Spotifys Hifi-abonnemang kan äntligen vara på väg

Permalänk
Melding Plague

Spotifys Hifi-abonnemang kan äntligen vara på väg

Kod i Spotify-applikationen visar att företagets kraftigt försenade "Supremium"-abonnemang med högupplöst, okomprimerat ljud snart kan släppas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ge mig nu!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Finns det någon indikation om pris på det här?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Avstängd

Då ska väl ni som köper detta inte spela via Bluetooth?

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Inget intresse från min sida iaf.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Halogen:

Finns det någon indikation om pris på det här?

Just summan 20 USD har varit på tapeten tidigare, då i en typ användarundersökning för folk som sa upp sitt abonnemang. Då benämndes det dock som "Platinum" och inte "Supremium". Några svenska priser har nog inte cirkulerat mig veterligen, men det var ett tag sedan de meddelade planerna för Hifi första gången, så jag vågar inte svära på att det aldrig pratats om tidigare.

Permalänk
Medlem

Om det bara hade varit lossless så skulle det varit mindre intressant för egen del men med funktionerna som nämndes lät det faktiskt intressant. Saknar dock en "Reklamfria podcasts" förmån

Permalänk
Medlem

Det är ju ljud vi pratar om, borde kosta 1000 kronor i månaden men det är guldpläterad strömning!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SvenskEnkrona:

Då ska väl ni som köper detta inte spela via Bluetooth?

Jo, det kommer jag absolut göra

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det där med AI låter intressant nog för att jag kan tänka mig att gå tillbaka till Spotify, i alla fall prova nån månad trots att det är så bloatat med onödiga saker som inte har med musik att göra.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

0.1% av användarna bryr sig

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Sjukt att lossless streaming tagit mer än 10 år

Permalänk
Medlem

Kul. De blir spännande att prova. Betalar redan 199kr/mån för familjeabonnemang, men detta lär bli dyrare ändå. Förhoppningsvis inte för jävligt, och förhoppningsvis lirar det mer mina sonosprylar.

Permalänk
Medlem

Hellre en bra master i normal kvalitet som behåller ljudbilden, än en dålig master i lossless med allt sönderkomprimerat.

Ska bli intressant att få höra vad Spotify kan leverera. Har inte speciellt höga förväntningar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jo, det kommer jag absolut göra

Varför?

Eller, ja.. dina pengar.. men BT kommer ju att flaska rejält..

Jag älskar BT, ser alla mina filmer med Silent Cinema så jag välkomnar allt trådlöst.

Men man ska såklart inte inbilla sig saker och sedan eventuellt sprida fel fakta (Nej, jag säger inte att du gör det)

https://www.google.com/search?q=bluetooth+limited+quality+mus...

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

0.1% av användarna bryr sig

551 000 personer är några stycken ändå ...

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SvenskEnkrona:

Varför?

Eller, ja.. dina pengar.. men BT kommer ju att flaska rejält..

För att trådar som hänger och slänger när man är ute och rör sig "flaskar" ännu mer

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

För att trådar som hänger och slänger när man är ute och rör sig "flaskar" ännu mer

jo, jag la till en Edit.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Sjukt att lossless streaming tagit mer än 10 år

Vilket ändå ger en indikation på hur lite skillnad det faktiskt gör.

Skrivet av walkir:

Hellre en bra master i normal kvalitet som behåller ljudbilden, än en dålig master i lossless med allt sönderkomprimerat.

Precis det här. Skillnad i bitrate mellan 320kbps OG Vorbis o lossless är det ingen som hör, medans skilllnad i master kan vara ganska stor. Men som vanligt så är det den där highres-klisterlappen o höga ljudnivåer som säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Finns det någon indikation om pris på det här?

"Alla pengar"

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Snusfri

Tacka vet jag Tidal, billigare och bättre kvalité.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

För egen del lite för sent. Redan rotad i Qobuz och Tidal som min spelare har integration för.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Musikälskare

Kommer skaffa det direkt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tacka vet jag Tidal, billigare och bättre kvalité.

Har använt Tidal i ca ett år men var tyvärr tvungen att avsluta abonnemanget pga att android-appen är under all kritik.

Fattar inte hur dom kan ha en så otroligt dålig utveckling på nått som är A och O för deras tjänst.
Va tyvärr tvungen att gå tillbaka till Spotify men ska testa Apple music efter denna månaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra steg framåt.

Permalänk
Medlem

Jag kommer tillbaka när appen börjar fokusera och förenkla mitt musiklyssnande

Allt annat krafs och skit är bara ivägen (tänk va fantastiskt om man kunde få en helt egen flik för bara sina egna spellistor, va fantastiskt det kunde vara...eller ja, som det var innan)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För att trådar som hänger och slänger när man är ute och rör sig "flaskar" ännu mer

Samt billiga headset med kass känslighet (under 100 dB/w) på elementen så det sprakar om det när man lyssnar. Eller ännu värre, lyssna på JBL.s portabla högtalare i mono ljud.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Skrivet av SvenskEnkrona:

Då ska väl ni som köper detta inte spela via Bluetooth?

Jag kommer att köra med snöre mellan två muggar

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Tazhaul:

Har använt Tidal i ca ett år men var tyvärr tvungen att avsluta abonnemanget pga att android-appen är under all kritik.

Fattar inte hur dom kan ha en så otroligt dålig utveckling på nått som är A och O för deras tjänst.
Va tyvärr tvungen att gå tillbaka till Spotify men ska testa Apple music efter denna månaden.

Vad tycker du är dåligt med den appen?
Har inga problem själv förutom att den kan kännas lite "clunky" bara.

Den är minst lika bra/dåligt som Spotify's imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro