Permalänk
Medlem

Hård gräns 5000kr - Färglaserskrivare?

Hej!
Jag har ingen koll på skrivare öht i dagsläget.
Men behöver en skrivare, egentligen inte jättekrävande det den behövs till. Det egentliga användningsområdet är att skriva ut verifikat för bokföring och skanna dokumentet. Men då den kommer finnas i brukarens hem så kan det ju vara trevligt om den kan skriva ut ett foto då och då.
Det ska vara en driftsäker skrivare(finns det?😅).
Det skulle vara positivt om den kan skriva och skanna A3 men absolut inte ett krav(det lilla jag tittat verkar det inte rymmas i budgeten).
Gärna något så när kompakt.
Erkänt märke, erkänd butik.
Budgeten är 5000kr inkl moms. Stenhårt, inte ens 5001. Men om det är 100:- eller 5000:- är likgiltigt.
Tänker mig en laserskrivare då jag upplever dem som mer driftsäkra men kanske inte är sant.

Tack på förhand!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera färg"laser"skrivare* från Brother i small business segmentet, själv har jag en DCP-L3550CDW som t.o.m. har en duplex enhet för tvåsidig utskrivning, samt scanner med automatisk indrag. Om det är okej med en LED-skrivare istället för "riktig" laser, se video nedan* - men du hamnar under 4000:- så kanske värd besparingen?

Brother har fördelen gentemot många andra stora företag såsom HP, att man kan använda toner eller refills från tredjeparts utan att skrivaren tappar funktion. Deras egna toner och tillbehör verkar också vara billigare pga det.

*se t.ex. förklaringen från kanalen Technology Connections:

länk till prisjakt
Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

+1 på den. Har samma maskin och den både skriver ut, kopierar och skannar.
Den har ingen fax men vem har en teleledning idag? (HP-283 om det är ett krav men pga "tonergate" kan jag inte rekommendera HP)
Skannern är enkelsidig men inget problem att skanna en sida, vända pappret och skanna andra sidan. Den skriver sen glatt ut det som dubbelsidigt ändå

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Att betala för funktion "skriva ut ett foto då och då" är bortkastat på en vardagsskrivare. Beställ bilder online på fujifilm eller nåt istället. Kostar nästan inget per bild och man får riktiga framkallningar.

Om du verkligen inte behöver färg är det också en massa onödig kostnad (och potentiell källa för problem med tiden).

HP är lite svår att rekommendera pga deras mjukvara, lite synd då skrivarna verkar vara bra i övrigt. Har själv en HP svartvit laser med scanner.

Permalänk
Medlem

köpte en Brother DCP-L3550CDW för någon vecka sedan, funkar fint än så länge.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1695769-farglaserskriv...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Det blev en Brother DCP L-3550CDW @stoffe-2k @mats42 @physicalist får hoppas det blir en relativt smärtfri upplevelse. Tack för hjälpen alla😊

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

@javis Det är en av sveriges största plånböcker som betalar och personen får använda skrivaren privat så därav ville hen ha bästa möjliga inom angiven budget.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.