Rekryterare som kan hjälpa mig att hitta nytt jobb? (typ ops/devops/cloud engineer)

Permalänk
Medlem

Rekryterare som kan hjälpa mig att hitta nytt jobb? (typ ops/devops/cloud engineer)

Hej!

Har sökt lite själv på linkedin, men jag hittar inte så många tjänster där som jag hade trott (har lite filter som tar bort det mesta).
Tänker mig att det kanske finns företag som inte annonserar på linkedin, och de har jag ingen aning hur jag hittar.

Finns det någon rekryteringsfirma jag kan vända mig till som kan hjälpa till i sökandet tros? Eller snarare, jag är ganska övertygad att det finns, men jag vet inte vart jag kan/ska/bör vända mig.

Har ni några tips?

Letar framförallt tjänster inom Cloud Engineering

Visa signatur

Shit happens

Permalänk

Då är det nog något som inte stämmer med din profil för jag får dagligen nya kontakter med rekryterare, är typ inom samma område som dig. Obs, jag har inte min profil "öppen för nya möjligheter". Därav hade jag nog börjat i den änden, finputsa profilen, skapa kontakter bla bla bla.

Men du har ju dem större du kan ta kontakt med. Centric, Oddwork, Iver, ALTEN, Afry m.m.
Googla "It-konsult" så får du mer än tillräckligt.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Arbeta på att vara synlig på linkedin (posta saker, like:a relevant content o.s.v.), utöka nätverket där, connect:a med diverse rekryterare inom IT. Går företagen inte via sitt privata nätverk så kommer det i en form eller annan (annons eller via rekryterare som 'söker' nyckelord/sina kontakter) att gå via linkedin i min erfarenhet.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chuck:

Hej!

Har sökt lite själv på linkedin, men jag hittar inte så många tjänster där som jag hade trott (har lite filter som tar bort det mesta).
Tänker mig att det kanske finns företag som inte annonserar på linkedin, och de har jag ingen aning hur jag hittar.

Finns det någon rekryteringsfirma jag kan vända mig till som kan hjälpa till i sökandet tros? Eller snarare, jag är ganska övertygad att det finns, men jag vet inte vart jag kan/ska/bör vända mig.

Har ni några tips?

Letar framförallt tjänster inom Cloud Engineering

Var i landet söker du/vill du jobba?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Då är det nog något som inte stämmer med din profil för jag får dagligen nya kontakter med rekryterare, är typ inom samma område som dig. Obs, jag har inte min profil "öppen för nya möjligheter". Därav hade jag nog börjat i den änden, finputsa profilen, skapa kontakter bla bla bla.

Men du har ju dem större du kan ta kontakt med. Centric, Oddwork, Iver, ALTEN, Afry m.m.
Googla "It-konsult" så får du mer än tillräckligt.

Skrivet av Mindfighter:

Arbeta på att vara synlig på linkedin (posta saker, like:a relevant content o.s.v.), utöka nätverket där, connect:a med diverse rekryterare inom IT. Går företagen inte via sitt privata nätverk så kommer det i en form eller annan (annons eller via rekryterare som 'söker' nyckelord/sina kontakter) att gå via linkedin i min erfarenhet.

Det är just att vara aktiv, social och att framhäva en själv på linkedin som är ofantligt tråkigt. Därför jag tänkte att någon kunde göra jobbet åt mig. Jag ska kolla in några av de nämnda där. Tackar!

Skrivet av cyklonen:

Var i landet söker du/vill du jobba?

Jag söker remote, vilket tar bort de flesta alternativen. Testade några intervjuer med de som körde "hybrid" men de flestas idé med hybrid verkar vara 80% på kontoret

Visa signatur

Shit happens

Permalänk
Medlem

Helt remote är nog hyfsat sällsynt, även om man kunde tänka sig att det i teorin borde vara vanligare då det idag finns goda möjligheter till det. Hybrid betyder, som du säger, oftast ca 40-90% på kontoret ändå.
Så risken är ju stor att just kravet på helt remote är där hindret ligger. Har du tillräcklig erfarenhet/kompetens kan du ju även söka jobb mot företag utomlands, vet inte hur det fungerar med skatter och villkor dock.

Sen borde det nog finnas någon slags rekryteringsstöd el privat arbetsförmedling för detta, inte kollat på just det men vore märkligt om det inte går att hitta någon sådan.
Jag förstår helt din tanke, att få någon annan att göra det tråkiga jobbet.

Tyvärr krävs det nog ändå en hel del ansträngning för att hitta rätt, du får räkna med det.
Finns nog många företag som behöver den typen av kompetens men gäller ju att hitta. Långt ifrån alla som ens annonserar, du kan ju även prova att kontakta olika företag direkt.
För att hitta företagen kan du ju söka på olika mer generiska saker, dvs inte för specifikt, för att sen gå in djupare vid kontakt. Ta t ex olika företag du hör/läser namnen på i media/nätet, de flesta har något behov av molnkoppling och hanterar antingen det in-house el via konsulter.

LinkedIn har jag själv ingen erfarenhet av, hoppas att jag slipper det också. Fått jobb först via annons+referens och sen vidare via rykte/kontakter.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Kort och rått; vad kan du?