Bra och billigt lösning för att täcka hela huset med WiFi? Har ett Asus RT-AC68U

Permalänk
Medlem

Bra och billigt lösning för att täcka hela huset med WiFi? Har ett Asus RT-AC68U

Jag kör nu med ett RT-AC68U i kombination med en mindre asus router och har den som AP men jag tycker det fungerar dåligt. Spelar jag ett spel och kommer nära den mindre routern så bryts uppkopplingen till mina spel och jag får logga in på nytt. Skitstörande så jag önskar mig en lösning där detta inte händer. Vad bör jag göra för att fixa detta på billigaste sättet?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Kan du få ta på en likadan router som du har idag så kan du koppla ihop dem i ett AI-mesh system.
Dessa brukar gå för runt 500 pix på blocket.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Om båda är Asus kanske det går att mesha dem?

Permalänk
Medlem

Köp en till eller kompatibel , de kan köra ai mesh på dedikerad 5ghz , kör ett par såna med en ax11000 , får ca 800 mbit över länken mellan på wifi , helt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kan du få ta på en likadan router som du har idag så kan du koppla ihop dem i ett AI-mesh system.
Dessa brukar gå för runt 500 pix på blocket.

Jo men kör på det, hittade en på blocket för just den summan inkl frakt. Borde lösa mina problem!

Visa signatur

-Star