Problem med cookies efter byte av server på mobil

Permalänk
Medlem

Problem med cookies efter byte av server på mobil

Hej,

Jag har haft problem att surfa sweclockers på mobilen sedan serverbytet. Cookies dyker upp trasigt hela tiden vid varje klick.

Provat rensa cache från min sida. Någon annan som har samma problem?

Android samsung google chrome.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nej, inte det problemet (än iaf...), men jag har länge haft problemet att jag blir utloggad i Chrome på Android. Det verkar ha helt eller delvis samband med att jag lämnar webbläsarens öppna flik stående på SweC och sedan stänger Chrome. Då laddar den ju när man öppnar igen. Då brukar den fortfarande vara inloggad, men kanske nästa gång därefter så verkar det bugga ur. Jag försöker undvika att lämna på SweC och sedan stänga ned, men jag glömmer bort det med jämna mellanrum. Samma sak händer inte Firefox på datorn eller Safari på iPad. Nu har jag inte försökt på länge, men jag har tidigare rensat cache och cookies i Chrome, men det ledde inte till någon förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Nej, inte det problemet (än iaf...), men jag har länge haft problemet att jag blir utloggad i Chrome på Android. Det verkar ha helt eller delvis samband med att jag lämnar webbläsarens öppna flik stående på SweC och sedan stänger Chrome. Då laddar den ju när man öppnar igen. Då brukar den fortfarande vara inloggad, men kanske nästa gång därefter så verkar det bugga ur. Jag försöker undvika att lämna på SweC och sedan stänga ned, men jag glömmer bort det med jämna mellanrum. Samma sak händer inte Firefox på datorn eller Safari på iPad. Nu har jag inte försökt på länge, men jag har tidigare rensat cache och cookies i Chrome, men det ledde inte till någon förbättring.

Ajdå, inloggad är jag iaf konstant. Inga problem på PC (chrome) för mig alls. Kör visserligen BSC(better sweclockers) tillägget.
På mobilen har jag Pi-hole men jag har Sweclockersdomänen whitelistad så det bör inte påverka.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hej,

Jag har haft problem att surfa sweclockers på mobilen sedan serverbytet. Cookies dyker upp trasigt hela tiden vid varje klick.

Provat rensa cache från min sida. Någon annan som har samma problem?

Android samsung google chrome.

<Uppladdad bildlänk>

Inga problem hos mig, varesej med ditt problem eller inloggningsproblem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ja, jag hade samma ett tag. Nu verkar det bättre.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Har aldrig drabbats av det själv, men fått några rapporter om det i tid och otid. Jag tar och testar deras senaste version och om den fungerar bra uppdaterar vi till den. Kan vara någon obskyr bugg de har löst.

/ Johan

Permalänk
Hedersmedlem

Ja jag fick samma bekymmer sedan någon dag eller två.
Firefox på android.

Men nu nör jag skulle testa lite för att skriva i tråden så upphörde problemet. Skriver ändå om det är av intresse föe någon annan

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Prova rensa dina kakor för sidan genom att klicka på lås-ikonen vid adressfältet, välja Cookies and site data och sedan välja att radera dina kakor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ajdå, inloggad är jag iaf konstant. Inga problem på PC (chrome) för mig alls. Kör visserligen BSC(better sweclockers) tillägget.
På mobilen har jag Pi-hole men jag har Sweclockersdomänen whitelistad så det bör inte påverka.

Prova att inaktivera speciallösningar på din sida. Om man inte är mer säker på sin sak än att man använder ordet "bör" så skulle jag rekommendera det

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja jag fick samma bekymmer sedan någon dag eller två.
Firefox på android.

Men nu nör jag skulle testa lite för att skriva i tråden så upphörde problemet. Skriver ändå om det är av intresse föe någon annan

Japp, får fram o tillbaka nu. Ibland fungerar det 20-30 klick men sedan får jag en popup för att sedan försvinna för hela dagen. Andra tider så får jag konstant.

Skrivet av Joppis:

Prova att inaktivera speciallösningar på din sida. Om man inte är mer säker på sin sak än att man använder ordet "bör" så skulle jag rekommendera det

Fick samma problem även utanför hemnätverket så det är definitivt inte Pihole.

Skrivet av Marwelln:

Prova rensa dina kakor för sidan genom att klicka på lås-ikonen vid adressfältet, välja Cookies and site data och sedan välja att radera dina kakor.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Har som sagt redan rensat cache (kakor) på swec.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Jag tog och uppdaterade cookie consent rutan under förmiddagen, förhoppningsvis löser det problemet (när cache släpper) och inga nya buggar introduceras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Jag tog och uppdaterade cookie consent rutan under förmiddagen, förhoppningsvis löser det problemet (när cache släpper) och inga nya buggar introduceras.

Jag får det fortfarande tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem

Its back.

Jag har pihole - men när jag växlar ut till mobilnätet så fortsätter det här.

Jag har några tillägg i firefox på android också.

ublock origin. Avaktiverat på sweclockers
Privacy badger. Hjälper inte att avaktivera/aktivera insticket.
Darkly reader. Har förvisso inte experimenterat men den.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled