Ny dator nytt spel - tips?

Permalänk
Skrivet av Henric73:

Generation Zero har en stor öppen värld. Utspelar sig i svensk miljö. Inga zombier, men det finns en massa robotar som vill döda dig.

- Ser ut att kunna vara något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gubbemannen:

- "...och inte en massa monster eller zombier"

Man kan modda bort zombisarna och sätta sig levande människor

https://7daystodiemods.com/army-of-bandits-contains-elitezomb...

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Skrivet av gubbemannen:

- Ser inte helt tråkigt ut, men är det långa videosekvenser? (som jag inte gillar alls..)

Var ett tag sen jag spelade det men vill minnas att det var det, har för mig att det ska gå att skippa allt dock.
Är rätt in-depth spel, så är mycket gå runt och snacka, bygga karaktär osv, lite långsammare tempo.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gubbemannen:

The Outer Worlds.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem

Måste vara FPS men ditt favoritspel är Skyrim?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Måste vara FPS men ditt favoritspel är Skyrim?

- Ja, o det går fint.

Permalänk
Skrivet av sasfoxi:

The Outer Worlds.

- Ska kika på det.

Permalänk

Provade "Generation zero" igår och det var riktigt bra. Mycket exploration, uppgraderingar och looting, precis vad jag gillar.

Stor nackdel - automatsparning av spelet. Man startar inte där man avslutar spelet om man inte befinner sig i ett "safe house" eller liknande punkt i spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gubbemannen:

- Ska kika på det.

ARK Survival Evolved. Ghost Recon Wildlands, mod som gör så du kan spela i first person view: https://www.nexusmods.com/ghostreconwildlands/mods/20 storyn är medioker men som fps open world är det okej spel. Inte nya men du kanske har missat dom.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem

Om man, som du, är lite villrådig kring vad man ska spela, då är det verkligen guld att lösa en Xbox Gamepass-prenumeration på PC för en hundring och sen gå loss i deras bibliotek under "action" och förstaperson", typ. Bara att ladda ner det som låter kul och sen testa järnet.

Annars: Det är svårt att slå Bethesda på fingrarna när det gäller utforskning, kan jag tycka, men överväg att ge Red Dead Redemption 2 en chans. Förstapersonsläget är kanske lite styltigt, men världen där är verkligen värd att uppleva. I likhet med Fallout och Elder Scrolls lyckas RDR2 med konststycket att belöna utforskning med unika upplevelser, inte bara halvt meningslös loot. Sen vill jag slå ett slag för Outer Wilds också, som nämns alldeles för sällan med tanke på vilken upplevelse det är.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11