Apple avtäcker Iphone 15 tisdag klockan 19:00

Permalänk
Bildexpert

Är ju toppen att sikta på minskade utsläpp men allt de pratar om är i praktiken klimatkompensation. Men absolut vill de få det att låta som att man kan shoppa sig ur klimatkrisen.

Permalänk
Medlem

Asså... jag är allt för att vi tar hand om miljön och klimatet.
Men när ett så stort företag som Apple gör en cringe video som den vi såg nyss, så känns det så krystat och fejk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Är ju toppen att sikta på minskade utsläpp men allt de pratar om är i praktiken klimatkompensation. Men absolut vill de få det att låta som att man kan shoppa sig ur klimatkrisen.

Eller hur. Dubbla budskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Är ju toppen att sikta på klimatneutralitet men allt de pratar om är i praktiken klimatkompensation. Men absolut vill de få det att låta som att man kan shoppa sig ur klimatkrisen.

Nja riktigt så enkelt är det inte, alla seriösa större företag jobbar hårt på att sänka avtrycket och närma sig nollan, det finns massor att göra och vi måste göra det om vi ska kunna bo kvar på den här planeten.

Permalänk
Medlem

Då var det bekräftat då att det inte kommer någon Iphone 15 mini.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Fancy words no one understands.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Nja riktigt så enkelt är det inte, alla seriösa större företag jobbar hårt på att sänka avtrycket och närma sig nollan, det finns massor att göra och vi måste göra det om vi ska kunna bo kvar på den här planeten.

Hade de verkligen brytt sig om miljön hade de skapat en iPhone som håller så länge som möjligt (flera år). De hade också gett oss möjligheten att uppgradera alla separata interna komponenter själva (på ett enkelt sätt) samt haft eviga mjukvaruuppdateringar.
Men detta hade knappas gynnat Apple. Däremot hade miljön och konsumenten gynnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Hade de verkligen brytt sig om miljön hade de skapat en iPhone som håller så länge som möjligt (flera år). De hade också gett oss möjligheten att uppgradera alla separata interna komponenter själva (på ett enkelt sätt) samt haft eviga mjukvaruuppdateringar.
Men detta hade knappas gynnat Apple. Däremot hade miljön och konsumenten gynnat.

Iphones åldras ju väldigt bra? Samt har iPhones minst 5 år av mjukvaruuppdatering vilket är väldigt generöst om vi jämför med andra märken.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Eh dom presentera kameran, men är det bara jag som är förvirrad eller pratade dom bara om en av de 2? Vad var den andra, har dom ökat på zoom eller har samma lol?

Permalänk
Skrivet av outbox:

Hade de verkligen brytt sig om miljön hade de skapat en iPhone som håller så länge som möjligt (flera år). De hade också gett oss möjligheten att uppgradera alla separata interna komponenter själva (på ett enkelt sätt) samt haft eviga mjukvaruuppdateringar.
Men detta hade knappas gynnat Apple. Däremot hade miljön och konsumenten gynnat.

Kan inte påstå att jag tycker iPhones blir gamla på endast några år, högst oklart vad du menar med "flera år" dock i sammanhanget.

Är det 2? 5? 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Iphones åldras ju väldigt bra? Samt har iPhones minst 5 år av mjukvaruuppdatering vilket är väldigt generöst om vi jämför med andra märken.

Ja, men föreställ dig ännu längre!
Nu beskriver jag en fanatsiiphone, jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Hade de verkligen brytt sig om miljön hade de skapat en iPhone som håller så länge som möjligt (flera år). De hade också gett oss möjligheten att uppgradera alla separata interna komponenter själva (på ett enkelt sätt) samt haft eviga mjukvaruuppdateringar.
Men detta hade knappas gynnat Apple. Däremot hade miljön och konsumenten gynnat.

iPhones håller ju flera år, de som byter gör det ju inte för att telefonen inte håller längre utan för att de vill byta.
Förutsatt att man inte misshandlar sin telefon.

Skrivet av outbox:

Ja, men föreställ dig ännu längre!
Nu beskriver jag en fanatsiiphone, jag vet.

Har en iPhone 7 här hemma som används av yngsta, den fungerar felfritt fortfarande. 😊

Permalänk
Medlem

Wwooow usb-c 🥳😀🤡

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Så länga man inte enkelt kan byta batteri på sin telefon så är allt snack om miljövänlighet bara bullshit. Oavsett tillverkare.

Permalänk
Medlem

Vart är pro modellen!?

Permalänk
Medlem

Och där kom att iphone 15 får usb-c...hehe. Klart de "följer trenden". Inte så att de blev tvingade. Men bra iaf...är det jag stör mig mest på min 14 pro. Tyvärr får jag inte byta telefon på jobbet än

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Vart är pro modellen!?

Du får ha lite tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Vart är pro modellen!?

Dom lär visa den efter.

Nu sa dom 48mpx main camera igen men inget om den andra haha.

Permalänk
Medlem

HAHHAHA VIK ER inför EU:s stora hammare usb c ftw!

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swerkelina:

Så länga man inte enkelt kan byta batteri på sin telefon så är allt snack om miljövänlighet bara bullshit. Oavsett tillverkare.

Det är lite tveeggat, hur får man den vattentät om man enkelt ska kunna byta batteri?
Bästa vore väl isåfall en ny uppfinning där batteriet sitter på utsidan av telefonen och trådlöst överför ström till telefonen?
Eller finns det andra lösningar på det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Presenterar 15 som något storslaget, hur det kommer förändra människors liv och "som den bästa iphone de någonsin gjort" Cringe

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Dem8n:

Nja riktigt så enkelt är det inte, alla seriösa större företag jobbar hårt på att sänka avtrycket och närma sig nollan, det finns massor att göra och vi måste göra det om vi ska kunna bo kvar på den här planeten.

Självklart! Jag motsäger mig inte mot deras ambitioner eller ens arbete. Det handlar mer om hur det presenteras.

Det är ju väldigt kul att de först säger att deras produkter är helt klimatneutrala och i en av promovideorna för iPhone 15 visar de när användaren tar med sig telefonen till flygplatsen, genom säkerhetskontrollen och sedan på planet...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nissling:

Självklart! Jag motsäger mig inte mot deras ambitioner eller ens arbete. Det handlar mer om hur det presenteras.

Det är ju väldigt kul att de först säger att deras produkter är helt klimatneutrala och i en av promovideorna för iPhone 15 visar de när användaren tar med sig telefonen till flygplatsen, genom säkerhetskontrollen och sedan på planet...

Dubbelnugge deluxe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

<Uppladdad bildlänk>
Fancy words no one understands.

Det är ju det som finns i Cif när du ska rengöra spisen, men istället för mikro kallar de det för nano

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är lite tveeggat, hur får man den vattentät om man enkelt ska kunna byta batteri?
Bästa vore väl isåfall en ny uppfinning där batteriet sitter på utsidan av telefonen och trådlöst överför ström till telefonen?
Eller finns det andra lösningar på det?

Hur många har någonsin haft problem med vatten innan "vattentät-hetsen" kom?
Tycker batterier som blir dåliga fort är ett större problem.

Men håller med att det bästa vore ju både och, om det nu fungerar i praktiken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Självklart! Jag motsäger mig inte mot deras ambitioner eller ens arbete. Det handlar mer om hur det presenteras.

Det är ju väldigt kul att de först säger att deras produkter är helt klimatneutrala och i en av promovideorna för iPhone 15 visar de när användaren tar med sig telefonen till flygplatsen, genom säkerhetskontrollen och sedan på planet...

Ja det är ju ganska motsägelsefullt, det håller jag med om. 😂

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Det är lite tveeggat, hur får man den vattentät om man enkelt ska kunna byta batteri?
Bästa vore väl isåfall en ny uppfinning där batteriet sitter på utsidan av telefonen och trådlöst överför ström till telefonen?
Eller finns det andra lösningar på det?

Hyffsat vattentät telefoner som det går att byta batteri på hade vi i början av smartphone-boomen. Sen vet jag faktiskt inte om man egentligen behöver ha den nivå av vattentäthet som körs idag?

Permalänk
Medlem

Schysst med titan-ram, synd att 9 av 10 kommer skyla den med plastfodral.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Presenterar 15 som något storslaget, hur det kommer förändra människors liv och "som den bästa iphone de någonsin gjort" Cringe

Att dom säger att det är den bästa dom någonsin gjort, jamen det är ju sen gammalt det gör dom ju alltid om allt. Däremot missade jag det där om "hur det kommer förändra människors liv". Sa dom verkligen det på det viset? För det är ju isf sjukt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Tillbaka till titanium!