Över 1 miljon spelade Starfield vid lansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Tänk dig att du går på en restaurang som tydligen är någorlunda "fin" och väletablerad, och beställer en stek medium-rare, den anländer till ditt bord och du skär i den; den är inte medium-rare, den är snarare well-done med en blandning av medium-bränd.

Hade inte du också tänkt typ "Oj, det var ju inte alls bra".

Tänk dig sen att du kikar igenom recensionerna och ser en rätt stor skara som klagar på samma slags upplevelse du hade, samtidigt som en förvånansvärt jättestor del säger typ:

"Aa den var lite bränd, men jag tyckte faktiskt den var ganska god ändå. Och potatisen man fick till smakade rätt gott!! 9/10. Varför är det så många gnällspikar som klagar på min gastronomiska njutning förresten, har de inget bättre för sig?".

Grejjen är att om tillräckligt många ger tummen upp till och dessutom försvarar en uppenbart inkompetent produkt ger det signalen till andra större utgivare att -
"Japp, pumpa ut skit bara, kundkretsen betalar för vadfan som helst och är nöjda med det, utan någon som helst ansträngning får vi till och med drönare som försöker motverka kritik riktad mot oss".

Fast det är ju inte ett dåligt spel bara för det finns brister.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Tänk dig att du går på en restaurang som tydligen är någorlunda "fin" och väletablerad, och beställer en stek medium-rare, den anländer till ditt bord och du skär i den; den är inte medium-rare, den är snarare well-done med en blandning av medium-bränd.

Hade inte du också tänkt typ "Oj, det var ju inte alls bra".

Tänk dig sen att du kikar igenom recensionerna och ser en rätt stor skara som klagar på samma slags upplevelse du hade, samtidigt som en förvånansvärt jättestor del säger typ:

"Aa den var lite bränd, men jag tyckte faktiskt den var ganska god ändå. Och potatisen man fick till smakade rätt gott!! 9/10. Varför är det så många gnällspikar som klagar på min gastronomiska njutning förresten, har de inget bättre för sig?".

Grejjen är att om tillräckligt många ger tummen upp till och dessutom försvarar en uppenbart inkompetent produkt ger det signalen till andra större utgivare att -
"Japp, pumpa ut skit bara, kundkretsen betalar för vadfan som helst och är nöjda med det, utan någon som helst ansträngning får vi till och med drönare som försöker motverka kritik riktad mot oss".

Fast kritiken kommer uteslutande från folk som projicerar sin besvikelse över att de inte får den perfekta mixen av Star Citizen/Elite/CP2077/No Man's Sky eller motsvarande orealistiska fantasier, och nu är det på något sätt Bethesdas fel att de släppt ett Bethesda-spel istället för folks personliga fantasispel.

You can only please some of the people, some of the time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

1080ti och 8700k

Jag kör ett RTX 3080 OC på en i7-8086K (som är samma CPU), något annat problem då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag kör ett RTX 3080 OC på en uråldrig i7-8086K (som är samma CPU), något annat problem då.

Who knows, min erfarenhet av alla Bethesdaspel är att det kan fungera jättebra tills det inte gör det, helt utan anledning xD

Permalänk
Medlem

Hitintills efter rätt många timmar så är det helt krashfritt, finns precis hur mycket som helst att göra i spelet och det rullar på rätt bra tycker jag ändå, kör utan moddar med inbyggda FSR bara, vet inte riktigt varför så många har varit så negativa till FSR då det i detta fallet är väldigt väl implementerat och kommer bli rätt svårt att se skillnad på mot DLSS ärligt talat.

Helt klart ett av de bättre spelen som släppts i år och kan absolut rekommendera det.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Fast kritiken kommer uteslutande från folk som projicerar sin besvikelse över att de inte får den perfekta mixen av Star Citizen/Elite/CP2077/No Man's Sky eller motsvarande orealistiska fantasier, och nu är det på något sätt Bethesdas fel att de släppt ett Bethesda-spel istället för folks personliga fantasispel.

You can only please some of the people, some of the time.

Majoriteten av kritiken jag läst kommer från folk som har hårdvara i närheten av Bethesdas "Rekommenderade" systemkrav och får drops ner till typ 20FPS i 1080p samtidigt som titeln inte borde vara särskilt avancerad, allt är instansierat, det ser dessutom ut att vara från 2016 och ett system med typ en 6700K + 1070 borde kunna driva det utan problem. Så är inte fallet, så vad exakt är det som kräver så mycket resurser?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Majoriteten av kritiken jag läst kommer från folk som har hårdvara i närheten av Bethesdas "Rekommenderade" systemkrav och får drops ner till typ 20FPS i 1080p samtidigt som titeln inte borde vara särskilt avancerad, allt är instansierat, det ser dessutom ut att vara från 2016 och ett system med typ en 6700K + 1070 borde kunna driva det utan problem. Så är inte fallet, så vad exakt är det som kräver så mycket resurser?

Nja, att det ser ut att vara från 2016 är att ta i, dessutom är det rätt fullt av fysik vilket väldigt många titlar idag inte är, det lägger en hel del press på processorer och minnesprestanda, vilket också kan vara lite mer känsligt än vanligt på instabil OC. Bitvis är det faktiskt riktigt snyggt även om det på vissa ställen kan vara väl avskalat men där pratar vi heller inte 20fps...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nja, att det ser ut att vara från 2016 är att ta i, dessutom är det rätt fullt av fysik vilket väldigt många titlar idag inte är, det lägger en hel del press på processorer och minnesprestanda.

Det var FarCry, Half-Life 2, FEAR och Oblivion också. Man hade hoppats att något hänt på nästan 20 år, men tydligen inte alltså?
Kanske rätt självklart när motorn man kör baseras på kod från 2001.

Och nej, att det lika gärna kunnat vara från 2015 eller 2016 tänker jag inte backa ifrån.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Det var FarCry, Half-Life 2, FEAR och Oblivion också. Man hade hoppats att något hänt på 20+ år, men tydligen inte alltså?

Så du ser ingen skillnad mellan de spelen och starfield? Min poäng var att ska man jämföra spel så kan det vara bra och jämföra rättvist, det finns drösvis av titlar idag som har precis noll fysik, att de rullar på bra utan större krav på cpu prestanda är kanske inte helt förvånande.
Att du vill hålla fast vid att det ser ut att vara från 2016 säger kanske en del om din uppfattning av spelet snarare än spelet i sig.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Lirat ett tag, rätt skoj...

Apråpå ingenting:

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Så du ser ingen skillnad mellan de spelen och starfield? Min poäng var att ska man jämföra spel så kan det vara bra och jämföra rättvist, det finns drösvis av titlar idag som har precis noll fysik, att de rullar på bra utan större krav på cpu prestanda är kanske inte helt förvånande.
Att du vill hålla fast vid att det ser ut att vara från 2016 säger kanske en del om din uppfattning av spelet snarare än spelet i sig.

Så varför ska ett spel som faktiskt inte har direkt jättemycket mer fysikberäkningar än vad Oblivion hade 2006, och där det mesta faktiskt funkar på typ samma sätt, instanser, laddskärmar, laddskärmar, laddskärmar, i en tidsålder där det bästa var typ en Core 2 Duo E6700 och ett 6800GT, flyta som skräp på en modern maskin? Varför kräver det så mycket av processorn, vad gör det egentligen? Och varför ljuger Bethesda med sina systemrekommendationer?

Gällande 2015-2016 skulle jag säga att exempelvis The Witcher 3 är mer visuellt imponerande - det är också instansbaserat!

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Så varför ska ett spel som faktiskt inte har direkt jättemycket mer fysikberäkningar än vad Oblivion hade 2006, och där det mesta faktiskt funkar på typ samma sätt, instanser, laddskärmar, laddskärmar, laddskärmar, i en tidsålder där det bästa var typ en Core 2 Duo E6700 och ett 6800GT, flyta som skräp? Varför kräver det så mycket av processorn, vad gör det egentligen? Och varför ljuger Bethesda med sina systemrekommendationer?

Fast nu påstår du en del saker som inte är ens lite sanningsenliga men det kanske är mest en medveten överdrift, du missade min poäng helt, om du jämför starfield mot andra av nutidens spel och då tar med i beräkningen att det har mycket mer fysik i motorn än vad som är vanligt idag så kommer det per automatik också bli mer tungdrivet än de som faktiskt saknar fysik. Du kan inte ha kakan kvar och äta den och sälja den samtidigt.

De hade säkert kunnat skippa mer och mer av loadscreens/instanser men det hade säkerligen orsakat än mer hårresande prestandakrav, någonstans får man välja väg att gå, vill du ha mycket Ai och fysik eller vill du skippa instanser.

Kan saker optimeras mer, ja säkert, kan man trolla, nej. Sen kan man fundera lite på vilken typ av prestanda man förväntar sig när man går på min spec krav eller under min spec krav för ett spel...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Majoriteten av kritiken jag läst kommer från folk som har hårdvara i närheten av Bethesdas "Rekommenderade" systemkrav och får drops ner till typ 20FPS i 1080p samtidigt som titeln inte borde vara särskilt avancerad, allt är instansierat, det ser dessutom ut att vara från 2016 och ett system med typ en 6700K + 1070 borde kunna driva det utan problem. Så är inte fallet, så vad exakt är det som kräver så mycket resurser?

Tusentals samtidigt laddade objekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Det var FarCry, Half-Life 2, FEAR och Oblivion också. Man hade hoppats att något hänt på nästan 20 år, men tydligen inte alltså?

Jo, jag var vuxen vid releasen av Oblivion och det var minimum ett 8800 GTS 640 MB som gällde då om det skulle köras på maxinställningar i dåtidens upplösningar.

Skrivet av Rixxz:

Kanske rätt självklart när motorn man kör baseras på kod från 2001.

Fast detta är ju dynga som gör att ingenting av din kritik plötsligt är något att ens överväga att ta på allvar.

Skrivet av Rixxz:

Så varför ska ett spel som faktiskt inte har direkt jättemycket mer fysikberäkningar än vad Oblivion hade 2006,

Tror du på detta själv, och var har du fått den informationen ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Fast nu påstår du en del saker som inte är ens lite sanningsenliga

Vad är inte sanninsenligt? Fantastiskt mycket högre GPU-last än Oblivion, absolut, men processormässigt, inte riktigt på samma nivå va?

Skrivet av tellus82:

men det kanske är mest en medveten överdrift, du missade min poäng helt, om du jämför starfield mot andra av nutidens spel och då tar med i beräkningen att det har mycket mer fysik i motorn än vad som är vanligt idag

Ja, och det är tråkigt.

Skrivet av tellus82:

så kommer det per automatik också bli mer tungdrivet än de som faktiskt saknar fysik.

Av vilken anledning skulle det bli pass mycket mer tungdrivet? Som sagt gjordes liknande grejjer under tidigt 2000-tal och t.om sent 1990-tal, skitsnack att det har med systemresurser att göra.

Skrivet av tellus82:

De hade säkert kunnat skippa mer och mer av loadscreens/instanser men det hade säkerligen orsakat än mer hårresande prestandakrav, någonstans får man välja väg att gå, vill du ha mycket Ai och fysik eller vill du skippa instanser.

GTA 4 från 2008 har en ungefär lika stor värld som en instans i Starfield, avancerad fordonsfysik, mesh-deformering, en massa dynamiska objekt och betydligt mer avancerade NPCer plus en massa annat, omöjligt? Tydligen.

Skrivet av tellus82:

Kan saker optimeras mer, ja säkert, kan man trolla, nej. Sen kan man fundera lite på vilken typ av prestanda man förväntar sig när man går på min spec krav

Jag snackar om deras rekommenderade systemkrav, i7 6800K + RTX 2080.

Skrivet av Sveklockarn:

Jo, jag var vuxen vid releasen av Oblivion och det var minimum ett 8800 GTS 640 MB som gällde då om det skulle köras på maxinställningar i dåtidens upplösningar.

Heter din farsa Jensen Huang? 8800GTS fanns inte på marknaden är Oblivion släpptes.

Skrivet av Sveklockarn:

Fast detta är ju dynga som gör att ingenting av din kritik plötsligt är något att ens överväga att ta på allvar.

Creation Engine 2 är absolut baserad på Gamebryo

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Heter din farsa Jensen Huang? 8800GTS fanns inte på marknaden är Oblivion släpptes.

Precis, det kom på hösten samma år. Innan det så var det blädderblock på toppkorten i GeForce 7-serien.

Skrivet av Rixxz:

Creation Engine 2 är absolut baserad på Gamebryo

Javisst, och UE5 är från 1999 på samma sätt.

Otroligt meningslös argumentation som inte leder någonstans förutom att exponera din extrema okunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Vad är inte sanninsenligt? Fantastiskt mycket högre GPU-last än Oblivion, absolut, men processormässigt, inte riktigt på samma nivå va?

Ja, och det är tråkigt.

Av vilken anledning skulle det bli pass mycket mer tungdrivet? Som sagt gjordes liknande grejjer under tidigt 2000-tal och t.om sent 1990-tal, skitsnack att det har med systemresurser att göra.

GTA 4 från 2008 har en ungefär lika stor värld som en instans i Starfield, avancerad fordonsfysik, mesh-deformering, en massa dynamiska objekt och betydligt mer avancerade NPCer plus en massa annat, omöjligt? Tydligen.

Jag snackar om deras rekommenderade systemkrav, i7 6800K + RTX 2080.

Heter din farsa Jensen Huang? 8800GTS fanns inte på marknaden är Oblivion släpptes.

Rätt mycket hittepå från din sida här inklusive rekommenderad spec.

Din uppfattning av skala och mängd föremål och interaktivitet lämnar en del att önska.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Precis, det kom på hösten samma år. Innan det så var det blädderblock på toppkorten i GeForce 7-serien.
Javisst, och UE5 är från 1999 på samma sätt.

Otroligt meningslös argumentation som inte leder någonstans förutom att exponera din extrema okunskap.

Det hände extremt mycket mellan UE1 och >UE3, det var också ett ganska stort hopp mellan Morrowind till Oblivion, därefter har Gamebryos förändringar främst varit visuella, buggarna som fanns för 10+ år sedan är fortfarande kvar.
Det finns en anledning till att Bethesda fortfarande använder instanser.

Skrivet av tellus82:

Rätt mycket hittepå från din sida här inklusive rekommenderad spec.<Uppladdad bildlänk>

Okej, mitt fel, jag blandade ihop minimum-processor med rekommenderad processor, faktum kvarstår, en i5-10600K + RTX 2080 klarar inte av det med ett bra framerate.

Skrivet av tellus82:

Din uppfattning av skala och mängd föremål och interaktivitet lämnar en del att önska.

Vilken skala? Allt är ju instansierat, när man flyger omkring är planeterna helt enkelt tvådimensionella bilder.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Spelade typ 10h utan en crash.
Sedan hände något knasigt och spelet började crasha var 10e minut, även efter en ominstallation.
Enjoy it while it lasts!

Fick med lite crasher efter 20+ timmar, men tror det handlade om att one drive började bli full och inte crashat efter rensat upp på massa gamla saves.

för övrigt förjävligt att man måste använda one drive, eller går det ändra?

Mycke bra spel, men game of the year tar BG3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

Folk älskar att haka på nya hata trender så mye att de letar efter dem.

Permalänk
Medlem

Har Starfield släppts än?
/s

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

Jo men så är det, många människor har idag inget bra fungerande eget tänkande utan går på vad andra personer säger. Ett gott exempel är World of warcraft som varit hatad sedan Cataclysm (2009??), ändå köper miljontals människor varje expansion slaviskt och lägger ett par tusenlappar till på premunationen av spelet efter att dom köpt det.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Fick med lite crasher efter 20+ timmar, men tror det handlade om att one drive började bli full och inte crashat efter rensat upp på massa gamla saves.

för övrigt förjävligt att man måste använda one drive, eller går det ändra?

Antar att MS Store-versionen erbjuder ”molnsparfiler” (eller vad de kan tänkas ha gjort för cringe översättning) via OneDrive, proceduren för att stänga av det är garanterat likande som på Steam med en knapp/kryssruta som går att deaktivera den funktionen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så fort jag har en enhet som orkar driva det så ska det spelas igenom! Blev lite chockad av lägstakraven när spelet ska fungera på konsol, men de kanske optimerar det över tid

Lägstakraven är riktade mot 30 fps enligt vad Digital Foundry spekulerat kring har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Vad för upplösning har du på din dator?

Xbox X kör ju spelet i 30FPS och 1440P

5120x1440 så det är ju inte direkt det vanligaste (så j--la bra när man jobbar, mindre bra när man vill spela), men det ger rejäla svarta delar på skärmen, och när svärtan inte är den bästa så blir det grymt störande.

Finns lite widescreen hacks ute men fick det inte att fungera vid ett snabbt test och det brukar aldrig bli lika bra heller.
Väntar något år och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Ja en annan hade tyvärr otroligt svårt för att fastna i spelet, blev en aning besviken när stödet för 32:9 skärmar inte existerar... Samt sitter nu på 4k och då är spelet inte spelbart istället på grund av fps som ligger runt 40 =(

Vem vet med FSR 3.0 så får man kanske ge det en chans till om stödet dyker upp och det inte ser allt förjävligt ut.

Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

tydligen snarare Nvidia som är problemet när det kommer till craschar i detta spel finns även påståenden om att deras "Starfield" drivrutin bara rent BS då det fanns inget som va gjort på den drivrutinen för optimera för starfield.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

Japp, AMD och Nvidia i datorn. 90 timmar in, inte en krasch, och enda bugg jag stött på är en evigt snurrande kaffekopp. Har sett lite buggar på streams, men knappast värre än andra spel som precis släppts. Och har sett betydligt buggigare spel vid launch.

Och ja, spelet verkar ju vara en enorm fail. Bra betyg överlag, massor med spelare, det har den där rätta bethesda-känslan och folk verkar gilla spelet överlag, mods börjar välla in.

https://www.fz.se/nyhet/295064-starfield-har-nu-over-sex-milj...

Such fail indeed...

Permalänk
Medlem

Man undrar hur många fler spelare dom haft om spelet också fanns för PS?
Man undrar också om ekonomerna undrar hur mycket mer pengar de kunnat dra in på så vis?

Permalänk
Medlem

Ja de ångrar nog rätt hårt att det inte släpptes till PS nu. Jag är inte på något sätt en konsollmänniska och gav upp konsoller efter PSP:n, men tycker om konkurrens så de kunde ha släppt det till alla plattformar. Men nu äger Microsoft Bethesda, och Microsoft äger inte Sony, så med all rätt så kan de bestämma att inte göra det tillgängligt för konkurrerande plattform även om det kommer bita dem i ändan till slut.

Men handlar ju lika mycket om att promota sin egen plattform som att väga in utvecklingskostnader och support för en konkurrerande plattform. Och det går ju inte speciellt bra för Xbox just nu heller så de försöker väl på alla sätt boosta sin egen plattform först. Kan ju för alla PS-ägares skull hoppas de ändrar sig och släpper spelet till PS längre fram.

Permalänk
Medlem

lirat runt 50 timmar med 1 crash Tycker spelet är as bra, ända jag som många andra klagar på är prestandan 55-60 fps i snitt medium grafik 1440p med datorn i spec är för mig oförståeligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |