-allians-resor du är ute efter är det nog tveksamt. Är det bonusresor med SAS du tänkt boka gör det nog egentligen ingen skillnad. Eurobonus lär bestå, och jag skulle tro att även kreditkorten gör det. Vad som händer med poängens värde efter uppköpet etc är svårt att sia om. Jag kommer köra vidare med SAS Amex + MC fram till årsskiftet så att jag löser guld till nästa år, och hoppas på att det kommit lite mer info till dess.

Men jag hade nog inte hoppat på det som ny poängsamlare nu.

Jag instämmer här med att Eurobonus lär inte sluta existera i närtid men det är kanske inte den häst jag hade satsat mina pengar på om jag skulle ge mig in i träsket nu.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Eurobonus lär bestå

Skrivet av DavidtheDoom:

Jag instämmer här med att Eurobonus lär inte sluta existera i närtid

Sas har gått ut med att de avser att ha bytt allians till sommaren 2024, så risken är att de gör om eurobonus samtidigt för att passa in i Scary Team vilket kan betyda devalvering av ens poäng o.s.v. Den som lever får se, men som ni påpekat, jag skulle välja annat bolag att samla poäng i om jag var ny. (börjar bli svårt att samla poäng i Sverige för andra bolag, Lufthansa korten läggs just ner)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Ja, ont om vettiga flygkort i Sverige i övrigt, och växelkursen för AMEX MR-poäng har ju blivit katastrofala. Ren cashback eller Strawberry om man har hotellbehov inom Norden, eller SJ om man reser mycket med dem inom landet känns spontant som de bättre alternativen just nu.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Lär vara hyfsat svårt att bränna poängen nu också..
Har typ 200k poäng jag behöver köpa biljetter för

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Lär vara hyfsat svårt att bränna poängen nu också..
Har typ 200k poäng jag behöver köpa biljetter för

OT: Bokade själv idag en resa innan sommaren, borde gå bra, bara att skynda boka! Sas säger att de ska hedra de bokningar som är gjorda för eurobonuspoäng även om de sker efter bytet av allians. Däremot kan det nog finnas en risk om det blir problem med någon flight när man är på resan, då finns det nog risk att man inte blir ombokad till annat star alliance alternativ så jag skulle se till att resa innan sommaren (när de sagt att de siktar på att ha genomfört bytet av allians)

OnT: Vad finns det för kort kvar om man vill samla för resande, är det bara Norwegian och Amex Rewards och sen några lokala kort som SJ och Strawberry kvar på marknaden?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Om någon har missat det (info gick ut via mejl i dagarna), så ändrar de så att man inte kan byta till/från cashpoints/cashback när gränsen på 100 000 har uppnåtts.

"Från och med 1 januari 2024 gör vi en förändring i reglerna för bonusintjäning med Bank Norwegian-kortet. Den årliga intjäningsgränsen på 100 000 kr, som tidigare har gällt för cashback-intjäning, kommer nu att gälla för både cashback och CashPoints tillsammans. Intjäningsgränsen gäller per kalenderår och återställs den 1 januari varje år.

Det finns inga förändringar i CashPoints-intjäningen i övrigt. Du kommer fortfarande att tjäna 0,5 % CashPoints på varuköp – både i Sverige, utomlands och online – och du kommer fortfarande att kunna tjäna extra CashPoints enligt gällande regler vid köp av flygbiljetter hos Norwegian.

Cashback-intjäningen kommer inte att ändras och fortsätter att vara 0,5 % på varuköp.

Du väljer själv om du önskar att tjäna CashPoints eller cashback. Du kan enkelt växla mellan bonusprogrammen i appen eller på MinSida."

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Om någon har missat det (info gick ut via mejl i dagarna), så ändrar de så att man inte kan byta till/från cashpoints/cashback när gränsen på 100 000 har uppnåtts.

"Från och med 1 januari 2024 gör vi en förändring i reglerna för bonusintjäning med Bank Norwegian-kortet. Den årliga intjäningsgränsen på 100 000 kr, som tidigare har gällt för cashback-intjäning, kommer nu att gälla för både cashback och CashPoints tillsammans. Intjäningsgränsen gäller per kalenderår och återställs den 1 januari varje år.

