Bose sjösätter Quiet Comfort Ultra – brusreducerande flaggskeppslurar

Permalänk
Melding Plague

Bose sjösätter Quiet Comfort Ultra – brusreducerande flaggskeppslurar

Bose skär bort siffror ur namnschemat och återvänder till böjbara kåpor med det nya flaggskeppet Quiet Comfort Ultra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

700 var riktigt stiliga hörlurar, synd att de går samma väg till mötes som Sennheiser Momentum.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade ju inte gjort ont för oss med QC45 att få variable justering på brusreduceringen via FW update, kan ju aldrig tänka mig att det inte skulle fungera. Detta var det enda jag hade att anmärka på mina lurar som jag annars älskar och är mig en kär kamrat när jag reser.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Något jag uppskattade på de äldre Quiet Comfort-lurarna var att de hade fysiska knappar för volymregleringen. Nu har man gått samma väg som Sony med touchkontroller istället, vilket jag verkligen avskyr.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av JonasT:

Något jag uppskattade på de äldre Quiet Comfort-lurarna var att de hade fysiska knappar för volymregleringen. Nu har man gått samma väg som Sony med touchkontroller istället, vilket jag verkligen avskyr.

Fattar inte varför de kör både och på dessa. Gå all in på touch, eller skit i det. Inga halvmesyrer plz.

Permalänk
Medlem

När kommer batteritiden att förbättras? Känns som att de fortfarande ligger runt samma som för 5år sedan om det ens räcker?

Vad är det som gör att den fortfarande ligger och skvalpar runt 22-28h

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Comfort ultra, är inte det namnet på en binda?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av talonmas:

Comfort ultra, är inte det namnet på en binda?

Mina tankar går mer åt sköljmedel-hållet.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av talonmas:

Comfort ultra, är inte det namnet på en binda?

Sköljmedel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

När kommer batteritiden att förbättras? Känns som att de fortfarande ligger runt samma som för 5år sedan om det ens räcker?

Vad är det som gör att den fortfarande ligger och skvalpar runt 22-28h

men på samma gång, när är detta en dålig battierilängd liksom? När är du utanför räckhåll för att ladda ditt headset och när reser du mer är 24timmar i sträck? Svaret på detta är noll, blir bara ett köpargument för de som söker siffror.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

men på samma gång, när är detta en dålig battierilängd liksom? När är du utanför räckhåll för att ladda ditt headset och när reser du mer är 24timmar i sträck? Svaret på detta är noll, blir bara ett köpargument för de som söker siffror.

Säger inte att det är dåligt, tycker bara att det står still på den fronten. Batterier utvecklas ju?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Soundcore Q30/Q35/Q45, save your money! 👍

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Säger inte att det är dåligt, tycker bara att det står still på den fronten. Batterier utvecklas ju?

Batteritekniken har inte utvecklats så mycket, mest förfining av den befintlig som jag förstått.
Vi får vänta på nästa revolutionerande batteri-teknik innan det blir några större skillnader i batteritid vilket tydligen inte är så lätt.

Permalänk
Medlem

Hade vart grymt med en 2.4GHz dongel till dessa.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Haha, nån tjötig reklam var det iaf. Tack för förtydligandet

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

men på samma gång, när är detta en dålig battierilängd liksom? När är du utanför räckhåll för att ladda ditt headset och när reser du mer är 24timmar i sträck? Svaret på detta är noll, blir bara ett köpargument för de som söker siffror.

När batteriet blir gammalt så lär det ju kännas av. Sennheiser har 60 timmar. Om halva batterikapaciteten försvinner så är det fortfarande mer än när Bose är nya.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

När batteriet blir gammalt så lär det ju kännas av. Sennheiser har 60 timmar. Om halva batterikapaciteten försvinner så är det fortfarande mer än när Bose är nya.

"OM halva batterikapaciteten försvinner"
Japp

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte hur det ser ut, jag cyklar/åker buss med mina Peltor WS Alert XP

Älskar dom!!!

Peltor WS Alert XP

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har ett 5 år gammalt QC35ii som fortfarande fungerar bra trots att jag använt det mer eller mindre dagligen. Har bara tre problem med dem:
- Kuddarna spricker fort och måste bytas, är på mitt 4:e par nu.
- Dålig blåtand-signal jämfört med andra lurar, och lite för ofta så vägrar dem koppla upp om man inte startar helt från början genom att "glömma" anslutningen både i appen och på enheten man ska koppla dem till.
- Mikro-USB, usch.

