Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewrulph:

Här är Ninja vår 1åriga abby. Är som en virvelvind oftast men gillar värmen från gamingdatorn.

Här är vårt nytillskott, en somali (a.k.a. långhårig aby), hon joinar familjen som redan består av två somali killar. En vecka tog det, men nu accepterar de varandra. (alla är kastrerade)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Assååå... när jag ser era bilder så vill jag också ha en katt ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Assååå... när jag ser era bilder så vill jag också ha en katt ☺️

Klart du ska ha en katt, bästa husdjuret!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Våran Sibbe som också vill vara med

Visa signatur

| ITX | 5800X3D | RTX 3800

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

<Uppladdad bildlänk>

Han identifierar sig som katt....

Och en katt identifierar nog honom som mat .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Min Lillis som föddes med en liten svans. <3

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Och en katt identifierar nog honom som mat .

Kanske...

Jag hade en katt vid namn pricken som barn.
Det finns bilder på dom i päronens fotoalbum där dom är ute samtidig på köksbordet jämte varna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

<Uppladdad bildlänk>

Han identifierar sig som katt....

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Skulle ha skrivit tidigare kanske... här tiill minnet av våran fina katt Leo som tyvärr gick bort lite för tidigt med 11.5 år. Han hade en "närvaro" som gjorde att man verkligen märkte att han fanns. Det var inget "mesigt jamande" - han hördes! Var ju en bengal trots allt. Han släppte in allt från orm, möss, ... även 2 fullskaliga råttor. Samtidigt var han väldigt kelig, det var mysigt att ligga på soffan med honom i knäet och titta tv eller lira playstation.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Personligen var det ett stort trauma, jag gick så långt att göra ngt som jag aldrig trodde jag skulle göra - en tatuering till minne av honom.

<Uppladdad bildlänk>

Superfin tattuering!

Förstår verkligen den sorgen som dom lämnar efter en. Vi fick säga farväl till vår 10 åriga burma (min första kisse) för ungefär 1 år sedan. Och för 2 veckor sedan vår 15 åriga devon rex (min fru hade henne sen före vi träffades). Bägge innekatter med otroligt mycket personlighet. Dom var verkligen alltid med oss och myste, pratade med oss osv. Varit med hela vår resa, flera flyttar och nu senast fick dom ett jättestort hus att springa runt i.

Verkligen stort svart hål av sorg dom lämnar efter sig. Men man får vara glad över den tiden man får med dom små änglarna.

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Pelle, nu 6 månader gammal Han är verkligen den mest energiska katten jag träffat och är en blandning av snöbengal och neva.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Mysstund i soffan

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Va då jobba.

Va då jobba?

Permalänk
Medlem

Mina två nya familjemedlemmar. De är runt 5 månader gammla på bilderna. Två ragdolls och de är syskon. De ändras fortfarande ganska mycket i pälsen så vet inte riktigt hur de kommer se ut till slut.

Båda riktigt busiga nyfikna och gosiga. Ska helst ligga och mysa vid datorn när man jobbar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Grannkatten spionerar...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av thewrulph:

Superfin tattuering!

Förstår verkligen den sorgen som dom lämnar efter en. Vi fick säga farväl till vår 10 åriga burma (min första kisse) för ungefär 1 år sedan. Och för 2 veckor sedan vår 15 åriga devon rex (min fru hade henne sen före vi träffades). Bägge innekatter med otroligt mycket personlighet. Dom var verkligen alltid med oss och myste, pratade med oss osv. Varit med hela vår resa, flera flyttar och nu senast fick dom ett jättestort hus att springa runt i.

Verkligen stort svart hål av sorg dom lämnar efter sig. Men man får vara glad över den tiden man får med dom små änglarna.

Tack snälla. Och beklagar då eran sorg med. Förstår (tyvärr?) ganska bra hur det kan vara för er.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Fanta

20230806-NZ6_5603 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Fanta

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Permalänk

Salem när han var ung och vacker, nu är han mest prickig och slapp

Permalänk
Medlem

Tror vi tagit upp det förr men ser en viss likhet mellan Fanta och min Nova:)

Permalänk
Medlem

Nibbler

och Våfflan måste såklart få vara med

Permalänk
Medlem

Funderade på om detta inlägg passar bättre i tråden"Gubbgnäll"? Vi har en honkatt som är fullständigt upptagen med att jaga. Nu kl. 10.10 kommer hon in med 2:a fågeln i dag. Den första var tidigt i morse. Det kunde väl gå om hon inte hojtade så hon väcker hela huset. När hon är klar så får man städa bort några fjädrar. Konstigt att hon förmår äta upp det mesta med tanke på hur kräsen hon är. Överbliven och ankommen kattmat får skatorna. Så skatorna mår bra. Fundera på om jag ska försöka skaffa en bjällra och sätta på katten. Det som gör att katten överlever är ju att hon mellan jaktturerna är väldigt trevlig. Synd att man inte kan prata med katten och ställa krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Funderade på om detta inlägg passar bättre i tråden"Gubbgnäll"? Vi har en honkatt som är fullständigt upptagen med att jaga. Nu kl. 10.10 kommer hon in med 2:a fågeln i dag. Den första var tidigt i morse. Det kunde väl gå om hon inte hojtade så hon väcker hela huset. När hon är klar så får man städa bort några fjädrar. Konstigt att hon förmår äta upp det mesta med tanke på hur kräsen hon är. Överbliven och ankommen kattmat får skatorna. Så skatorna mår bra. Fundera på om jag ska försöka skaffa en bjällra och sätta på katten. Det som gör att katten överlever är ju att hon mellan jaktturerna är väldigt trevlig. Synd att man inte kan prata med katten och ställa krav.

Om du inte vill ha "mördarmaskin" så bör du inte ha katt. Naturen är inget paradis vilket du precis fick lära dig om det missats i skolan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Funderade på om detta inlägg passar bättre i tråden"Gubbgnäll"? Vi har en honkatt som är fullständigt upptagen med att jaga. Nu kl. 10.10 kommer hon in med 2:a fågeln i dag. Den första var tidigt i morse. Det kunde väl gå om hon inte hojtade så hon väcker hela huset. När hon är klar så får man städa bort några fjädrar. Konstigt att hon förmår äta upp det mesta med tanke på hur kräsen hon är. Överbliven och ankommen kattmat får skatorna. Så skatorna mår bra. Fundera på om jag ska försöka skaffa en bjällra och sätta på katten. Det som gör att katten överlever är ju att hon mellan jaktturerna är väldigt trevlig. Synd att man inte kan prata med katten och ställa krav.

Enkla lösningen är att inte ha en kattlucka, då får hon greja med sina jaktbyten utomhus. Det finns inte KBT för katt, så jag skulle inte förlita mig på att ändra hennes beteende.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Enkla lösningen är att inte ha en kattlucka, då får hon greja med sina jaktbyten utomhus. Det finns inte KBT för katt, så jag skulle inte förlita mig på att ändra hennes beteende.

Kattmaten som ges matchar nog inte färskt egenfångat

De är sjukt bra på dissekera på råttor lämnas enbart är det njuren och den är kliniskt ren.

Kan tänka mig med bjällra blir det en frustrerad katt men det kan ju va ett alternativ.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Gos med filten!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Funderade på om detta inlägg passar bättre i tråden"Gubbgnäll"? Vi har en honkatt som är fullständigt upptagen med att jaga. Nu kl. 10.10 kommer hon in med 2:a fågeln i dag. Den första var tidigt i morse. Det kunde väl gå om hon inte hojtade så hon väcker hela huset. När hon är klar så får man städa bort några fjädrar. Konstigt att hon förmår äta upp det mesta med tanke på hur kräsen hon är. Överbliven och ankommen kattmat får skatorna. Så skatorna mår bra. Fundera på om jag ska försöka skaffa en bjällra och sätta på katten. Det som gör att katten överlever är ju att hon mellan jaktturerna är väldigt trevlig. Synd att man inte kan prata med katten och ställa krav.

Lite samma här fast det går i perioder med vad och hur mycket som tas in. Ena katten inbillar jag mig är "duktig" och mumsar oftast på sitt ute medan den andra alltid ska ta in fåglar och möss.
Provade med bjällra när de var 1 år och fick börja gå ut. Kan konstatera att det hjälpte inget då de var utmärkta jägare från start och plinget gjorde nog ingen nytta.

Permalänk
Medlem

Första snön har precis kommot och Zelda gillar det INTE.

Bild tagen när hon stått sån här i ca 2 minuter och glott på eländet utomhus 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Fick hjälp av flickorna idag då datorn skulle höst städas

Visa signatur

Aka Specialized på irc