Assassin's Creed Mirage får systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Alltså jag tycker ju inte 41,43% är en liten marknad. Det är nästan hälften av användarna som då har tillgång till ett bättre alternativ. Bra andel IMO.

Du kanske missade "/s"

Permalänk
Medlem

@landmarks kommer infon kring att DLSS och FSR saknas från Ubisoft? Eller vad baserar ni det på? Att det t ex i videon bara visas XeSS är väl inget konstigt i sig eftersom det som sagt är Intel sponsrat, men det i sig behöver väl inte nödvändigtvis betyda att andra tekniker är uteslutna.

Permalänk
Medlem

Får skaffa tre grafikkort helt enkelt, ett var från Nvidia/AMD/Intel, och sen byta utifrån spel #framtidenärhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror jag får ge mig helt enkelt, forumet har verkligen blivit NvidiaClockers nu

Ja hur vågar hårdvaru entusiaster kräva bästa lösning på marknaden till ännu ett AAA spel som kan släppa spelet med varje uppskalare utan problem men istället plockar exklusivitet mutor(gillar inte denna utveckling inom PC gaming).
Arc kort har dedikerad hårdvara(XMX) för att köra XeSS som bäst, precis som Tensor cores för DLSS så att köra fel uppskalare är som att lämna en del av sin hårdvara oanvänd. DLSS är också bäst, som påvisas om och om igen. Senaste nu med Starfield, sjukt stor skillnad när man modda in DLSS över FSR. Varför ska man nöja sig med de sämre alternativen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du kanske missade "/s"

Ahhh Tänkte det var /mittnamn eller signatur

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Får skaffa tre grafikkort helt enkelt, ett var från Nvidia/AMD/Intel, och sen byta utifrån spel #framtidenärhär

Nja, AMD och Intels version fungerar med alla. Bara Nvidia som stänger ute andra, och sina egna kunder om dom har för gammal hårdvara.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror jag får ge mig helt enkelt, forumet har verkligen blivit NvidiaClockers nu

AC Valhalla med spelmotorn Ubisoft Anvil var AMD-sponsrat, nu blir det samma spelmotor fast sponsrat av Intel. Kanske man som Nvidia-ägare är rädd att det inte blir spelbart utan DLSS? Vi vet ju hur lång historia Intel och AMD har av att sabotera och försämra för stackars Nvidia, alltid försöker de fylla spelen med funktioner och kodvägar som bara funkar bra eller ens öht för deras egna kort.

Permalänk
Medlem

jaja ge mig spelet nu. vill inte vänta mer.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kul och intressant med A770 på just 8GB, jag tror mitt A750 kommer klara av den biffen med lite överklockning då.

Skrivet av medbor:

Men XeSS fungerar väl på alla kort? Är det verkligen ett stort problem?

Ica Smör&Raps
Valio Gårdsgoda
Bregott

Inte överdriven skillnad

Intel har hårdvara i sina ARC-kort som gör XeSS bättre än på Nvidia eller AMD, precis som Nvidia har hårdvara för DLSS.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror jag får ge mig helt enkelt, forumet har verkligen blivit NvidiaClockers nu

Kappvändare såklart, hade AMD/Intel varit bäst hade de slagits för kung och fosterland för att få fram sin åsikt att minsann detta är det absolut bästa och allt annat är inte ens värt att vila ögonen på.

Permalänk
Sötast
Skrivet av m4gnify:

Skulle du klaga om du fick valet mellan Bregott och Lätta?

Inte lönt att välja.
Lätta är det självklara valet.

PS. Undrar vad intel fick betala för detta kalaset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Nja, AMD och Intels version fungerar med alla. Bara Nvidia som stänger ute andra, och sina egna kunder om dom har för gammal hårdvara.

Det beror ju på att DLSS utnyttjar speciell hårdvara som bara finns i Nvidia:s nyare (Nja, "nyare"...RTX 2000-serien kom ut för 5 år sedan) GPUer. Det är därför DLSS ger överlägsen kvalité och prestanda jämfört med FSR och XeSS (på icke-Intel hårdvara). Så jag tycker inte det handlar om att "stänga ute". I så fall har man väl "stängt ute" Pascal från Ray-Tracing också...och stängt ute 3dfx från T&L...Hur vågar de introducera ny teknik som kräver ny hårdvara?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Kappvändare såklart, hade AMD/Intel varit bäst hade de slagits för kung och fosterland för att få fram sin åsikt att minsann detta är det absolut bästa och allt annat är inte ens värt att vila ögonen på.

Ja det är ju verkligen en sanning i sig. Människor tenderar att försvara sina val/köp orimligt mycket, antar att de tror att de ser dumma/svaga ut om de skulle motsäga sitt tidigare jag. Själv skulle jag se det som en styrka att kunna ifrågasätta sig själv snarare än något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja det är ju verkligen en sanning i sig. Människor tenderar att försvara sina val/köp orimligt mycket, antar att de tror att de ser dumma/svaga ut om de skulle motsäga sitt tidigare jag. Själv skulle jag se det som en styrka att kunna ifrågasätta sig själv snarare än något annat

Jag har ett 3070 och DLSS gör Starfield spelbart, FXX det motsatta. Hade AMD:s lösning varit bättre hade jag kört på den, men det är den ju inte. Förstår inte vart du vill komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Kappvändare såklart, hade AMD/Intel varit bäst hade de slagits för kung och fosterland för att få fram sin åsikt att minsann detta är det absolut bästa och allt annat är inte ens värt att vila ögonen på.

Är inte kontentan av det du skriver att de är objektiva? I sammanhanget framstår "kappvändare" som motsats till "fanboy".

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Är inte kontentan av det du skriver att de är objektiva? I sammanhanget framstår "kappvändare" som motsats till "fanboy".

Några är såklart objektiva i det man skriver men vissa måste uppenbart bara intala sig själva att man gjort ett bra köp och då blev det helt plötsligt en mänsklig rättighet att allt som ens egen hårdvara har stöd för ska finnas tillgängligt i spelen. Man tänker inte på utvecklaren eller vem som betalat/sponsrat tillverkningen. Köper de något annat så kommer det låta likadant fast om denna produkt, därav mitt ordval av kappvändare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Några är såklart objektiva i det man skriver men vissa måste uppenbart bara intala sig själva att man gjort ett bra köp och då blev det helt plötsligt en mänsklig rättighet att allt som ens egen hårdvara har stöd för ska finnas tillgängligt i spelen. Man tänker inte på utvecklaren eller vem som betalat/sponsrat tillverkningen. Köper de något annat så kommer det låta likadant fast om denna produkt, därav mitt ordval av kappvändare.

Vem pratar du om?

Ja tycker det känns som att 99% här inne hade varit nöjda om valet fanns att välja i varje spel istället för att märke x betalade för att stänga ute konkurenterna.

Permalänk
Medlem

Från Ubisoft:
"As you experience the journey of Basim to become a Hidden One and undertake elaborate investigations and assassinations, you'll be able to immerse yourself in his world with an uncapped frame rate, even in 4K; simultaneously use a keyboard, mouse, and controller (or other inputs); and get a dazzling panoramic view with HDR as well as multi-monitor and widescreen support. You'll also be able to leverage features like Intel's AI-assisted XeSS Super Sampling, Nvidia DLSS, or AMD FSR to upscale resolution while enabling hardware to pump out more frames per second; optimization for Intel Arc GPUs and 13th-generation CPUs; synchronize ambient lighting with the game's action using MSI's Mystic Light products; and even experience upper-body haptic feedback with the OWO Haptic Gaming System vest (which is also supported on consoles)."

Så nu kan alla sluta gnälla över uppskalning i detta spel iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Vem pratar du om?

Ja tycker det känns som att 99% här inne hade varit nöjda om valet fanns att välja i varje spel istället för att märke x betalade för att stänga ute konkurenterna.

Nejdå de flesta här visar tydligt att man inte bara skulle vara nöjd om stöd för DLSS finns, det är något man kräver och det är detta som är helt galet. Vad spelar det för roll eftersom man äger ett kort som kan använda sig av samtliga tekniker "men ne jag har ju betalt för att det här ska funka så det måste finnas!!" Man bryr sig inte att Nvidia är den enda som låser ute andra.

Det är inget konstigt att en utvecklare i första hand lägger till stöd för teknik från den som sponsrar dem och det betyder ju absolut inte att stöd för andra tekniker kommer senare när tid finns, som vi även sett här.

Innan någon får för sig att skrika att jag avskyr Nvidia så helt tvärt om har jag deras kort i min dator men jag är realistisk och inser att stöd för deras teknik är "nice to have" men långt ifrån ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Nejdå de flesta här visar tydligt att man inte bara skulle vara nöjd om stöd för DLSS finns, det är något man kräver och det är detta som är helt galet. Vad spelar det för roll eftersom man äger ett kort som kan använda sig av samtliga tekniker "men ne jag har ju betalt för att det här ska funka så det måste finnas!!" Man bryr sig inte att Nvidia är den enda som låser ute andra.

Det är inget konstigt att en utvecklare i första hand lägger till stöd för teknik från den som sponsrar dem och det betyder ju absolut inte att stöd för andra tekniker kommer senare när tid finns, som vi även sett här.

Innan någon får för sig att skrika att jag avskyr Nvidia så helt tvärt om har jag deras kort i min dator men jag är realistisk och inser att stöd för deras teknik är "nice to have" men långt ifrån ett krav.

Eller supportar man bara alla tre. Det är inte raketforskning vilket vi redan sett där moddare med relativt liten arbetsinsats fixar just detta.
Samtliga låser ut konkurrenter då full funktionalitet endast nås med tillverkarens egna grafikkort. Så är det även med AMD och Intel bör påpekas, de bjuder på den sämre lösningen då den ändå inte kan konkurrera fullt ut. Folk köper Nvidia delvis för DLSS.

Anledningen att folk efterfrågar just DLSS är bildförbättringen tekniken möjliggör. Sedan får man också komma ihåg att Nvidia är en jättestor aktör på marknaden. Relativt få kör AMD och nästan ingen kör Intel.

Som sagt, jag är inte för att bara en teknik används utan samtliga så att alla kunder kan få ut så mycket som möjligt ur sin hårdvara. Vi har betalat mycket för våra grafikkort trots allt. Tycker det är det enda rimliga egentligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
DingDongerMcDongface

Eftersom Ubisoft uppdaterade sin information är även nyheten uppdaterad sedan igår kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Eller supportar man bara alla tre. Det är inte raketforskning vilket vi redan sett där moddare med relativt liten arbetsinsats fixar just detta.
Samtliga låser ut konkurrenter då full funktionalitet endast nås med tillverkarens egna grafikkort. Så är det även med AMD och Intel bör påpekas, de bjuder på den sämre lösningen då den ändå inte kan konkurrera fullt ut. Folk köper Nvidia delvis för DLSS.

Anledningen att folk efterfrågar just DLSS är bildförbättringen tekniken möjliggör. Sedan får man också komma ihåg att Nvidia är en jättestor aktör på marknaden. Relativt få kör AMD och nästan ingen kör Intel.

Som sagt, jag är inte för att bara en teknik används utan samtliga så att alla kunder kan få ut så mycket som möjligt ur sin hårdvara. Vi har betalat mycket för våra grafikkort trots allt. Tycker det är det enda rimliga egentligen.

Du belyser ju exakt det jag pratar om att flera personer av någon anledning kräver att det finns stöd för just den teknik som ligger närmast sin egen hårdvara utan att förstå att det är löjligt att kravställa det bara för att man tycker att man betalt för att kunna använda den tekniken fullt ut. Du har aldrig blivit lovad att stödet ska finnas i mjukvaran, bara att det kommer fungera om stöd för tekniken är tillagt i mjukvaran.

