Permalänk

Android TV

Hallå på er!

Jag har idag en Xiaomi mi box s 1nd kopplad till tv och den är så sjukt seg och navigera i samt att streama också. Har provat massa tutorials för att snabba upp den men inget verkar hjälpa helt. Kan jag göra något?

Kan jag annars köpa en bättre produkt? Kollat mycket på Nvidias shield och har hoppats att de ska släppa en nyare variant..

Köra Android TV på min raspberry pi 4?

Alla förslag är välkomna!!

Permalänk
Skrivet av mr-knox3000:

Hallå på er!

Jag har idag en Xiaomi mi box s 1nd kopplad till tv och den är så sjukt seg och navigera i samt att streama också. Har provat massa tutorials för att snabba upp den men inget verkar hjälpa helt. Kan jag göra något?

Kan jag annars köpa en bättre produkt? Kollat mycket på Nvidias shield och har hoppats att de ska släppa en nyare variant..

Köra Android TV på min raspberry pi 4?

Alla förslag är välkomna!!

Haft denna i typ 2 år och är väldigt nöjd. Hade också tidigare en Xiaomi box men bytte till denna för att den var för långsam. Chromecasten är betydligt snabbare så rekommenderar den starkt.

Visa signatur

Mobo: Asus ROG Strix B350-F Gaming CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekaniskdisk

Permalänk
Skrivet av Albin0208:

Haft denna i typ 2 år och är väldigt nöjd. Hade också tidigare en Xiaomi box men bytte till denna för att den var för långsam. Chromecasten är betydligt snabbare så rekommenderar den starkt.

Okej, det låter ju lovande. Vad tror du om skillnaden på den modellen och 4k-modellen? 😃

Permalänk
Skrivet av mr-knox3000:

Okej, det låter ju lovande. Vad tror du om skillnaden på den modellen och 4k-modellen? 😃

Var det inte 4k modellen jag länkade till? Är iallafall den jag har.

Visa signatur

Mobo: Asus ROG Strix B350-F Gaming CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekaniskdisk

Permalänk

Xiaomi TV Box S 2nd Gen

Better that that:

Nokia 8010 or Homatics Box R 4K Plus or any other variant of same box:

Homatics is faster with updates!
Also Android 12 TV and AFR is coming before end of this year!

Amazon Fire TV Cube (3rd generation)
Nvidia SHIELD TV Pro still good but old (latest version from 2019), everyone waiting for new release

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-knox3000:

Köra Android TV på min raspberry pi 4?

https://konstakang.com/devices/rpi4/LineageOS20-ATV/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield är (tyvärr) den bästa enheten.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Nvidia Shield är (tyvärr) den bästa enheten.

Ja det är sjukt. Bästa enheten sedan 2015.