Permalänk
Medlem

Garderobsrensning

Hallå

Önskar bli av med lite saker som jag inte använder. Sakerna fungerar felfritt såvitt jag vet.

Tänker att folk kan säga vad de vill ha och vad de vill ge. Jag kommer prioritera folk som vill ha mer saker och de som kan tänka sig hämta upp det.

Förväntar mig inte mycket för det mesta här, men skambud på de mer värdefulla objekten kommer jag inte besvara.

Tänker att jag har detta uppe till nästa helg vartefter jag gör mig av med sakerna på annat sätt.

Sakerna är:

1 TB HDD Samsung
1 TB HDD WD Black
2 TB HDD (ej på bild)
2-ports SATA PCI-E kort
4-vägs USB hubb
500 GB HDD Segate
8bitdo Retro Reciever (passar NES Classic Mini)
Apple Pencil (2nd gen)
CAT 6A UTP Kabelvinda
Crucial SSD 500GB
Dell Inspiron 15-5559
Dell Poweredge T20
HP Envy DV6 Laptop
Iiglo mus
NES Classic Mini
Samsung 850 EVO SSD 500 GB
Steam Link
USB Microskop
iPad Air (4th gen)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

2-ports SATA PCI-E kort. Är det en av de mer värdefulla sakerna? Annars börjar jag med 50 + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

2-ports SATA PCI-E kort. Är det en av de mer värdefulla sakerna? Annars börjar jag med 50 + frakt.

Det är Apple prylarna och NES Minin som jag anser vara mer värdefulla.

Permalänk
Medlem

850 EVO
150 kr+frakt

Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |

Permalänk
Medlem

Båda SSD diskarna, Crucial och Samsung.
200+frakt

Finns handkontrollen till Steam linken tro? Modelnr på den?

Visa signatur

- Over and Out -

Permalänk
Medlem

Vad är det för ram/lagring/cpu på de bärbara?

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0zzan:

Finns handkontrollen till Steam linken tro? Modelnr på den?

Det medföljde ingen handkontroll såtillvida man inte köpte ett paket där det ingick vilket jag inte gjorde. Modellnummer är 1003

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulenay:

Vad är det för ram/lagring/cpu på de bärbara?

HP:n är 16 GB, 500 GB HDD, i7-3630QM
Dellen är 8 GB, 500 GB HDD, i5-6200U

Inga kraftmaskiner, men med en av SSD:arna borde det gå hjälpligt att surfa och köra office

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrol:

HP:n är 16 GB, 500 GB HDD, i7-3630QM
Dellen är 8 GB, 500 GB HDD, i5-6200U

Inga kraftmaskiner, men med en av SSD:arna borde det gå hjälpligt att surfa och köra office

Frågestunden börjar:
Några kända defekter på någon av dessa?
Kommer man åt att byta HDD till SSD enkelt (typ bara en lucka med någon/några skruvar)?
Har du koll på hur batterierna mår?
Å sist men inte mins, har du något riktpris?

Permalänk
Medlem

Bjuder då på följande:
1 TB HDD WD Black 150:-
Båda SSD 300:-
Båda laptopsen förutsatt att laddare och inga större defekter existerar 700:-
Nes mini 600:-

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Jag antar det är svårt att få den till Uppsala, men vad är det för konfiguration på T20?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Jag antar det är svårt att få den till Uppsala, men vad är det för konfiguration på T20?

Det är den med Xeon E3-1225V3. 16 GB ECC RAM. Ska tilläggas att plasten är trasig på två ställen, dels på den detalj som ska trycka instickskorten på plats, men då man ändå skruvar fast dem så är det inte ett stort problem. På framsidan så är plasten som ska hålla fast 3,5 kabeln för hörlurarna.

Permalänk

Hej,
Har du ngt riktpris för iPad Air och NES?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Frågestunden börjar:
Några kända defekter på någon av dessa?
Kommer man åt att byta HDD till SSD enkelt (typ bara en lucka med någon/några skruvar)?
Har du koll på hur batterierna mår?
Å sist men inte mins, har du något riktpris?

HP:n har problem med att en skruv som ska hålla fast plasten som skyddar hårddisk och RAM har gått av så att den inte sitter jättebra utan assistans.

Det är enkelt att byta disk. Köper du någon av mina SSD:s kan jag sätta i den.

HP:ns batteri klarar kring 5-10 minuter senast jag testade. Så det är mest för att man ska kunna flytta på sig och koppla i sig någon annanstans.

Dell:en klarar kring 2 timmar vid lätt belastning som jag minns det.

Vad gäller pris så har jag ett bud på 700:- för båda om de är i acceptabelt skick. Om jag får över 300:- per maskin så är jag fullt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Hej,
Har du ngt riktpris för iPad Air och NES?

Tittar jag på tradera så verkar nesen ligga kring 700-1000 och iPaden kring 4000. Har ett bud på 600 för NES:en, i och med att budgivaren erbjöd sig ta en hel del så låter det attraktivt. Kan tillägga att iPaden är i gott skick och jag har orginalkartongen och laddare kvar.

Permalänk
Medlem

Ska tilläggas att det är 64 GB varianten av iPad Air 4th gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrol:

Det medföljde ingen handkontroll såtillvida man inte köpte ett paket där det ingick vilket jag inte gjorde. Modellnummer är 1003

OK, När är slutar auktionen på SSDna?

Visa signatur

- Over and Out -

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrol:

HP:n har problem med att en skruv som ska hålla fast plasten som skyddar hårddisk och RAM har gått av så att den inte sitter jättebra utan assistans.

Det är enkelt att byta disk. Köper du någon av mina SSD:s kan jag sätta i den.

HP:ns batteri klarar kring 5-10 minuter senast jag testade. Så det är mest för att man ska kunna flytta på sig och koppla i sig någon annanstans.

Dell:en klarar kring 2 timmar vid lätt belastning som jag minns det.

Vad gäller pris så har jag ett bud på 700:- för båda om de är i acceptabelt skick. Om jag får över 300:- per maskin så är jag fullt nöjd.

Man tackar för svar

Att byta HDD/SSD är ju enkelt gjort oftast men jag har nyligen varit med om 2 st gamla laptops där man mer eller mindre måste skruva borta hela bakstycket och montera bort tangentbord osv....... Vilket klart går men det är tjurigt att göra.

Tanken var att ev köpa in en laptop till morsan men om det bästa batteriet enbart håller i ca 2 timmar så sitter hon på en gammal häck (pun intended) som fungerar lite bättre.

För att avrunda, jag kommer inte lägga något bud på de laptops du har ute i den här annonsen :/

Permalänk
Medlem

Båda SSD 350 kr+frakt

Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |

Permalänk
Medlem

250 + frakt för steam linken

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Dell Poweredge T20
+ 1 TB HDD Samsung
+ 1 TB HDD WD Black
800kr?

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulenay:

Bjuder då på följande:
1 TB HDD WD Black 150:-
Båda SSD 300:-
Båda laptopsen förutsatt att laddare och inga större defekter existerar 700:-
Nes mini 600:-

Höjer mitt bud till 1900:- tot + frakt

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Hej vad hade du tänkt dig för Apple pen gen 2?

Permalänk

400 kr + frakt för Apple Pencil 2

Permalänk
Medlem

3200:- + frakt för IPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulenay:

Höjer mitt bud till 1900:- tot + frakt

Det är taget. Utgår från att du läste mitt tidigare inlägg kring defekter på laptopparna. Laddare ingår förstås. DM:a address så återkommer jag med totalt pris när jag kollat upp frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

250 + frakt för steam linken

Det är taget. DM:a address så återkommer jag när jag kollat upp frakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmen16:

Dell Poweredge T20
+ 1 TB HDD Samsung
+ 1 TB HDD WD Black
800kr?

Låter helt OK. Men nu har jag lovat bort WD Blacken redan. Har en 2TB disk också om den går bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrol:

Det är taget. DM:a address så återkommer jag när jag kollat upp frakten

Gött, skickat PM.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk

Finns kvitto på iPaden och pennan?
När är de inköpta?
(iPad 4th gen / Pencil 2 gen)