Snabbkoll: Har du förtroende för Linus Tech Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Gillar inte hur frågan i omröstningen är en annan än frågan i rubriken, vilken i sin tur är en annan än implikationen i ingressen.

Jag litar inte på Linus personligen, men rubriken frågar om LTT istället (och ingressen hänvisar till LMG) vilket man ju inte nödvändigtvis har exakt samma inställning till. Känns som att detta är som gjort för att maximera förvirringen...

Tror denna poll handlar om helheten som de flesta ser. Dvs LTT (kanalen och dess videos). Inte så många som bryr sig om LMG eller floatplane osv jämfört med LTT(youtube kanalerna).
Lmg är allt och alla.
Ltt är kanalen
Linus är delägare med sin fru.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

saknar:

  • Nej, har aldrig haft förtroende för linus tech tips

Lite kul att vissa här är så upprörda kring pollen. Det hela är ju mycket enkelt:
Ser du en rubrik du inte gillar - klicka inte på den och för bövelen kommentera inte!
Swec drivs ju av statistik - att vara upprörd och skriva av sig gagnar er inte

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror denna poll handlar om helheten som de flesta ser. Dvs LTT (kanalen och dess videos). Inte så många som bryr sig om LMG eller floatplane osv jämfört med LTT(youtube kanalerna).
Lmg är allt och alla.
Ltt är kanalen
Linus är delägare med sin fru.

Okej, mitt perspektiv är väl:

Linus? "Nej"

LTT/LMG? Gränsfall, men kan tänka mig att gå så långt som "Ja, men förtroendet har sänkts" om den "nya" vdn kan få Linus under kontroll så pass mycket att Linus slutar sabotera verksamheten för dem.
I princip, om han slutar agera som att "han är LMG", och börjar agera som "han är 'bara' LMGs affischnamn och ägare", vilket i mitt tycke vore ett rimligt steg men mycket tyder på att Linus inte klarar att ta det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

DIY och byggarvideos - är faktiskt väldigt bra med den goa stämningen.
Recensioner - absolut inte.
Videos med ordet "EVERYONE" - absolut inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Okej, mitt perspektiv är väl:

Linus? "Nej"

LTT/LMG? Gränsfall, men kan tänka mig att gå så långt som "Ja, men förtroendet har sänkts" om den "nya" vdn kan få Linus under kontroll så pass mycket att Linus slutar sabotera verksamheten för dem.

Vilket är ungefär som mig. Linus har bara babblat på och är idag inte mycket mer än en tech crazy skådespelare på video.
Hans crew däremot är i stora hela väldigt måna om resultatet även om jag inte tycker om allihopa.
De enda jag inte haft några som helst problem med i hela LMG / LTT är de som filmar och redigerar. Det tycker jag har gått smooth oavsett om faktan varit korrekt eller ej.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om man vill va lite hård och fyrkantig kan man ju anse att LTT och andra producenter av liknande material egentligen bara är peddlare av reklam allihop - det är ju därifrån det mesta av deras pengar kommer, så det måste väl då vara viktigast?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Som jag ser det har han nätt och jämt trovärdighet kvar att få en chans att visa att det han säger omsätts i handling. Men hans ord i sig har ingen tyngd. Lyckas han göra som han nu lovat, och framför allt, att hela röran med Madison Reeves del leder till att hon får upprättelse om hennes berättelse är sann, samt att mekanismer för att det hon varit med om inte ska upprepas sätts på plats. så kan nog sakwe bli bra till slut, men som det är nu så känns det som att de har en lång väl framför sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har inte, och har inte haft förtroende för de under en längre tid. Däremot har jag tittat och kommer fortsätta att titta på deras videor.

Deras videor är underhållande för mig som nörd, precis som att vissa kollar på let's play YouTubers. De kanske suger på spelet, men det är fortfarande underhållande att titta på.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asrock z87 extreme 6 | 4770k 4,7 GHz (delid) | Corsair H110 | 2x GTX 670 SLI 1213 MHz | 2x Arctic Accelero Hybrid | Corsair CX750M | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Samsung 840 120 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du kanske ska leta fram gubbgnällstråden?

Jag valde att rösta men saknade alternativet: "Albatross" - Dvs vi som inte bryr oss tillräckligt. Jag har kollat på några videos men har väl aldrig känt riktigt varken bu eller bä.

På vilket sätt är detta gubbgnäll

Permalänk
Medlem

För mig så är de underhållning bara när de leker med hårdvara etc.

När de gäller mer seriösa recensioner och tester så nej absolut inte, dom har aldrig varit bra på det.

Permalänk
Medlem

Jag har inte bestämt mig än.

Time will tell, sooner or later, time will tell.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Sweclockers och LTT ligger i samma branch, det är ganska relevant tycker jag

Inte så ofta jag lyssnar på aktuell, rapport m.m och de etablerade medierna där jag hör dem rapportera om varandra, framförallt när bevisen är små och de mångt och mycket kommer från en annan hw sida som försöker skapa kontent.

Permalänk
Medlem

Om de börjar avskeda folk, yep.
Jobbet ska vara tryggt för de anställda.

Efter det kommer reviews. Reviews kan vara dåliga om man uppföljer skarpt och öppet, men du kan inte av-skada någon.

