Gamers Nexus: The Problem with Linus Tech Tips, Accuracy, Ethics, & Responsibility.

Permalänk
Medlem

Älskar att titta på LTT men har på senaste åren blivit sämre faktamässigt. Med det sagt skall man ju aldrig lita på enbart en källa. Tex Sweclockers, GN / LTT / Jayc2Cents / andra websidor.

LTT är underhållande men blivit irriterad flera gånger på hur de väljer att testa saker för underhållning snarare än att få korrekta siffror. Det är enormt mycket människor där ute som shillar totalt för LTT och köper / köper inte beroende på vad de säger.

GN har *alltid* bra fakta men inte alltid rolig att titta på.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Älskar att titta på LTT men har på senaste åren blivit sämre faktamässigt. Med det sagt skall man ju aldrig lita på enbart en källa. Tex Sweclockers, GN / LTT / Jayc2Cents / andra websidor.

LTT är underhållande men blivit irriterad flera gånger på hur de väljer att testa saker för underhållning snarare än att få korrekta siffror. Det är enormt mycket människor där ute som shillar totalt för LTT och köper / köper inte beroende på vad de säger.

GN har *alltid* bra fakta men inte alltid rolig att titta på.

Jayz följer den stora massan. Han hade en överlag positiv video om 4060ti och tog ner den så fort han såg att alla andra sågade produkten.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vettig och objektiv kritik från GN. LTT har tokmycket missar i sina videos. Såg senat en video i går där de pekar på en Ethernet-transformator och pratar om Pcie anslutna kantrollerkretsar.

Däremot är LTT kungar på att göra dumma och galna projekt. Tittar inte på LTT för några objektiva produkttester av de stora produktkategorierna (CPU/Gpu).

Det är tur att båda kanalerna har sin nisch och plats på internet, hoppas bara att de är beredda att ta till kritik och göra något positivt av det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

såg du videon? LTT bygger ett labb och skryter om hur deras testmetodologi kommer vara bättre än, och de namnger gamers nexus bland andra. Förtjänar det inte en reaktion från de namngivna?

Permalänk
Medlem

Eh, slutade titta på GN när de blev mer av en drama channel. Hoppas dock att det bara var en fas när det hände lite.

Videon i fråga med kylblocket var dum, vilket LTT fick mycket välförtjänt skit för.

Dock får man även ta GN's utspel för vad det är. LTT investerar stora pengar i utökad testningskapacitet och personal vilket GN inte kan matcha. LTT hävdar offentligt att det såklart inte kommer undantränga mindre kanaler, all konkurrens är bra konkurrens etc - men det är ju uppenbart falskt, vilket GN vet.
GN slåss för sitt liv för tillfället innan LTT's satsningar avtäcks och bär frukt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kwirek:

Eh, slutade titta på GN när de blev mer av en drama channel. Hoppas dock att det bara var en fas när det hände lite.

Videon i fråga med kylblocket var dum, vilket LTT fick mycket välförtjänt skit för.

Dock får man även ta GN's utspel för vad det är. LTT investerar stora pengar i utökad testningskapacitet och personal vilket GN inte kan matcha. LTT hävdar offentligt att det såklart inte kommer undantränga mindre kanaler, all konkurrens är bra konkurrens etc - men det är ju uppenbart falskt, vilket GN vet.
GN slåss för sitt liv för tillfället innan LTT's satsningar avtäcks och bär frukt.

GN slåss för sitt liv? De konkurerar inte ens. Speciellt då LTT har så mycket fel i så många videor. Och deras egna personal vill ha mer tid till alla projekt. Någon Linus uppenbarligen inte tillåter då han gråter krokodiltårar över cirkus 500 dollar, och en video drar in betydligt mer än ynka 500 dollar. När de är ett bolag värt över 100miljoner dollar.

Och hur kan man missa plasten på TVÅ möss lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Varför skulle det vara "fult"? Det är publika påståenden LTT (och deras övriga verksamhet) lämnat som gås igenom, deras publika testande och brister som kommenteras. Om LTT publikt säger "vi är jätteduktigast på det här och gör inga fel" är det väl också fullt rimligt att publikt förevisa misstag de faktiskt gör, så att tittarna själva kan avgöra hur de vill värdera respektive part?

Hade LTT skickat ett förseglat brev till GN hade det givetvis inte varit så snyggt av GN att publicera det, men LTTs publika verksamhet är helt legitim att publikt kritisera. Det är till och med viktigt att det görs, så att hela branschens standard kan höjas.

