Helgsnack: Vad har du för bakgrundsbild?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Bytte för några dagar sen från

till

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Maldiverna ca 40 år sen

Har haft den ca 15år på olika system.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

På min Linux

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Temat som jag har kört i några år nu (Win10)

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Glöm bakgrundsbilden, men jag kan inte vara den enda att ta ner papperskorgen till nedre högra hörnet?

Det är ett sundhetstecken som jag också anammar

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RalleRalle:

Tackar för den, har nästan exakt samma setup på skärmarna! Du råkar inte ha fler i samma format att dela :)?

Jag kör på 8k-bilder som jag fördelar över alla skärmar bara, inget mer speciellt än så

Permalänk

Inte så mycket att tala om ^^ ibland har jag haft en bild jag själv tagit men det var länge sedan nu

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör på enfärgat grått. Enkelt, praktiskt och inte distraherande.

Permalänk
Medlem

Just nu

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Inga ikoner - aldrig några ikoner, på skrivbordet och just nu denna bakgrund, men byter också titt som tätt.

Detta är min macbook air - annat på mac mini och win 11-tema på PC

Visa signatur

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

MGS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För ett tag sedan blev jag nojig över hur pass centrerat jag satt framför bildskärmen. Så skrivbordsbilden fick agera träningsredskap.

(1440p)

Permalänk

Bild på djuren, dvs mina 2 bengalkatter ute på nätade altanen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Just nu
<Uppladdad bildlänk>

Amigan alltså... sparade alla veckorpengar och födelsedagspresenter och julklappar i nästan två år för att kunna köpa en begagnad när jag gick på mellanstadiet (cirkus 1991). Många härliga minnen från den som kommer tillbaka när jag ser en sådan bild. Mysig!

Min egen bakgrund hittade jag av en slump, en DeviantArt(ist) som gjort. Passar mig som spelat massor av Dota 2 och gillar humorn. Man måste nog känna till karaktärerna för att verkligen uppskatta den dock

Permalänk
Medlem

Kör ofta med nån form av screenshot från nåt spel som jag tagit själv (med photomode). Just nu är det en bild från Horizon Forbidden West (tagen från PS5), denna:

Permalänk
Medlem

Hittade nån färgexplosion med mycket svart för min 42" LG C2 som annars blir rätt ljus. Med tanke på storleken så blir det faktiskt en del bakgrund som syns här och där, jag maxar inte fönster längre utan har faktiskt lite mer yta både på bredden och höjden än jag helt kan använda för arbete (spel maxas såklart), så fönster kan flyttas runt mer fritt på ett skrivbord som skymtar ibland.

Har matchat färgen i lådan samt argb strips under bordet i liknande nyanser också. Trevlig ambiance på kvällen.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Helt svart hdr(tif?) bakgrundsbild. "Vanlig" SDR helsvart bild såg grå ut på oleden.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Jag använder samma bild på alla enheter (telefoner, datorer, plattor)
Nämligen en bild tagen julen 1968.
(dock är bilden nedan roterad 90 grader medurs och något beskuren)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Kanske inte den mest spännande bilden, men den fungerar bra för mig.
Lagom mörk men ändå med lite detaljer.

Finns säkert en handfull här som känner igen bilden!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd

Jag kör på WinDynamicDesktop, bilder från MacOS som byter på samma sätt som det gör där också. Riktigt grymt! Big Sur bilden ändrar sig till exempel klockan 05-06-07-11-15-19-20-21 och följer solen över dagen till mörkret i natten.

Finns på GitHub

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Använder ingen bild alls, utan en enfärgad bakgrund. Vanligtvis svart men på ena bärbara datorn är bakgrunden mörkblå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Standard på alla mina prylar, det är verktyg inget personligt

Det är ett personligt verktyg, o även dom vill man ju att dom ska vara snygga o trevliga.

Permalänk
Medlem

Har ett rullande sortiment av bilder men dessa är nog mina favoriter. Iaf för stunden.

Så en kommentar angående ASEA, eller ett citat från 1933. Tack Jan Glete och hans bok ASEA under 100 år.1883-1983.

Citat:

Detta resulterade i att Aseas vd Sigfrid Edström beordrade att hakkorset skulle tas bort ur firmamärket. Nazisterna hade gjort logotypen obrukbar.

Permalänk
Medlem

Gillar att ha mörkt på skrivbordet rullande olika bilder här är några:

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Hunters dream Bloodborne

Permalänk
Medlem

Kör alltid en bakgrund anpassad till byggets tema. Om inget tema på något bygge så gäller win11 standard fast black edition.