Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är du allvarlig. Du jämför en video som ska kännas genuin mot en presentation för grafikkort? Lol

Hela videon känns krystad och jag tror inte någon av dem ens läst igenon det de sagt framför kameran innan det spelades in.

Men manusförfattaren kanske är lite för dyr för linus så hang wingade det.

Krävs iaf inte mycket för vissa att gå tillbaka till sin yotuber.

Vad är det för skillnad? Ett företag som vill få en sak sagt, ser bara inget konstigt med det hela. Oavsätt vad man tycker om upplägget på videon så är det viktiga att dom faktiskt åtgärdar problemet! Sen vad du eller jag tycker om just denna video är slitsamma, dom medger att dom har problem nu får tiden visa om dom faktiskt gör något åt det hela.

Sen för min egen del så har LLT inte varit en källa till fakta på extremt många år om ens någonsin. Där håller jag mig till andra som fokuserar på fakta och inte underhållning.

Så för min del kommer jag inte "gå tillbaka till min Youtuber" då jag aldrig lämnat för jag ser ltt mer som tech's motsvarighet till bil världens whistlindiesel (fast kanske inte riktigt lika extrema då)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Alla läser från en teleprompter/powerpoint slides. Allt är kurerat för att säga rätt saker. Ärligt?
Vem skrev detta åt dem?

Varför inlägg av opassande skämt och även lttstore dot com plug?

Jag hade inget problem med detta. Efter att ha kollat igenom hela Gamers Nexus youtube-inlägg så är jag seriöst illa berörd av LMGs ovilja att tacka och be om ursäkt offentligt till GN. Det var ju i LMGs video som de påstod att de var bättre än GN och HUB. Att sedan anklaga GN för sniping är oerhört oärligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Vad är det för skillnad? Ett företag som vill få en sak sagt, ser bara inget konstigt med det hela. Oavsätt vad man tycker om upplägget på videon så är det viktiga att dom faktiskt åtgärdar problemet! Sen vad du eller jag tycker om just denna video är slitsamma, dom medger att dom har problem nu får tiden visa om dom faktiskt gör något åt det hela.

Sen för min egen del så har LLT inte varit en källa till fakta på extremt många år om ens någonsin. Där håller jag mig till andra som fokuserar på fakta och inte underhållning.

Så för min del kommer jag inte "gå tillbaka till min Youtuber" då jag aldrig lämnat för jag ser ltt mer som tech's motsvarighet till bil världens whistlindiesel (fast kanske inte riktigt lika extrema då)

Där kom det. Du gillar ltt. Förklarar varför du tycker videon var bra.
Bra att du sagt det så man kan undvika att besvara dig framöver.

69 jokes är lämpliga ihop med madison scenariot. Bravo

Permalänk
Medlem

Tondövt med skämt i videon? Ja, väldigt! Det var verkligen extremt onödigt. (i min mening)
Konstigt att man läser från en prompter, när varje ord man säger är under lup? Nej!
Är la bättre dom får sagt vad dom vill få sagt, än frestyla det hela.
Vilket som helst annat företag hade gjort samma sak!

Bra att dom gör ändringar, men som alltid med dessa appology videos, så lämnar dom alltid mer att önska.
Vet inte om jag varit med om någon som lyckats helt med det.
Och ärligt talat så vet jag inte om det ens är möjligt, för det kommer alltid finnas vissa som tycker att mer borde gjorts, eller gjorts annorlunda.
Men jag önskar verkligen att dom hoppat över skämten/plugsen denna gång, men jag tror dom gjorde det för att försöka lätta på den ansträngda stämningen. Men dom misslyckades totalt med det, och ibland så är en ansträngd stämning det som behövs!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Blir ju mer och mer Linus sex tips det här.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Där kom det. Du gillar ltt. Förklarar varför du tycker videon var bra.
Bra att du sagt det så man kan undvika att besvara dig framöver.

69 jokes är lämpliga ihop med madison scenariot. Bravo

Va? Ja jag gillar delar av deras videos på samma vis som jag gillar clarkssons farm och the grand tour även fast clarksson är lite av ett svin.