Är de två första punkterna fortfarande problem på nya Bose-lurar? Hur mycket har noise cancelation forbättrats på 5 år? Värt att uppgradera? Tvivlar på att de här nya Quiet Comfort Ultra är 40% bättre, även om de är 40% dyrare

Permalänk

Bose har lagt upp artiklarna på sin sida med svenska priser, @landmarks kanske kan uppdatera artikeln med länkar?

Bose QuietComfort Ultra öronsnäckor

Bose QuietComfort Ultra hörlurar

Bose QuietComfort Headphones

Synd att de fortsätter envisas med 2,5 mm istället för 3,5 mm, inte heller har de lagt till något stöd för för AptXLL eller Adaptive för låg fördröjning. Jag föredrar också knappar framför touch och hade hellre sett att de behållit samma knappuppsättning som på BOSE QuietComfort 35 II.

Jag fortsätter snegla på en eventuell uppgradering till B&W Px7 S2 som åtminstone har knappar och stöd för AptX Adaptive. Visserligen har de andra nackdelar jämfört med Bose (sämre brusreducering, inget ljud utan batteri, inget 3,5 mm-uttag, ingen möjlighet att växla källa direkt på headset utan det måste göras i appen) men mig veterligen finns det inget headset på marknaden som bockar av allt på min checklista utan det blir alltid nån kompromiss...

Permalänk
Skrivet av backspaze:

Bose har lagt upp artiklarna på sin sida med svenska priser, @landmarks kanske kan uppdatera artikeln med länkar?

Bose QuietComfort Ultra öronsnäckor

Bose QuietComfort Ultra hörlurar

Bose QuietComfort Headphones

Synd att de fortsätter envisas med 2,5 mm istället för 3,5 mm, inte heller har de lagt till något stöd för för AptXLL eller Adaptive för låg fördröjning. Jag föredrar också knappar framför touch och hade hellre sett att de behållit samma knappuppsättning som på BOSE QuietComfort 35 II.

Jag fortsätter snegla på en eventuell uppgradering till B&W Px7 S2 som åtminstone har knappar och stöd för AptX Adaptive. Visserligen har de andra nackdelar jämfört med Bose (sämre brusreducering, inget ljud utan batteri, inget 3,5 mm-uttag, ingen möjlighet att växla källa direkt på headset utan det måste göras i appen) men mig veterligen finns det inget headset på marknaden som bockar av allt på min checklista utan det blir alltid nån kompromiss...

Shite, de gröna!
Bose QuietComfort Headphones
De tycker jag ser riktig fina ut.
Får väl vänta på omdömen och ser hur de står sig mot Sonys lurar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Något jag uppskattade på de äldre Quiet Comfort-lurarna var att de hade fysiska knappar för volymregleringen. Nu har man gått samma väg som Sony med touchkontroller istället, vilket jag verkligen avskyr.

Nej, nej, nej... =( Hej, regn och fukt - Hallå tvångslyssna igenom låten, podden eller vad det må vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Var helt övertygad om att jag skulle köpa ett par Ultra, men prissättningen gör att man får avvakta tills "skimming price" perioden passerat. Mina 700 och QC 35 II får tjänstgöra ett tag till. Helt övertygad om att det dyker upp en vettig black friday deal.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av backspaze:

Bose har lagt upp artiklarna på sin sida med svenska priser, @landmarks kanske kan uppdatera artikeln med länkar?

Bose QuietComfort Ultra öronsnäckor

Bose QuietComfort Ultra hörlurar

Bose QuietComfort Headphones

Synd att de fortsätter envisas med 2,5 mm istället för 3,5 mm, inte heller har de lagt till något stöd för för AptXLL eller Adaptive för låg fördröjning. Jag föredrar också knappar framför touch och hade hellre sett att de behållit samma knappuppsättning som på BOSE QuietComfort 35 II.

Jag fortsätter snegla på en eventuell uppgradering till B&W Px7 S2 som åtminstone har knappar och stöd för AptX Adaptive. Visserligen har de andra nackdelar jämfört med Bose (sämre brusreducering, inget ljud utan batteri, inget 3,5 mm-uttag, ingen möjlighet att växla källa direkt på headset utan det måste göras i appen) men mig veterligen finns det inget headset på marknaden som bockar av allt på min checklista utan det blir alltid nån kompromiss...

Tack för tips! Lite sen på bollen pga helg, men nu är priserna uppdaterade i varje fall

Permalänk
Medlem

Haha, 5700 spänn...

Permalänk
Medlem

Undra om de fixat ljudet på dessa, sjukt dyra - Tycker nog att 3000 är smärtgränsen för trådlösa headset.