Helgsnack: Vilka mobilspel spelar du?

Permalänk
Medlem

Pokémon Go och Elvenar kör jag och har gjort i några år..

Visa signatur

Ryzen 5 3600 och 32 GB ram ett par ssd och ett grafikkort som är urgammalt
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Medlem

Spelade mycket Azur Lane ett tag. Man klarar sig långt utan att behöva spendera pengar. Tower of Fantasy också. Det är typ Genshin fast MMO.

Annars är det mest visual novel typ av spel jag kör.

Just nu Moe Ninja Girls och Love Island the game.

Mycket farma gems och sådant dock. Vill inte spendera pengar på spelen så man får räkna med att farma gems mer än man spelet själva spelet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

Mobilspel?

Spel på mobil?

Permalänk
Medlem

Microsoft Solitarie. Annars inget alls.

Brukade spela sudoku på min Palm LifeDrive

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Datavetare

Spelar väldigt sällan på mobil, men kör en del på Ipad och de flesta spelen går att köra på båda. Exempel är Heroish, XCOM, XCOM 2, Mini Motoways och Mini Metro.

De två sista fungerar helt OK att köra på mobil. XCOM verkar vara Ipad-only, alla har gemensamt att typen och deras design gör att touch är en tillgång istället för att vara i vägen!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar Zombie Gunship? Länge sedan jag spelade men ett av få spel som jag tycker funkar bra på mobilen.

Permalänk
Medlem

Inget.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

På mobilen gillar jag inte att spela, däremot pussel/problemlösning.

Ordlig
Worldle
Flagle
Wordle
Nerdle (3varianter)
Shikaku

Dessa spelas varje dag.
Om jag sitter utan internet så händer det att jag kör ett par rundor 2048, men det händer väldigt sällan.

Permalänk
Medlem

Bara Pokemon GO. Världens sämsta spel. Rekommenderar det inte till någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Bara Pokemon GO. Världens sämsta spel. Rekommenderar det inte till någon.

Och ändå spelar du?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Nej jag har ingen lust att spela på telefonen, både för att jag verkligen inte behöver mer skärmtid på den, men också för att dom allra flesta är fylld med achievements, flashiga o ofta cartooniga animationer o blinkande knappar lampor för att maximera intrycken o dopaminkickarna. Det är också massa reklam både här o där samt mikrotransaktioner för att sakta men säkert mjölk folk på cashen.
Jag gillar helt enkelt inte affärsmodellen. Plus såklart att pekskärmar tenderar att göra gameplayet lite för simpelt också, tänk Flappy Bird där man enbart trycker på skärmen för att fågeln ska flappa med vingarna. Meh är bara förnamnet.

Men visst, jag har haft typ Othello, Backgammon o Kalaha installerat, men har väl inte direkt hardcoregejmat dom.

Permalänk
Medlem

Precis börjat med infinite lagrange. Liknar eve online lite. Mycket djup för ett mobilspel.

Permalänk

Titan Quest eller Bloons td6 spelar jag på lite kortare resor men aldrig hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Nej jag har ingen lust att spela på telefonen, både för att jag verkligen inte behöver mer skärmtid på den, men också för att dom allra flesta är fylld med achievements, flashiga o ofta cartooniga animationer o blinkande knappar lampor för att maximera intrycken o dopaminkickarna. Det är också massa reklam både här o där samt mikrotransaktioner för att sakta men säkert mjölk folk på cashen.
Jag gillar helt enkelt inte affärsmodellen. Plus såklart att pekskärmar tenderar att göra gameplayet lite för simpelt också, tänk Flappy Bird där man enbart trycker på skärmen för att fågeln ska flappa med vingarna. Meh är bara förnamnet.

Även om det är standardmodellen så finns det ju många undantag om man orkar leta lite. Speciellt om man är redo att betala för spelet (att ”gratis”-spel har mycket sånt är ju inte förvånade).

Tex knights of the old republic (om man räknar gamla spel), stardew vally, outlanders, papers please osv.

Enklast sättet att hitta dom är helt enkelt att kolla på listan med betalspel utan microtransaktioner .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Och ändå spelar du?

Rökare rekommenderar inte folk att börja röka

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Idle apocalypse, Slayer Legend, och Happy color. Tycker mest om escape spel, puzzel och idle spel. Men mobil spel blir allt mer full av reklam och pay to win. Är inte lika kul som förr.

Permalänk
Medlem

Pokemon Go sedan 2016.

Permalänk

brukade spela hill climb racing, men idag spelar jag inget på mobilen

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Körde Pokemon Go många timmar när det kom ut. Det absolut största spelet sett till timmar i mobilspel.

Annars kan det ngngång/år bli typ CandyCrush, Tetris eller ngt.

Skulle aldrig kunna tänka mig att spela ngt "högupplöst" spel på mobilen. PoGo är nog den högsta grafiken jag kan tänka mig på en mobil.

Ett bra mobilspel ska vara så enkelt som möjligt. Typ Tetris, Angry Birds, CandyCrush.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Badge(r)s - En tysk som gjort sin variant på GPS-spel. Inte låst till fasta platser i verkligheten som de flesta andra vilket gör det annorlunda och kul. Finns bara på Android. Reser du mycket så är det ett spel som rekommenderas.

Turf - Två svenskar som gjort ett GPS-spel som är riktigt stort i Sverige och Skottland, var från början Android only och det var trevligare innan Applefolket dök upp. Spelar det max en gång per omgång då jag tar lite unika.

Pokemon Go - Händer att jag spelar det lite då och då innan jag tröttnar och avinstallerar igen.

Ingress - Grunden för PoGo, men när de införde Glyphs ändrade spelet helt karaktär från att röra på sig och vara social till soffspel under tystnad. Inte spelat det på över 5år men det var kul då innan Glyphs och inte lika citycentrerat som det blev.

Alla spelen ovan utnyttjar mobilens GPS så det kräver att man är ute och rör på. Det är en helt egen genre som inte funkar utan mobil och förutom PoGo så är det nästan bara vuxna 30+ som spelar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Blir mest BlockuDoku. Måste upp i 1000 poäng innan jag får resa mig från tronen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Cat jump, pixel art.. slöspelar som mest.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Monster Hunter Now
Pokémon GO
Stranger Things: Puzzle Tales
Clash Royale

Permalänk
Medlem

några tips på "enhands" spel? Orkar inte hålla i mobilen med två händer horisontellt. Saknar spel så som flappy bird

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Knotwords, ordflätespel med ett om dagen där de blir svårare allteftersom veckan lider, så måndag är lätt och söndag är svårt.
Flipflop, patiens-spel
Into the breach, egentligen ett PC-spel men det ingår om man har Netflix
Mini Metro och Mini Motorways som redan nämnts.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Blir mest BlockuDoku. Måste upp i 1000 poäng innan jag får resa mig från tronen

Jaså? 3854 är mitt rekord 🙂

Permalänk
Medlem

Spelar Street Fighter Duel, måste vara det dyraste spelet jag har lirat, ett barndoms minne, blir sista gatca spel.

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Fastnade lite oväntat för Brawlstars. Snabba matcher och bra balans i de olika karaktärerna.

Permalänk
Medlem

ミニ四駆 超速グランプリ - Tamiya Mini 4WD bilar

SudoQ - Sudoku helt enkelt, utan reklam och annat skit

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Det enda "spel" jag testat i mobilen dom senaste 5 åren är Tinder. Det är dock ett riktigt jävla skitspel ska tilläggas.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,