Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Testat Low latency mode I nvidia cp ?

Erkänner att jag inte testat spelet på väldigt lång tid, nu när jag testade är allt borta! Prestandan har blivit mycket bättre också. Nu har jag fin FPS med mitt GTX 1080

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Satan vilken stor skillnad det blev med 2.0
Nu snackar vi riktigt roligt lir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Satan vilken stor skillnad det blev med 2.0
Nu snackar vi riktigt roligt lir!

Har inte kommit så långt ännu på min nya genomspelning att jag märker nån större skillnad. Har precis börjat act två.
Visst är en hel del omarbetat med skills och så, där känner jag mig vilse. Jag kommer antagligen spela precis som jag gjorde innan 😅 började dock som Nomad denna gång. Inte provat innan.

Största skillnaden så här långt är ju grafiskt. Har satt allt på max med FSR och mål-fps ställt till 60.
Har inte märkt av något lagg. Ser lite screen tearing ibland men annars flyter det på bra. Klar förbättring.

Edit:
Enligt inbyggda testet så ligger jag på 45-ish fps. Om jag drar ner grafiken till medium och kör fsr performance ligger jag på 80.
Ser ärligt ingen skillnad mer än på siffran uppe i hörnet som anger fps. Och möjligen lite skuggor runt npc:er längst bort.
Har ett RX5700 utan x. Ska bli spännande att se hur det blir med FSR3 när det kommer. Eller det är inte kompatibla min generation grafikkort?

Permalänk
Medlem

Lyckades gitcha mig upp på spåret från taket på Afterlife. Saker jag testat: man kan inte hoppa på de flygande bilarna. Man faller igenom bara. Man klarar höga fall ner i vatten.

patch 2.0 har verkligen andats nytt liv i spelet.

Permalänk
Medlem

Hej på er
Idag satte jag mig ner med ovan spel för första gången (har väntat att börja till expansionen kom)
Men jag har fastnat redan i början och hittar ingen direkt info om vad jag gör för fel, bara att "det är lite trixigt på PC"
Jag kör intro delen när man skjuter och stealther osv...där jag är fast är dodge 3 enemy hits - pracitice makes perfect

Kör på pc och jag lyckas inte dodge en enda gång, om jag förstår det rätt skall min ha timeing och dubbel trycka på wasd men jag får inte det alls att fungera...

Jag försöker börja om just detta moment men det bara rullar på, tänkte att jag har blivit träffad och då kanske man inte kan klara av det?

Några handfasta tips?

*EDIT* Och så löste jag det....ctrl OCH styra.....fy fan vad meckigt*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej på er
Idag satte jag mig ner med ovan spel för första gången (har väntat att börja till expansionen kom)
Men jag har fastnat redan i början och hittar ingen direkt info om vad jag gör för fel, bara att "det är lite trixigt på PC"
Jag kör intro delen när man skjuter och stealther osv...där jag är fast är dodge 3 enemy hits - pracitice makes perfect

Kör på pc och jag lyckas inte dodge en enda gång, om jag förstår det rätt skall min ha timeing och dubbel trycka på wasd men jag får inte det alls att fungera...

Jag försöker börja om just detta moment men det bara rullar på, tänkte att jag har blivit träffad och då kanske man inte kan klara av det?

Några handfasta tips?

*EDIT* Och så löste jag det....ctrl OCH styra.....fy fan vad meckigt*

Har 350h i cp2077, allt med en xbox handkontroll. Man behöver ju inte köra mus och tangentbord bara för att man spelar på pc

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Lyckades gitcha mig upp på spåret från taket på Afterlife. Saker jag testat: man kan inte hoppa på de flygande bilarna. Man faller igenom bara. Man klarar höga fall ner i vatten.

patch 2.0 har verkligen andats nytt liv i spelet.

<Uppladdad bildlänk>

Apropå glitchar.
En stor förbättring dom gjort är ju mängden människor och bilar i rörelse i staden. När spelet lanserades var det bara en handfull människor på gatan och bara enstaka bilar. Rena miljöpartiet-utopin!
Men nu är det massor med bilar, man får till och med passa sig för att gå över gatan för bilarna stannar inte i första taget. Så eventuella jakter på fot (vill minnas nått uppdrag där man sprang efter nån) kan bli rätt mer utmanade.

