Moddare ger Starfield stöd för fler uppskalningstekniker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

"Om en utvecklare "ber" om att få implementera dlss så säger dom aldrig nej". Det låter som att det att det gäller förhandling av kontrakt. Och det är just det jag menar. Han hintar, man behöver tolka det själv, det duger inte.

- "Jaha ni vill ge oss pengar för att prioritera FSR, men vi vill implementera DLSS också, vore det ett problem?"
- "Nej kör på bara, vi betalar för FSR, utöver det lägger vi oss inte i vad ni gör."

Det är inte konstigare än så. Däremot kan AMD naturligtvis inte uttala sig om vad utvecklare självmant väljer att göra eller hur de prioriterar i övrigt.

Skrivet av Ragin Pig:

Jag hatar att erkänna det men mängden folk som tycker att den här typen av fulspel är en skit sak eller rent av bra har börjat trigga mig - det är ovanligt men jag behöver ta en paus från tråden.

Det är antagligen ganska precis ingen här som tycker det vore en skitsak om det faktiskt förekom. Det några av oss argumentar mot är de som gång efter annan menar att AMD genom kontrakt exkluderar konkurrerande tekniker och misstänkliggör vadhelst AMD hävdar, när det faktiskt inte finns några belägg för att detta sker. I vissa fall drar användare iväg på rent konspiratoriska spår i sin iver att utmåla AMD som fifflande rövhål. Det blir lite löjligt. Faktum är att ingen av oss vet vad dessa kontrakt innehåller, men att ingenting konkret framkommit om att AMD skulle syssla med det de blivit anklagade för.

Man kan ju dock resonera lite själv och konstatera att det vore extremt riskabelt för AMD att blåljuga i den uppkomna situationen, och att det är många människor inom åtskilliga åtskilda företag inblandade som skulle kunna läcka uppgifter om de tycker AMD är oärliga.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Det är ju deras egna NDA, är det inte bekvämt att luta sig på den när man inte vill prata om det?

Nja, det är deras OCH Bethesdas (i det här fallet). Sådana här kontrakt är extremt vanliga i samarbeten och de är i princip "ingen säger ett knyst om en enda detalj i kontraktet eller vi ses i domstol" och det gäller båda sidor i samarbetet. Tror snarare det är väldigt obekvämt för iaf AMD:s representanter som Azor just nu då eftersom det gör att de inte kan tala klarspråk utan måste leka politiker.

Skrivet av Ragin Pig:

Nej, du har rätt det passar inte. Jag har läst artikeln, och den är rätt kass, men det han säger i mina öron är att betheda har AMD's fulla stöd att implementer DLSS (nu).

"Om en utvecklare "ber" om att få implementera dlss så säger dom aldrig nej". Det låter som att det att det gäller förhandling av kontrakt. Och det är just det jag menar. Han hintar, man behöver tolka det själv, det duger inte.

Den är grymt kass ja, men han säger faktiskt ingenting öht om Bethesda (vilket troligen är pga NDA:n) utan det blir ju det där mer generella "om en utvecklare ber om det", vet inte varför folk får det till att låta som att det gäller en förhandling, det saknas helt information kring det, allt vi har är "om de vill så kör", misstänker att det beror på att han säger innan att pengar byter hand när de drar upp kontrakt med att bundla spel med kort men dels så är väl inte det så konstigt att t.ex Bethesda i det här fallet vill ha betalt för att AMD vill bundla deras spel med sina kort och dels så säger han inte någonstans att AMD betalat för att de ska lägga in FSR eller för att de ska prioritera det utan enbart för att de ska bundla. Men visst, klart att det kan vara så att det är en förhandling och att det är olika summor, men vi vet varken ut eller in och kommer aldrig heller att göra det pga NDA:n, det är dock intressant att inte enda avhoppad utvecklare ens antydit anonymt att AMD brukar skriva sådan avtal utan allt är enbart olika tolkningar av vad Azor har sagt in den intervjun.

Skrivet av Ragin Pig:

Jag hatar att erkänna det men mängden folk som tycker att den här typen av fulspel är en skit sak eller rent av bra har börjat trigga mig - det är ovanligt men jag behöver ta en paus från tråden.

Där är vi helt överens, om det defacto förekommer så är det allt annat än en skitsak.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Den är grymt kass ja, men han säger faktiskt ingenting öht om Bethesda (vilket troligen är pga NDA:n) utan det blir ju det där mer generella "om en utvecklare ber om det", vet inte varför folk får det till att låta som att det gäller en förhandling, det saknas helt information kring det, allt vi har är "om de vill så kör", misstänker att det beror på att han säger innan att pengar byter hand när de drar upp kontrakt med att bundla spel med kort men dels så är väl inte det så konstigt att t.ex Bethesda i det här fallet vill ha betalt för att AMD vill bundla deras spel med sina kort och dels så säger han inte någonstans att AMD betalat för att de ska lägga in FSR eller för att de ska prioritera det utan enbart för att de ska bundla. Men visst, klart att det kan vara så att det är en förhandling och att det är olika summor, men vi vet varken ut eller in och kommer aldrig heller att göra det pga NDA:n, det är dock intressant att inte enda avhoppad utvecklare ens antydit anonymt att AMD brukar skriva sådan avtal utan allt är enbart olika tolkningar av vad Azor har sagt in den intervjun.

Citat:

He admits that — in general — when AMD pays publishers to bundle their games with a new graphics card, AMD does expect them to prioritize AMD features in return. “Money absolutely exchanges hands,” he says. “When we do bundles, we ask them: ‘Are you willing to prioritize FSR?’”

But Azor says that — in general — it’s a request rather than a demand. “If they ask us for DLSS support, we always tell them yes.”

Artikeln får det ju verkligen att låta som att det är en fråga som kommer upp under förhandlingen, iaf. Och att DLSS kommer på tal när AMD ber om att FSR ska prioriteras.

Om man tänker sig en annan tidslinje där det redan är påskrivet och klart när detta kommer på tal så förefaller det ju aningen sent att komma med nya "önskemål" om vad uppgörelsen ska innebära? Särskilt om det nu handlar om ett rutinmässigt "önskemål" som alltid ingår i den typen av avtal?

Sedan hur svaret faktiskt påverkar, det kan vi ju inte veta. Men ovanstående tycker jag är den klart minst kreativa tolkningen av det som faktiskt står skrivet i artikeln.
(Jag tycker dock personligen att det verkar rimligt att förmoda att det har något slags påverkan, annars verkar det ju meningslöst att ta upp frågan öht)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Artikeln får det ju verkligen att låta som att det är en fråga som kommer upp under förhandlingen, iaf. Och att DLSS kommer på tal när AMD ber om att FSR ska prioriteras.

Om man tänker sig en annan tidslinje där det redan är påskrivet och klart när detta kommer på tal så förefaller det ju aningen sent att komma med nya "önskemål" om vad uppgörelsen ska innebära? Särskilt om det nu handlar om ett rutinmässigt "önskemål" som alltid ingår i den typen av avtal?

Sedan hur svaret faktiskt påverkar, det kan vi ju inte veta. Men ovanstående tycker jag är den klart minst kreativa tolkningen av det som faktiskt står skrivet i artikeln.
(Jag tycker dock personligen att det verkar rimligt att förmoda att det har något slags påverkan, annars verkar det ju meningslöst att ta upp frågan öht)

Om det är en förhandling varför då "we always tell them yes", inte mycket till förhandling om du _alltid_ säger ja om en fråga ställs. Skulle ju få den extremt onaturliga följden att det skulle bli typ:

AMD: Så om vi får bundla Starfield med våra kort så får ni $30 per kopia.
BSD: Men om vi vill lägga in DLSS då?
AMD: AARRGGGHH varför ställde ni frågan, nu måste vi svara ja och sänka till $20
BSD: FUUUUCK!!!

Jag tolkar detta på ett helt annat sätt, dvs att AMD normalt sätt inte tar upp DLSS öht i sina kontrakt med partners.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

I diskussions tråden om Starfield skrev jag om detta. Att alla inte ska oroa sig och att dlss kommer att komma, kommer det inte från Bethesda själva så kommer det från moddare.

Några dagar senare Abra Kadabra en artikel på Swec att moddare släpper dlss till Starfield.

Och det bästa är väl att modden kom inom 2 timmar tror jag? Nu läste jag att hen hade fått en review-kopia och hade antagligen påbörjat jobbet med dlss, men det ska ju vara ganska enkelt att lägga till stöd för dlss vad jag har förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Ultra:

Om det är en förhandling varför då "we always tell them yes", inte mycket till förhandling om du _alltid_ säger ja om en fråga ställs. Skulle ju få den extremt onaturliga följden att det skulle bli typ:

AMD: Så om vi får bundla Starfield med våra kort så får ni $30 per kopia.
BSD: Men om vi vill lägga in DLSS då?
AMD: AARRGGGHH varför ställde ni frågan, nu måste vi svara ja och sänka till $20
BSD: FUUUUCK!!!

Jag tolkar detta på ett helt annat sätt, dvs att AMD normalt sätt inte tar upp DLSS öht i sina kontrakt med partners.

Som sagt, det låter i artikeln som att flödet är:

AMD: Är ni villiga att prioritera FSR?
Spelutv: Men om vi vill lägga in DLSS också, är det okej?
AMD: <någon form av jakande svar>

Dvs, de säger att de alltid säger "ja", men det utesluter ju inte:
* Att detta "ja" samtidigt har konsekvenser; är priset redan fastslaget i det skedet t.ex.?
* Att det är ett villkorat "ja", typ "ja, men senare".

Man kan även tänka sig att målet *enbart* är att skapa en känsla att det är AMD som bestämmer nu. För att en spelutvecklare öht känner att de behöver be AMD om lov indikerar ju att de i detta läge känner att de givit upp sin självbestämmanderätt gällande tekniska lösningar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Datavetare

Visar inte den här videon varför det blir uppståndelse när dagens spel saknar DLSS?

DLSS ger inte bara bättre bildkvalité jämfört med FSR, den är även bättre än spelets egen TAA i "native".

I första scenen, notera att både "native" och FSR har pixel-shimmering bl.a. i över/underkant av staketet medan det är helt borta med DLSS.

I andra scenen finns samma typ av artefakter på marken under staktet vänster i bild när man springer mot byggnaden.
När man springer mot skeppet finns instabilitet i skuggor till höger om way-point markeringen.

DLSS åtgärdar dessa problem.

Finns säkert andra skillnader, men just artefakter i form av linjer av pixels där färg och/eller intensitet hoppar fram och tillbaka kraftigt mellan scener samt lite större fält som försvinner/kommer tillbaka är sådant vi som människor är bra på uppfatta.

Att få bort sådana artefakter är långt viktigare än att eventuellt tappa lite skärpa och är därför "uppskalning" i någon mån ger "bättre än native" resultat. Ovanpå det får man även högre FPS.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro att Microsoft är beroende av några sponsor pengar från AMD, som jag förstod det så tog dom hjälp av AMD kodare för att optimera spelet för FSR och Xbox eftersom det är den primära plattformen för starfield.

Permalänk
Medlem

Om inte ett påkostat spel från ett så etablerad spelstudio har "tid" att implementera något som moddare lyckas med samma dag som spelet releasas så säger det en hel del om Bethesda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om inte ett påkostat spel från ett så etablerad spelstudio har "tid" att implementera något som moddare lyckas med samma dag som spelet releasas så säger det en hel del om Bethesda.

Jag tror det mest bara säger att de inte försökt, om vi ska vara realistiska. Sedan är det ju mer spekulativt varför...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Visar inte den här videon varför det blir uppståndelse när dagens spel saknar DLSS?
https://www.youtube.com/watch?v=ZtJLCAWSzR8

DLSS ger inte bara bättre bildkvalité jämfört med FSR, den är även bättre än spelets egen TAA i "native".

I första scenen, notera att både "native" och FSR har pixel-shimmering bl.a. i över/underkant av staketet medan det är helt borta med DLSS.

I andra scenen finns samma typ av artefakter på marken under staktet vänster i bild när man springer mot byggnaden.
När man springer mot skeppet finns instabilitet i skuggor till höger om way-point markeringen.

DLSS åtgärdar dessa problem.

Finns säkert andra skillnader, men just artefakter i form av linjer av pixels där färg och/eller intensitet hoppar fram och tillbaka kraftigt mellan scener samt lite större fält som försvinner/kommer tillbaka är sådant vi som människor är bra på uppfatta.

Att få bort sådana artefakter är långt viktigare än att eventuellt tappa lite skärpa och är därför "uppskalning" i någon mån ger "bättre än native" resultat. Ovanpå det får man även högre FPS.

Det är nog en viss sanning också med modifikation. Jag kan nästan till 100% garantera att uppståndelsen inte varit lika stor exempelvis situationen varit spegelvänd. Att om Nvidia hade suttit på FSR och AMD på DLSS. Anledningen till uppståndelsen är att 90% (säkert mer) av alla användare sitter på just Nvidia grafikkort.

Jag såg exakt detta hända ända sedan MS pratade om att köpa Bethesda. Jag tror nog företagen är väl medvetna om att inte gynna stora företag alltför mycket. MS tror jag knappast vill att Nvidia ska ha en mer dominerande marknad. Dom kanske inte är direkt konkurrenter, men dom är tillsammans med AMD och Intel intressanta att göra affärer med. Konsumenter som exempelvis här på Sweclockers struntar fullständigt i hur en gynnsam konkurrens fungerar. Man ska bara ha det bästa helt enkelt. Och detta blir resultatet. Jag kan tycka det är positivt. Men förstår såklart att inte alla är det. Och jag vet att min att inte många är beredda att hålla med.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Och det bästa är väl att modden kom inom 2 timmar tror jag? Nu läste jag att hen hade fått en review-kopia och hade antagligen påbörjat jobbet med dlss, men det ska ju vara ganska enkelt att lägga till stöd för dlss vad jag har förstått det.

Han hade inte fått någon förhandskopia/kod av Starfield. Det var bara ett felaktigt rykte. Där emot har Puredark sagt i ett mailutskick och på sin Discord, att FSR-koden i spelets exekverbara fil var väldigt enkla att hitta. Och att det därför gick snabbt och enkelt att skapa modden. DLLS3 modden med framegen släpptes igår runt 2am, ett drygt dygn efter spelets early access Och jag kan informera om att det fungerar alldeles utmärkt. Både betydligt bättre bildkvalitet och en rejäl knuff i prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Som sagt, det låter i artikeln som att flödet är:

AMD: Är ni villiga att prioritera FSR?
Spelutv: Men om vi vill lägga in DLSS också, är det okej?
AMD: <någon form av jakande svar>

Dvs, de säger att de alltid säger "ja", men det utesluter ju inte:
* Att detta "ja" samtidigt har konsekvenser; är priset redan fastslaget i det skedet t.ex.?
* Att det är ett villkorat "ja", typ "ja, men senare".

Man kan även tänka sig att målet *enbart* är att skapa en känsla att det är AMD som bestämmer nu. För att en spelutvecklare öht känner att de behöver be AMD om lov indikerar ju att de i detta läge känner att de givit upp sin självbestämmanderätt gällande tekniska lösningar.

Fast citatet är att de alltid säger "ja", inte att de säger "ja, men". Att det är "ja, men" är ju något som du själv lagt till, och det är ju ren spekulation det måste du ju hålla med om?

Och ska vi spekulera så har vi den här besvärliga saken:

Han påstår att det kommer från en källa inifrån nVidia. Och den källan skriver:

Citat:

Additionally, there's supposedly a meeting going on deciding if we should put out some "anti-competitive AMD" narratives for clickbaiters to gobble up - that worked really well last time lol!

Although honestly, it almost worked too well. Bethesda's pissed at us, and some partners are now indicating that they are thinking twice about accepting sponsorships from either team anymore...

