X kan bli helt prenumerationsbaserat

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Någon som använder twitter?

Eller spyr ni bara galla och hatar?

Ha ha, Sweclockers när det kommer till Elon Musk och Apple-produkter känns som Familjeliv.

Måste påminna mig själv att sluta läsa kommentarerna till artiklar som rör dom två områdena.

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Wow, det eskalerade snabbt.

Vi droppar detta då jag vet vart i hyllan jag placerar dig nu

Förstår inte vad du menar med eskalerade? Tycker det jag skrev var en helt vanlig mening.

Jag börjar bli trött på sandlåda överallt iaf.

Permalänk
Medlem

Mycket bra att Elon överväger att stämma ADL som är en kriminell maffia som livnär sig på utpressning genom hot. Att rättssystemet inte splittrat dem redan är inget annat än ett hån mot alla deras offer. De är mäktiga, men Elon har resurserna som vanliga människor inte mäktar med.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nej X kommer inte bli prenumerationstjänst, och Elon har inte heller sagt det. Han har sagt att en billigare prenumerationstjänst kan va något.

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Mycket bra att Elon överväger att stämma ADL som är en kriminell maffia som livnär sig på utpressning genom hot. Att rättssystemet inte splittrat dem redan är inget annat än ett hån mot alla deras offer. De är mäktiga, men Elon har resurserna som vanliga människor inte mäktar med.

Eller så inser man att båda är usla. De förtjänar varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Ja du har då inte mycket koll.

Så jag har ingen koll på saker för att vi har olika åsikter? Väldigt orimligt tankesätt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Om de ger oss ett budget alternativ för typ 20-30 kr månaden hoppar jag på det direkt, ända planform som har någon sort av yttrandefrihet.

"enda" plattformen...? Sitter inte du på Sweclockers just nu, och yttrar dig? Går emot ditt egna argument, när du kan fritt kommentera här utan att behöva betala ett öre.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

"enda" plattformen...? Sitter inte du på Sweclockers just nu, och yttrar dig? Går emot ditt egna argument, när du kan fritt kommentera här utan att behöva betala ett öre.

Du kan dock inte yttra dig om vad du vill på Sweclockers. Politik är en sak bland många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Du kan dock inte yttra dig om vad du vill på Sweclockers. Politik är en sak bland många andra.

Men det är än en gång inte det som yttrandefriheten handlar om.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Om de ger oss ett budget alternativ för typ 20-30 kr månaden hoppar jag på det direkt, ända planform som har någon sort av yttrandefrihet.

Varför ska du betala till världens rikaste person ? han om nån borde betala oss för att använda x

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Du kan dock inte yttra dig om vad du vill på Sweclockers. Politik är en sak bland många andra.

Du kan heller inte yttra dig om vad du vill på X/Twitter. Går det emot deras regler, eller om du säger nåt elakt om/till Elon Musk, då jävlar blir du blockerad ganska omgående. Vare sig du betalar för ditt blåa märke eller inte.

Du har fortfarande yttrandefrihet, men det är inte alltid HELT fritt. Försök själv att ropa ELD på en biograf, och se hur bra det går med den saken. Tror du blir arresterad ganska kvickt, om de får tag i dig.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Du kan heller inte yttra dig om vad du vill på X/Twitter. Går det emot deras regler, eller om du säger nåt elakt om/till Elon Musk, då jävlar blir du blockerad ganska omgående. Vare sig du betalar för ditt blåa märke eller inte.

Du har fortfarande yttrandefrihet, men det är inte alltid HELT fritt. Försök själv att ropa ELD på en biograf, och se hur bra det går med den saken. Tror du blir arresterad ganska kvickt, om de får tag i dig.

Handlar ju inte om att säga vad man vill för dessa. De vill ha rätten att säga vad de vill utan konsekvenser. Att andra blir bannade bryr de sig inte om, det är bara, enligt dem, censur och begränsad yttrandefrihet om det drabbar dem. Att censur och yttrandefrihet inte har något att göra med vad ett företag tillåter eller ej bryr de sig inte heller om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Nähä, så han sa aldrig nåt inför bred publik om att spruta in blekmedel i kroppen...? När det står i HANS EGNA ORD??? Må hända att han pratade med en enskild person när han sa det, men han sa det... inför alla ! Alla dessa nötter som tog "hydroxychloroquine" (som är medicin som använts främst för hästar), tog det just pga Trump som nämnt eller föreslagit dess användning. Därefter har Trump's medmänniskor spridit samma felaktiga dynga vidare.