Glitchar ja... Med mängden NPC:er som är ute och vandrar är det rätt lustigt att det ganska ofta händer att två exakt likadana modeller går bredvid eller efter varandra. Det händer ju lite hela tiden.
Men igår skrattade jag för mig själv när det kom åtta exakt likadana små kids med röd tuppkam. Det är kanske åttlingar? Det kan ju faktiskt hända.
Lite senare går jag ut från en bar på en bakgata. Alla NPC:er, förutom två poliser, är samma figur. 19 stycken! Var det tequila-shotsen, eller var det ett sällsynt fall av nittonlingar? Stackars mor i så fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har 350h i cp2077, allt med en xbox handkontroll. Man behöver ju inte köra mus och tangentbord bara för att man spelar på pc

Jag har försökt att lira en massa spel med controller och det funkar inte för mig, helt omöjligt att få det att funka med sikte och rörelser, helt oduglig!
Skulle vilja lära mig men jag är för djupt nere i PC/Mus/Tangentbords-träsket efter typ 40 år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jag har försökt att lira en massa spel med controller och det funkar inte för mig, helt omöjligt att få det att funka med sikte och rörelser, helt oduglig!
Skulle vilja lära mig men jag är för djupt nere i PC/Mus/Tangentbords-träsket efter typ 40 år...

Jag är tvärtom, ser eventuella fördelar med mus och tangentbord men har inte rört det spelmässigt sedan cs-tiden år 2001ish.

Men, antar jag, det jag kanske tappar i finliret tar jag lätt igen på att jag intiuitivt har allt vid mina fingertoppar och slipper glansa ner mot ett tangentbord för att hitta rätt.

Mvh, 47 år och spelnörd

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Dogtown är ju trevligt om man bara känner för att gå lite Cyberpsycho. Mycket och skjuta på och där finns inget nytt polissystem.

edit:
Det fanns det visst, men dom är lite mer avslapnade.

Permalänk
Avstängd

Kommer köra igenom Starfield först, sen blir det Phantom Liberty, har ett spar där jag har spelat igenom ca hälften sedan innan så börjar nog inte från början.. lite för tidskrävande

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

när jag är klar och nöjd med detta never ending starfield, så ska det bli ett rent nöje att åter igen få dyka in i CP världen.

kunde faktiskt inte bry mig mindre om att starta om på en ny sparfil, älskade spelet så mycket så jag spelar mer än gärna om det och denna gången tom med en uppgraderad version.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Riktigt najs änsålänge!

Behöver ny dator bara för jävlar vad det kräver, känns som mycket mer än originalet.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Phantom Liberty tycker jag flyter bättre än originalet, dock när jag lirade så körde jag originalet och lite patch 1,3.

Tyckte att det fungerade fint att börja köra Phantom Liberty direkt, man skippar bara en del av introt kan man säga och är mitt i allt i själva originalet och har hela expansionen tillgodo.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Gött att se att detta spel får kärlek. När det kostar under 150kr så köper jag direkt och spelar igenom 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

30 euros... inte än

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Startade Starfield och försökt ta mig framåt tills det tydligen ska bli roligt.. Men det va segt. Kör om Cyberpunk nu med nya DLC och patch 2.0 och vilket jävla spel detta blivit! Fastnade direkt. Sjukt roligt och fantastiskt snyggt. Detta kommer jag köra igenom igen plus DLC utan att titta på nått annat spel. Kör nu mest med Dualsensen. Funkar fantastiskt bra då jag tycker dessa spelen blir lite för meckiga med mus/tb. För många kommandon. Dualsensen med PC är fantastiskt. Funderar på att skaffa en mod som byter ikonerna bara..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hardware Unboxed går igenom grafikinställningar. Bra info om man vill optimera grafik och prestanda

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ni som spelar med kontroller, spelar ni med auto-aim som är påslaget som default? *nyfiken*

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Detta + GeforceNow gör att jag blir helt golvad.
Så jäkla cool teknik, funkar helt felfritt också. Det är verkligen framtiden.