Det finns inga förändringar i CashPoints-intjäningen i övrigt. Du kommer fortfarande att tjäna 0,5 % CashPoints på varuköp – både i Sverige, utomlands och online – och du kommer fortfarande att kunna tjäna extra CashPoints enligt gällande regler vid köp av flygbiljetter hos Norwegian.

Cashback-intjäningen kommer inte att ändras och fortsätter att vara 0,5 % på varuköp.

Du väljer själv om du önskar att tjäna CashPoints eller cashback. Du kan enkelt växla mellan bonusprogrammen i appen eller på MinSida."

Såg det, men visste inte ens att det fanns ett sånt upplägg sen tidigare 😅

Använder bara cashback i dagsläget. Kanske har missat nåt? 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Såg det, men visste inte ens att det fanns ett sånt upplägg sen tidigare 😅

Använder bara cashback i dagsläget. Kanske har missat nåt? 🤷🏻‍♂️

Om du någon gång kommit upp i 100 000kr så slutar du få cashback för resten av året. Fram till nu kunde man då byta till cashpoints och tjäna in sådana resten av året. Men fr.o.m januari är det alltså slut med det.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Tidigare i tråden nämndes att aktuella skulden ej visas i appar för exempelvis refunderpay.

Vet inte vart det kommer ifrån, det är bara att logga in så ser man aktuell skuld.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Nä, det är inte särskilt svårt att inte missa betalning.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Använt det i 20år nu utan en krona i ränta.
Handelsbanken har 45 dagar räntefritt, så när lönen kommer in och räkningar betalas, då ser jag bara till att föra över nog för att nolla kortet och kanske lägga upp en extra slant som jag ändå vet kommer dras.

Fungerar ypperligt och jag behöver aldrig kolla saldo inför diverse köp utan vet att jag enkelt kan återställa saldot i slutet på månaden.
Använder min kredit jämt, men kontrollerat och kan ta del av fördelarna. Nu kostar deras kort en slant, men jag har inte orkat skaffa ett extra kort då jag enkelt ser både lön och kredit i samma app.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Om man vet med sig att man inte kan hålla koll på sina räkningar så är inte kreditkort så lämpligt.

Permalänk
Skrivet av OC&Burn:

Använt det i 20år nu utan en krona i ränta.
Handelsbanken har 45 dagar räntefritt, så när lönen kommer in och räkningar betalas, då ser jag bara till att föra över nog för att nolla kortet och kanske lägga upp en extra slant som jag ändå vet kommer dras.

Fungerar ypperligt och jag behöver aldrig kolla saldo inför diverse köp utan vet att jag enkelt kan återställa saldot i slutet på månaden.
Använder min kredit jämt, men kontrollerat och kan ta del av fördelarna. Nu kostar deras kort en slant, men jag har inte orkat skaffa ett extra kort då jag enkelt ser både lön och kredit i samma app.

Varför måste du återställa saldot i slutet av månaden? Och varför måste du nolla kortet? Vad ger det över ett vanligt bankkort egentligen?

Skrivet av joakim99:

Om man vet med sig att man inte kan hålla koll på sina räkningar så är inte kreditkort så lämpligt.

Nu var inte det riktigt min fråga. Men jag vill ändå ha lite klarheter. Låt säga att jag skaffar ett kreditkort när kommer kreditkortsfakturan? Kommer den efter en månad? Och i slutet av månaden? Eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför måste du återställa saldot i slutet av månaden? Och varför måste du nolla kortet? Vad ger det över ett vanligt bankkort egentligen?

Jag måste ju betala igen använt kreditutrymme innan 45 dagar har passerat.
Genom att göra det i samband med lön så har jag en rutin som gör att hag aldrig passerat mer än 30 av dessa.

Jag får fonder (0.4%) samt att jag alltid vet att det finns pengar tillgängligt oavsett var jag är.
Behöver inte där och då tänka på om jag ska föra över från buffert, lön eller spar osv.
Smidigt helt enkelt.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Haft Amex SAS Premium i ett par år och överväger att gå över till Amex Gold, känns som att det vart spiken i kistan hela resan med Airfrance-KLM eftersom familjen kommer göra mindre resor framöver då sambon flyttar hem från staterna.

Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Jag tycker personligen att det är skönt att få en separat faktura från Amex i månaden i mitt fall, får bättre koll på vad jag spenderar med deras app och ser vad som finns kvar för spar/extraamorteringar osv efter den är betald. Aldrig missat en betalning så det handlar väl om frihet under ansvar hur man både använder kortet och betalar som med mycket annat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OC&Burn:

Använt det i 20år nu utan en krona i ränta.
Handelsbanken har 45 dagar räntefritt, så när lönen kommer in och räkningar betalas, då ser jag bara till att föra över nog för att nolla kortet och kanske lägga upp en extra slant som jag ändå vet kommer dras.

Fungerar ypperligt och jag behöver aldrig kolla saldo inför diverse köp utan vet att jag enkelt kan återställa saldot i slutet på månaden.
Använder min kredit jämt, men kontrollerat och kan ta del av fördelarna. Nu kostar deras kort en slant, men jag har inte orkat skaffa ett extra kort då jag enkelt ser både lön och kredit i samma app.

Min senaste kreditfaktura var -15 kr. 😂
Jag har så lite kreditutrymme på kortet så betalar av det redan samma månad som det används, alltså är saldo på skuld oftast 0 kr vid månadsskiftet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför måste du återställa saldot i slutet av månaden? Och varför måste du nolla kortet? Vad ger det över ett vanligt bankkort egentligen?

Det här har hanterats ett antal gånger i tråden redan, och återkommer väl åtminstone en gång per år. Till exempel här kan du läsa ett koncist svar: #19703024

I tillägg till det så finns möjligheten att samla flygpoäng för att kunna flyga i kabinklasser jag inte är villig att betala pengar för, där min senast bokade poängresa gav mig ungefär 95 öre/poäng i returnerat värde. Eller ungefär 14-19% tillbaka på spenderade pengar. Men för den stora massan är vinsten att du får iallafall något tillbaka när du handlar, plus utökat köpskydd, och på en del kort bra reseförsäkringar.

Nackdel som inte nämns i tråden är att krediten räknas mot ditt totala kreditutrymme, även om du inte använder hela kortkrediten. Kan påverka när man söker lån.

Sen finns ju möjligheten att korthoppa när det kommer bra erbjudanden. Senaste året har jag till exempel fått poäng till två st. tågresor med SJ, samt två st. hotellnätter hos Strawberry (plus guldstatus vilket gett rumsuppgraderingar vid fyra tillfällen) bara genom att signea upp på kortet, göra ett par köp, och sen vara med och säga upp det innan ett år har gått och de vill börja ha årsavgifter.

Så, det ger oerhört mycket över ett vanlig debitkort, jag köper allt som är möjligt på kreditkortet, och hatar ställen som bara tar Swish!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nu var inte det riktigt min fråga. Men jag vill ändå ha lite klarheter. Låt säga att jag skaffar ett kreditkort när kommer kreditkortsfakturan? Kommer den efter en månad? Och i slutet av månaden? Eller hur fungerar det?

Det är nog lite olika mellan olika kortutgivare. Jag har SEB Kort som kortutgivare och inköp under oktober kommer på en faktura i början av november som sedan skall vara betald 30 november. Dvs krediten på inköpen under oktober är mellan 30-60 dagar beroende när i månaden som inköpet skedde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Efaktura med automatiskt godkännande. Kräver noll handpåläggning.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

kort för att vara ute och resa, jag hade tidigare revolut men det gav mig inte så mycket då jag då reste väldigt sällan så jag sa upp det. nu har jag varit iväg inom EU tre gånger i år och åker till USA snart, kommer nog resa lite mer i framtiden än vad jag har gjort.

det jag vill åt är ett vettigt kort med vettiga utgifter för att handla utomlands. är det fortfarande revolut som gäller då?

Som kreditkort har jag idag refunder pay, men tycker inte att deras växlingsavgift är vettig (1.65%)

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför använder folk kreditkort? Är det inte jobbigt om man missar betalningen i slutet av månaden och plösligt får över 20% ränta?

Vill man delbetala så kostar det, men det är årsräntan som är kring 20, per månad är det inte så mycket.

Aldrig betalat ränta på mitt OKQ8, går ju t.o.m. att sätta in pengar i förväg.