Utöver att självklart whine:a om "social distansering" och att använda ansiktsmasker (två grejer som faktiskt hjälper för att minska spridningen av ett virus, men som många i USA totalvägrade och utropade massa felaktigheter -- som t.ex att ansiktsmaskerna gör att man inte kan andas, vilket låter mycket märkvärdigt när både läkare och sköterskor använder dessa KONSTANT i sitt arbete)

Jomenvisst, fortsätt du med ditt foliehattande, och att klaga på att JAG sprider felaktigheter. Som sagt, jag citerade Trump's egna ord ovan. Där föreslår han EXAKT det jag syftade med tidigare, med att spruta in blekmedel i kroppen. Du läser det han skriver, och säger "Nähä, det gjorde han inte alls...!"

Satan vilken propaganda du sprider. Så man måste lyssna på CNN och allt de säger för inte vara "foliehatt"?
Du verkar tro på verkligen allt som media säger.

För det första så tror jag du syftar på Ivermectin, inte hydroxychloroquine. Det spreds en propagandakampanj på CNN bland annat om att ivermectin var för hästar. De gjorde medvetet Joe Rogan grön i ansiktet när de rapporterade att han tog ivermectin för att bota sin COVID. Ivermectin används främst av människor, i afrika mot parasiter. Men det används också för djur. Precis som pencilin; används av både människor och hästar. Antar att pencilin också är en hästmedicin enligt dig?
Till och med NIH har skrivit att den kan vara en poteniell profylax mot Ivermection. Den är dock inte approved. Så nej det är ingen konspirationsteori. Det finns mindre studier som visar att den kan fungera (se länk).
Och bara för att tillägga: hydroxychloroquine används också av människor mot malaria (inte mot COVID)

Du har rätt att social distansering är bra. Men rena lockdowns har nog gjort saken bara värre och inte bättre (rekordmånga dog i överdos av droger, psykisk ohälsa har ökat och andra sjukdomar).

Det spreds propaganda om ansiktsmasker också. Eller munskydd som det också kallas. Har aldrig visat sig fungera för virus. De tränger igenom. Tidigare studier var tydliga med det. Men ändå spreds propaganda om att bära munskydd under COVID. Inte så mycket Sverige, då vi faktiskt har evidensbaserad medicin fortfarande. Nyligen kom även en stor studie om munskydd, men denna gång relaterat COVID. Vad fann den? Jo, precis som tidigare studier, att de inte har någon effekt alls.
Du kan läsa här, eller kolla denna video som förklarar studien.
Läs även: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-ok...

Trump har jag inte hört att han sagt det, men det stämmer säkert. Han säger lite korkade saker då och då. Men kom ihåg att det var han som startade Warp Speed för att få fram vaccinerna. Då sa både Joe Biden och Kamala Harris att de inte tänker vaccinera sig då de inte litar på ett vaccin under republikanarna. Antar att de också var konspirationsteoretikerna/foliehattar enligt dig?

Permalänk
Skrivet av Meurik:

Nähä, så han sa aldrig nåt inför bred publik om att spruta in blekmedel i kroppen...? När det står i HANS EGNA ORD??? Må hända att han pratade med en enskild person när han sa det, men han sa det... inför alla ! Alla dessa nötter som tog "hydroxychloroquine" (som är medicin som använts främst för hästar), tog det just pga Trump som nämnt eller föreslagit dess användning. Därefter har Trump's medmänniskor spridit samma felaktiga dynga vidare.