Permalänk
Medlem

Nej, har nog aldrig sett på någon YT-video för sådana här ändamål, är för gammal för influencers.

Jag vet inte varför det har börjat dyka upp nyheter om andra nyhetsplatser här, drama hit och dit, men är totalt ointressant för mig.

Permalänk
Medlem

Linus har den här typiskt överhypade adhdtonen hela tiden, kan inte hjälpa att avfärda såna personer på ett ögonblick.

Permalänk
Medlem

Jag litar lika mycket nu som innan, det är internet så man får ju ta allt med en nypa salt. Sen så får man kolla olika källor om det är en sak man är intresserad av.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

borde ha "don´t give a shit" alternativ

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Linus who? The only Linus I know of is Linus Torvalds.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 5 5600G | Gigabyte B550M DS3H | 2x16GB DDR4 3600 | 2x Kingston NV1 2TB | Asus Xonar DGX | Aerocool CS105BK | 2x Dell P2421 24" 16:10 | Logitech K380+M590 | Denon RCD-M41 | Dali Spektor 1 + B&W ASW600 | Proxmox 8.0
🎹 AMD Ryzen 5 1500X | ASRock B450M Pro4 | AMD Radeon HD 5450 Passive | 2x16GB DDR4 3000 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Aerocool CS105BK | 2x Asus VT229H 22" Touch | Logitech K230+M305 | Presonus AudioBox GO + Eris E5 + Eris Sub8 | Windows 10 | Hauptwerk 8
💻 Apple MacBook Pro 2012 i5 3210M 13" | 2x8GB DDR3 1600 | Samsung 850 EVO 1TB
💊 Apple iPad 9th Gen | 64GB
📱 Apple iPhone 12 Pro | 128GB

Permalänk
Medlem

Inget direkt förtroende för LTT nej, men det har jag å andra sidan aldrig haft och har aldrig använt dem som underlag inför ett köp. Däremot go lättsam stämning och lite underhållande nån gång ibland.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad man menar med att lite på. Gäller det typ en review i deras ShortCircuit kanal så skulle jag inte lita på det för ett öre.

Permalänk
Medlem

Borde inte Sweclockers fundera mer över sig själva än andra? Bara en tanke…

Som datorrelaterat forum vad testar man förutom grafikkort? Den senaste processorn var i maj senaste chassit i början på juli men innan dess i januari (om man bortser från testpiloterna). Nätaggregat senast 2021(!?)

Moderkort, RAM och lagring hade ju vart trevligt det med…

…fokuset verkar ha riktats om en aning men jag kanske bara är för gammal

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Förtroendet var lågt innan den här skandalen...

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att Linus är ganska insiktsfull och vettig i t.ex deras WAN-show. Hur duktiga de är på sina hårdvarutester låter jag vara osagt då jag inte är tillräckligt insatt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Borde inte Sweclockers fundera mer över sig själva än andra? Bara en tanke…

Som datorrelaterat forum vad testar man förutom grafikkort? Den senaste processorn var i maj senaste chassit i början på juli men innan dess i januari (om man bortser från testpiloterna). Nätaggregat senast 2021(!?)

Moderkort, RAM och lagring hade ju vart trevligt det med…

…fokuset verkar ha riktats om en aning men jag kanske bara är för gammal

Instämmer helt! SweClockers är för mig idag endast ett sätt att "hitta" nyheter som andra har skrivit.

Det var väl dessutom inte speciellt länge sedan SweClockers fick kritik för att man tagit genvägar i ett test och utelämnat i princip allt som kan vara av intresse inför ett köp.

När detta kombineras med betalda samarbeten så inser man ganska snabbt att SweClockers inte är vad det en gång var.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Borde inte Sweclockers fundera mer över sig själva än andra? Bara en tanke…

Som datorrelaterat forum vad testar man förutom grafikkort? Den senaste processorn var i maj senaste chassit i början på juli men innan dess i januari (om man bortser från testpiloterna). Nätaggregat senast 2021(!?)

Moderkort, RAM och lagring hade ju vart trevligt det med…

…fokuset verkar ha riktats om en aning men jag kanske bara är för gammal

This.

Alla tester ligger typ på piloterna också. Sen är kvalitén på vissa skribenter knas.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

saknar:

  • Nej, har aldrig haft förtroende för linus tech tips

Lite kul att vissa här är så upprörda kring pollen. Det hela är ju mycket enkelt:
Ser du en rubrik du inte gillar - klicka inte på den och för bövelen kommentera inte!
Swec drivs ju av statistik - att vara upprörd och skriva av sig gagnar er inte

Du förstår väl ändå att redaktionen gör skillnad på positiva och negativa reaktioner... Det är rätt så självklart att de tar hänsyn till kritik också, sidan drivs inte av en enkel algoritm som utgår från statistik.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul med deras byggen osv.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Nej, har aldrig haft förtroende för dem. Litar inte på folk som håller på med godhetssignalering. Det är bara narcissister och liknande som håller på med sånt, vilket också bekräftas av Linus knee jerk reactions mot kritik. Om de byter ut alla anställda samt ägarna kan jag omvärdera min åsikt.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Nej, men jag had inget från början heller så