Permalänk

Dell XPS 7590

Säljer nu min gamla arbetsdator
Tanken vart att byta disk, skaffa ny laddare, byta kylpasta , sätta på thermalpads och byta batteri. Dock har bara hälften blivit gjort och den ligger nu mera bara i ett skåp då jag har en annan laptop jag använder.

Hoppas den kan komma till bättre nytta någon annanstans
CPU: Intel Core i7 9750H @ 2.60Ghz (6 core - 12 Threads)
RAM: 32GB DDR4-2666MHz, 2x16G
Grafik: Intel UHD Graphics 630/ NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1650 4GB GDDR5
SSD: NVMe Seagate Firecuda 1TB (helt ny disk)
Bildskärm: 15.6" 4K UHD (3840 x 2160) InfinityEdge Anti-Reflective Touch IPS 100% AdobeRGB 500-Nits display

Ingen garatin. Gick ut 2021.
Laptop från 2018

Senaste BIOS är installerat och modiferat för att tillåta undervoltning. (Fungerar bara via ThrottleSTOP av någon anledning) - Kör på -135.7 mv på Offset Voltage. Se bild2 för prestanda skillnad. (Höger utan undervoltning aktiverat, vänster med undervoltning)
Kan rekommendera att byta kylpasta och installera thermalpads för optimal prestanda då Dell XPS 7590 är känd för att vara varm

Allt OK i Dells Helth Check förutom batteriet som ger varning. Notera att detta bör bytas.
Fungerar bra med laddare ikopplad.
Batteriet håller laddningen en stund, men vid belastning töms det ganska omgående.
Nytt finns att köpa hos dell https://www.dell.com/sv-se/shop/dells-6-cells-litiumjonbatter... för ca 1500 SEK

Vi börjar budgivning på 700 SEK då de är dem pengarna jag lagt ut på "ny" laddare (köpt på blocket samt SSD.
Jag förbehåller mig rätten att neka bud och sälja till vem jag vill

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 500 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 000 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 250 kr Avhämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 500 kr Med frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Dells health check, svårt att inte läsa hell's death check

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Avslutar annonsen då jag fick veta att min mors dator hade gått i sönder för ett tag sedan.
Skänker den till henne

Permalänk

Annonsen är avslutad