Lenovo bestyckar gaminglaptop med världens tunnaste vätskekylning

Permalänk
Melding Plague

Lenovo bestyckar gaminglaptop med världens tunnaste vätskekylning

Lenovo avtäcker det nya flaggskeppet Legion 9i som utrustas med en exotisk kylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant! Ska ni testa den?

Permalänk
Medlem

Vilken best! Batteritid 20min?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tauri85:

Vilken best! Batteritid 20min?

Tror man inte köper dessa för batteriets egenskaper.. mer dess kraft.

Är du ute efter långt batteriliv är väl Apple mest på tapeten.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Permalänk
Medlem

För de som är intresserade så är det egentligen inte kamouflage utan det är kolfiber i en så kallat Forged Carbon fiber finish vilket är det nya heta inom simracing på rattar osv och troligen inom resten av bilvärlden. Inte riktigt min smak men smaken är som baken som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

För de som är intresserade så är det egentligen inte kamouflage utan det är kolfiber i en så kallat Forged Carbon fiber finish vilket är det nya heta inom simracing på rattar osv och troligen inom resten av bilvärlden. Inte riktigt min smak men smaken är som baken som sagt.

Ja togs fram av bl a Lamborghini och presenterades 2010 i Sesto Elemento, kol har atomnummer 6. Fördelen är att man kan göra mycket mer komplicerade former jämfört med traditionell kolfiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

För de som är intresserade så är det egentligen inte kamouflage utan det är kolfiber i en så kallat Forged Carbon fiber finish vilket är det nya heta inom simracing på rattar osv och troligen inom resten av bilvärlden. Inte riktigt min smak men smaken är som baken som sagt.

Ja det ser för täskigt ut måste jag säga men kanske snyggare irl. Vad vet en dinosaurie som jag om vad som är inne eller ej

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag skulle varit intresserad om det inte skulle vara för 2 punkter.

1:tunnheten, vätskekyllningen eller ej så kommer den låta som en jas gripen 39 som ska lyfta med datorn.

2: mobila/nedbattningen av rtx4090 tdp som gör att man kommer att få betala datorns vikt i guld men presterar som ett fullt rtx4070/80-kort.

Så ens laptop med gtx1070 får hänga kvar några generation till tills man kan köpa lite tyngre laptopp till vettigt pris och inte dagens fantasisummorna som rtx30xx/40xx laptopparna kostar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur sämst de kyler min yoga x1 gen så blir man bara orolig hur mycket Lenovo tullat på denna lösningen.
Lätt sämsta laptopen jag haft bara pga undermålig kylning.
Då Lenovo påstår och att den fungerar så uppenbarligen är deras standard inte så hög.

Permalänk
Medlem

Ganska meeh. Alla andra märken har samma spec i sina sen launch. Så vad är nyheten? En vätskekylning som startar vid 84c. En skärm med 165hz?

Märklig launch ändå.

Du får en 13950hx och 4090 för 38-39 idag. 17-18” 240hz dessutom.

Denna lär hamna runt 50+

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Gibbem:

Intressant! Ska ni testa den?

Det återstår att se, jag gillar bärbara iaf.

Skrivet av Ortovox:

För de som är intresserade så är det egentligen inte kamouflage utan det är kolfiber i en så kallat Forged Carbon fiber finish vilket är det nya heta inom simracing på rattar osv och troligen inom resten av bilvärlden. Inte riktigt min smak men smaken är som baken som sagt.

Se på fasiken, det hade jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

För de som är intresserade så är det egentligen inte kamouflage utan det är kolfiber i en så kallat Forged Carbon fiber finish vilket är det nya heta inom simracing på rattar osv och troligen inom resten av bilvärlden. Inte riktigt min smak men smaken är som baken som sagt.

Lamborghini har till och med sagt att dom försöker göra kolvar/vevstakar i kolfiber med den här metoden, men det har inte kommit ut något på marknaden än. Var nog lite svårare än dom trodde att få dom kemikalieresistenta mm.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Lamborghini har till och med sagt att dom försöker göra kolvar/vevstakar i kolfiber med den här metoden, men det har inte kommit ut något på marknaden än. Var nog lite svårare än dom trodde att få dom kemikalieresistenta mm.

Det va intressant så jag va tvungen att kolla upp det och hittade denna sidan med bra beskrivning och video på problemen.
https://www.enginelabs.com/news/composite-dreams-making-the-c...