Utöver att självklart whine:a om "social distansering" och att använda ansiktsmasker (två grejer som faktiskt hjälper för att minska spridningen av ett virus, men som många i USA totalvägrade och utropade massa felaktigheter -- som t.ex att ansiktsmaskerna gör att man inte kan andas, vilket låter mycket märkvärdigt när både läkare och sköterskor använder dessa KONSTANT i sitt arbete)

Jomenvisst, fortsätt du med ditt foliehattande, och att klaga på att JAG sprider felaktigheter. Som sagt, jag citerade Trump's egna ord ovan. Där föreslår han EXAKT det jag syftade med tidigare, med att spruta in blekmedel i kroppen. Du läser det han skriver, och säger "Nähä, det gjorde han inte alls...!"

Pinsamt att du och 7 andra inte tycks veta skillnaden mellan blekmedel och desinfektion. Desinfektion är inte heller specifikt, som en del verkar tro, handsprit eller dylikt. Vad Trump gjorde fel var helt enkelt att inte tänka på den missuppfattning som kunde ske, då bevisligen många (dig inkluderat) inte förstår innebörden av ordet.

HCQ är inte alls medicin som används främst för hästar. Där blev du återigen lurad av oppositionsmedia. HCQ har använts för miljoner människor. Förvisso finns en variant av medicinen som är till för hästar, alltså doserat för hästar. Det betyder inte att medicinen inte är för människor också. Låter faktiskt som du bara läser rubriker, möjligtvis en handfull meningar i nyhetsartiklarna.

Vad gäller masker så är det självklart överdrifter, men det är inte hälsosamt att ha på sig mask för länge. Att låtsas som om en mask inte påverkar dig alls är dock att vara naiv och okunnig. Använda mask ska man bara göra när det är direkt nödvändigt, att gå runt med mask hela dagarna är väldigt ohälsosamt då det sätter sig bakterier i masken. Vårdpersonal använder ju mask för att dom är i en miljö med mycket sjuka människor, men att gå utomhus med mask på måste vara det nästintill dummaste jag sett (i Sverige).

Sedan ska man förstå att alla människor inte är lika, en del har astma, en del har helt enkelt lite svårare att andas med mask på. Jag är en av dom. Behövde ha mask på när jag var ute på ett jobb på ett äldreboende där jag skulle felsöka lite, självklart respekterar jag det, men det vore lögn att påstå att det inte var jobbigt efter en halvtimme - timme. Jag kan tänka mig att i USA där dom har så vansinnigt mycket överviktiga människor som redan har det svårt med andningen, får det då ännu värre med mask eller med sjukdom. Antagligen därför fler Amerikaner dog än många andra länder men det är min egna spekulation.

PS: Ville bara tillägga att det stämmer det som @outbox skriver, det är ivermectin, inte HCQ i detta fall. Men oavsett, båda medicinerna har använts för miljoner människor och är beprövade betydligt mer så än våra senaste vaccin.

Visa signatur

Stop-motion kreatör på hobbynivå Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av shirre:

När Threads blir tillgängligt överallt så kommer folk byta till det.

Det tror jag inte, tror mycket mer på bluesky som tronföljare till Twitter. Meta har för dåligt rykte.

Dom journalister och liknande inflytelserika användarna som börjat migrera har framförallt rört sig ditåt vad jag sett.

En förenklad och lite moderniserad version av Mastodon hade kunnat utmana ordentligt men det verkar inte ske så känns mer nischat och inte så mainstreamanpassat.

Men jag håller helt med dig om att Twitter inte har någon direkt framtid, dom som säger att Twitter blivit bättre sedan Musk tagit över har en väldigt specifik idé om vad som är "bra". Truth social finns ju redan för dom som har det intresset tänker jag, så visst. Twitter har ju en framtid, men som något betydligt mer nischat än vad det har varit innan Musk tog över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det tror jag inte, tror mycket mer på bluesky som tronföljare till Twitter. Meta har för dåligt rykte.

Dom journalister och liknande inflytelserika användarna som börjat migrera har framförallt rört sig ditåt vad jag sett.

En förenklad och lite moderniserad version av Mastodon hade kunnat utmana ordentligt men det verkar inte ske så känns mer nischat och inte så mainstreamanpassat.

Men jag håller helt med dig om att Twitter inte har någon direkt framtid, dom som säger att Twitter blivit bättre sedan Musk tagit över har en väldigt specifik idé om vad som är "bra". Truth social finns ju redan för dom som har det intresset tänker jag, så visst. Twitter har ju en framtid, men som något betydligt mer nischat än vad det har varit innan Musk tog över.

Vi får se. Visst har Meta dåligt rykte men folk använder det ändå.

Bluesky har jag nog aldrig hört talas om tror jag men ju fler alternativ desto bättre

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Men, X är ju open source. Kommer jag behöva betala en månadsavgift för att använda Wayland i framtiden??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

Men, X är ju open source. Kommer jag behöva betala en månadsavgift för att använda Wayland i framtiden??

Det har jag inte tänkt på tidigare men en bank (eftersom Musken är sugen på att göra plattformen till en sådan) med enbart open source-kod låter som att det kan ge bekymmer i framtiden.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Ja du.
Det kommer inte att tas ut en smärre avgift. Liktydigt med att du skulle betala för din mailadress. Inte aktuellt överhuvudtaget. En gratistjänst som finns pga annonsintäkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Försök själv att ropa ELD på en biograf, och se hur bra det går med den saken. Tror du blir arresterad ganska kvickt, om de får tag i dig.

Inte så bra exempel när det bara är en myt, i värsta fall kommer folk kolla irritarat på en för att man stör

Skrivet av brickerbro:

att gå runt med mask hela dagarna är väldigt ohälsosamt då det sätter sig bakterier i masken.
[...]
Jag kan tänka mig att i USA där dom har så vansinnigt mycket överviktiga människor som redan har det svårt med andningen, får det då ännu värre med mask eller med sjukdom. Antagligen därför fler Amerikaner dog än många andra länder men det är min egna spekulation.

Ja bakterier som kommer från en själv, inte så att man får i sig nått man inte redan har och immunförsvaret redan jobbar mot (om ens nödvändigt). Allt som fastnar i masken är sånt som ens främmande medmänniskor i närheten annars kan få i sig, är ju hela poängen med att använda mask.

Och va, påstår du seriöst att folk dör av att använda mask? Det gick fel på många nivåer i USA, men att folk bar för mycket masker är inte en av dom

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Inte så bra exempel när det bara är en myt, i värsta fall kommer folk kolla irritarat på en för att man stör

Jaså, det säger du? Ja om du är såpass säker på din sak, nästa gång du går på en biofilm, se till att ropa "ELD!!!" så högt du bara kan, gärna i en fullsatt salong, och gärna innan filmen börjar. Så får vi se hur långt ditt s.k "yttrandefrihet" sträcker sig.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Skrivet av TheSlicker:

Ja bakterier som kommer från en själv, inte så att man får i sig nått man inte redan har och immunförsvaret redan jobbar mot (om ens nödvändigt). Allt som fastnar i masken är sånt som ens främmande medmänniskor i närheten annars kan få i sig, är ju hela poängen med att använda mask.

Det är inte så enkelt som "bakterier som kommer från en själv". Kanske vore bra om man läste på lite innan man bara slänger ur sig saker och ting? Pröva att ha på dig strumpor för länge, speciellt om det blir lite svettigt. Borde inte vara några problem för det är ju bakterier du redan "har". Eller?

Från NIH
A diversity of dermatopathologies has been attributed to occlusive seal of the face mask in the setting of a closed warm moist milieu, local microbiome, and chemical irritants contained within the mask material [1]. Face masks worn for at least 6 h per day have resulted in allergic and irritant contact dermatitis, acneiform eruptions, atopy and seborrhoeic eczema, periorificial dermatitis, urticaria, rosacea, folliculitis, and pruritus [1], [2], [3]. Further, a hospitalized patient, admitted for acute myocardial infarction, developed a facial herpetic simplex infection through autoinoculation from use of an intubation mask

Skrivet av TheSlicker:

Och va, påstår du seriöst att folk dör av att använda mask? Det gick fel på många nivåer i USA, men att folk bar för mycket masker är inte en av dom

Nej det var inte vad jag sa. Jag pratade om andningssvårigheter i samband med övervikt, mask kan förvärra detta och sjukdom ännu mer. Att fler dog i USA av corona dvs sjukdom, inte mask. Tänkte att det är underförstått att det är vad jag menade.

Visa signatur

Stop-motion kreatör på hobbynivå Youtube