Sedan som jag också nämnde så finns det inget som stoppar utvecklare från att lägga in stöd till samtliga tekniker och jag håller med om att det är bäst då alla blir nöjda men det är inte konstigt att man fokuserar på stöd för just den teknik som deras sponsor äger, hur kan detta vara nästintill omöjligt för vissa av er att förstå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Nejdå de flesta här visar tydligt att man inte bara skulle vara nöjd om stöd för DLSS finns, det är något man kräver och det är detta som är helt galet. Vad spelar det för roll eftersom man äger ett kort som kan använda sig av samtliga tekniker "men ne jag har ju betalt för att det här ska funka så det måste finnas!!" Man bryr sig inte att Nvidia är den enda som låser ute andra.

Det är inget konstigt att en utvecklare i första hand lägger till stöd för teknik från den som sponsrar dem och det betyder ju absolut inte att stöd för andra tekniker kommer senare när tid finns, som vi även sett här.

Innan någon får för sig att skrika att jag avskyr Nvidia så helt tvärt om har jag deras kort i min dator men jag är realistisk och inser att stöd för deras teknik är "nice to have" men långt ifrån ett krav.

Det spelar stor roll eftersom DLSS är bättre. Det är inga konstigheter alls.

Att sen Nvidia låser ute halva spelarbasen från DLSS och AMD betalar för att inte ha DLSS i spel suger i sig men är en annan sak. Hade FSR varit bäst så hade alla velat ha det.

Att det "tar tid" att lägga till stöd för t.ex. DLSS är rent nonsens och det är du väl medveten om.

Jag har Nvidia just nu men har ofta haft AMD, om jag blir tvingad att använda uppskalning för att få tillräckligt flyt vill jag naturligtvis ha den bästa möjliga uppskalningen precis som alla andra (utom du då).

Permalänk
Medlem

Eftersom det är så lätt att modda in dlss tycker jag lite att det är något Nvidia användare får leva med. Tills Nvidia har 95%+ av PC marknaden (vilket säkert händer snart) är det lite magstarkt att kräva dlss i alla spel från start, speciellt när konsollerna är amd baserade.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Eftersom det är så lätt att modda in dlss tycker jag lite att det är något Nvidia användare får leva med. Tills Nvidia har 95%+ av PC marknaden (vilket säkert händer snart) är det lite magstarkt att kräva dlss i alla spel från start, speciellt när konsollerna är amd baserade.

Konsolerna har iof. egna uppskalningar som är bättre än FSR. Det är alltid en downer med spel som använder FSR även för oss på konsol. FSR i nya Final fantasy t.ex. är inte vacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Konsolerna har iof. egna uppskalningar som är bättre än FSR. Det är alltid en downer med spel som använder FSR även för oss på konsol. FSR i nya Final fantasy t.ex. är inte vacker.

Menar ej att det ska vara fsr istället speciellt inte om konsollerna har bättre uppskalningateknik som kanske då kan komma till pc också? Jag menar bara att förvänta sig dlss i varje spel är lite naivt.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Men ej att det ska vara fsr istället speciellt inte om konsollerna har bättre uppskalningateknik som kanske då kan komma till pc också? Jag menar bara att förvänta sig dlss i varje spel är lite naivt.

Ja tror inte Sonys uppskalning kommer till PC

Permalänk
Medlem

Men de som moddar in DLSS och XeSS gör väl rimligen en fuskversion av det hela? Är inte 100% av poängen med hårdvaruuppskalningskretsar att man machine-learnar varje, per, spel så AI-chippet fattar vad som ska visas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Men de som moddar in DLSS och XeSS gör väl rimligen en fuskversion av det hela? Är inte 100% av poängen med hårdvaruuppskalningskretsar att man machine-learnar varje, per, spel så AI-chippet fattar vad som ska visas?

Det var tanken initialt DLSS 1 - med DLSS 2 implementerades en mer generisk modell som inte behövs tränas för varje titel.