Försvar inte LMG Billet Labs videon och blocket var väldigt dåligt men ifall Gamersnexus ska anklaga andra för att inte följa etiska riktlinjer så borde de själva göra det först.

Innehållet i själva video har jag inget problem med.

Att fråga efter en kommentar är grundläggande i journalistik annars så hamnar man på skvallerpappers nivå.

1. De frågade efter Billet Labs kommentar och inte LMG
2. I videon får man intrycket att LMG sålde blocket på auktion med filt och sket i Billet Labs och inte gjorde något överhuvud taget för att kompensera

Från LMG sida så sa de att det var ett misstag och blocket var sålt på auktion för välgörenhet och att de kommer kompensera Billet Labs detta innan Gamernexus publicerade videon.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders9110:

Försvar inte LMG Billet Labs videon och blocket var väldigt dåligt men ifall Gamersnexus ska anklaga andra för att inte följa etiska riktlinjer så borde de själva göra det först.

Har du några exempel?

Permalänk
Medlem

Tänker inte se hela videon, men i de delar jag sett så finns det helt klart ett par punkter som stämmer men också pajkastning, ex med motivation från någon video LTT lagt upp för att ÖKA transparansen men man vänder det till minskad transparans och blandar det med egenpåhittade konspirationsteorier och något enstaka mätfel.

Sen använder de rättelser de lagt in i efterhand vid felsägningar som något negativt. Så man klagar alltså på att rättar sig själva men det duger inte, man skylla rättat sig själva annorlunda...

100% att man kan gå igenom Gamers Nexus alla videos från x antal år sedan och hitta fel där med.

Detta:

Skrivet av Molotov:

Lol dramatik på nördmedia 🤪😁

Permalänk
Medlem

Inte fan av någon av dom, men GN sitt bibliotek av cpu och gpu resultat kan man inte vara utan. Linus är ju mest bara cringe att höra eller se på.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Alltid haft svårt för GN, dom har verkligen inte förstått hur man komprimerar videos.

Med det sagt så är det legitim kritik, men väldigt fult att inte först konfrontera den anklagade innan det dras ut publikt. Steve gör förstås detta för publicitet men det är inget jag personligen är glad i.

Dom har gjort samma sak mot många andra företag och tillverkare, skjuter först, pratar sen.

Detta är min åsikt så skapa ingen häxjakt nu

Det är olika typer av kanaler. GN skulle säkert kunna komprimera videos till 10min om de ville men de vill vara noga och visa varenda detalj och vara för hardcore fans.

De skulle kunna få betydligt fler tittare om de var mer mainstream som LTT men det är inte Steves ambition. Han vill göra vetenskap snarare än underhållning.

Om jag känner Steve så gör han inte detta för publicitet utan för att han tycker det är viktigt att detta tas upp. Han tog bort monitisering dessutom.

Han skulle kunna tagit det privat med Linus men som han säger Linus Media Group är stort företag nu och ska behandlas som det inte som kompis.

Jag har personligen sett massvis med fel i LTT videos. Jag tror allt handlar om att de är så mycket för att växa och producera så mycket videos som möjligt. De skulle säkert kunna vara lika noga som GN men de har fokus på att producera mycket mer. Svårt att ha samma kvalite när har sådan tidspress. Men det är de själva som valt att producera så mycket videos för att växa så fort de gjort.

Personligen ser jag
GN och HUB som överlägset bäst.
Sen kollar jag på massvis med mindre kanaler allt från under 1000 subs till över halv miljon men kanaler som tex RandomGamingHD vet man inte är proffs eller DawidDoesTechStuff som har som personlighet att göra dumma saker och prata om hur dum han är men sen kommer kanaler som LTT och Jays2cents som säger sig vara proffs men jag kan inte hålla med. Sen finns tex TechYESCity som låtsas vara spåtant och expert på ekonomi plötsligt för att han lärde sig Economics 101.

Alla har sina kvaliteter och finns saker som TechYESCity gör bra annars skulle jag inte titta men ser LTT mer som underhållning snarare än ställe jag går till för recensioner då är det HUB och GN som gäller.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har du några exempel?

Tog upp det i mitt svar att fråga LMG för en kommentar när det kom till Billet labs situation är vad Gamersnexus borde gjort och tagit upp det i videon.

Edit Försvarar fortfarande inte LMG men journalister brukar alltid fråga alla parter om sin version av en händelse för att ge en så bra bild som möjligt av vad som har hänt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Tog upp det i mitt svar att fråga LMG för en kommentar när det kom till Billet labs situation är vad Gamersnexus borde gjort och tagit upp det i videon.

Edit Försvarar fortfarande inte LMG men journalister brukar alltid fråga alla parter om sin version av en händelse för att ge en så bra bild som möjligt av vad som har hänt.

Ja, en riktig journalist hade kontaktat bägge sidor. Nu har man vad det verkar inte pratat med någon utan använt publikt material och rykten som källa. Troligen för att höja sin egen status i sfären dessutom. Det är inte heller proffsigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Tog upp det i mitt svar att fråga LMG för en kommentar när det kom till Billet labs situation är vad Gamersnexus borde gjort och tagit upp det i videon.

Edit Försvarar fortfarande inte LMG men journalister brukar alltid fråga alla parter om sin version av en händelse för att ge en så bra bild som möjligt av vad som har hänt.

Mycket fokus på just den produkten. GNs tes var att detta är en del av ett strukturellt problem och jag tyckte de styrkte sin tes.

Han kunde snackat mer med Linus innan och tagit med hans version kan jag hålla med om dock men det ändrar inte problemet. Detta är bara några exempel på slarv. Huvudproblemet är att Linus kör i 200kmh och har inte tid att se till att det är korrekt.

De för fortfarande bra underhållning men det krävs en del för att jag ska lita på den för seriösa recensioner.

Tex att inte reagera när en GPU är plötsligt är 3x bättre än den borde vara. Att automatisera testen kommer bara öka problemet. Ser man något galet behöver man undersöka vidare. Man fick lära sig i skolan att alltid fråga ”Är svaret rimligt?”

Sen är det LTTs påståenden i åratal att Noctua är bättre än alla AIO vilket ingen annan lyckats bevisa mer än han.

Och alla fel han säger där de sen rättar till i text. Som säga 4070ti istället för 4070. Det är något som sker konstant har jag märkt och beror nog helt på att Linus kör på så fort. Han jobbar ihjäl sig och hinner inte tänka på vad han säger. Jag har förståelse för honom men hans ambition att konstant växa och vara störst är i konflikt med att ta tid på sig och vara noggrann.

Kan hålla med om kritik kring GN att de på senare år blivit mycket för memes och mjölka exploderande nätaggregat i åratal.

HUB har börjat framstå som mer Drama free och fokus på det som är viktigt men de hatas av många för att de anses vara AMD fanboys för att de inte gillade DLSS och RTS så mycket som andra men de är inte rädda att attackera AMD också så jag ser det bara som att de har annan åsikt än att de är fanboys.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tja... LTT har vel investert/lånt såpass mye penger nå at de ikke har "råd" til å kvalitetskontrollere ting så godt. De må pumpe ut videoer for å holde kontantstrømmen oppe. Dermed får ting som kvalitet og integritet bli nedprioritert.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Ja, en riktig journalist hade kontaktat bägge sidor. Nu har man vad det verkar inte pratat med någon utan använt publikt material och rykten som källa. Troligen för att höja sin egen status i sfären dessutom. Det är inte heller proffsigt.

På vilket sätt höjer detta GNs status?

Skrivet av dagas:

Kan hålla med om kritik kring GN att de på senare år blivit mycket för memes och mjölka exploderande nätaggregat i åratal.

HUB har börjat framstå som mer Drama free och fokus på det som är viktigt men de hatas av många för att de anses vara AMD fanboys för att de inte gillade DLSS och RTS så mycket som andra men de är inte rädda att attackera AMD också så jag ser det bara som att de har annan åsikt än att de är fanboys.

Har GN mjölkat exploderande Nätagg i åratal?

HUB Steve är: Framerate first. Graphics later. Hans primära spel är än idag Fortnite på Low.
Han bryr sig inte om features eller grafik. Så därav bryr han sig inte om raytracing eller dlss. Der gör däremot han den andra på HUB, som verkar lite mer neutral och har fötterna på planeten medans Steve har låtit famen gått lite väl långt i huvudet.

Level1Techs och GN är väl de mer objektiva kanalerna på Youtube och de är väldigt djupgående och tekniskt kunniga. Dessa kanaler är helt enkelt inte till för den publik som LTT är för. Precis som XQC och Forsens tittare inte är för Cohhcarnage. Helt olika typer av kanaler.

LTT framstår lite som ett random gäng från Twitter som startat ett företag och skiter ut en massa videor som likagärna skulle kunna vara på Tiktok.

Permalänk
Medlem

Det är lustigt (eller kanske mer olustigt) att se hur många här som försvarar LMG när de ljuger i tester, stjäl prototyper som de sen auktionerar ut och attackerar de som kritiserar dem. Moralen är låg bland många här. Speciellt när de viftar bort lögnerna i testresultaten med att "jag ser det som underhållning och inte testfakta"

Jag har inget emot att se LMG och har väldigt svårt för segheten i GNs entoniga läsning innantill, men inte fan försvarar jag LMG blint som någon rutten fanboy. Folk borde förstå att de är inte ensamma och alla är inte lika upplysta som dem själva, fakefakta i tester och omoralen i ageranden drabbar dem som INTE är upplysta och ser LMGs videos som ren underhållning. Men det skiter omoraliska människor i.

Permalänk
Medlem

Det här har gjort att mitt förtroende för LTT ligger i botten. Tråkigt att de varken verkar bry sig om sin personal eller integritet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

Kan inte annat än att hålla med angående LTT.

Men angående GN så skulle jag snarare säga att detta är en bra sak dom gör och extremt viktig. Iom att LTT är så pass enorma som dom är och att dom sen släpper recensioner av produkter som är så otroligt felaktiga är inte bra, varken för ltt eller för oss konsumenter.

Hade GN kunnat göra det snyggare? Självklart men sen är det Linus vi pratar om, är ganska säker på att han har ganska svårt att acceptera när han gör/tycker något som är fel.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Steve har rätt som vanligt. Och Linus bemöter välgrundad saklig kritik med arrogans och härskartekniker, som vanligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Anders9110:

Försvar inte LMG Billet Labs videon och blocket var väldigt dåligt men ifall Gamersnexus ska anklaga andra för att inte följa etiska riktlinjer så borde de själva göra det först.

Innehållet i själva video har jag inget problem med.

Att fråga efter en kommentar är grundläggande i journalistik annars så hamnar man på skvallerpappers nivå.

1. De frågade efter Billet Labs kommentar och inte LMG
2. I videon får man intrycket att LMG sålde blocket på auktion med filt och sket i Billet Labs och inte gjorde något överhuvud taget för att kompensera

Från LMG sida så sa de att det var ett misstag och blocket var sålt på auktion för välgörenhet och att de kommer kompensera Billet Labs detta innan Gamernexus publicerade videon.

Gör en hemlig prototyp som tar extremt mycket ork och utvecklingstid. Presterar skitbra enligt egna tester, blir totalsågade av LTT som använder produkten fel, inte förstår användningsområdet för ett GPU/CPU block för 600-800$ som kyler extremt bra och sen bara ÖHHH produkten suger.

Om man tar in en nischprodukt så får man väl säga som det är - Ja coolt skitsnyggt och sen ta det vidare, ta ex EK´s peltier block som Derbauer tog en titt på. Där har du hur man recenserar en nischprodukt, inte bara att dom inte skickade tillbaka blocket som var deras ända prototyp som var problemet...

Dom gör roliga videos ibland men dom är så jävla oproffesionella i typ allt annat dom gör, vattenkylning mm

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

LTT är techtubers svar på Top Gear/The Grand Tour.
Jag kollar på LTT för underhållning och tokiga grejer, inte för att få "ren fakta", det läser jag mig till på relevanta sidor.

Synd att GN fortsätter attackera andra, men har man så fruktansvårt tråkiga och torftiga videos så måste man väl försöka locka folk på någotvis, då genom att skapa intriger och bråk.

Hoppas att GN och Steve växer upp och slutar bete sig som spoiled brats.

Ja, de allra flesta mer "hardcore" hårdvaruintresserade kollar inte på LTT för objektivitet. Jag själv älskar LTT och alla deras roliga janky videos, och skippar deras reviews överlag, men problemet är att väldigt många inte gör det. Miljontals personer kollar på deras reviews av senaste grafikkorten och CPUer och ser det som full objektivitet och som deras enda ställe för reviews. Sedan att Linus vill marknadsföra sig som den nya standarden inom objektiva reviews med LTT Labs, som de hänvisar till i sina reviews för att lyfta fram att deras resultat är perfekta, så bör detta sätta deras reviews på samma nivå som GN och HU etc. Och bara för att vi i harcore communityn har märkt LTT som "casual fun" som inte ska tas på allvar någonsin, så är det vad jag vet, aldrig något som Linus själv har sagt, åtminstone gällande deras reviews.

Så som jag ser det om man läser genom raderna så är vanliga videos bara för skoj, men att de vill uppnå en ny standard inom objektiva reviews. Linus har ju själv pratat om på WAN show hur de på sikt kan använda Labs för att göra en "LTT approval badge", där företag eventuellt betalar för att få sina produkter certifierade enligt Labs standard och sedan kunna marknadsföra detta på exempelvis kartongen.

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att ni själva föll för det, även för en sån skit sak som detta @JonasT
"Videon korrigerades flera dagar senare med korrekt data, men innan det hade redan 100 miljoner visningar passerat på Youtube."

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

GN slåss för sitt liv? De konkurerar inte ens. Speciellt då LTT har så mycket fel i så många videor. Och deras egna personal vill ha mer tid till alla projekt. Någon Linus uppenbarligen inte tillåter då han gråter krokodiltårar över cirkus 500 dollar, och en video drar in betydligt mer än ynka 500 dollar. När de är ett bolag värt över 100miljoner dollar.

Och hur kan man missa plasten på TVÅ möss lol.

LTT är ofantligt mycket större än GN, sett till publik och omsättning. GN kämpar för sitt liv då deras nisch snart kan konkurreras ut av en större spelare med mer resurser som har haft ett långsiktigt mål att göra just det.

Permalänk
Avstängd

Skrivet av Kwirek:

LTT är ofantligt mycket större än GN, sett till publik och omsättning. GN kämpar för sitt liv då deras nisch snart kan konkurreras ut av en större spelare med mer resurser som har haft ett långsiktigt mål att göra just det.

Kämpar för sitt liv. Lol. Ah precis, endast en kanal kan göra hårdvaru-tester.

Permalänk
Medlem

Har helt ärligt aldrig varit något större fan av LTT, mest på grund deras mindre seriösa framtoning i deras videos samt deras aggressiva marknadsföring av egna och andras produkter. Det är lite som reklam-tv för tech fast på Youtube. Men jag är väl för gammal för att förstå storheten med LTT.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

On Topic:
Lite häxjakt dock gör GN en del punkter som är värda att ta upp, tex att de sprutar ut videos och som dessutom har fel.
Men de "anklagade" ska väl kunna få svara på, och man som jag förstår det är också mycket taget "out of context" ifrån WAN videosarna...det är inte OK att göra så för ett seriöst reportage.

Off Topic:
Fråga till sweclockers redaktion, hur lätt är att det att publicera ett misstag i tex i form av en recension? Vad använder ni för kvalitetsäkring på er artiklar? Nyfikna frågor bara (ej anklagade)

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på hela 45 minuterna kan man väl bara säga att GN har rätt i allt de säger, såhär långt. Självklart bör man låta LTT svara först, men känslan är att GN har helt prickat rätt i allt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Att inte söka kommentar före publicering verkar lite uselt, men generellt bra att de håller koll på varandra så att förbättrade processer är ständigt aktuellt.

Får höra turerna i WAN Show till helgen.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

This just in: Ingen är perfekt!
Precis som alla andra personer/företag som blir för stora så behöver dom kritik utifrån. Sen om GN gjorde det på helt rätt sätt eller inte är väl en sak man kan diskutera. Oavsett så kollar jag personligen mest på LTT för lite bakgrundsunderhållning till 97%, medans ibland så är jag faktistk intresserad av siffrorna i en review.
Men är jag det så kollar jag inte bara en video från LTT, utan flera från flera andra där jag personligen tycker Optimum Tech gör det absolut bäst av alla. Lagom längd på klippen, inte massa flummiga/tråkiga/onödiga utsvängningar, snyggt filmat o bra pacing. Snubben är dessutom en riktigt bra gejmer med en bra dos med ödmjukhet.
Gamer Nexus däremot skippar jag då han precis som den här videon gör sååå låååånga grejer, o dessutom pratar han såå monotont med sin tämligen fula röst, inte en chans att jag vill ha det där i örat i 45 minuter. Dom kanske skulle göra en collab där GN tar fram siffror o grafer o LTT gör resten av produktionen?