Förstår inte hur det ändrar faktumet om hur meddelanden från företag går ut till allmänheten? Sure kunde säkert gjorts snyggare men kunde också gjorts EXTREMT mycket sämre.

Angående madison scenariot så har jag inte en blekaste aning om vad det är du syftar på? Inte ens nämnt något om det då jag inte är intresserad av att lägga mig i och anta saker som såna situationer innan det finns någon fakta om det hela.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Blir ju mer och mer Linus sex tips det här.

Utifrån Madisons berättelse är det nog bättre om han håller sig till tveksamma tester och bråka med GN.

Permalänk
Medlem

Efter ha sett GNs videor och LTTs senaste video så hoppas jag att LMG gör bättre av sig i framtiden, att de tagit åt sig av kritiken och verkligen gör som de säger i videon, och att det märks i framtiden att de styrt upp det.

Linus skrivna svar tänker jag inte riktigt bry mig om. Upprörd och styrs av känslor mer än något annat. Vilket jag kan förstå. Vi har alla nog varit i kö till support och bubblat av irritation för att produkten men köpt inte funkar som den ska. Visst, nu är det inte en produkt han köpt, utan en produkt han skapat men upprördheten finns där ändå. Jag tror han behövde skriva av sig helt enkelt, att göra det offentligt brukar inte vara en hit.

Visst tycker jag att GN kunde ha kontaktat LMG och lagt fram det för dem. Men förstår GN samtidigt av de skäl de säger i videon som innehåller skrivna svaret från Linus. Att kontakta LMG om en kommentar och liknande handlar mer om artighet än någon standard som måste följas.

Följer endast LTT för deras mer fåniga videor och kommer fortsätta följa dem pga dessa videor. Saknar deras Bad Cooling Ideas videor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Va? Ja jag gillar delar av deras videos på samma vis som jag gillar clarkssons farm och the grand tour även fast clarksson är lite av ett svin.

Förstår inte hur det ändrar faktumet om hur meddelanden från företag går ut till allmänheten? Sure kunde säkert gjorts snyggare men kunde också gjorts EXTREMT mycket sämre.

Angående madison scenariot så har jag inte en blekaste aning om vad det är du syftar på? Inte ens nämnt något om det då jag inte är intresserad av att lägga mig i och anta saker som såna situationer innan det finns någon fakta om det hela.

Ni försvarar hela videon och ger vibbar att den var bra. Vilket den rent objektivt inte alls är.
Och ni verkar helt okej med at de har monetiserat videon, har merch-ad i videon, 69 jokes och andra skämt som inte hör hemma i en "seriös" video där man ursäktar sig själv. Och allt Linus gör i videon är att ta på sig offerkoftan.

Antingen släpper man en BRA skriptad video eller ingen alls. Men Linus är ju Linus, allt ska gå fort och vara av så låg kvalitet som möjligt för att spara in pengar.

Och det finns ingenting genuint alls med att låta någon annan skriva en ursäkt åt dig, för det är inte dina ord. Och därmed kommer inte folk som tänker, att ta den seriöst.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle sålt när Företaget var värt 100,000,000 dollar lär ju inte stiga efter detta , med tanke på Madison fallet om det spinner vidare med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fram tills dess att Linus själv kom fram och inte direkt bad om ursäkt utan fortsatte nästan att utmåla sig själv till offer. Hela företaget har alltså fått pausa allt i en vecka och samtliga får krypa till korset nu. Bra att det händer, men att det händer för att Linus med sitt mjukglasspsyke åter igen är ute och svingar hejvilt kanske får andra att inse att det är dags att lägga munkavle på karln.

Sen har jag sett folk som säger att han bara har pengar i fokus och att pengarna förändrat honom. Måste vara folk som inte följt LTT längre än ett par år. Ska man ge honom någon cred så tycker jag inte pengarna har förändrat honom alls. Däremot har han någon diagnos och ett extremt produktivt fokus.

Ja, företaget led och lider av växtvärk vilket knappast är ett nytt fenomen men som med alla företag som växer så brukar problemen finnas hos mellancheferna och framförallt den här mentaliteten där man bara krafsar bort kritiken om hur man leder företaget/teamet som att personen behöver sluta gnälla och kavla upp ärmarna... Klassiskt när någon får en ledande roll efter att ha varit länge i företaget eller blivit poppis hos andra i ledande positioner.

