Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem

Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Steve och company gör det igen och kommer med fakta. Poppa popcorn, ta fram en öl, sätt er tillbaka och njut.

Permalänk
Medlem

LTT är som bäst när de gör galna byggen eller första intrycks videos. Men testerna lämnar ju helt klart mycket att önska.

Permalänk
Medlem

Hoppas de kan använda det här tillfället för att "förbättra sina rutiner".

De har diskuterats tidigare men kanske ett fack hos LMG inte skulle vara fel.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Hoppas denna film får mycket uppmärksamhet. LTT behöver tryckas ner. Speciellt Billet Labs situationen var bara... what??! Han ville inte betala $500 för att göra om testerna? $500 är typ 50 kr på deras skala.

Ja och sen när LTT's egna personal säger själva också att de önskar de kunde ta det lite lugnare... inte bra.

Meeeen som Steve nämner på slutet så är communityn vädigt LTT biased och kommer försvara allt. Jag märkte det själv när jag skickade filmen till en kompis som jag vet gillar Linus... han var inte glad och tyckte att Steve inte vet vad han pratar om.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har precis kollat på videon. LTT framstår ju som värsta amatörerna. För mig har LTT alltid varit underhållning och detta visar ju att man ska ta allt dem säger med en nypa salt när det kommer till data och recensioner.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ltt är ju underhållning och inget annat. För reviews och data är ju GN och HUB bättre. Är det här en nyhet för folk?

Permalänk
Medlem

Linus har nu kommenterat kring GN videon: https://linustechtips.com/topic/1526180-gamers-nexus-alleges-...

TLDR: Kan fortfarande inte ta emot legitimt kritik och skyller på något annat

Permalänk
Medlem

Alltid haft svårt för GN, dom har verkligen inte förstått hur man komprimerar videos.

Med det sagt så är det legitim kritik, men väldigt fult att inte först konfrontera den anklagade innan det dras ut publikt. Steve gör förstås detta för publicitet men det är inget jag personligen är glad i.

Dom har gjort samma sak mot många andra företag och tillverkare, skjuter först, pratar sen.

Detta är min åsikt så skapa ingen häxjakt nu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wasp:

men väldigt fult att inte först konfrontera den anklagade innan det dras ut publikt.

Varför skulle det vara "fult"? Det är publika påståenden LTT (och deras övriga verksamhet) lämnat som gås igenom, deras publika testande och brister som kommenteras. Om LTT publikt säger "vi är jätteduktigast på det här och gör inga fel" är det väl också fullt rimligt att publikt förevisa misstag de faktiskt gör, så att tittarna själva kan avgöra hur de vill värdera respektive part?

Hade LTT skickat ett förseglat brev till GN hade det givetvis inte varit så snyggt av GN att publicera det, men LTTs publika verksamhet är helt legitim att publikt kritisera. Det är till och med viktigt att det görs, så att hela branschens standard kan höjas.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Tycker det känns konstigt att Steve nämner "Ethics, & Responsibility" när han inte ens når ut till den han anklagar - han har gjort det tidigare så det är ett medvetet val att hålla det hemligt och inte ge den andra personen chans att svara på anklagelserna.

Hursomhelst så är det en bra video och hoppas Linus förbättrar saker dock känns den här videon som hämnd och bara extra löjligt med "It's hard video to make".

Permalänk
Snusfri

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

För dem som inte orkar se videon: GN driver tesen att LTT gör många och pinsamma kvalitetsfel på grund av att LTT har ett stressat schema som de bestämt själva plus eventuellt inkompetens (ett ledningsproblrm med andra ord, min kommentar). När fel upptäcks rättar man dem ofta inte genom att spela in en rättning, trots att felen upptäckts innan uppladdning till YT. När felen rättas är det ofta i form av text på skärmen som många inte läser, eller i form av en kommentar under videon som ibland inte ens pinnas. När man trots allt rättar i videon låter man det felaktiga orginalet ligga kvar på YT så att miljoner tittare hinner se den medan den rättade versionen processas.

Skrivet av yunos:

Linus har nu kommenterat kring GN videon: https://linustechtips.com/topic/1526180-gamers-nexus-alleges-...

TLDR: Kan fortfarande inte ta emot legitimt kritik och skyller på något annat

Intressant. Inget svar alls på kritiken att man inte rättar fel ordentligt. Ingen egentlig ursäkt när man säljer något som man lovat två gånger att lämna tillbaka och som man tydligen tycker är i det närmsta värdelöst. Undrar vad ”kompensationen” (som tydligen inte betalats ut än) består av när man tycker att prylen är värdelös och inte ville lägga några hundra dollar på att testa den korrekt.

Skrivet av Indefinite:

Tycker det känns konstigt att Steve nämner "Ethics, & Responsibility" när han inte ens når ut till den han anklagar - han har gjort det tidigare så det är ett medvetet val att hålla det hemligt och inte ge den andra personen chans att svara på anklagelserna.

Hursomhelst så är det en bra video och hoppas Linus förbättrar saker dock känns den här videon som hämnd och bara extra löjligt med "It's hard video to make".

Med tanke på Linus kommentar som länkades ovan så verkar det inte som om det finns något att bemöta GNs grundpåståenden med. Den enda informationen som kom fram där var att kylaren såldes för välgörenhet (för oss som inte känner till vad LTTs namngivna arrangemang innebär). Man hade absolut kunnat lämna några minuter åt att låta Linus kommentera via video, men jag får intrycket att han inte förstår kritiken, så det hade nog mest fått honom att se ännu fånigare ut. Killen verkar ha genomgått någon mild form av Putin-under-Covid-förvandling på senare år. Det är ju inte första gången han missar att ta till sig helheten.

Permalänk
Medlem

Hardware Unboxed har alltid varit Hårdvarukanalen på YouTube som jag kollar på när det gäller recensioner, tillbakablickar och om testningar speciellt inom - GPUer, CPUer och även moderkort.

Deras layouter och upplägg på siffror har alltid varit så enkelt att få in i huvudet.

LMG's layouter gör ju så man knappt ens hinner uppfatta i tid på deras layouter, visst man kan pausa men jag som tittare vill ju se länge och samtidigt höra.

Gamers Nexus är samma som Hardware Unboxed, fast Steve's videos går lite åt mer avancerade grejer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För mig är det Hardware Unboxed som gäller. De känns seriösa och lägger mycket tid på att testa saker grundligt och är oberoende i den mening att de inte är beroende av testexemplar från tillverkare utan köper ibland själva in saker som de testar. Alldeles nyligen gjorde de ett test på Radeon 7900 GRE till exempel, som normalt bara finns i färdigbyggda datorer och går inte köpa löst.

Såg en del på GN tidigare, men har slutat med det då de mutar kommentarer på deras videos som de inte håller med om. LTT är bara dravel. Har sett någon video från dem, men det känns mer som underhållning. Skulle aldrig förlita mig på dem som källa för att göra ett inköp.

Permalänk
Medlem

Tycker GN får fram en poäng som är bra. Men som andra skriver, LTT har varit underhållning inte fakta. Men efter att ha sett GN videos, läst LTTs kommentar så känner jag ingen lust att slänga ut 20 min på en video som antagligen ändå är fel även om den är rolig. Vill jag se meningslösa videos har jag Failarmy och Car Crashes att se!

Permalänk
Medlem

Så LTT har medvetet testat fel och publicerat en negativ recension baserat på de resultaten. Efter det sålde de prototypen på en egen auktion trots att företaget uttryckligen sagt att de vill ha tillbaks den för att kunna skicka till andra hårdvarusajter. Helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Ltt är ju underhållning och inget annat. För reviews och data är ju GN och HUB bättre. Är det här en nyhet för folk?

Skrivet av THB:

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

En del i poängen var väl dock just hur LTT/LMG på senare tid börjat marknadsföra sig som något annat än detta. De vill bli något annat, eller vill åtminstone att folk ska tro att de är något annat.

Skrivet av THB:

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Här är det väl en fråga om perspektiv vad som är torftigt; LTT är torftigt sett till sakligt innehåll, GN är torftigt sett till underhållning.

Skrivet av THB:

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

Här kommer meningarna definitivt gå isär om vem som behöver "växa upp"...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit kolla GN's video än men hans kritik är nog inte helt felaktig om jag får dra en vild gissning med tanke på hur LTT är mer underhållning än fakta.

Dock vill jag dra mig till minnes att Linus i en wan-show som sänts relativt nyligen tar upp "drama" mellan två eller fler kanaler och hur det driver tittare (och pengar) så svaret som LTT ger får man nog ta i beakting till det.

Permalänk
Medlem

Heder till GN att dom lyfter detta till ytan, har sett sporadiskt på LTT sen i princip kanalen grundades och jag håller med i mycket av det GN säger; det är väldigt ofta man lyfter på ögonbrynet när det kommer till deras tester, och så har det vart så länge jag kan minnas. Och det är inte bara tveksam data, tycker även att många produkter testas väldigt konstigt. Kommer ihåg nån ultrabook (<30w) som testades för något år sedan med en ny generation CPU från Intel, denna testades med tre olika renderingstester och spel... LIksom hur är det relevant öht för den målgruppen, speciellt när jämför resultaten mot modeller med skilda tpder? Inget försök i att försöka göra något ordentligt test för att mäta energieffektivitet och hur det påverka batteritid (battertid jämfördes endast mot en blandning av andra modeller med olika TDPer och batteristorlekar osv), inget test med mer lämpliga laster för vad folk använder ultrabooks för. Det är IMO rent sagt pinsamt för världens största (?) kanal för datorhårdvara att vara så inkompenta när det kommer till tester av hårdvara, speciellt när man är så frispråkig om branchen som Linus.

Och då ska vi inte ens nämna deras videos som rör enterprice-hårdvara och infrastruktur, dom är så illa att jag inte ens kan titta på dom längre. Hur många gånger har deras lagring och arbetsflöden havererat vid det här laget? Och varje gång dom ska bygga nytt och slå på stora trumman så fortsätter dom bygga som totala amatörer.

Att LTT görs sig bäst när det kommer till underhållning och att det är deras flummiga videos som absolut görs sig bäst är också något jag instämmer med, och jag kommer forsätta titta på dom ibland pga det, men det gör dom inte på något sätt immuna mot kritiken GN lyfter här. Och det som är mest frustrerande i det hela är att dom om några har resurserna för att vara bättre, men antingen så väljer dom att inte vara det, eller så är dom helt enkelt för inkompetenta för att göra det.

Permalänk
Datavetare

Min största reflektion kring detta är att det är i första hand läsarna/konsumenten som ta till sig något de redan borde veta: man måste alltid vara kritiskt till källor.

I detta fall är ju lösning rätt enkel: "en gång, ingen gång", d.v.s. ett resultat är inte supermycket värt innan flera distinkta tester visar samma sak.

När det kommer till att vara noggrann och göra korrekta/reproducerbara har jag väldigt stort förtroende för just GN, men kommer ändå inte ta vad de säger som gospel med mindre än att andra visar motsvarande resultat.

Fast även LTT (som uppenbarligen verkar ha hyfsat stor andel felaktiga resultat), HUB (som lite för ofta har resultat som avviker från andra, man undrar lite hur de kan hinna testa så mycket mer än i princip alla andra trots rätt små resurser), eller till och med MLID (som rätt ofta verkar plocka scoop från en plats där solen inte skiner) kan fortfarande vara underhållande att lyssna på.

Att LTT "pushar ut videos" visar nog mest att de har rätt bra koll på vad som är viktigt om målet är att få en stor publik. Gissar att webbplatser som Wccftech är framgångsrika specifikt för mängden nyheter de publicerar, inte kvalitén på deras journalistik...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

Märks att du inte kikat på videon alls.

Ltt kallade en startups produkt för skräp för att de själva (ltt) var dumma i huvudet och inte förstod vad som var fel. Och därmed riskerade startupens framtid.

Men visst de är ju top gear så det är ju helt okej.

Permalänk
Musikälskare

Har alltid kännt något är "off" med Linus

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Oof svidande kritik.
Billet Labs vattenblock reviewn sköttes otroligt dåligt, YIKES!

Nästa WAN Show är den första WAN showen jag ser framemot :S

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yunos:

Linus har nu kommenterat kring GN videon: https://linustechtips.com/topic/1526180-gamers-nexus-alleges-...

TLDR: Kan fortfarande inte ta emot legitimt kritik och skyller på något annat

Såg på deras nyaste wan show när jag läste detta. Då pratade han om att ge ut kritik. Men om man inte kan ta det så borde han nog inte lära ut det

Och sen till alla som säger att ltt är för underhålning. I DN's video sa han själv att dom på ltt har börjat säga att till exempel labs är allt för korekt info. Och det är det steve kritiserar.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Att LTT har haft problem med tester av olika produkter är största anledningen till att jag slutade att titta på deras videos för 2+ år sedan. Efter att ha satt mig in i hur situationen tycks vara nu så tycks det ha blivit ännu sämre. Detta påminner mig om ett jobb där jag hade en chef som var kanonduktig på att utveckla, skapa nya projekt och utöka verksamheten. Problemet var bara att vi växte för fort, ingen hann landa i sina nya uppgifter innan det var dags att "gasa" vidare in i nästa projekt. Detta ledde slutligen till problem med stress, krismöten och att chefen i fråga till slut letade sig vidare till ett nytt jobb. Vi fick sedan en ny chef som gav oss tid att landa och efter detta blev det en bra arbetsplats med "lagom" mängd nya uppgifter.
Min misstanke är att Linus är likadan, duktig på att utveckla en verksamhet och starta nya projekt, men dålig på att se när det är dags att släppa på gasen och låta personalen landa i sina arbetsuppgifter.

Det som dock fick mig att tappa förtroendet totalt i hela den här röran är situationen med Billet Labs. Så fruktansvärt dåligt av Linus och att han inte tycks fatta/erkänna hur illa han skött det hela gör det ännu värre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mistahh:

Nästa WAN Show är den första WAN showen jag ser framemot :S

"There won't be a big WAN Show segment about this or anything. Most of what I have to say, I've already said, and I've done so privately."
https://linustechtips.com/topic/1526180-gamers-nexus-alleges-...

Hela inlägget från Linus

There won't be a big WAN Show segment about this or anything. Most of what I have to say, I've already said, and I've done so privately.

To Steve, I expressed my disappointment that he didn't go through proper journalistic practices in creating this piece. He has my email and number (along with numerous other members of our team) and could have asked me for context that may have proven to be valuable (like the fact that we didn't 'sell' the monoblock, but rather auctioned it for charity due to a miscommunication... AND the fact that while we haven't sent payment yet, we have already agreed to compensate Billet Labs for the cost of their prototype). There are other issues, but I've told him that I won't be drawn into a public sniping match over this and that I'll be continuing to move forward in good faith as part of 'Team Media'. When/if he's ready to do so again I'll be ready.

To my team (and my CEO's team, but realistically I was at the helm for all of these errors, so I need to own it), I stressed the importance of diligence in our work because there are so many eyes on us. We are going through some growing pains - we've been very public about them in the interest of transparency - and it's clear we have some work to do on internal processes and communication. We have already been doing a lot of work internally to clean up our processes, but these things take time. Rome wasn't built in a day, but that's no excuse for sloppiness.

Now, for my community, all I can say is the same things I always say. We know that we're not perfect. We wear our imperfection on our sleeves in the interest of ensuring that we stay accountable to you. But it's sad and unfortunate when this transparency gets warped into a bad thing. The Labs team is hard at work hard creating processes and tools to generate data that will benefit all consumers - a work in progress that is very much not done and that we've communicated needs to be treated as such. Do we have notes under some videos? Yes. Is it because we are striving for transparency/improvement? Yeah... What we're doing hasn't been in many years, if ever.. and we would make a much larger correction if the circumstances merited it. Listing the wrong amount of cache on a table for a CPU review is sloppy, but given that our conclusions are drawn based on our testing, not the spec sheet, it doesn't materially change the recommendation. That doesn't mean these things don't matter. We've set KPIs for our writing/labs team around accuracy, and we are continually installing new checks and balances to ensure that things continue to get better. If you haven't seen the improvement, frankly I wonder if you're really looking for it... The thoroughness that we managed on our last handful of GPU videos is getting really incredible given the limited time we have for these embargoes. I'm REALLY excited about what the future will hold.

With all of that said, I still disagree that the Billet Labs video (not the situation with the return, which I've already addressed above) is an 'accuracy' issue. It's more like I just read the room wrong. We COULD have re-tested it with perfect accuracy, but to do so PROPERLY - accounting for which cases it could be installed in (none) and which radiators it would be plumbed with (again... mystery) would have been impossible... and also didn't affect the conclusion of the video... OR SO I THOUGHT...

I wanted to evaluate it as a product, and as a product, IF it could manage to compete with the temperatures of the highest end blocks on the planet, it still wouldn't make sense to buy... so from my point of view, re-testing it and finding out that yes, it did in fact run cooler made no difference to the conclusion, so it didn't really make a difference.

Adam and I were talking about this today. He advocated for re-testing it regardless of how non-viable it was as a product at the time and I think he expressed really well today why it mattered. It was like making a video about a supercar. It doesn't mater if no one watching will buy it. They just wanna see it rip. I missed that, but it wasn't because I didn't care about the consumer.. it was because I was so focused on how this product impacted a potential buyer. Either way, clearly my bad, but my intention was never to harm Billet Labs. I specifically called out their incredible machining skills because I wanted to see them create something with a viable market for it and was hoping others would appreciate the fineness of the craftsmanship even if the product was impractical. I still hope they move forward building something else because they obviously have talent and I've watched countless niche water cooling vendors come and go. It's an astonishingly unforgiving market.

Either way, I'm sorry I got the community's priorities mixed-up on this one, and that we didn't show the Billet in the best light. Our intention wasn't to hurt anyone. We wanted no one to buy it (because it's an egregious waste of money no matter what temps it runs at) and we wanted Billet to make something marketable (so they can, y'know, eat).

With all of this in mind, it saddens me how quickly the pitchforks were raised over this. It also comes across a touch hypocritical when some basic due diligence could have helped clarify much of it. I have a LONG history of meeting issues head on and I've never been afraid to answer questions, which lands me in hot water regularly, but helps keep me in tune with my peers and with the community. The only reason I can think of not to ask me is because my honest response might be inconvenient.

We can test that... with this post. Will the "It was a mistake (a bad one, but a mistake) and they're taking care of it" reality manage to have the same reach? Let's see if anyone actually wants to know what happened. I hope so, but it's been disheartening seeing how many people were willing to jump on us here. Believe it or not, I'm a real person and so is the rest of my team. We are trying our best, and if what we were doing was easy, everyone would do it. Today sucks.

Thanks for reading this.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag själv är personlig väldigt glad över att Gamers Nexus finns och gör det de gör. Kvalitet och integritet bland tester av teknik är en otrolig bristvara.
Ekonomiska intressen, sponsrat innehåll, rädslas för att inte få tillgång till testexemplar leder till allehanda mygel och brister. Detta eroderar hela området. Jag vill kunna se tester jag kan lita på är korrekta med noggrant hanterad data.

Spelar ingen roll om man är "underhållning" presenterar man fakta måste det ses till att det faktiskt stämmer.

Permalänk
Medlem

Fattar ej varför de olika kanalerna bryr sig om vad någon annan gör. Sköt ditt och håll käft kan jag tycka. Båda är väletablerade kanaler som kör sitt spår.

Kasta skit fram och tillbaka för någon ej gör som du tycker är ruskigt barnsligt.

Edit: Nu har jag faktiskt satt mig ner och kikat på allt som har med detta att göra. Trodde det var någon litet de kastade runt för uppmärksamhet. Ignorera min kommentar över.

Jag håller med er andra. Detta är ruskigt dåligt av dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Fattar ej varför de olika kanalerna bryr sig om vad någon annan gör. Sköt ditt och håll käft kan jag tycka. Båda är väletablerade kanaler som kör sitt spår.

Kasta skit fram och tillbaka för någon ej gör som du tycker är ruskigt barnsligt.

En till som inte kikat på videon?

Faktumet att man inte får kritisera en annan kanal eller FÖRETAG som detta handlar om är ju barnsligt om något.

Permalänk
Medlem

Lol dramatik på nördmedia 🤪😁

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc