Permalänk
Hedersmedlem

***UPPMANING***

Vänligen låt bli att posta enbart Youtube-länkar som argument, utan skriv en kort och koncis summering av videon och använd sedan YT-länken som en källa. Helt orimligt att kräva övriga tråddeltagare ska titta på x-antal minuter/timmar lång video för att kunna fortsätta diskussionen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Bara det faktum att vi, med radiovågors hjälp, har gjort oss kända under de sista 100 åren borde räcka för att stänga ner hela ufo-debatten.

Om vi är generösa så har vår närvaro sträckt sig 100 ljusår ut i universum. Vintergatan har en bredd på ca 100 000 ljusår. Vår närmaste granne Andromedagalaxen ligger 2,5 miljoner ljusår bort.

Hade obv vart extremt spännande om uyomjordingar besökte oss men rent objektivt är det rimligen omöjligt att tro på. Hoppas ja, tro ne

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Bara det faktum att vi, med radiovågors hjälp, har gjort oss kända under de sista 100 åren borde räcka för att stänga ner hela ufo-debatten.

Om vi är generösa så har vår närvaro sträckt sig 100 ljusår ut i universum. Vintergatan har en bredd på ca 100 000 ljusår. Vår närmaste granne Andromedagalaxen ligger 2,5 miljoner ljusår bort.

Hade obv vart extremt spännande om uyomjordingar besökte oss men rent objektivt är det rimligen omöjligt att tro på. Hoppas ja, tro ne

Vi behöver radioteleskop med extrem känslighet, nedkylda nära absoluta nollpunkten, för att ens kunna prata med en rymdsond nära kanten på vårt eget solsystem (några ljus-timmar bort)… på hundratals ljusår syns inte våra tv-sändningar och liknande alls, även om man försöker lyssna väldigt noga

Tror den där siffran (vår räckvidd) är ganska överdriven

Riktade sändningar som Arecibo-teleskopet gjorde är en helt annan sak, men också så extremt smala för att nå mätbar effekt vid målet. Dessa är inte lätta att mäta

Sen är 100 ljusår faktiskt ganska litet, vår närmaste stjärna är ca 4 ljusår bort, så vid 100 finns det några tusentals stjärnor eller så, inte hela galaxer. Sannolikheten att två avancerade civilisationer finns så nära är nog i det närmaste obefintlig om inte vår del av universum är väldigt annorlunda än andra ställen (som inget tyder på)

Debatten i övrigt om UFO är en helt annan, men radiovågorna vi sänt ut är en droppe i havet

Permalänk
Medlem

Som jämförelse kan sägas att vi inte skulle upptäcka vår egen civilisation på ett större avstånd än Saturnus.

Grammatik
Permalänk
Medlem

Klistrar in denna fluff artikel.

Alien kan kontakta jorden snart.

Rymdnördar väntar spänt på att utomjordingar ska svara på ett meddelande som skickades ut i rymden för 40 år sedan - och 22:00 i tisdags (22.08.23) var tidigaste stunden man kunde förvänta sig ett svar.

Två japanska astronomer, Masaki Morimoto och Hisashi Hirabayashi, skickade sitt meddelande den 15 augusti 1983 genom att skicka 13 målningar som radiovågor till Altair stjärnan 16.7 ljusår bort.

Bilderna som skickades innehöll en historia om liv på jorden, hur människor ser ut och en förklaring av DNA.

Experterna använder en antenn av Japans Aerospace Exploration Agency och väntar på ett svar från någonting därute.

Hirabayashi sa: ”Jag tror på aliens men de är svåra att hitta.”

Morimoto tillade: ”Altair kan ha en planet vars klimat kan fostra liv.”

Länk

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag önskar att jag satt inne med alla svaren. David Grush har lämnat över bevis i en 11 timmar lång intervju bakom stängda dörrar så det är upp till dom att ta i tu med det hela. Dom blir tydligen motarbetade vilket är märkligt om det hela är ett enda stort missförstånd. Varför får Luna och Tim inte prata med piloter på Eglin Air Force Base? Dom döljer något helt klart. Om det inte är extraterrestrials det handlar om så kan dom säga det vilket dom inte gör.

Men du är ändå så stensäker på dina påståenden och ”källor” att du avfärdar samtliga tekniska bevis på att det INTE finns vare sig tillvaratagna kroppar/robotar/kloner och farkoster eller faktiska observationer.

Börjar det inte bli dags att släppa hörnflaggan snart och dricka upp morgonkaffet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Varför får Luna och Tim inte prata med piloter på Eglin Air Force Base? Dom döljer något helt klart. Om det inte är extraterrestrials det handlar om så kan dom säga det vilket dom inte gör.

Klart de döljer saker, det är ju en militäranläggning. Bästa utgångspunkten för att hålla saker hemliga och inte sprida information till dina motståndare är att du snackar inte om någonting alls. För när man börjar öppna käften finns ju alltid chansen att man kan råka försäga sig, och även om man bara ger ifrån sig en allmän förnekelse så är det också information som man inte nödvändigtvis vill att andra ska ha, och som kan användas i bedömningar gjorda av andra länders underrättelsetjänster osv. Därför, ur denna synvinkel iallafall, är det bättre att inte säga någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vi behöver radioteleskop med extrem känslighet, nedkylda nära absoluta nollpunkten, för att ens kunna prata med en rymdsond nära kanten på vårt eget solsystem (några ljus-timmar bort)… på hundratals ljusår syns inte våra tv-sändningar och liknande alls, även om man försöker lyssna väldigt noga

Tror den där siffran (vår räckvidd) är ganska överdriven

Riktade sändningar som Arecibo-teleskopet gjorde är en helt annan sak, men också så extremt smala för att nå mätbar effekt vid målet. Dessa är inte lätta att mäta

Sen är 100 ljusår faktiskt ganska litet, vår närmaste stjärna är ca 4 ljusår bort, så vid 100 finns det några tusentals stjärnor eller så, inte hela galaxer. Sannolikheten att två avancerade civilisationer finns så nära är nog i det närmaste obefintlig om inte vår del av universum är väldigt annorlunda än andra ställen (som inget tyder på)

Debatten i övrigt om UFO är en helt annan, men radiovågorna vi sänt ut är en droppe i havet

Mmm, det där var ju lite av min poäng - för att någon ska komma hit måste de först hitta oss, något som borde vara rimlogen omöjligt under den korta tid som vi öht har sänt signaler utåt.

Man kan försöka argumentera med "de kanske är otroligt mer tekniskt avancerade än oss" men det spelar ju liksom ingen roll när vi inte gjort oss kända på något märkvärdigt vis/under tillräckligt lång tid än så länge. Fysik är fysik och avstånden i universum är löjligt stora även om c=300 000km/s.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Mmm, det där var ju lite av min poäng - för att någon ska komma hit måste de först hitta oss, något som borde vara rimlogen omöjligt under den korta tid som vi öht har sänt signaler utåt.

Man kan försöka argumentera med "de kanske är otroligt mer tekniskt avancerade än oss" men det spelar ju liksom ingen roll när vi inte gjort oss kända på något märkvärdigt vis/under tillräckligt lång tid än så länge. Fysik är fysik och avstånden i universum är löjligt stora även om c=300 000km/s.

Så länge de är i samma galax borde de kunna ta sig hit på en relativt kort tid jämfört med t ex galaxens ålder eller tiden det har tagit evolutionen att ta fram intelligenta varelser. T ex 50 miljoner år. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox .

Och jag köper inte heller det där om att "varför skulle de åka hit från en annan stjärna och krascha här?" och "varför kommer de inte och räddar sina stupade kamrater?". Vår teknik är också avancerad jämfört med hur den såg ut för säg 10 000 år sedan. Ändå kraschar vi i regnskogen eller havet med flygplan lite då och då osv. För ett tag sedan var de någon jeppe som fick för sig att åka till "North Sentinel Island" för att predika kristendomen och blev mördad av infödningarna, som är kända för att vara aggressiva. Ingen har hämtat hans kropp. https://en.wikipedia.org/wiki/Sentinelese#2018_killing_of_mis...

Med det sagt så tror jag inte att UFO är något speciellt, men inte för att jag "tänkt ut" att det måste vara omöjligt, utan helt enkelt för att jag inte tror på konstiga saker utan väldigt starka bevis. Jag tror inte på kall fusion, inte på Gud, inte på spöken osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Så länge de är i samma galax borde de kunna ta sig hit på en relativt kort tid jämfört med t ex galaxens ålder eller tiden det har tagit evolutionen att ta fram intelligenta varelser. T ex 50 miljoner år. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox .

Och jag köper inte heller det där om att "varför skulle de åka hit från en annan stjärna och krascha här?" och "varför kommer de inte och räddar sina stupade kamrater?". Vår teknik är också avancerad jämfört med hur den såg ut för säg 10 000 år sedan. Ändå kraschar vi i regnskogen eller havet med flygplan lite då och då osv. För ett tag sedan var de någon jeppe som fick för sig att åka till "North Sentinel Island" för att predika kristendomen och blev mördad av infödningarna, som är kända för att vara aggressiva. Ingen har hämtat hans kropp. https://en.wikipedia.org/wiki/Sentinelese#2018_killing_of_mis...

Med det sagt så tror jag inte att UFO är något speciellt, men inte för att jag "tänkt ut" att det måste vara omöjligt, utan helt enkelt för att jag inte tror på konstiga saker utan väldigt starka bevis. Jag tror inte på kall fusion, inte på Gud, inte på spöken osv.

Lite oklart för mig varför du citerade mig. Du verkar hålla med mig, men ändå inte?

Jag tror lite så här, universums storlek, vilket också imkluderqr avståmden inom vintergatan, gör det ohemult omöjligt för civilisationer att ta kontakt med varandra.

Även om jag tror att chansen är som en nål i en höstack av jupiters storlek att det någonsin sker - men första beviset på utomjordiskt liv tippar jag kommer att ske genom analysen av ljuset från en stjärna genom atmosfären på en planet i stjärnans omlopp, sk spektrumanalys. Om vi där kan se att atmosfären innehåller ämnen som rimligen bara kan framställas på "onaturlig väg" så borde detta kunna vara en form för bevis av en civilisation.

Detta lär ske långt före eventuella besök av ET.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Mmm, det där var ju lite av min poäng - för att någon ska komma hit måste de först hitta oss, något som borde vara rimlogen omöjligt under den korta tid som vi öht har sänt signaler utåt.

Man kan försöka argumentera med "de kanske är otroligt mer tekniskt avancerade än oss" men det spelar ju liksom ingen roll när vi inte gjort oss kända på något märkvärdigt vis/under tillräckligt lång tid än så länge. Fysik är fysik och avstånden i universum är löjligt stora även om c=300 000km/s.

Jaha, läste din poäng som lite tvärt om (100 ljusår är mycket…)

Text är svårt att förstå ibland när man läser fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Lite oklart för mig varför du citerade mig. Du verkar hålla med mig, men ändå inte?

Jag tror lite så här, universums storlek, vilket också imkluderqr avståmden inom vintergatan, gör det ohemult omöjligt för civilisationer att ta kontakt med varandra.

Även om jag tror att chansen är som en nål i en höstack av jupiters storlek att det någonsin sker - men första beviset på utomjordiskt liv tippar jag kommer att ske genom analysen av ljuset från en stjärna genom atmosfären på en planet i stjärnans omlopp, sk spektrumanalys. Om vi där kan se att atmosfären innehåller ämnen som rimligen bara kan framställas på "onaturlig väg" så borde detta kunna vara en form för bevis av en civilisation.

Detta lär ske långt före eventuella besök av ET.

Jag citerade dig för att vi är av motsatt åsikt. Du tycker det verkar omöjligt att få kontakt, men själv håller jag med Fermi om att det snarare är konstigt att de inte redan är här iom att avstånden i galaxen är såpass små i förhållande till tidsspannen vi har att göra med (miljarder år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Jag citerade dig för att vi är av motsatt åsikt. Du tycker det verkar omöjligt att få kontakt, men själv håller jag med Fermi om att det snarare är konstigt att de inte redan är här iom att avstånden i galaxen är såpass små i förhållande till tidsspannen vi har att göra med (miljarder år).

Problemet, som jag ser det, med fermiparadoxen är snarast att den är baserad på väldigt många lösa antaganden som först fabricerades i den tidiga hälften av 1900-talet. Bl.a att vintergatan innehåller så många stjärnor som liknar vår sol. Som exempel vet vi idag att vår sol inte alls är något slags genomsnitt utan snarare lite småunik.

Vi kan inte heller bara anta att civilisationer nödvändigtvis måste existera såpass länge att de blir superavancerade, mer troligen är det motsatta sant. Krig om resurser, globala katastrofer, pandemier etc känns spontant som mer troligt kunna döda en civilisation innan interstellar travel blir en sådan lättja att den används för att leta upp muppar som oss

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Så länge de är i samma galax borde de kunna ta sig hit på en relativt kort tid jämfört med t ex galaxens ålder eller tiden det har tagit evolutionen att ta fram intelligenta varelser. T ex 50 miljoner år. Se https://en.wikipedia.org/wiki/Fermi_paradox .

Det förutsätter ju att de visste, när de började åka, exakt vart de skulle? Vilket de inte kan göra?

Alla vägar leder inte till Rom i detta fall.

Är det då varelser som lever i 50 miljoner år? Eller måste de hålla en civilisation vid liv i 50 miljoner år under tiden de reser?

Permalänk
Medlem

Den här några år gamla nyheten är intressant.

Israels före detta rymdsäkerhetschef Haim Eshed hävdar att USA:s regering har varit i kontakt med utomjordingar och Trump vet om det.

"Dom har väntat fram till idag på att mänskligheten ska utvecklas och nå ett stadium där vi i allmänhet kommer att förstå vad rymden och rymdskepp är," säger Eshed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Det förutsätter ju att de visste, när de började åka, exakt vart de skulle? Vilket de inte kan göra?

Alla vägar leder inte till Rom i detta fall.

Är det då varelser som lever i 50 miljoner år? Eller måste de hålla en civilisation vid liv i 50 miljoner år under tiden de reser?

Tanken är att de koloniserar galaxen på t ex 50 miljoner år, eller kanske sänder ut självreproducerande forskningsfarkoster för att utforska galaxen.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Den här några år gamla nyheten är intressant.

Israels före detta rymdsäkerhetschef Haim Eshed hävdar att USA:s regering har varit i kontakt med utomjordingar och Trump vet om det.

"Dom har väntat fram till idag på att mänskligheten ska utvecklas och nå ett stadium där vi i allmänhet kommer att förstå vad rymden och rymdskepp är," säger Eshed.

https://youtu.be/j6iE62jovMo

Varför är den intressant? Vad har de för bevis?

Dina argument fortsätter bara vara "Här kolla på det klippet".

Skrivet av trudelutt:

Tanken är att de koloniserar galaxen på t ex 50 miljoner år, eller kanske sänder ut självreproducerande forskningsfarkoster för att utforska galaxen.

Oddsen att de ska hitta just oss är fortfarande astronomiska, de kommer inte kolonisera hela galaxen.

Det känns som du satt en egen spinn på hans teorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Oddsen att de ska hitta just oss är fortfarande astronomiska, de kommer inte kolonisera hela galaxen.

Det känns som du satt en egen spinn på hans teorier.

Ditt svar var inte så utvecklande...

Antal stjärnor i galaxen är inte så stort om man jämför med exponentiell tillväxt. Säg att varje koloni koloniserar en ny stjärna efter en miljon år. Alla stjärnor i galaxen kan då koloniseras på 40 miljoner år (2^40 > 400 miljarder). Samma beräkning gäller om de sänder ut en självreproducerande forskningsprob som på en miljon år kommer till ett nytt planetsystem, bygger en kopia av sig själv, och färas till två nya planetsystem.

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Ditt svar var inte så utvecklande...

Antal stjärnor i galaxen är inte så stort om man jämför med exponentiell tillväxt. Säg att varje koloni koloniserar en ny stjärna efter en miljon år. Alla stjärnor i galaxen kan då koloniseras på 40 miljoner år (2^40 > 400 miljarder). Samma beräkning gäller om de sänder ut en självreproducerande forskningsprob som på en miljon år kommer till ett nytt planetsystem, bygger en kopia av sig själv, och färas till två nya planetsystem.

Fast det är ju fortfarande bara hitte-på i grund, det var väl min poäng

Låter fint i teorin gör det ju i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Fast det är ju fortfarande bara hitte-på i grund, det var väl min poäng

Låter fint i teorin gör det ju i alla fall.

Min poäng är att du inte kan "tänka ut" att utomjordingar omöjligen kan vara här genom att hänvisa till hur stor galaxen är. Tvärt om har många av de största tänkarna på jorden undrat varför vi inte ser några trovärdiga tecken på utomjordingar eftersom det med ganska blygsamma antaganden förefaller troligt att de redan skulle vara här eller i alla fall att vi skulle se tecken på deras närvaro vid andra stjärnor.

Permalänk
Medlem

Finns det källa på att Grusch deltagit i en 11 timmar lång utfrågning bakom stängda dörrar? På aktuellt tema då.

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Min poäng är att du inte kan "tänka ut" att utomjordingar omöjligen kan vara här genom att hänvisa till hur stor galaxen är. Tvärt om har många av de största tänkarna på jorden undrat varför vi inte ser några trovärdiga tecken på utomjordingar eftersom det med ganska blygsamma antaganden förefaller troligt att de redan skulle vara här eller i alla fall att vi skulle se tecken på deras närvaro vid andra stjärnor.

Jag har aldrig sagt att det är omöjligt.

Men hans teorier kallas väl Paradox av en anledning.

Det borde finnas, och det borde då finnas bevis för att de finns, men eftersom bevis inte finns så verkar det som om de (utomjordingar som har möjlighet att korsa universum) inte existerar även om det matematiskt är fel.

Är inte det kontentan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Jag har aldrig sagt att det är omöjligt.

Men hans teorier kallas väl Paradox av en anledning.

Det borde finnas, och det borde då finnas bevis för att de finns, men eftersom bevis inte finns så verkar det som om de (utomjordingar som har möjlighet att korsa universum) inte existerar även om det matematiskt är fel.

Är inte det kontentan?

I inlägget som jag ursprungligen kommenterade argumenterade du för att galaxen är så stor att sannolikheten att de kommer just hit är obefintlig, och att man kan kasta ut UFO-idéerna av den anledningen.

Men det låter som du insett feltänket bakom det argumentet.

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

I inlägget som jag ursprungligen kommenterade argumenterade du för att galaxen är så stor att sannolikheten att de kommer just hit är obefintlig, och att man kan kasta ut UFO-idéerna av den anledningen.

Men det låter som du insett feltänket bakom det argumentet.

Mja, tycker inte att ditt argument påvisar att det är problemfritt att resa i hela galaxen bara för att du skriver det.

Det är fortfarande bara en teori, det bevisar inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VitSnickersGlass:

Mja, tycker inte att ditt argument påvisar att det är problemfritt att resa i hela galaxen bara för att du skriver det.

Det är fortfarande bara en teori, det bevisar inget.

Du gör en tankevurpa. Om någon lägger fram ett argument X ("det är omöjligt att utomjordingar att komma hit") behöver man inte visa motsatsen till X ("det är möjligt för utomjordingar att komma hit") för att påvisa felet.

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Du gör en tankevurpa. Om någon lägger fram ett argument X ("det är omöjligt att utomjordingar att komma hit") behöver man inte visa motsatsen till X ("det är möjligt för utomjordingar att komma hit") för att påvisa felet.

Jag har fortfarande inte sagt att det är omöjligt.

Jag skrev att det var astronomiskt små chanser.

Men visst, om någon lyckas kolonisera galaxen exponentiellt så kommer de hit förr eller senare också, men det förutsätter ju att den typen av kolonisering också sker istället för att de skickar iväg skepp på måfå.

Varför är ditt exempel om exponentiell kolonisering någon form av sanning?
Du fick det att låta som om det i princip har skett, det var väl mest det jag hakade upp mig på.

Helt irrelevant diskussion också känner jag spontant, men det är väl iofs hela den här tråden i ett nötskal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Men du är ändå så stensäker på dina påståenden och ”källor” att du avfärdar samtliga tekniska bevis på att det INTE finns vare sig tillvaratagna kroppar/robotar/kloner och farkoster eller faktiska observationer.

Börjar det inte bli dags att släppa hörnflaggan snart och dricka upp morgonkaffet?

Jag dricker inte kaffe längre sedan flera år jag dricker endast Rooibos te.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Israels före detta rymdsäkerhetschef Haim Eshed hävdar att USA:s regering har varit i kontakt med utomjordingar och Trump vet om det.

Åhå, ja då vet vi ju att detta är falskt - Dump skulle aldrig kunna knipa käft om han fått information om utomjordingar. Karln har ju haft svårt att inte låta käften glappa ens om i vilken riktning USAs hangarfartygflottor varit på väg så...

Annars, återigen en snubbe som för fram obevisade påståenden - inte värt många lingon.

Permalänk
Medlem

Den här är rätt bra gjord. Påhittad men inte orimlig 10 minutersfilm.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Delar med mig ifall någon känner sig manad att ta långa powerwalks i helgen med mera och vill ha något att lyssna på.

Jeremy Corbell och George Knapp var på Joe Rogan podcast.
De pratar om Grush, hearings, smutskastning mm.
Har inte lyssnat själv än utan såg bara ett klipp innan.

Joe Rogan Podcast #2028 - 2h54min
https://open.spotify.com/episode/04gQ8km0XhEitU1Vz4lA3j

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2