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZ76:

Han hade inte fått någon förhandskopia/kod av Starfield. Det var bara ett felaktigt rykte. Där emot har Puredark sagt i ett mailutskick och på sin Discord, att FSR-koden i spelets exekverbara fil var väldigt enkla att hitta. Och att det därför gick snabbt och enkelt att skapa modden. DLLS3 modden med framegen släpptes igår runt 2am, ett drygt dygn efter spelets early access Och jag kan informera om att det fungerar alldeles utmärkt. Både betydligt bättre bildkvalitet och en rejäl knuff i prestanda.

Helt fantastiskt, AMD´s teknik underlättade DLSS att implementeras snabbt & enkelt i Starfield...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Om någon skulle göra en massiv wh 40k modd då jävlar skulle jag köpa liret men annars är det för b.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaZ76:

Han hade inte fått någon förhandskopia/kod av Starfield. Det var bara ett felaktigt rykte. Där emot har Puredark sagt i ett mailutskick och på sin Discord, att FSR-koden i spelets exekverbara fil var väldigt enkla att hitta. Och att det därför gick snabbt och enkelt att skapa modden. DLLS3 modden med framegen släpptes igår runt 2am, ett drygt dygn efter spelets early access Och jag kan informera om att det fungerar alldeles utmärkt. Både betydligt bättre bildkvalitet och en rejäl knuff i prestanda.

Kan man på något sätt säkerställa att man faktiskt kör dlss på något sätt i spelet? Tycker det ser bra ut men jag har aldrig kört med FSR innan, så har inget att jämföra mot.

Permalänk
Medlem

Jag tror aldrig Starfield kommer få DLSS stöd av Bethesda. De kan enkelt fixa detta. Men väljer att inte göra detta. Varför får man väl spekulera i.
Jedi Survivor var också en AMD sponsrad titel och där finns det fortfarande inget DLSS stöd.
Som tur är så finns det en bra moddare som löst detta. Det ska dock inte behövas.
DLSS3 (DLAA och Frame Generation för min del) gör att spelet både ser bättre ut och flyter på bättre.

Förresten. Denna moddare fick 2-3 Patreon Subs (75kr) PER MINUT i början av helgen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Kan man på något sätt säkerställa att man faktiskt kör dlss på något sätt i spelet? Tycker det ser bra ut men jag har aldrig kört med FSR innan, så har inget att jämföra mot.

Bra fråga, aldrig tänkt på det XD. Så länge du följt anvisningarna, och inte får felmeddelanden osv så kör du DLSS. Modden ersätter FSR helt och hållet med DLSS. Det går med andra ord inte ha både DLSS och FSR.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det ska behöva moddar men det blir så när det är ett AMD spel

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Helt fantastiskt, AMD´s teknik underlättade DLSS att implementeras snabbt & enkelt i Starfield...

Fast det är allmänt känt att alla uppskalningstekniker är väldigt lika och har man väl implementerat en är det trivialt att implementera någon av de andra. Det är "by design". Nvidia/AMD/Intel tjänar på detta eftersom det gör att utvecklarna är mer benägna att implementera just deras teknik.

T.ex. https://wccftech.com/nvidia-dlss-fsr-xess-easily-supported/

Det är därför jag inte alls köper att Bethesda inte "hade tid" att lägga till DLSS. Jag tror det pågår något slags spel bakom kulisserna och det skulle inte förvåna mig om spelet får officiellt stöd för DLSS när den initiala hypen dött ner. Kanske i samband med Shattered Space nästa år.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Kan man på något sätt säkerställa att man faktiskt kör dlss på något sätt i spelet? Tycker det ser bra ut men jag har aldrig kört med FSR innan, så har inget att jämföra mot.

Vet inte vilken av moddarna du använder men skulle tro att man iaf kan testa på följande sett, jag använde fsr bridge.

Ta bort dll filen för dlss (som du la till i starfield mappen), starta spelet och ladda en sparning - allt ska typ vara svart nu. Renderas dina frames som vanligt så är något fel.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |