Efter nio dagars tystnad: Linus Tech Tips lovar bättring

Permalänk
Melding Plague

Efter nio dagars tystnad: Linus Tech Tips lovar bättring

Linus Media Group har återvänt till internet för att berätta om ändringar i verksamheten som ska höja kvaliteten och öka transparens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Det har varit komiskt att följa hela spektaklet iallafall

Permalänk
Medlem

Saknar lite mer om arbetsmiljö och vissa specifika personalärenden (men det kanske blir bökigt legalt)

Mycket bra svar och kanske det som behövdes, men frågan är om det är genuint eller inte, det kan bara framtiden utvisa. Jag är lite orolig att han slår ifrån sig och inte tar åt sig

Hela videon känns väldigt scriptad och mycket ’Apple’ över den, så lite oklart hur genuint det är

Permalänk
Medlem

Linus Tech Tips har varit en skitkanal senaste åren som tagit mer inspiration av Mr Beast än av Digital Foundry eller Hardware Unboxed som faktiskt djupdyker ordentligt i tekniken och är inte fyllt med sponsrat bullshit och trams.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Var ju LTT som började kasta sten i glashus med hur mycket bättre deras tester var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Linus Tech Tips har varit en skitkanal senaste åren som tagit mer inspiration av Mr Beast än av Digital Foundry eller Hardware Unboxed som faktiskt djupdyker ordentligt i tekniken och är inte fyllt med sponsrat bullshit och trams.

Alla techkanaler behöver inte vara Digital Foundry och djupdyka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

GNs video var ju inte ens sponsrad eller annonser på. Tycker den var på rätt sida av gränsen för vad som var korrekt, men hårfint. Tror han brände sin relation med LTT med vissa val av klippningar

Verkar ju leda till förbättringar och det verkar ju som att LTT och deras anställda/community tyckte samma sak om det mesta, så tror det behövdes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Alla techkanaler behöver inte vara Digital Foundry och djupdyka

Nej men de byggde upp sin fan-bas på människor som är intresserade av tekniken på riktigt och nu postar dem skit som "hur många USB-minnen man kan koppla in samtidig" Det har blivit en ren clickbait maskin och inget annat.

EDIT: Inser att jag tillhör minoriteten här förmodligen då dem har 15milj visningar på vissa videos. Men I mina ögon är det fan tragiskt vart världen är på väg

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag regerar mest på två saker.

De pratar mycket om att de redan gjorde massa saker. Men då detta inte verkar fungerat så bra tidigare så undra man om det kommer fungera i framtiden.

De jämför sig mycket med medel. Men LMG är mer ett "toppjobb". Deras avtal verkar inte bättre än ett svenskt kollektivavtal. Man framhåller saker som bonus. Jag tänker mest på att inte veta om man tjänar +/- 100 000 det året. Samma sak med "free laptops". De flesta kan väl i teorin kunnat köpa vilken laptop man vill efter man jobbat några år på ett vanligt IT-jobb.

Permalänk
Medlem

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

-> Varje youtube-streamer som blir påkommen göra fel och lovar bättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nej men de byggde upp sin fan-bas på människor som är intresserade av tekniken på riktigt och nu postar dem skit som "hur många USB-minnen man kan koppla in samtidig" Det har blivit en ren clickbait maskin och inget annat.

Nej, de byggde upp sin fan-bas med dessa click bait videos med "wacky crazy tech". Jag kommer ihåg från ca 2017 (eller nu vad det var) när de gick över från sina in depth reviews till mer vad de gör nu, och det har bara gått uppåt för dem ofantligt mycket snabbare än andra in depth kanaler, så folk vill se deras content. Ingen har kollat på LTT för in depth reviews senaste 5 åren, eller om man gör det så bör man gå till andra ställen som gör detta bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Alla techkanaler behöver inte vara Digital Foundry och djupdyka

Fast LMG's satsningar under en längre tid har ju varit fokuserat på att bli bäst på just recensioner/tester.
Att dom misslyckat med det och fortfarande trycker ut material som enmanskanaler skulle skämmas över är ju anmärkningsvärt.

Permalänk
Medlem

Se så mycket bättre det blir om man inte skriver en rant i ren affekt strax efter att man har sett en video som kritiserar en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Så en "react" video för att hänga på hypen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Du tycker att han är löjlig, trots att du helt uppenbart inte ens vet vad videon innehöll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast LMG's satsningar under en längre tid har ju varit fokuserat på att bli bäst på just recensioner/tester.
Att dom misslyckat med det och fortfarande trycker ut material som enmanskanaler skulle skämmas över är ju anmärkningsvärt.

Exakt, men jag menar mer hur de har agerat mellan 2017-22. Som du säger så försöker de går tillbaka till in depth content och jag håller med 100% vad GN säger. Vad jag mer försökte påpeka är att det finns plats för båda. Att bara säga "LTT är dåligt för att de inte gör in depth" ger ingenting, för lättsmält content som är bara menat för underhållning är inte i grunden dåligt.

Edit: Jag vill inte framstå som en LTT chill, de har verkligen gjort stora misstag, och jag var här i Sweclockers och försvarade GN när nyheterna bröt första gången. Jag kollar själv på DF, GN och HU när det kommer till reviews, men kan erkänna att jag ibland kollar på LTT när jag behöver döda tid, för det är just det som LTT har varit under flera år.

Permalänk
Medlem

Va är detta något nytt?Så har väl hela tiden varit. Det han behöver är en talpedagog då han röst och sätt att prata hör till toppen av det värsta oljudet som finns. Jag förstår inte hur så många pallar höra honom en mindre allt oseriöst han håller på med.Barnprogram med tortyr röst lockar inte mig direkt.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Linus Tech Tips har varit en skitkanal senaste åren som tagit mer inspiration av Mr Beast än av Digital Foundry eller Hardware Unboxed som faktiskt djupdyker ordentligt i tekniken och är inte fyllt med sponsrat bullshit och trams.

Tycker inte det finns någon kanal om djupdyker ordentligt i tekniken. Det närmaste man kommer är väl att lyssna på när Buildzoid svamlar.

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen en till tråd om detta?
Den videon har redan postats i den andra tråden.
#20163069

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1696282-linus-tech-tip...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Här är en skärmdump på kapitlena från GN-videon som mest verkar ha handlat om GNs policy från deras hemsida:
https://gamers.nexus/ethics-statements

Här är GNs kommentar om varför de tog ner videon:

Citat:

After reading some of the commenter criticisms of the "Defining GN's Goals" video, primarily those on tone and delivery, I agree with some of them and reflecting on it, I'm going to pull the video as I'm not completely happy with the way the video came out. We stand by the policies (they already existed, so not much changed), but the delivery needs to be better. We'd been working on it to add as another entry in our updates as to how we operate and our practices/policies, and of course it was inspired by what we learned lately. I think, taking in and considering the commenter criticisms, it could have been both delivered better in the video itself and timed better (to post much later, once things have settled) to allow ourselves to fully focus on just the GN-specific operating aspect. It was meant to be a transparency disclosure of our general operating guidelines, but those early commenters are right that tone may have felt off in places, and certainly it can be more concise.

I'm going to pull the video to make a better version of this for the future (and also shorter). We will wait a while, then adjust the tone and phrasing to more appropriately achieve our original goal (which was to outline what GN believes/does to inform our audience -- that's it), reshoot, and bring a better explainer back once more time passes with other general updates to GN in one of our normal improvements update videos. We'll reconvene on this properly and make a better one then. For now, we'll go back to running the technical reviews content since that appears to be the #1 request/criticism in the comments. Sorry for missing the mark on that one. The comments are right that it was too close to everything else and I misjudged that, so it felt 'off' for a few reasons. The other Nexus site transparency updates remain live (and the 'video interface changes' we talked about are still moving forward).

https://www.youtube.com/post/Ugkxf7XU1N6ySrRcJntDqU083NX6m8K0w1R_

Lade till texten för kommentaren från GN
Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Behövs det verkligen en till tråd om detta?
Den videon har redan postats i den andra tråden.
#20163069

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1696282-linus-tech-tip...

Detta är inte en tråd, utan en artikel som genererar clicks

Permalänk
Medlem

Det räcker att titta hur 20 år har förvandlat Sweclockers. Det man får tänka på är att det där med ”data” har blivit mainstream. När jag hängde här i början så var det bara nördar, en lite skara, dock så passionerad. Vi hade en medlem som fräste egna vattenblock i silver (silverado) och sålde här till medlemmar.

Numera är forumet på en sån nivå att man hänger på köptips och köpdiskussioner. Testerna så är det bara JonasT.s chassirecensioner som är värt att lägga tid på.

Permalänk
Medlem

Det jag är nyfiken på är varför jayz2cents varit tyst som en liten mus i allt detta när alla andra på något sätt reagerade. Han som e snabb i annat fall att kommentera stora nyheter och händelser.

Annars så för min del så sluta jag följa ltt för länge sedan då de blivit som tv shop så för min del gäsp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vad anser ni om videon som GN först gjorde, var det bra eller tycker ni det var att ta i för mycket, att det var ett försök att generera views etc?

Jag tror dom hellre granskar än jagar klick.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Det jag är nyfiken på är varför jayz2cents varit tyst som en liten mus i allt detta när alla andra på något sätt reagerade. Han som e snabb i annat fall att kommentera stora nyheter och händelser.

Annars så för min del så sluta jag följa ltt för länge sedan då de blivit som tv shop så för min del gäsp.

Han har inte varit tyst, han förklarar det under dom första 25 minuter här.
https://www.youtube.com/watch?v=sN_sHhmURpM

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Musikälskare

En narcissist lovar förbättring, jag är skeptisk (ur hans perspektiv tror jag han bara tycker det är roligt att han får stå i centrum och förstår inte vad som har gått fel)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Det jag är nyfiken på är varför jayz2cents varit tyst som en liten mus i allt detta när alla andra på något sätt reagerade. Han som e snabb i annat fall att kommentera stora nyheter och händelser.

Annars så för min del så sluta jag följa ltt för länge sedan då de blivit som tv shop så för min del gäsp.

Varför alla ska göra en reaktion av det hela är för att dom flesta vill ha en bit av kakan från dramat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Nån mer som hann se GNs senaste video inatt innan Steve tog ner den? Tycker att han börjar bli lite löjlig nu, och det var jag visst inte ensam om att tycka.
Som jag skrev där; "You're not wrong, you're just an asshole." - The Big Lebowski

För den som inte sett den rekommenderar jag varmt att lägga lite tid på TechTechPotato, en extremt bra och ovinklad opinion;
https://www.youtube.com/watch?v=Ez9uVSKLYUI&t=83s

Jag såg den videon och den handlade inte om LMG/LTT öht så ingen aning om varför du tar upp den här. Det var en video där Steve gick igenom deras policies och ett av exemplen var hans första LTT video där han ganska snabbt gick igenom ett par punkter om varför den videon/situationen var av den karaktär att de inte kontaktade LMG för kommentarer före publicering. Han hade flera sådana exempel så LTT var bara en i högen och han kom inte med någon ny info eller med någon anklagelse eller så.

Dvs den videon är helt orelaterad till hela det här dramat.

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 2400MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 23.10|