Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Dom som krashar, det kan ha med överklockningsprofiler att göra:

edit: gör nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

red mile maulers, i just hate them
sekunden jag landade på planeten och klev av skeppet så hoppade de på mig och har hoppat på mig konstant under min vistelse på planeten.
noshörnings liknande, extremt aggressiva, förjävligt bra syn då de kan attackera från långt avstånd, skjuter nån exploderande syra som vid träff stunnar en, attackerar i flock på allt mellan 5-10 st, och planeten bokstavligen KRYLLAR utav dem. skönt att jag snart är klar med planeten så att man kan lämna den.

Skrivet av mangemani:

hittade en landningsplats där ett enormt skepp hade landat, såg ut som containrar staplade på varandra och gav intrycket att här finns det enormt mycket cargo space.
hittade även en väldigt trevlig tjej som var ute och rastade sin, ja jag vet inte vad, alien hund eller nått, och jag antar att skeppet var hennes.
jag bröt mig in i skeppet och snodde det, men tyckte fruktansvärt synd om tjejen som var så snäll mot mig och mådde piss ett tag, men när jag säg cargo spacet som låg på över 8000, så torkades tårarna rätt så snabbt

jag åkte sen till atlantis för att se om man kunde modde skeppet så det blev ännu mer cargo space, vilket tyvärr inte gick.

jag har sett folk påstå att man kan bygga skepp från scratch, är det sant och isf, hur gör man?

Gillar dina små berättelser från dina olika äventyr i yttre rymden. Upplevlelserna i spelet kan ju vara så olika mellan olika spelare beroende på vad man fokuserar på.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har spelat en 3-4 timmar nu och jag är inte alls imponerad...
* Tråkig grafik, ser ut som det är 5 år gammalt
* Loading screens hela tiden, är jag i en stad och gå in en affär, loading screen, går jag in i mitt hus loading screen.
* Det känns inte alls som att man är i rymden, det är bara olika "rum" man hoppar runt emellan (med loading screens)
* Står jag mitt i stan och tar upp kartan så kan jag fast travel till vilken planet som helst, behöver inte kolla om jag har soppa, behöver inte flyga ut från planeten, behöver inte göra nått, utan vips så är jag i orbit runt planeten.
* man kommer ingenstans när man flyger i rymden, ta ditt skepp och peka det mot planeten under dig, gasa! en kvart senare är fortfarande planeten på samma avstånd.
* När man väl landat på sin planet är skeppet helt värdelöst, varför kan jag inte använda kanonerna på skeppet för att blåsa bort lite jobbiga robotar? varför kan jag inte använda mitt skepp att flyga 500 meter fram till det där huset?

Nä tillbaka till BG3, tur det här spelet var på game pass och inte fullpris.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Har spelat en 3-4 timmar nu och jag är inte alls imponerad...
* Tråkig grafik, ser ut som det är 5 år gammalt
* Loading screens hela tiden, är jag i en stad och gå in en affär, loading screen, går jag in i mitt hus loading screen.
* Det känns inte alls som att man är i rymden, det är bara olika "rum" man hoppar runt emellan (med loading screens)
* Står jag mitt i stan och tar upp kartan så kan jag fast travel till vilken planet som helst, behöver inte kolla om jag har soppa, behöver inte flyga ut från planeten, behöver inte göra nått, utan vips så är jag i orbit runt planeten.
* man kommer ingenstans när man flyger i rymden, ta ditt skepp och peka det mot planeten under dig, gasa! en kvart senare är fortfarande planeten på samma avstånd.
* När man väl landat på sin planet är skeppet helt värdelöst, varför kan jag inte använda kanonerna på skeppet för att blåsa bort lite jobbiga robotar? varför kan jag inte använda mitt skepp att flyga 500 meter fram till det där huset?

Nä tillbaka till BG3, tur det här spelet var på game pass och inte fullpris.

Jag kan inte slita mig loss Alla tycker olika och det är okej. Jag t.ex gillade inte alls Baldur's Gate 3, jag tål inte turn-based combat. Men det verkar vara ett av de bästa spelen som någonsin gjorts...men inte enligt mig. Så alla gillar vad de gillar.

Dock känns det jobbigt nu med alla inlägg med samma kritik som jag och andra redan framfört. We get it, you can hardly fly in space. Störde mig i början men är chill med det nu. Har alldeles för mycket på gång ändå så lika bra att jag inte behöver flyga överallt. Stötte på ett skepp med kolonister från jorden som varit på sitt skepp i 200 år och som ville bosätta sig på en planet, men de var jobbiga och krävande så jag tog vägen där jag sprängde hela skeppet med alla i. Good times!

