Trött på dåligt wifi i lägenheten, betongväggar och en bit ifrån router till sovrum

Permalänk
Medlem

Trött på dåligt wifi i lägenheten, betongväggar och en bit ifrån router till sovrum

Ok, ska försöka dra detta kort och smidigt.

Som rubriken låter är det rätt tjocka betongväggar i vår lägenhet och routern är ej möjlig att flytta. Den sitter i vardagsrummet och är en Asus RT-AX92U och vi har 500/500mbit. Det är en liten bit från vardagsrum till vårt sovrum och wifi är inte bra i sovrummet. Speciellt inte när man har en andra tv där och streamar via Plex.

Köpt en klassisk wifi förlängare som sitter i sovrummet, men den är jävligt opålitlig. Då och då, typ en gång i veckan dör nätet helt där så man blir tvungen att dra ur wifi förlängaren ur uttaget och i igen för att den ska hoppa igång. Den är helt enkelt kass på alla sätt och vis. Det är någon D-link för 600 spänn eller nåt jag köpte.

Hur ska jag få ordning på detta? Jag är less på att nätet hoppar ur i sovrummet pga wifi förlängaren. Jag är trött på att inte kunna se 4K via Plex i sovrummet pga dålig hastighet pga förlängaren.

Hur kommer jag undan hyfsat billigt för att få ordning på detta? Finns det olika lösningar? Nätverk är inte riktigt min grej...

Permalänk
Medlem

Du ska ju inte placera förlängaren i sovrummet om Wi-Fi täckingen är dålig där. Hur tror du den skall lyckas återskapa signalen om den inte kunde ta emot signalen från första början? Förlängaren bör placeras ungefär mittemellan routern och sovrummet.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk

Du ska köpa en till Asus router (behöver inte vara samma modell men behöver ha stöd för Asus AiMesh) och köra den i AiMesh läge. Och placera den halvvägs mellan befintlig router och där du vill få bättre täckning som redan nämts.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Dra en kabel från routern till sovrummet och sätt upp en AP.

Permalänk
Medlem

Lösningen är kabel kabel kabel.
Alltid kabel.
Dra en nätverkssladd till sovrummet. Koppla in en switch o AP där. Koppla in det som har Ethernetuttag med sladd o det som bara har wifi till AP.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Kör du merlin fork på din ax92u? Och även senaste firmware?
Mitt wifi vart stabilare med merlin speciellt senaste FW

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Du ska ju inte placera förlängaren i sovrummet om Wi-Fi täckingen är dålig där. Hur tror du den skall lyckas återskapa signalen om den inte kunde ta emot signalen från första början? Förlängaren bör placeras ungefär mittemellan routern och sovrummet.

Jag vet, men har bara ett uttag i mellan och det blev ingen skillnad när jag testat. Funkar bättre av dom två alternativen när den sitter i sovrummet. Det är en konstig planlösning här...

Skrivet av Mullvaden83:

Lösningen är kabel kabel kabel.
Alltid kabel.
Dra en nätverkssladd till sovrummet. Koppla in en switch o AP där. Koppla in det som har Ethernetuttag med sladd o det som bara har wifi till AP.

Nej, nej, nej. Kan inte dra en kabel det är helt uteslutet. Då får jag dra den från vardagsrummet, via det lilla sovrummet, igenom walk-in closet, till sovrummet. Det går inte att göra det smidigt igenom väggar osv. Kommer bli helt befängt lång kabel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kör du merlin fork på din ax92u? Och även senaste firmware?
Mitt wifi vart stabilare med merlin speciellt senaste FW

Hmm. Merlin fork?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Hmm. Merlin fork?

https://gnuton.github.io/asuswrt-merlin.ng/

En förbättrad version av programvaran

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

@Eclipse Kan du inte brygga över elnätet då? Typ med Devolos tvådelade lösning. En i väggen nära där din uppkoppling kommer in, och sen en i sovrummet (som dessutom ger dig Wifi utan extra enhet).

Permalänk
Skrivet av Eclipse:

Nej, nej, nej. Kan inte dra en kabel det är helt uteslutet. Då får jag dra den från vardagsrummet, via det lilla sovrummet, igenom walk-in closet, till sovrummet. Det går inte att göra det smidigt igenom väggar osv. Kommer bli helt befängt lång kabel också.

Mer än 90m?
Annars kommer kabel alltid vara det bättre alternativet, mer jobb men också så mycket mindre huvudbry när det är färdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Jag vet, men har bara ett uttag i mellan och det blev ingen skillnad när jag testat. Funkar bättre av dom två alternativen när den sitter i sovrummet. Det är en konstig planlösning här...

Nej, nej, nej. Kan inte dra en kabel det är helt uteslutet. Då får jag dra den från vardagsrummet, via det lilla sovrummet, igenom walk-in closet, till sovrummet. Det går inte att göra det smidigt igenom väggar osv. Kommer bli helt befängt lång kabel också.

Då kommer du får leva med mediokert wifi om du absolut inte kan dra kabel. Det finns bara ett sätt att få "bra/stabilt" wifi och det är kabel till APs. Det går inte trolla.

Det är inte möjligt att flytta routern nån meter hit eller dit? Par meter kan göra skillnad. Alternativ 2 är väl att testa med powerlinepluggar, dvs du använder elnätet, en vid router å en i ex sovrummet då.
Se till att vara försiktig så du kan köra öppetköp på dem, för det är rena vilda western om det fungerar eller inte.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Läget är att wifi bygger på radiovågor och betong släpper inte igenom radio. Det är så det är oavsett vilka märkliga namn det är på prylarna man köper.

Permalänk
Medlem

Betong o armeringsjärnet i betongen blockerar wifi. Kommer alltid vara dålig täckning bakom en betongvägg. det är kabel som gäller. Går o göra snyggt med tunn list. Kan bli mycket jobb o jobbigt. Men blir bäst.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns precis som andra skrivit inga bra och enkla lösningar på detta. Radio går inte igenom dina väggar.

Det du har att välja på är:

1. En kabel fram från vardagsrummet till en punkt i eller nära sovrummet där du sätter en till accesspunkt. Garanterat bäst resultat, men också en hel del jobb, om du inte tar in en firma som hjälper dig med det. Du behöver också tänka på hur du ska göra för att det inte ska se fult ut.

2. Försöka dig på att använda "homeplug"-förlängare. Detta är alltså grejer som du kopplar till vägguttaget och skickar data genom elnätet. Tyvärr är det väldigt slumpartat hur väl det funkar, antingen funkar det OK eller så gör det inte det, och om det inte funkar finns det inte så mycket du kan göra, för du drar ju inte om din el för att Homeplug funkar bättre, då drar du hellre nät med en gång.

3. Som du upptäckt är det ingen idé att du sätter en WiFi-förlängare där du har dålig täckning, utan du behöver sätta förlängaren där den både kan kommunicera obehindrat med din router, och med dina klienter. Att sätta den i sovrummet där du har redan dålig täckning kommer inte ge optimalt resultat. Men om du inte har någon plats i din lägenhet där du har bra signal både till sovrummet och till routern kan lösningen vara att sätta upp ett meshnät. Meshnät är i princip en uppsättning (ofta 3) WiFi-accesspunkter som kommunicerar med varandra. Om du har två ställen på vägen där du kan få igenom en signal kan det vara ett alternativ, men i en lägenhet är det sällan rätt lösning. Meshnät är extra känsligt för störningar, som t.ex. om du har grannar som har wifi.

Kvarstår då är väl helt enkelt att se om det finns något "bra ställe" du kan ställa din router på för att optimera signalen. Högt och fritt, och så god sikt som möjligt till ditt sovrum. Det är svårt att ge några konkreta råd utan att veta hur det ser ut hemma hos dig.

Permalänk
Medlem

Kvar att säga i den här tråden är väl att man kan kombinera de föreslagna lösningarna. Via elnät en sträcka, via kabel en annan och via radio en tredje, förutom radion till klienten.

Det finns golvlister och dörrfoder att köpa som är gjorda för att dra kabel i och som man kan dölja genomgång av vägg bakom. Med lite meck kan det gå att ta upp en tröskel och få in en kabel under utan att den kläms. Man får så klart väga arbetsinsatsen mot nyttan. Workarounden är väl att helt enkelt samsas om samma TV-innehåll i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Ok, ska försöka dra detta kort och smidigt.

Som rubriken låter är det rätt tjocka betongväggar i vår lägenhet och routern är ej möjlig att flytta. Den sitter i vardagsrummet och är en Asus RT-AX92U och vi har 500/500mbit. Det är en liten bit från vardagsrum till vårt sovrum och wifi är inte bra i sovrummet. Speciellt inte när man har en andra tv där och streamar via Plex.

Köpt en klassisk wifi förlängare som sitter i sovrummet, men den är jävligt opålitlig. Då och då, typ en gång i veckan dör nätet helt där så man blir tvungen att dra ur wifi förlängaren ur uttaget och i igen för att den ska hoppa igång. Den är helt enkelt kass på alla sätt och vis. Det är någon D-link för 600 spänn eller nåt jag köpte.

Hur ska jag få ordning på detta? Jag är less på att nätet hoppar ur i sovrummet pga wifi förlängaren. Jag är trött på att inte kunna se 4K via Plex i sovrummet pga dålig hastighet pga förlängaren.

Hur kommer jag undan hyfsat billigt för att få ordning på detta? Finns det olika lösningar? Nätverk är inte riktigt min grej...

Kabel! Om du inte fixar själv, anlita ett företag, exempelvis
https://www.mindatorsupport.se/dra-natverkskabel-i-hus-2/#:~:....

Permalänk

Mesh routrar

Hej,

Prövade också med förstärkare tidigare men helt förgäves. Man seriekopplar flera meshroutrar istället. Aldrig haft internet nere på flera år sedan dess.

Följande från t.ex. MediaMarkt borde vara solid:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_tp-link-deco-s7-ac1900-...

//Kristoffer

Permalänk
Skrivet av KristofferOhrn:

Hej,

Prövade också med förstärkare tidigare men helt förgäves. Man seriekopplar flera meshroutrar istället. Aldrig haft internet nere på flera år sedan dess.

Följande från t.ex. MediaMarkt borde vara solid:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_tp-link-deco-s7-ac1900-...

//Kristoffer

Finns ingen anledning att köpa helt nytt när han har en Asus router som stödjer AiMesh. Köp en till Asus router bara.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Nej, nej, nej. Kan inte dra en kabel det är helt uteslutet. Då får jag dra den från vardagsrummet, via det lilla sovrummet, igenom walk-in closet, till sovrummet. Det går inte att göra det smidigt igenom väggar osv. Kommer bli helt befängt lång kabel också.

Alltid intressant att man kan betala för 500/500, köpa en fin router, driva en Plex-server och köpa en 4K TV till sovrummet men när det kommer till att dra en nätverkskabel blir det stop. Det du pratar om där är inte en befängt lång kabel eller ett större arbete. Anlita en elektriker i en timme så är det löst om du inte själv har verktygen.
Som nätverkstekniker är det golvlister med frästa spår och och nätverkskablar över tre våningsplan här hemma. I tidigare bostäder har vi gått igenom nära metertjocka lägenhetsväggar.

Förstår att inte alla har borrhammare, meterlånga borr, spikplugg och verktyg för att kontaktera sina egna uttag/kontakter, men steg ett i ett hem där man vill ha bra internet är att dra nätverkskablar över hela bostaden. Allt annat är dumsnålt och det finns ingen mer prisvärd lösning eller något som fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Alltid intressant att man kan betala för 500/500, köpa en fin router, driva en Plex-server och köpa en 4K TV till sovrummet men när det kommer till att dra en nätverkskabel blir det stop. Det du pratar om där är inte en befängt lång kabel eller ett större arbete. Anlita en elektriker i en timme så är det löst om du inte själv har verktygen.

This!

Jag fattar verkligen inte hur folk står ut med kassa nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Jag vet, men har bara ett uttag i mellan och det blev ingen skillnad när jag testat. Funkar bättre av dom två alternativen när den sitter i sovrummet. Det är en konstig planlösning här...

Nej, nej, nej. Kan inte dra en kabel det är helt uteslutet. Då får jag dra den från vardagsrummet, via det lilla sovrummet, igenom walk-in closet, till sovrummet. Det går inte att göra det smidigt igenom väggar osv. Kommer bli helt befängt lång kabel också.

Jag drog två kablar i min lägenhet via taket. En vit list i hörnet och sen målarfärg för att matcha väggen. Syns knappt.

Men repeater (router i AP läge) halvvägs där täckning fortfarande är bra men bättre därifrån mot resten av rummen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av FilleMang:

Alltid intressant att man kan betala för 500/500, köpa en fin router, driva en Plex-server och köpa en 4K TV till sovrummet men när det kommer till att dra en nätverkskabel blir det stop. Det du pratar om där är inte en befängt lång kabel eller ett större arbete. Anlita en elektriker i en timme så är det löst om du inte själv har verktygen.
Som nätverkstekniker är det golvlister med frästa spår och och nätverkskablar över tre våningsplan här hemma. I tidigare bostäder har vi gått igenom nära metertjocka lägenhetsväggar.

Förstår att inte alla har borrhammare, meterlånga borr, spikplugg och verktyg för att kontaktera sina egna uttag/kontakter, men steg ett i ett hem där man vill ha bra internet är att dra nätverkskablar över hela bostaden. Allt annat är dumsnålt och det finns ingen mer prisvärd lösning eller något som fungerar bättre.

Skrivet av Mordekai:

This!

Jag fattar verkligen inte hur folk står ut med kassa nätverk.

I många fall är det helt onödigt att dra kabel. Jag har 500 Mbit trådlöst i hela vårt hus med wifi 5, det behövs inte mer för de flesta användningsområden. Jag förstår att det är provocerande att skriva så i det här forumet, men så är det. Kabel draget till servern förstås. Rätt teknik till rätt användningsområde.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

I många fall är det helt onödigt att dra kabel. Jag har 500 Mbit trådlöst i hela vårt hus med wifi 5, det behövs inte mer för de flesta användningsområden. Jag förstår att det är provocerande att skriva så i det här forumet, men så är det. Kabel draget till servern förstås. Rätt teknik till rätt användningsområde.

Jag förstår inte vad du vill säga. TS har problem med nätverket. Det är väl av begränsat intresse för honom att det fungerar bra för dig. Dessutom är kabel rätt billigt - det kan man inte säga om en del nyare trådlös utrustning.

Permalänk
Medlem

Två saker jag inte sett någon nämna som skulle kunna hjälpa:

1. Se till att du är på 2.4G nätverket när du är i sovrummet, 5G försämras snabbt på avstånd/genom väggar osv.

2. Om inte nätverket måste ha bra signal 360 grader (beroende på din planlösning i det här fallet då) så kan du förstärka eller rikta signalen med olika metoder som en halv aluminimburk / Aluminiumfolie i en böj (ex insidan av en tunna/hink) / eller 3d printad reflektor som här https://www.nyteknik.se/nyheter/aluminium-forbattrar-ditt-wif...
Sistnämnda var nytt för mig men smart om man inte bara behöver rikta åt ett håll.

3. Kabeldragning, mest värt enligt mig. Med D-line kabellister ovanpå traditionella lister ser det ju t o m snyggt ut (blir ju en fin kurva uppe på) och ska du spara lite stålar får vanliga fyrkantiga kanallister duga. Beroende på vilken nätverkskabel du köper så går det att böja under dörrar utan problem (exempelvis platt kabel) och runt dörrkarmar får man gå upp och över.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Alltid intressant att man kan betala för 500/500, köpa en fin router, driva en Plex-server och köpa en 4K TV till sovrummet men när det kommer till att dra en nätverkskabel blir det stop. Det du pratar om där är inte en befängt lång kabel eller ett större arbete. Anlita en elektriker i en timme så är det löst om du inte själv har verktygen.
Som nätverkstekniker är det golvlister med frästa spår och och nätverkskablar över tre våningsplan här hemma. I tidigare bostäder har vi gått igenom nära metertjocka lägenhetsväggar.

Förstår att inte alla har borrhammare, meterlånga borr, spikplugg och verktyg för att kontaktera sina egna uttag/kontakter, men steg ett i ett hem där man vill ha bra internet är att dra nätverkskablar över hela bostaden. Allt annat är dumsnålt och det finns ingen mer prisvärd lösning eller något som fungerar bättre.

Hade jag ägt lägenheten ja. Men inte i en hyreslägenhet. Det handlar inte om att vara dumsnål. Det funkar toppnotch till det som det är tänkt till. Att se på det i vardagsrummet. Det är därför jag lagt pengar på det. Men att ta hit en elektriker och börja borra i betongväggar i en hyreslägenhet...det gör man inte. Inte jag i alla fall. Det är inte värt det nu eller sen när det ska återställas när man flyttar ut.

Om det skulle lösa sig i sovrummet vore det en bonus. Uppenbarligen är wifi förlängaren undermålig då den kräver att man gör en norsk omstart lite då och då.

---

Men jag förstår vad ni säger och misstänkte väl ändå att det inte fanns en smidig lösning. Som sagt hade jag bott i eget hus t ex hade jag dragit kablar och fixat. Jag får kolla på om jag kan få till det bättre med en vettigare förlängare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse:

Hade jag ägt lägenheten ja. Men inte i en hyreslägenhet. Det handlar inte om att vara dumsnål. Det funkar toppnotch till det som det är tänkt till. Att se på det i vardagsrummet. Det är därför jag lagt pengar på det. Men att ta hit en elektriker och börja borra i betongväggar i en hyreslägenhet...det gör man inte. Inte jag i alla fall. Det är inte värt det nu eller sen när det ska återställas när man flyttar ut.