Får hoppas att de verkligen lär sig av detta och ändrar på sitt sätt att se på både personal och framförallt tidspress och ohemult fokus på att spotta ur sig saker. Jag tror inte Madison är den enda personen som jobbar eller har jobbat hos LMG med liknande erfarenheter. Det har varit en hel del personer som varit med i videos och sen bara försvunnit av oklar anledning utan att det nämnts. Det kanske finns mer skit som bubblar upp till ytan nu...

En liten observation om mellanchefer av att ha jobbat på lite olika ställen (även uppbackat av forskning på området): Chefer brukar anställa personer som är lite som de själva är. Bra högre chefer brukar leda till att bra mellanchefer oftare anställs, och vice versa. Beskrivningen av arbetskukturen och hur problem hanterats talar inte för att Linus är en bra ledare. Och förmodligen kommer mycket av problemen kvarstå så länge som han är inblandad.

Permalänk
Medlem

@isbjoern

Ja, usch och fy för att försöka stå upp mot orättvisor, dåligt beteende och förljugna företag.

Tyvärr har du antagligen rätt, men det är inte en anledning till att inte försöka kräva anständighet från LMG.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

En liten observation om mellanchefer av att ha jobbat på lite olika ställen (även uppbackat av forskning på området): Chefer brukar anställa personer som är lite som de själva är. Bra högre chefer brukar leda till att bra mellanchefer oftare anställs, och vice versa. Beskrivningen av arbetskukturen och hur problem hanterats talar inte för att Linus är en bra ledare. Och förmodligen kommer mycket av problemen kvarstå så länge som han är inblandad.

Bra synpunkter, min erfarenhet också. Tyvärr kan det vara en bra chef överlag men även ha samma svagheter. Ledarskap är inte något alla besitter helt enkelt, en del är bättre på praktiskt arbete medans andra är bättre med människor. En bra chef behöver vara lite av den klassiska "tusenkonstnären" om denne inte har en väldigt specifik sak att chefa över.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

@isbjoern

Ja, usch och fy för att försöka stå upp mot orättvisor, dåligt beteende och förljugna företag.

Tyvärr har du antagligen rätt, men det är inte en anledning till att inte försöka kräva anständighet från LMG.

Nej men kritik måste också vara seriös, Reddit beter sig som vanligt som 12-åringar för minsta sak och utan all information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Han har ju garanterat ADHD. Vet inte hur många företagare jag sett som är så. Kan inte sitta still ens en halv sekund, måste göra något hela tiden och hundra olika idéer i huvudet samtidigt. Allt måste göras nu på en gång och det finns ingen tid att tänka efter.

Det beskriver också både hans framgång och fall.

Absolut, det är många som kan använda vissa av sina diagnoser som superkrafter men man måste också vara ödmjuk med att inse sina begränsningar och avlämpa sådant man själv inte behärskar eller förstår sig på. Linus och Luke var ju en dynamisk duo just för att de kompletterade varandra så pass bra, det var väl därför de fann framgång en gång i tiden.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

En liten observation om mellanchefer av att ha jobbat på lite olika ställen (även uppbackat av forskning på området): Chefer brukar anställa personer som är lite som de själva är. Bra högre chefer brukar leda till att bra mellanchefer oftare anställs, och vice versa. Beskrivningen av arbetskukturen och hur problem hanterats talar inte för att Linus är en bra ledare. Och förmodligen kommer mycket av problemen kvarstå så länge som han är inblandad.

Håller med men i fallen där småbolag blivit större så blir det tyvärr ofta så att de som varit där länge belönas med att bli chefer oavsett om de är ledare eller inte, det vill säga behöver det inte nödvändigtvis återspegla toppen.

Nu tror jag dock att Linus är en dålig ledare, han verkar ställa väldigt höga krav på sig själv och överför det till andra också vilket förmodligen skapar press för folk. Skulle tro att det finns en jäkla arbetskultur där från när de var ett litet bolag vilket man förmodligen måste göra något åt när man blir större och nytt folk kommer in. Ju fler som kommer in desto svårare blir det att inte få in anställda som inte kan prestera på högsta nivån, och en långsiktig strategi kan inte vara att arbeta livet ur folk.

Personligen är det varför jag själv inte vill ha personalansvar, jag ställer höga krav på mig själv och de jag arbetar med (om jag skall arbeta med dem igen) vilket fungerar som kollega men inte som ledare.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Nozomi:

Hans hustru är ju deras HR-ansvariga

Stämmer det?

Isf: Nepotism när den är som bäst.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Stämmer det?

Isf: Nepotism när den är som bäst.

HR och Accountant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Det svar du citerar sa han på en WAN show, och klippet finns med i GN:s video. Jag misstänker att du aldrig tittade på den, vilket hade förklarat din ignorans.

Anledningen att dom inte använde en 3090 TI (som skickades med av Billet) var för att dom förlorat kortet.

Han skrev det i en post på sitt (LTTs) forum som svar till GNs första video och GN kommenterade senare det svaret i sin weekly news video men tackar för att du upplyser mig om min ignorans

Permalänk
Medlem

Pausen på video gällde inte live på tuben då där dom är nu

https://www.youtube.com/live/DzLdFmPncms?feature=share

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Stämmer det?

Isf: Nepotism när den är som bäst.

Dom har ju LTT tillsammans vilket knappast kan klassas som nepotism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Dom har ju LTT tillsammans vilket knappast kan klassas som nepotism.

Som ex företagare så kan jag också säga att man vill ha några i kärnan som man kan lita på..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Som ex företagare så kan jag också säga att man vill ha några i kärnan som man kan lita på..

Det må så vara men det är inte neopotism heller.

Trump som tar in hela sin släkt i vita huset med påhittade titlar det är Neopotism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Det må så vara men det är inte neopotism heller.

Trump som tar in hela sin släkt i vita huset med påhittade titlar det är Neopotism.

Ja, alltså han gör det värre. Han tar in folk som inte ens har gjort någon politisk arbete tidigare, iofs så visar det på att lika anställer lika. Hans dotter, Jared m.m. borde inte haft så höga ämbeten, de borde ha fått jobba upp sig.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Pausen på video gällde inte live på tuben då där dom är nu

https://www.youtube.com/live/DzLdFmPncms?feature=share

Hur snabbt tror du att Linus hår växer? Annorlunda uttryckt: läs strömmens beskrivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ja, alltså han gör det värre. Han tar in folk som inte ens har gjort någon politisk arbete tidigare, iofs så visar det på att lika anställer lika. Hans dotter, Jared m.m. borde inte haft så höga ämbeten, de borde ha fått jobba upp sig.

Han gör det inte värre, han gör det till skillnad mot Linus som inte gör det.

För att citera wikipedia "Nepotism är favorisering av släktingar eller vänner, i affärslivet eller politiken, utan hänsyn till meriter."

Att Linus driver sitt företag med sin fru har definitivt inget med detta att göra och det förstår alla gott och väl om dom kollar upp deras bakgrund lite noggrannare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maximo:

Han gör det inte värre, han gör det till skillnad mot Linus som inte gör det.

För att citera wikipedia "Nepotism är favorisering av släktingar eller vänner, i affärslivet eller politiken, utan hänsyn till meriter."

Att Linus driver sitt företag med sin fru har defenetivt inget med detta att göra och det förstår alla gott och väl om dom kollar upp deras bakgrund lite nogare.

Fast o andra sidan går det nästan alltid hitta folk med bättre meriter och mer erfarenhet (även om jag själv har anställt person med 17 år i branschen som inte var speciellt kompetent (dvs motsatsen) rent yrkesmässigt eller socialt, så det är inte alltid en garanti heller på att det blir bättre).

Trump är ett specialfall på många sätt, så ska inte dra in politik och hans personlighet in i det..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Ja erfarenhet != kompetens, det får dom flesta lära sig tillslut. Nog om det nu

Permalänk
Medlem

Båda är muppar och har aldrig tagit någon av dom seriöst. Brukar kolla på Jay ibland för att han och hans gäng åtminstone har lite humor.