Tråden får gärna vara en tråd för att dela erfarenheter av spelet och för att ge sina rymdkollegor från sweclockers bra och roliga tips. Go bash somewhere else.

Permalänk
Hedersmedlem

Sammanfattning:
I starfield axlar man rollen som massmördare och kleptoman.
Och den här gången är det dags att få göra detta - i rymden!

Jag ser fram emot äventyret! Men det får nog vänta ett bra tag.
I nuläget gör jag samma grej - fast i fallout 4. Unarmed ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av SittingDuck99:

Tråden får gärna vara en tråd för att dela erfarenheter av spelet och för att ge sina rymdkollegor från sweclockers bra och roliga tips. Go bash somewhere else.

Det är ett diskussionsforum, sluta bete er som om kritik är förbjudet.

Om 1 person "klagar" kanske det inte betyder något.
Om 10-15 personer klagar på samma grej så förstår man att det kanske faktiskt är ett problem.

Jag läser mycket hellre om det är som är bra OCH dåligt än att bara sitta och läsa någon slags tävling i vem som kan prisa spelet bäst.

Det finns vissa som är helt ointresserade av andras detaljbeskrivningar av olika quests och hur ni löste det. Betyder inte att ni inte får skriva om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Det är ett diskussionsforum, sluta bete er som om kritik är förbjudet.

Om 1 person "klagar" kanske det inte betyder något.
Om 10-15 personer klagar på samma grej så förstår man att det kanske faktiskt är ett problem.

Jag läser mycket hellre om det är som är bra OCH dåligt än att bara sitta och läsa någon slags tävling i vem som kan prisa spelet bäst.

Det finns vissa som är helt ointresserade av andras detaljbeskrivningar av olika quests och hur ni löste det. Betyder inte att ni inte får skriva om det.

Kritiken har redan framförts. Nu är det bara repetition och då tappar tråden substans och är inte intressant nåt mer. Har du ny kritik så kör på, ska du rabbla upp "Typiskt Bethesda spel, gammal motor, dålig grafik, kan ej flyga" then your complaints have been noted. Tråden ska vara intressant och inte en repetition av saker som redan sagts.

Om jag hade skrivit 5 gånger om samma gång när jag fixade ett skepp, då är det inte kul längre. That's what I am trying to say. Avfärdar ingens kritik, men det mesta har sagts redan så kom med ny kritik isf.

Permalänk
Medlem

Level 10. Har hittat extra tramsig utstyrsel.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Level 10. Har hittat extra tramsig utstyrsel.

Fick mig att tänka på

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Kritiken har redan framförts. Nu är det bara repetition och då tappar tråden substans och är inte intressant nåt mer. Har du ny kritik så kör på, ska du rabbla upp "Typiskt Bethesda spel, gammal motor, dålig grafik, kan ej flyga" then your complaints have been noted. Tråden ska vara intressant och inte en repetition av saker som redan sagts.

Om jag hade skrivit 5 gånger om samma gång när jag fixade ett skepp, då är det inte kul längre. That's what I am trying to say. Avfärdar ingens kritik, men det mesta har sagts redan så kom med ny kritik isf.

Det är väl fler än en person som skriver? Båd positiva och negativa åsikter.
Alla ska väl få uttrycka sina åsikter även om det skrivits tidigare?
Det är som sagt ett diskussionsforum för alla. Låt folk prata om vad de vill så länge de hålls inom reglerna och ämnet (som är Starfield).
Är det ett inlägg du inte gillar så kan du antingen svara på det med dina åsikter eller scrolla vidare.
Men att gnälla över vad man får skriva eller inte skriva det är fel, enligt mig.
Upplever tyvärr det här i flera trådar senaste året. Det är tråkig utveckling.

Om vi går tillbaka till ämnet. Är det någon annan som har problem med att markera en punkt på en planet för att landa?
Nästan varje gång jag ska landa på en stad eller redan existerade punkt är det helt omöjligt att välja den. Men att sätta en custom landningzon precis bakom punkten går bra. Faktiskt fruktansvärt irriterande.

Annars har nog 70% av min tid än så länge varit med att bygga skepp

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det är väl fler än en person som skriver? Båd positiva och negativa åsikter.
Alla ska väl få uttrycka sina åsikter även om det skrivits tidigare?
Det är som sagt ett diskussionsforum för alla. Låt folk prata om vad de vill så länge de hålls inom reglerna och ämnet (som är Starfield).
Är det ett inlägg du inte gillar så kan du antingen svara på det med dina åsikter eller scrolla vidare.
Men att gnälla över vad man får skriva eller inte skriva det är fel, enligt mig.

Jag står fast vid det jag sa, har det redan sagts så behöver det inte upprepas. Vi är inte papegojor här. Vill flera uttrycka sitt missnöje för något som redan kritiserats så kan vi istället starta en röstning. På så sätt slipper alla repetera samma sak. Tråden blir inte rolig att läsa då som sagt. Bläddra tillbaka så ser du hur många sådana inlägg, av mig med bl.a, har redan skrivits. Det blir liksom att man tänker när man ser ett till inlägg om samma sak "Nu skriver de samma sak igen, det var inget kul så jag lämnar tråden". Keep it fresh! Men folk får som sagt skriva vad de vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Level 10. Har hittat extra tramsig utstyrsel.
<Uppladdad bildlänk>

Haha, perfekt outfit för nästa gång man drar till Big Slap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilka buggar är det du har läst om? Det genomgående när man läser om folk med problem verkar vara att de har AMD-GPUer, vilket är ganska ironiskt med tanke på att spelet skulle vara "optimerat för AMD".

Jag har varit med från releasen på samtliga Bethesda-spel sedan TES IV: Oblivion (2006) och kan säga att detta redan med god marginal är det mest buggfria Bethesda-spelet.

Är väl mest Nvidia som har problem? 7900xtx klår ju 4090.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robins:

Är väl mest Nvidia som har problem? 7900xtx klår ju 4090.

Inte prestanda, utan buggar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet men 7timmar in så måste jag säga att jag tycker questsen är platta och tråkiga. Massa mindre intressant dialog och ingen action.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ett bra tips för er som vill samla några tusen credits lite snabbt är ATM (bankomaterna) som finns inne i alla GalBank kontor. Har man skillsen för att dyrka upp ett svårt lås så kan man få ut 4000-5000 på några minuter. Glöm inte att ducka bara och hitta en position så man är "hidden".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Nä tillbaka till BG3, tur det här spelet var på game pass och inte fullpris.

Jag slutade med BG3. Kände att striderna blev lite sirap på slutet av akt 2 och tog ett långt break. BG3 är också lite snitslad bana, eller theme park-spel. Välgjort, men friheten finns bara i hur man bygger karaktär och gör i dialoger/strid, inte i världen. I Starfield känner jag däremot att jag kan göra precis vad jag vill. Samtidigt har man massivt mer frihet med karaktärsbyggandet. Det är inte låsta klasser begränsat av D&D 5E.

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått bukt med den hemska input lagen?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Angående Starfield, är spelet perfekt? Nej. Saknas det massor av features? Ja. Är spelet buggigt? Bättre än tidigare Bethesda men, ja. Är dialogen emellanåt väldigt torftig? Ja. Skyrim hade en hel del mer finurliga quests/dialoger. Är spelet kul ändå? Ja, jag tycker det, det kunde varit mycket bättre men det är hel ok underhållning.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av SittingDuck99:

Kritiken har redan framförts. Nu är det bara repetition och då tappar tråden substans och är inte intressant nåt mer.

Det är inte så det fungerar dock.

Om samma person klagar på samma sak, ja då är det kanske onödig repetition.

Du hade ju inte klagat om alla prisade spelet upprepade gånger

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Gillar dina små berättelser från dina olika äventyr i yttre rymden. Upplevlelserna i spelet kan ju vara så olika mellan olika spelare beroende på vad man fokuserar på.

tack
skulle jag skriva ned allt kul jag har hittat och varit med om, så skulle jag få ge upp spelet och skriva en novell istället

en utav sakerna jag älskar med dessa spel, man vet ju inte vad som kan hända, dessa random möten med folk och saker när man minst anar eller förväntar sig det, har sin charm

i skyrim tex, jag höll på att smyga mig på en massa banditer i en grotta, smög osedd genom skuggorna och när jag hade spänt bågen och var på väg att skjuta, så dök en delivery boy upp från ingenstans bakom mig och skrämde skiten ur mig och berättade att han hade en note till mig, just love it

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag slutade med BG3. Kände att striderna blev lite sirap på slutet av akt 2 och tog ett långt break. BG3 är också lite snitslad bana, eller theme park-spel. Välgjort, men friheten finns bara i hur man bygger karaktär och gör i dialoger/strid, inte i världen. I Starfield känner jag däremot att jag kan göra precis vad jag vill. Samtidigt har man massivt mer frihet med karaktärsbyggandet. Det är inte låsta klasser begränsat av D&D 5E.

Såg denna artikel efter jag läste ditt inlägg. Har dock inte läst hela.
https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-has-ruined-starfield-f...

Jag tycker spelen gör RPG på olika vis.

Starfield gör det i friheten att göra precis vad du vill när du vill vart du vill. Vilket tyvärr gör att vissa delar av spelet tappar fokus och "kvalité" för det är ju faktiskt ganska omöjligt att göra allt perfekt i ett så stort och öppet spel.
Det finns betydligt mer att göra i Starfield. Men i slutändan är resultatet i stort sett lika.

BG3 gör det i berättandet och hur man tar sig an vägen framåt i berättandet. Vilket tyvärr gör att friheten begränsas eftersom berättandet och karaktärerna är i fokus. Svårt att få till en likadan öppen sandbox som i Starfield. Blir snabbt extremt komplext då. Sen kanske själva combat gameplay är djupare och mer komplext men det är också turn-based.
Det finns betydligt mindre att göra i BG. Men det finns många olika resultat av det man gör.

Starfields svaga delar är BG3's starka delar. Starfields starka delar är BG3's svaga delar.

Så det blir lite som att jämföra äpplen mot päron enligt mig. Vissa gillar båda. Vissa gillar bara en av dem. Vilket såklart är helt ok.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Vidstrom:

Blir det bättre om du drar ner "Film Grain" till 0?

Bättre men inte bra. Konstiga filter och färger i detta spelet. Tur att Nexusmods finns. Efter lite pillande går det nu att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Såg denna artikel efter jag läste ditt inlägg. Har dock inte läst hela.
https://www.pcgamer.com/baldurs-gate-3-has-ruined-starfield-f...

Jag tycker spelen gör RPG på olika vis.

Starfield gör det i friheten att göra precis vad du vill när du vill vart du vill. Vilket tyvärr gör att vissa delar av spelet tappar fokus och "kvalité" för det är ju faktiskt ganska omöjligt att göra allt perfekt i ett så stort och öppet spel.
Det finns betydligt mer att göra i Starfield. Men i slutändan är resultatet i stort sett lika.

BG3 gör det i berättandet och hur man tar sig an vägen framåt i berättandet. Vilket tyvärr gör att friheten begränsas eftersom berättandet och karaktärerna är i fokus. Svårt att få till en likadan öppen sandbox som i Starfield. Blir snabbt extremt komplext då. Sen kanske själva combat gameplay är djupare och mer komplext men det är också turn-based.
Det finns betydligt mindre att göra i BG. Men det finns många olika resultat av det man gör.

Starfields svaga delar är BG3's starka delar. Starfields starka delar är BG3's svaga delar.

Så det blir lite som att jämföra äpplen mot päron enligt mig. Vissa gillar båda. Vissa gillar bara en av dem. Vilket såklart är helt ok.

Jag såg den artikeln också och ja, det är ju tämligen olika spel trots allt.

Mitt eget standardsvar angående Starfield brukar vara att om man spelat Mass Effect, Wing Commander, Fallout, Skyrim och kanske Elite Dangerous o.dyl lär man uppskatta det hela då det är en "hybrid" mellan dessa titlar. Flygdelen påminner mig mycket om Wing Commander exempelvis.

Moddandet är ju också en mycket viktig del här. Starfield idag är något annat än Starfield efter Creation Kit. Alla de här detaljerna det gnälls om (inga markfordon, ingen atmosfärisk flygning, objekt X upprepas Y gånger etc) kommer lösas med moddar. Jag kan redan se en modd som låter en lyfta med skeppet och flyga det enligt ungefär samma mekanik som den redan existerande jet packen, en modd som kommer tillåta att man flyger runt en planet i omloppsbana på relativt låg höjd - inte i atmosfären men nära densamma, moddar som t.ex inför Normandy SR-1/SR-2 från Mass Effect (ett mycket trevligt skepp), markfordon/svävare för att inte tala om quests, planeter, baser och annat.

Det är bara att se på Skyrim och Fallout 4. Det sistnämnda har fått utstå mycket kritik för diverse saker, "bristerna" fixas med moddar och när man har en idé om vad man vill fokusera på är det bara att köra. Det som förvånar mig i Starfield är att VATS saknas (det finns ju t.o.m i Outer Worlds) men något säger mig att det antingen kommer en modd för det, alternativt att Bethesda faktiskt inför det i en kommande uppdatering.

Gnällandet om att planeterna är så likartade o.dyl kommer också hanteras via moddar. Fallout 4 har flera stycken som lägger till platser, byggnader, baser.

För egen del ser jag Starfield som en "sandlåda" som kommer bli vad man gör den till på ungefär samma sätt som Fallout 4 vilket helt enkelt blir en intressant miljö att vistas i. Det har klagats på texturer också har jag sett, även detta kommer fixas med texture packs.

Det skall också bli intressant att se vilka DLCs som kommer att släppas för Starfield. Med tanke på vad t.ex Nuka World och Far Harbor samt Automatron gav Fallout 4 är det något som säger mig att liknande kommer att släppas.

På sikt lär även Sim Settlements dyka upp i Starfield-utgåva med tanke på att det är en utbyggnad av basbyggnadssystemet.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag gillar spelet men 7timmar in så måste jag säga att jag tycker questsen är platta och tråkiga. Massa mindre intressant dialog och ingen action.

Tycker tvärtom. Det jag har hunnit med än så länge har varit bra med en helt ok mix dialog, action och lite rymd pangande. Sen blir man ju distraherad av att greja med skeppet, bygga outposts osv även om jag inte gjort så mycket med det än.

Mitt stora problem är att jag glömmer fylla på med ammo och med kits så när man drunknar i Spacers eller zealots blir det ibland lite väl knivigt. Iaf om man vill slippa backtracka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

red mile maulers, i just hate them
sekunden jag landade på planeten och klev av skeppet så hoppade de på mig och har hoppat på mig konstant under min vistelse på planeten.
noshörnings liknande, extremt aggressiva, förjävligt bra syn då de kan attackera från långt avstånd, skjuter nån exploderande syra som vid träff stunnar en, attackerar i flock på allt mellan 5-10 st, och planeten bokstavligen KRYLLAR utav dem. skönt att jag snart är klar med planeten så att man kan lämna den.

Om du hovrar över Porrima (där Red Mile ligger) på star map så ser du att det är ett Level 30-område.

Antar att du inte var Level 30 när du var där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Det är inte så det fungerar dock.

Om samma person klagar på samma sak, ja då är det kanske onödig repetition.

Du hade ju inte klagat om alla prisade spelet upprepade gånger

Hade tyckt att det också var onödigt att upprepa, men håller med om att jag nog inte hade sagt då "kan ni sluta prisa spelet i den här tråden". Jag hör vad du säger. Men jag vill gärna se fler roliga inlägg om vad folk stöter på när de spelar eller om de har något intressant att dela med sig av. Känns bara som att en del vill bara hitta fel för att det är ett Bethesda spel. Metacritics användarbetyg är verkligen helt bortkopplade från verkligheten. Känns mer som en agenda av vissa istället för att se att det är ett roligt spel med brister. Säger inte att det är ett 9/10 spel, men det är fan inte ett 5-6/10 spel som Metacritic betygen av användare antyder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Hade tyckt att det också var onödigt att upprepa, men håller med om att jag nog inte hade sagt då "kan ni sluta prisa spelet i den här tråden". Jag hör vad du säger. Men jag vill gärna se fler roliga inlägg om vad folk stöter på när de spelar eller om de har något intressant att dela med sig av. Känns bara som att en del vill bara hitta fel för att det är ett Bethesda spel. Metacritics användarbetyg är verkligen helt bortkopplade från verkligheten. Känns mer som en agenda av vissa istället för att se att det är ett roligt spel med brister. Säger inte att det är ett 9/10 spel, men det är fan inte ett 5-6/10 spel som Metacritic betygen av användare antyder.

Jag förstår vart du kommer ifrån men samtidigt är det här "den stora tråden" vilket för mig betyder att i princip vad som helst Starfield platsar här. Det jag skulle rekommendera är att du skapar en mer avgränsad tråd, exempelvis "Vad för roligt hittade du på i Starfield?" som då kan styras i en mer kontrollerad riktning.

Permalänk
Avstängd

Hah, jag måste börja idag

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR