Sony höjer priset på Playstation Plus

Permalänk
Melding Plague

Sony höjer priset på Playstation Plus

Årsprenumerationerna av Playstation Plus ser prishöjningar på runt 25 procent för samtliga tre nivåer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror inte jag kommer förnya prenumerationen på PS+, inte värt det med den kostnaden.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

På min tid när jag bodde i USA så kostade ett års PS+ endast $49.99. Det var tider det.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Ps3 online blir mer o mer värdefullt👌

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

På min tid när jag bodde i USA så kostade ett års PS+ endast $49.99. Det var tider det.

De höjde för några år sedan. Var 500kr här förut. Jag brukade köpa för 360kr på rea.

Slutade med det efter förra höjningen och kommer definitivt inte använda det nu.

Kör bara offline och äger hellre spel än att hyra dem via PS Plus.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Så när säger majoriteten nej till att hyra saker? Vart ligger smärtgränsen? Kommer den innan det är för sent och du kan inte köpa saker längre?

Permalänk
Medlem

Där ryker premium för min del. Får gå ner till lägsta nivå nu. Tråkig utveckling det här. Spelen sjukt dyra och man behöver en extra tjänst för att kunna spela online.

Permalänk
Medlem

Tur att konsoler är så billigt 🙄🙄🙄 med 1000:- extra för online funktion per år så blir ju inte det så billigt övertid

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Haft PS4 och PS5 sen release, aldrig haft PS Plus och aldrig spelat online.

Inte så jag tänkt skaffa då jag bara spelar single player spel på konsol men med ökat pris så blir det ju inte en större chans att man skaffar iaf.

Permalänk
Medlem

Fortfarande rimligt i förhållande till vad jag får för pengarna.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Så när säger majoriteten nej till att hyra saker? Vart ligger smärtgränsen? Kommer den innan det är för sent och du kan inte köpa saker längre?

Tror inte det kommer hända, vi är grodorna som kokar i vattnet

Permalänk
Medlem

Ja med tanke på att allt ökar i pris just nu så är det inte direkt konstigt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Sony, you f*cked it up. Går inte att försvara det här...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Ja med tanke på att allt ökar i pris just nu så är det inte direkt konstigt.

90% utnyttjar situationen och behöver inte alls öka priserna.. de ökar priserna för det är en enormt idiotisk trend just nu.. om några år blir det ''normalpris'' och så ska de såklart sätta <90%!> REA!!! KÖP NU!!!!!

När egentligen det inte alls är någon rea..

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja med tanke på att allt ökar i pris just nu så är det inte direkt konstigt.

Förutom priset på arbetskraft, ökade bara med kring 4-6% i år. (lönerna alltså)

Facken går i företagens koppel nu för tiden.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Vore ju trevligt om det fanns en version av tjänsten som bara låser upp online-spel. Känns onödigt att betala för en massa lull-lull när det enda man vill åt är att kunna gejma med sina vänner.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer rabatterade PSN kort igen i kombination med rabatt på PS+ priset..

Permalänk
Medlem

Såvida det inte blir någon extrem-REA till black friday så blir det tack och hej för PS Plus för min del och då har jag ändå varit prenumerant i över tio år.
Det enda vi kan göra är att rösta med plånboken helt enkelt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Förutom priset på arbetskraft, ökade bara med kring 4-6% i år. (lönerna alltså)

Facken går i företagens koppel nu för tiden.

vad har det med saken att göra? Detta är inte något som är specifikt för Sverige så vad som händer här och vad facken gör är orelevant när dom ökar priserna globalt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

PC Master Race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Fortfarande rimligt i förhållande till vad jag får för pengarna.

Vad är det får för pengarna egentligen spela online borde vara gratis 2023 ?

På Xbox kan jag förstå varför det är värt där får man ju en massa spel inkluderade med på playstation nja.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vad är det får för pengarna egentligen spela online borde vara gratis 2023 ?

På Xbox kan jag förstå varför det är värt där får man ju en massa spel inkluderade med på playstation nja.

Då dom säljer hårdvara med förlust så behöver de hämta in vinsten på annat håll. Liknande affärsmodell som att köpa billig 3 in 1 skrivare, de säljer skrivare till förlustpris men sedan är bläcket svindyrt.

Permalänk
Medlem

Ingen fara då ju. Blir plus, minus noll på Black Friday ändå.

Jag har 30 månader kvar av min prenumeration så påverkas inte just nu.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker att priserna börjar bli lite väl höga på konsol, tjänster och nya spel. Är själv en flitig PS5 och PS+ Premium användare men kommer inte förnya när det löper ut. Tjänsten var ganska dyr redan och "Premium" delen med klassiska spel lämnar en hel del att önska. Nu får det räcka Sony.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gått multiplayer på ps4. Betalar redan för Internet. Varför betala för att " släppas ut " på nätet. Tack gud för min dator. Dock tråkigt då jag säkert hade spelat mer på ps om det vore fritt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Har avbrutit min prenumeration av Premium. Får se hur jag ska göra sen, det är en rätt bra samling spel som finns tillgängligt på Extra. Och jag vill spela online i co-op med polaren. Priset vid BF eller mellandagsrean får avgöra.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Är det bättre än GamePass? Aldrig ägt ett Playstation annat än 1/2 så har ingen aning.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vad är det får för pengarna egentligen spela online borde vara gratis 2023 ?

På Xbox kan jag förstå varför det är värt där får man ju en massa spel inkluderade med på playstation nja.

Du får en massa spel inkluderade på Playstation också. Det är det som gjort det värt priset för mig.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av 27poke:

Då dom säljer hårdvara med förlust så behöver de hämta in vinsten på annat håll. Liknande affärsmodell som att köpa billig 3 in 1 skrivare, de säljer skrivare till förlustpris men sedan är bläcket svindyrt.

De säljer inte hårdvaran med förlust! Däremot med mindre än gängse vinstmarginal, och huvuddelen av intäkterna för konsoltillverkarna är ifrån deras royalties på de spel som säljs på plattformen. (Därav trenden mot nedladdning av konsolspel - högre vinstmarginaler.)

Dessutom tar de betalt för onlinespelande, på lite grumliga grunder. Det finns inga behov för de här prisökningarna. Sonys speldivision skär för närvarande guld med täljkniv.
De ökar priserna mot kunderna för att de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vad är det får för pengarna egentligen spela online borde vara gratis 2023 ?

På Xbox kan jag förstå varför det är värt där får man ju en massa spel inkluderade med på playstation nja.

Man "får" spela via Playstation Plus med. Det har man fått sedan PS Plus introducerades.

Skrivet av Meowi:

Är det bättre än GamePass? Aldrig ägt ett Playstation annat än 1/2 så har ingen aning.

Nej. Långt från bättre men fortfarande helt okej. Däremot inte för de pengarna som Sony nu tror att vi är redo att betala för det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.