Permalänk
Medlem

Vilket sinnessjukt bra spel alltså... Är inne på 4e genomspelningen nu!

Permalänk
Medlem

Startade från scratch eftersom det ska finnas olika ändringar, och JÄKLAR vilka ändringar! (No spoilers) men jag kan säga det är värd att starta förifrån, köpte Phantom Liberty med, och spelet är numera komplett, allt är bättre. Det ser helt sjukt bra ut, menyerna glider, allt är på nåt sätt logisk, uppgraderingar, XP, leveling - allt...

Permalänk
Medlem

Hur mycket utrymme tar spelet med Phantom Liberty på ens HD?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vilket härligt spelår det är. Glad att man slog till på en ny burk i våras.

Inte kommit långt alls i expansionen, men har under gångna veckan spelat upp en helt fräsch 2.0 karaktär inför det. Stora förbättringar i spelsystemen.

Permalänk
Medlem

Tror jag kommit ungefär halvvägs in i expansionen och säger tummen upp, helt klart. Man dras med i storyn direkt. Fattade först inte att jag hade påbörjat expansionen men plötsligt när jag spelade vad jag trodde var gamla så fick jag något uppdrag i dogtown och sen rullade det igång bara.

Men alltså, är det bara jag som tycker 2.0 är klart buggigare än tidigare? De har ju förutom förbättringar även pajat en massa. Ibland ser man utbrända polisbilar glida omkring med poliser i, ibland ser man sittande personer åka på vägarna i till synes osynliga bilar. Och ibland kan en bil i trafiken bara försvinna mitt framför ögonen på en (på nära håll). Och kraschar gör det lite då och då också, inte så innan 2.0....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur mycket utrymme tar spelet med Phantom Liberty på ens HD?

76.9 GB

Permalänk
Medlem

Småbarn + svärföräldrar på besök = ingen tid :/ Men hoppas kunna testa det i helgen iaf.

Ska bli skönt att kunna ersätta detta med Starfield som ska avinstalleras efter runt 12 spelade timmar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kör Starfield nu och sen kommer Cities Skylines 2. Vill dessutom vänta på FSR 3 för att se om det gör spelet mer spelbart på mitt system innan jag köper DLC. Inte för att det går dåligt nu, men vore kul att få Path Tracing att fungera hjälpligt åtminstone.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Apropå glitchar.
En stor förbättring dom gjort är ju mängden människor och bilar i rörelse i staden. När spelet lanserades var det bara en handfull människor på gatan och bara enstaka bilar. Rena miljöpartiet-utopin!
Men nu är det massor med bilar, man får till och med passa sig för att gå över gatan för bilarna stannar inte i första taget. Så eventuella jakter på fot (vill minnas nått uppdrag där man sprang efter nån) kan bli rätt mer utmanade.

Glitchar ja... Med mängden NPC:er som är ute och vandrar är det rätt lustigt att det ganska ofta händer att två exakt likadana modeller går bredvid eller efter varandra. Det händer ju lite hela tiden.
Men igår skrattade jag för mig själv när det kom åtta exakt likadana små kids med röd tuppkam. Det är kanske åttlingar? Det kan ju faktiskt hända.
Lite senare går jag ut från en bar på en bakgata. Alla NPC:er, förutom två poliser, är samma figur. 19 stycken! Var det tequila-shotsen, eller var det ett sällsynt fall av nittonlingar? Stackars mor i så fall...

Haha! Konstigt att de inte gjort det mer randomiserat. Ganska löjligt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Inte köpt Phantom liberty än, men jag har fått en bugg där alla keymaps som visas är för handkontroll trots att jag inte har en sådan inkopplad. 😕 Detta är tydligen är en känd bugg.
Men annars flyter det på bra i Linux och det är skoj att pop density och mkt annat blivit så mkt bättre. Stort plus att min karaktär inte är en one man army längre iom lvl scaling.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240