Över 1 miljon spelade Starfield vid lansering

Permalänk
Melding Plague

Över 1 miljon spelade Starfield vid lansering

När Bethesdas Starfield nådde allmänheten lockades över 1 miljon spelare ut på äventyr i Settled Systems samtidigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det ryktas om en patch på ingång, men bara via en läcka. Hoppas dom löser random crashes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Det ryktas om en patch på ingång, men bara via en läcka. Hoppas dom löser random crashes.

Spelat 20h inte crashat en enda gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelat 20h inte crashat en enda gång.

Spelade typ 10h utan en crash.
Sedan hände något knasigt och spelet började crasha var 10e minut, även efter en ominstallation.
Enjoy it while it lasts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Spelade typ 10h utan en crash.
Sedan hände något knasigt och spelet började crasha var 10e minut, även efter en ominstallation.
Enjoy it while it lasts!

Sluta samla potatisar! 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelat 20h inte crashat en enda gång.

Kraschade tre gånger för mig på Xbox, två i menyn och en mitt i första introduktions-uppdraget.
Och på pc gick det inte spela då det inte hade stöd för min upplösning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Kraschade tre gånger för mig på Xbox, två i menyn och en mitt i första introduktions-uppdraget.
Och på pc gick det inte spela då det inte hade stöd för min upplösning.

Vad för upplösning har du på din dator?

Xbox X kör ju spelet i 30FPS och 1440P

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

Big fail av en så stor lansering. Tror inte detta spel kommer få ett kultföljande eller ens en större fanskara och därmed inga mods.
Mods är vad som gör bethesda spel spelbara eller ens intressanta.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Big fail av en så stor lansering. Tror inte detta spel kommer få ett kultföljande eller ens en större fanskara och därmed inga mods.
Mods är vad som gör bethesda spel spelbara eller ens intressanta.

finns det inte över 200 mods ute redan?
har för mig att någon skrev det här

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Spelade typ 10h utan en crash.
Sedan hände något knasigt och spelet började crasha var 10e minut, även efter en ominstallation.
Enjoy it while it lasts!

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

finns det inte över 200 mods ute redan?
har för mig att någon skrev det här

852 st på Nexusmods just nu, varav 142 nya idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Big fail av en så stor lansering. Tror inte detta spel kommer få ett kultföljande eller ens en större fanskara och därmed inga mods.
Mods är vad som gör bethesda spel spelbara eller ens intressanta.

Ja 850+ moddar på en vecka är ju tecken på en typisk fail.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

852 st på Nexusmods just nu, varav 142 nya idag.

jisses, då har antalet ökat extremt på bara nån dag.
så moddar finns det i mängder då

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Lirat det kanske 8-10h hittills. Tycker om det, men jag är inte uppslukad av det ännu. Har dock läst många som säger att det är lite segstartat, så jag köttar på några dagar till i hopp om att fastna.

Ang. mods så finns det ju redan en hel drös av dom redan, men framtiden får väl avgöra om det kommer fram några riktigt bra. Med dlss-mod så får jag ganska bra flyt på mitt 3080/12gb på 4k i ultra. Utan den modden låg jag på allt mellan 30-50/55 fps, nu känns det som att jag ligger på ganska stadiga 60-uppåt. Steam-overlay funkar inte med den modden, så jag ser inte exakt fps.

Väldigt få buggar för min del, lite darrande/skakande prylar som jag dumpat i skeppet typ. det har dock hängt sig en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

Sådan onödig kommentar.. när ska folk växa upp?

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Big fail av en så stor lansering. Tror inte detta spel kommer få ett kultföljande eller ens en större fanskara och därmed inga mods.
Mods är vad som gör bethesda spel spelbara eller ens intressanta.

Jag tror precis tvärtom, detta kommer bli större än Skyrim. Vi får väl se hur det blir när modverktygen släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

1080ti och 8700k

Permalänk
Avstängd

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelat 20h inte crashat en enda gång.

Det spelar inte så stor roll att du inte haft några krasher om en stor mängd andra haft det. En stabil mjukvara fungerar för den större majoriteten.

Permalänk
Skrivet av Meowi:

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

varje gång jag ser någon trash talka spelet så ser jag den där memen framför mig "quit having fun!!"

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig gissa; AMD-produkter i datorn?

Uppe i 92 timmar, kraschat till skrivbordet två gånger efter långa spelsessioner. Senaste kraschen var nog närmare 30 timmar sedan.

Så du har upplevt kraschar du också. Trist

Permalänk

jag är nu över 40 timmar in i spelet och jag har inte heller haft några krascher, men efter att ha läst hur många som har råkat ut för det så sitter man hela tiden på spänn att det när som helst kommer krascha för mig med. jag sparar spelet med korta mellanrum, just in case

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Meowi:

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

Kryllat av dom i Starfield-tråden och de har både hittat hit och till andra trådar. Spelet är tvärtom oväntat lyckat. Lite förvånande med tanke på hur mycket problem det ändå brukar vara med Bethesda-lanseringar.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Gillar det skarpt. Gick in i det med målet att inte se en enda guide eller review av spelet. Gisses vad lat man blivit, så fort man inte fattar vill jag tabba till YouTube... Lyckats låta bli och gillar utmaningen. Lite som förr 🙂
Inga krascher än, bara problemet att mitt 2080 knappt stånkar runt det i 1440 så får bli uppgradering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Så du har upplevt kraschar du också. Trist

Två krascher på snart 100 timmar spelande är ganska hanterbart.

Permalänk
Medlem

Så fort jag har en enhet som orkar driva det så ska det spelas igenom! Blev lite chockad av lägstakraven när spelet ska fungera på konsol, men de kanske optimerar det över tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Gillar det skarpt. Gick in i det med målet att inte se en enda guide eller review av spelet.

Ja det finns i princip ingen anledning att kolla på några reviews på YouTube år 2023 eftersom dagens clickbait-kultur gör att 90% hellre rapporterar negativt för att det väcker fler reaktioner.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Laddade ner det idag.

Inget skulle ha köpt annars men fick med en premium nyckel tillsammans med ett grafikkort jag köpte.

Ska testa lira imorgon om jag hinner, ser ju helt okej ut.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Det känns som att många vill att detta spel ska misslyckas, jag vet inte varför det är så dock. Är det bara jag som har den känslan?

Tänk dig att du går på en restaurang som tydligen är någorlunda "fin" och väletablerad, och beställer en stek medium-rare, den anländer till ditt bord och du skär i den; den är inte medium-rare, den är snarare well-done med en blandning av medium-bränd.

Hade inte du också tänkt typ "Oj, det var ju inte alls bra".

Tänk dig sen att du kikar igenom recensionerna och ser en rätt stor skara som klagar på samma slags upplevelse du hade, samtidigt som en förvånansvärt jättestor del säger typ:

"Aa den var lite bränd, men jag tyckte faktiskt den var ganska god ändå. Och potatisen man fick till smakade rätt gott!! 9/10. Varför är det så många gnällspikar som klagar på min gastronomiska njutning förresten, har de inget bättre för sig?".

Grejjen är att om tillräckligt många ger tummen upp till och dessutom försvarar en uppenbart inkompetent produkt ger det signalen till andra större utgivare att -
"Japp, pumpa ut skit bara, kundkretsen betalar för vadfan som helst och är nöjda med det, utan någon som helst ansträngning får vi till och med drönare som försöker motverka kritik riktad mot oss".

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti