Har Netflix backat?

Permalänk

Har Netflix backat?

Har Netflix backat på deras beslut om att strypa kontodelning i Sverige? Verkar funka igen från och med idag i alla fall

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Nej, det funkar ibland och ibland inte om man använder app. Det funkar jämt i webbläsaren.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Nej, det funkar ibland och ibland inte om man använder app. Det funkar jämt i webbläsaren.

Aha! Det var mer än vad jag visste.
Tyckte nämligen att det vore konstigt att dem skulle göra något sådant utan att media informera om det
Men min pappa delar med mig och syrrans familj (alla bor i olika hushåll)
Nu när jag aktiverade kontot på min TV i appen så kommer alltså någon av dem få upp meddelandet som kräver att de scannar QR koden med appen?
Har ju inga problem att hålla mig inloggad på bärbara enheter utan det är endast TV'ns WebOS samt Apple chromecastmodul vad den nu heter... Den lilla fyrkantiga boxen som kräver autentisering

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet verkar deras åtgärder endast omfatta Netflix appar i mer stationära enheter. Så som appen i Xbox, PS, TV-box, och smart-tv. Mobilapp och webbläsaren verkar man kunna dela rätt så fritt med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Vi är tre pers som delar och använder Apple TV plus att jag kör en annan Apple TV i sommarhuset och det funkar än så länge... Så verkar inte 100% att dom stänger ner en ännu.