Iphone 15 presenteras den 12 september

Permalänk
Melding Plague

Iphone 15 presenteras den 12 september

Apple har spikat datum för sin årliga mobilpresentation där företaget ska debutera Iphone 15-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ännu en iPhone jag inte kommer att köpa

Permalänk
Medlem

Sweeet! Blir troligen en ny klocka och kanske en 15 Pro Max om någon operatör har en ok deal.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Ännu en iPhone jag inte kommer att köpa

Spännande, berätta mer.

Permalänk

iPhone 15 är första iPhone som jag skulle vilja ha. Mycket positiva saker är ryktas det om.
Usb C, mindre kanter, dynamic Island på alla, bättre kameror, bättre batteri (15% har det pratas om). Sedan blir telefonen förhoppningsvis mer upplåst om Apple blir av med sitt appstore monopol.
Så iPhone 15 lär bli riktigt bra!

Om jag ska komma på något negativt så är det att allt blir dyrare, iPhone lär bli detsamma. Snålt om ryktet stämmer med bara usb 2.0 på en telefon för över 10 000kr och bara 20w laddning som det ryktas om. Pro versionerna kommer få usb 3.x plus snabbare laddning.

Permalänk
Medlem

Får se vad den kostar osv, Blir kanske ett köp. Min XS skärm vart helt grön sen dog skärmen en dag.
Så har sedan dess använt en gammal iPhone 8 som inte mår speciellt bra..
Har en nyare android på jobbet som är bra i jobbsyfte men blir inte kompis med den privat.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Denna eller en Pixel om 8 Pro äre nog som gäller för mig. Men pinsamt med usb 2.0 om de stämmer på iPhonen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Har iPhone 12 som jobbtelefon men även privat, supernöjd (och gratis). Ska bli spännande att se prisbilden på iPhone 15, lär troligtvis bli hutlöst dyra…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Ännu en iPhone jag inte kommer att köpa

Intresseklubben antecknar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Liten telefon med premium features och VETTIG BATTERITID vill jag ha. 😁
Fabrikat spelar mindre roll, bara ge mig det.

Permalänk

Har en iPhone 13 pro max just nu och har inget att klaga på. Det som skulle få mig att byta till en ny iPhone är just USB-C. Får se vad dom visar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av bloodshed:

Har en iPhone 13 pro max just nu och har inget att klaga på. Det som skulle få mig att byta till en ny iPhone är just USB-C. Får se vad dom visar.

Same bara den saken jag har kvar som inte har USB-C av allt jag äger
Iofs laddar jag den trådlöst med USB-C på laddar sidan men hade varit gött med 1 sladd.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Ännu en iPhone jag inte kommer att köpa

Ännu en iPhone jag kommer att köpa!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Skulle den inte vara vikbar eller är det bara fått för mig det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Snålt om ryktet stämmer med bara usb 2.0 på en telefon för över 10 000kr och bara 20w laddning som det ryktas om. Pro versionerna kommer få usb 3.x plus snabbare laddning.

Skrivet av davvarn:

Men pinsamt med usb 2.0 om de stämmer på iPhonen.

Återstår att se, usb 2.0 har samma hastighet som Lightning och har faktiskt svårt att föreställa mig scenariot när överföringshastigheten via kabel skulle vara ett problem, men upplys mig gärna hur begränsad jag är idag p.g.a. det?

Pro modellerna verkar få full fart usb-c 3.2/thunderbolt för de som behöver föra över fort med kabel. Personligen fortsätter jag nog med trådlös kommunikation.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Brandx:

Ännu en iPhone jag inte kommer att köpa

Inte jag heller för min iPhone 12 får hänga med några år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Återstår att se, usb 2.0 har samma hastighet som Lightning och har faktiskt svårt att föreställa mig scenariot när överföringshastigheten via kabel skulle vara ett problem, men upplys mig gärna hur begränsad jag är idag p.g.a. det?

Pro modellerna verkar få full fart usb-c 3.2/thunderbolt för de som behöver föra över fort med kabel. Personligen fortsätter jag nog med trådlös kommunikation.

Usecase:t är väl om man har filmat stora filmklipp i ProRes med sin iPhone 15 PRO Max 1TB och behöver föra över till antingen en iPad Pro / Mac. Då är det rätt skönt att ha Thunderbolt, 1GB i sekunden får du INTE med airdrop

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Återstår att se, usb 2.0 har samma hastighet som Lightning och har faktiskt svårt att föreställa mig scenariot när överföringshastigheten via kabel skulle vara ett problem, men upplys mig gärna hur begränsad jag är idag p.g.a. det?

Pro modellerna verkar få full fart usb-c 3.2/thunderbolt för de som behöver föra över fort med kabel. Personligen fortsätter jag nog med trådlös kommunikation.

Upplysa hur en annan person är begränsad så kan den andra personen argumentera för att Nokia 3310 is the shit.
Men överföring av större filer med usb 2.0 är slött, självklart överlever de flesta det.
Men pratar man om en produkt för över 10 000kr, där tillverkaren precis nyss har bytt ut delarna för porten. Så ser jag det mer som ett medvetet val att göra produkten sämre, för att skillnaden emot deras dyrare ska vara större.

Nu kan det vara så att standard iPhone får en annan cpu (ryktas lite om det), då kan det vara så att apple inte har uppdaterat denna gamla till usb 3.0. Och då handlar det inte om att medvetet göra standardmodellen sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Usecase:t är väl om man har filmat stora filmklipp i ProRes med sin iPhone 15 PRO Max 1TB och behöver föra över till antingen en iPad Pro / Mac. Då är det rätt skönt att ha Thunderbolt, 1GB i sekunden får du INTE med airdrop

Det köper jag men pro lär få full fart.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Upplysa hur en annan person är begränsad så kan den andra personen argumentera för att Nokia 3310 is the shit.
Men överföring av större filer med usb 2.0 är slött, självklart överlever de flesta det.
Men pratar man om en produkt för över 10 000kr, där tillverkaren precis nyss har bytt ut delarna för porten. Så ser jag det mer som ett medvetet val att göra produkten sämre, för att skillnaden emot deras dyrare ska vara större.

Nu kan det vara så att standard iPhone får en annan cpu (ryktas lite om det), då kan det vara så att apple inte har uppdaterat denna gamla till usb 3.0. Och då handlar det inte om att medvetet göra standardmodellen sämre.

Tror mer på andra stycket, äldre krets utan stödet och apple har ju länge pushat trådlöst och jag gissar att 99% överför filer trådlöst snarare än kablat, jag har personligen aldrig tänkt tanken att kopiera filer, bilder, filmer via kabel.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Tror mer på andra stycket, äldre krets

Det låter rimligt tycker jag då det är så idag. A16 på Pro och A15 på vanliga.

Permalänk

Är inte rubriken lite missvisande? "Väntas presenteras" hade väl varit mer korrekt. Det skulle såklart vara världens sensation om de inte presenterade en ny iPhone under september-eventet, men det är ju inte bekräftat.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Avstängd

Det blir nog en uppgradering till den, jag har en iPhone 8 Plus och i år får den inte längre nya versioner av iOS. Såklart får den säkerhetsuppdateringar men det börjar bli dags för en ny!

Insåg precis att jag haft den i 6 år, därför jag gillar Apple!
Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Är inte rubriken lite missvisande? "Väntas presenteras" hade väl varit mer korrekt. Det skulle såklart vara världens sensation om de inte presenterade en ny iPhone under september-eventet, men det är ju inte bekräftat.

Well de har hållit på med den här traditionen sedan 2011 med iPhones 4S om jag minns rätt men 100% säkert är det väl inte. 99% dock

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Trist att deras events är så förutsägbara nu. Visst vissa detaljer kanske inte är kända men i stort sätt bekräftar de bara vad som var förväntat. Det var betydligt roligare förr med one more thing och inte bara "Vi ska släppa nya iphones i september varje år för det är schemat så det måste vi göra även om vi inte har några större förbättringar".

Senaste åren har apples telefoner varit hyfsat tråkiga med några mindre nyheter. De är nu som sony ericsson var i början på 2000talet:
Oooo kolla in vår nya telefon, lite fler Mpixels i kameran och lite mer lagringsutrymme, det var allt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Well de har hållit på med den här traditionen sedan 2011 med iPhones 4S om jag minns rätt men 100% säkert är det väl inte. 99% dock

Kommer inte ihåg hur det var med 4S, men 4:an släpptes i Juni, det vet jag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Trist att deras events är så förutsägbara nu. Visst vissa detaljer kanske inte är kända men i stort sätt bekräftar de bara vad som var förväntat. Det var betydligt roligare förr med one more thing och inte bara "Vi ska släppa nya iphones i september varje år för det är schemat så det måste vi göra även om vi inte har några större förbättringar".

Senaste åren har apples telefoner varit hyfsat tråkiga med några mindre nyheter. De är nu som sony ericsson var i början på 2000talet:
Oooo kolla in vår nya telefon, lite fler Mpixels i kameran och lite mer lagringsutrymme, det var allt.

Sony Ericsson P800 från år 2002 var den inte ett stort steg ifrån dumphones?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_P800

Jag anser att mobilutvecklingen de senaste 20åren har varit väldigt föresägbar när det gäller vilka funktioner och utseende de kommer få. Den stora frågan har dock såklart varit hur lång tid skulle det ta, vilka märken skulle finnas, hur inlåst etc. Men typ en platt telefon med helskärm på framsidan tänkte jag på när jag hade min Sony Ericsson P800 år 2002.

När det gäller icke föresägbart så får jag fundera på när det ska vara. iPhone var såklart en sådan produkt, men jag har svårt att komma på något annat. Det jag kommer på är något grafikkort som presterade mycket bättre än förväntat, vilket det nu var.
Och såklart mycket negativa saker som högre priser på allt.
De som säger Apple Air inte var föresägbar, ja den hängde ej på teknikforum. Lika påstående att Amd bara släppte Ryzen och alla var överraskade att den skulle komma.

Jag tror att ett stort problem är att man hänger för mycket på teknikforum/sidor. Man vet vad utvecklingen är inom det mesta som Solid State batterier och andra tekniker. Man vet då att iPhone 15 inte lär få denna osv.
Detsamma med teleskoplinser, man har för bra koll för att bli grymt överraskad på iPhone 15 kamera.
Kameran kan självklart vara bättre eller sämre än vad man tror, men man lär ej bli chockad så man ramlar av stolen.

Permalänk

tur den nya får bättre processor. iphone 14 är så sjukt slö

Permalänk
Medlem

Kanske blir en uppdatering från 13 Pro, men har inte bestämt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Well de har hållit på med den här traditionen sedan 2011 med iPhones 4S om jag minns rätt men 100% säkert är det väl inte. 99% dock

Håller med, numera känns det som att varannan release är en S-modell då nyheterna är färre.

Men det är alltid lika kul med deras presentationer med poppat och ståt, de slår på stort som att de har uppfunnit hjulet på nytt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc