Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det en ljuslykta?
Nice i så fall!

Jo precis, det är en ljuslykta.

Jag har några stycken till i den här modellen, storleken och utförande hemma här, men inte i den här färgnyansen.
Så den fick komma med hem.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

XXL har utförsäljning i Österrike, så med drygt 75% rabatt gick det inte att motstå en övningskorg för discgolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Hurra!

Första gången jag köat utanför en matbutik. Några kompisar hade köpt igår för 85:- på en annan affär som givetvis sålt slut direkt. Sa till sambon igår att de kan ju lika gärna ta 200:- för en burk och det kommer ändå sälja pga utbud och efterfrågan. Var på plats här kvart i sju, tänkte inte kan väl folk vara så galna så vi är nog först. Jo tjenare.. kön efter oss blev dubbelt så lång och många som blev utan.

De tog 179,90 per st. Jag sa till kassörskan att de var ju billigare än nödvändigt. Även fast jag innerst inne blev lite chockad att jag varit såpass nära i min överdrift.

.... och så är det många som inte ens skulle äta om de fick betalt för det!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Fattar inte riktigt. 180kr för en burk surströmming. Nu äter ju inte jag det men sett burkar med det genom åren i affärerna för inte ens hälften av det priset. Vad är det som gör det så pass speciellt nu så de kan ha sådana priser?

Permalänk

Fisken försvinner av överfiske.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Fattar inte riktigt. 180kr för en burk surströmming. Nu äter ju inte jag det men sett burkar med det genom åren i affärerna för inte ens hälften av det priset. Vad är det som gör det så pass speciellt nu så de kan ha sådana priser?

Är ju alltid "surströmmingspremiär" 3e torsdagen i Augusti. Så det är nu festen börjar.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Fattar inte riktigt. 180kr för en burk surströmming. Nu äter ju inte jag det men sett burkar med det genom åren i affärerna för inte ens hälften av det priset. Vad är det som gör det så pass speciellt nu så de kan ha sådana priser?

Som sagt ovan.. förra året gick det knappt få tag på alls, alldeles för mycket fisk hade tagits och malts ner till foder. Fanns i stort sett ingenting. I år blir det lite bättre, 1/5 av normal tillgång ungefär.

Men visst har du rätt, helt sjuka priser. Helst eftersom kollegan varit på en annan affär idag och köpt för 79:- Utan att köa!

I mitt fall var det fear of missing out. Var runt igår och det var slut överallt och lät helt omöjligt om man inte skulle hänga på låset. Idag verkar det finnas. Så vad säger man... blåst. Men nu jädrar ska det ätas i alla fall!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Hurra!

Första gången jag köat utanför en matbutik. Några kompisar hade köpt igår för 85:- på en annan affär som givetvis sålt slut direkt. Sa till sambon igår att de kan ju lika gärna ta 200:- för en burk och det kommer ändå sälja pga utbud och efterfrågan. Var på plats här kvart i sju, tänkte inte kan väl folk vara så galna så vi är nog först. Jo tjenare.. kön efter oss blev dubbelt så lång och många som blev utan.

De tog 179,90 per st. Jag sa till kassörskan att de var ju billigare än nödvändigt. Även fast jag innerst inne blev lite chockad att jag varit såpass nära i min överdrift.

.... och så är det många som inte ens skulle äta om de fick betalt för det!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jobbar på matbutik och då vi mer eller mindre varit utan på vår butik sedan förrförra året så vart jag nyfiken... Jag gick in och kollade på Tradera och Blocket osv. Där sålde alltså folk burkar för 300-400 och t.o.m 500kr per styck. Det är nästan som Kalix Löjrom nu för tiden.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Nothing Phone 2

Blev med min första nya telefon sedan Ericsson 610. Har haft några begagnade smartphones av olika märken men nu kändes det som det var dags för något nytt så det blev en Nothing Phone 2.
Skärmen är en otrolig uppdatering mot det jag haft och för att ha varit van med att det laggar med sidor som inte går att öppna så känns den biten riktigt bra.
Kameran likaså känns riktigt fin, men det finns givetvis det som är bättre.
Annars så känns den bra att hålla i, jag har inga problem att köra med en hand trots sin storlek.
Nothing OS 2.0 är precis i min smak och lite av en frisk fläkt för mig

Permalänk
Medlem

En kaffe maskin blev det till slut, Siemens EQ6 Plus riktigt gott kaffe!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Det blev ett par kängor för att ersätta mina Timberlands. Inte för att de gamla har blivit dåliga, trots att kängorna införskaffades i en svunnen tid då man skulle ha polarparkas och rejäla vinterskor i citymiljö. Utan för att det kan vara kul med något nytt! Förhoppningsvis håller även dessa över 15 år…

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

En kaffe maskin blev det till slut, Siemens EQ6 Plus riktigt gott kaffe!
<Uppladdad bildlänk>

Köpte en exakt likadan vid Jul. Vad tycker du än så länge?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Köpte en exakt likadan vid Jul. Vad tycker du än så länge?

Mycket nöjd, köpte Lavazza Café Crema Dolce bönor passar bra till latte. Hade jag vetat att det blir så pass bra kaffe hade jag köpt en tidigare.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Det blev några goda flaskor. 🍻

Permalänk
Medlem

DP-DVI DL adapter så jag kan använda mitt 3060
Monitorn blev rejält förvirrad men det verkar ha löst sig med uppdaterad drivrutin

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

HP Zbook 15 G4 begagnad från inrego.
Jag får 399kr i avdrag för att de hade fel om vilken processor det var i, och för att de missade en annan artikel, men jag är imponerad.
Inte minst av byggkvalitén, jag har haft en ideapad som verkligen är 40% aluminium resten plastskräp.
Den här är ju mest plast, men inget fladdrigt skit.

Och hoppsan ja, den hade visst ett Quadro M2200 också, det sa inte inrego nåt om

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

HP Zbook 15 G4 begagnad från inrego.
Jag får 399kr i avdrag för att de hade fel om vilken processor det var i, och för att de missade en annan artikel, men jag är imponerad.
Inte minst av byggkvalitén, jag har haft en ideapad som verkligen är 40% aluminium resten plastskräp.
Den här är ju mest plast, men inget fladdrigt skit.

Och hoppsan ja, den hade visst ett Quadro M2200 också, det sa inte inrego nåt om

<Uppladdad bildlänk>

Företagsdatorer brukar ha bra kvalité även om det är plast

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Köpte en tandem-kajak idag. Riktigt sugen på att sjösätta. Tyvärr ska det regna rejält imorgon.

Permalänk
Medlem

Nu blir det trevligare att byta däck!
Nedsatt till 999:- och batterier har jag redan till skruvdragaren/slagborren.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinodån:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte en tandem-kajak idag. Riktigt sugen på att sjösätta. Tyvärr ska det regna rejält imorgon.

Kanske desto större anledning att sjösätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

<Uppladdad bildlänk>

Nu blir det trevligare att byta däck!
Nedsatt till 999:- och batterier har jag redan till skruvdragaren/slagborren.

Vart köpte du den? Är i behov av en mutterdragare

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinodån:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte en tandem-kajak idag. Riktigt sugen på att sjösätta. Tyvärr ska det regna rejält imorgon.

Vad väntar du på? Bara ta den till lokala ica butiken imorgon!

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet.

Permalänk
Medlem

Nu börjar knivlisten bli komplett, eller full i alla fall!
Smedja Aspen som står för tillökningen denna gång också.

En lite mindre K-tip cleaver av egen design, smidd i 52100 med kappa av konstruktionsstål.
Är nog den 'roligaste' kniven i samlingen.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Första delen till kommande uppgradering.
Sen blir det lite fler komponenter senare i höst.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Vart köpte du den? Är i behov av en mutterdragare

Beklagar, bor i Norge så det var söndags-deal på Coop Obs Bygg som fortfarande finns här 😅

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Första delen till kommande uppgradering.
Sen blir det lite fler komponenter senare i höst.

<Uppladdad bildlänk>

Trodde först det var en OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Beklagar, bor i Norge så det var söndags-deal på Coop Obs Bygg som fortfarande finns här 😅

Jaha, det var ju typiskt då!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Mycket nöjd, köpte Lavazza Café Crema Dolce bönor passar bra till latte. Hade jag vetat att det blir så pass bra kaffe hade jag köpt en tidigare.

Vad kul! Om kaffe är viktigt för en så är det också lika viktigt att det är så gott det kan bli Vilken malningsgrad kör du på, om jag får fråga?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Fosi Audio K5 Pro

Kom en ny version på den DAC modell jag redan ägde. Mycket nöjd med den gamla (finns till salu) men jag saknade mic. Den är ljusare i nyansen i verkligheten än på produktbilderna men chrome funkar alltid.
Negativa är att det är rätt trångt mellan hörlur/mic.