Steelseries Arctis Nova Pro Wireless eller kabel

Permalänk
Hedersmedlem

Steelseries Arctis Nova Pro Wireless eller kabel

Hej!

Funderar på att köpa ett Arctis Nova Pro headset då jag tycker det verkar vara en bra produkt med en inkluderad DAC.
Kommer från ett kablat Steelseries Artic 3, men funderar nu på om jag ska fortsätta med kabel eller gå över till trådlöst.

Har egentligen inga problem med själva kabeln att jag störs av den, men efter kollat lite reviews så verkar det vara bättre material i wireless versionen.
Men är det värt runt 1500kr till för att få det trådlöst?

Kommer endast användas till min stationära dator med spel och discord.

Några tankar eller erfarenheter?

Permalänk

Osäker på just den modellen, men om den har funktionen för dubbla trådlösa källor samtidigt så kanske värt trådlöst, använder delvis Steelseries arctic 9 trådlöst och väldigt nice att kunna ha 2st källor samtidigt, tex tv (konsolspel)och dator (för discord) som exempel. Dock har jag 3 trådlösa headset på rotation (SA9 var för billigt för att inte slå till vid ett tillfälle när jag hade hållt koll på det ca 2 år)för dels längre livslängd och dels alltid ha batteri.

Permalänk

Kanske lite sent svar om du redan köpt. Jag köpte versionen med sladd. Läst att det är märkbart bättre ljud även i dom trådlösa om du pluggar in dom med kabel. Personligen hade jag aldrig betalat så mycket mer för samma produkt bara för den ska vara trådlös. Beror ju på vad du vill köra, en del kör bara trådlöst en del som mig vill alltid köra med kabel. Mina gammla lurar va trådlösa men körde alltid med kabel i dom endå😂