Om det skulle lösa sig i sovrummet vore det en bonus. Uppenbarligen är wifi förlängaren undermålig då den kräver att man gör en norsk omstart lite då och då.

---

Men jag förstår vad ni säger och misstänkte väl ändå att det inte fanns en smidig lösning. Som sagt hade jag bott i eget hus t ex hade jag dragit kablar och fixat. Jag får kolla på om jag kan få till det bättre med en vettigare förlängare.

Kan du inte prova att köpa hem ett par powerline-adaptrar?

Testade ett par från TP-Link, som bara skulle koppla ihop signal från networksplittern till IPTV och funkade bra, så länge jag inte hade mottagarkontakten i ett grenuttag.
Skadar ju inte att testa, är ju bara att göra ett återköp ifall det inte funkar som det ska. 😛

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

I många fall är det helt onödigt att dra kabel. Jag har 500 Mbit trådlöst i hela vårt hus med wifi 5, det behövs inte mer för de flesta användningsområden. Jag förstår att det är provocerande att skriva så i det här forumet, men så är det. Kabel draget till servern förstås. Rätt teknik till rätt användningsområde.

hur bra wifi fungerar beror precis på dina förutsättningar...

Wifi är väldigt ostabilt och störs lätt ut och TS verkar ju inte direkt ha de bästa förutsättningarna för en bra täckning.

och iom att han skriver lägenhet dessutom troligen en del konkurens om luftrummet med sina grannar i området på köpet.

jag skulle säga kabel är det bästa man kan göra om man har extremt dåliga förutsättningar för wifi.

och är inte nätverkskabel ett alternativ av outgrundlig anledning så isf homeplugs är ett av de bättre alternativen som ofta funkar ganska bra som alternativ till kabel om inte elnätet är typ sen 20talet eller nått och kravet på hastighet inte är allt för högt utan 50-200Mbit är acceptabelt via elnätet och många har enheter med inbyggd accesspunk så där du väljer att placera slavenheten skapar den ett eget litet wifinät runt sig som pratar med routern via elnätet.

många moderna power plugs med bra förutsättningar i elnätet kan prestera uppåt Gbit utan problem om än oftast med något sämre ping än med riktig nätverkskabel.

tyvärr verkar ju detta vara en utdöende teknik dock men enligt min erfarenhet vid dåliga wifi förhållanden ett bra alternativ.

gissar att tekniken har ersats med trådlösa mesh system istället vilket gör att folk med dåliga wifi grundförutsättningar är shit out of luck om man inte vill ha en mesh puck i taket typ var 3e meter...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Sötast

Detta är inte endast eller direkt mot dig TS men det är en återkommande sak man ser så ofta.
Varför hanterar hyresgäster väggar som en form av religiös figur? lite som kor i indien.

Jag har alltid bott i hyresrätt, jag har alltid tagit mig rakt igenom de väggar jag behövt. Varför? För att jag bor där?
Skulle gunilla på huvudkontoret i stockholm sova dåligt om lilla jag i Trelleborg har ökat min livsstandard genom att borra ett hål i en vägg? oO Är rätt säker på att Gunilla också lever i sin bostad.

Det är en vägg. Du kan, sålänge den inte är bärande såga ner väggen och bygga ett valv och ha öppen bar om du nu tänkt bo där i 10 år. Bara du återställer den innan du flyttar.

Och för ett hål i väggen gällande en nätverkskabel så är det ett hål på 10mm så får du igenom sladden med hela kontakten och allt.
Tar runt 30sek att återställa med en tub flytande spackel och en smörkniv innan man flyttar ut.

Som det ser ut nu så har jag PCn i garderoben på andra sidan väggen jag sitter. nätverk, hdmi, mus, tangentbord, till å med extra ström till tv-möbeln går rakt igenom väggen och i vardagsrummet hörs inte ett sus av en dator existerar. Finns inte ens en sladd på golvet <3

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Detta är inte endast eller direkt mot dig TS men det är en återkommande sak man ser så ofta.
Varför hanterar hyresgäster väggar som en form av religiös figur? lite som kor i indien.

Jag har alltid bott i hyresrätt, jag har alltid tagit mig rakt igenom de väggar jag behövt. Varför? För att jag bor där?
Skulle gunilla på huvudkontoret i stockholm sova dåligt om lilla jag i Trelleborg har ökat min livsstandard genom att borra ett hål i en vägg? oO Är rätt säker på att Gunilla också lever i sin bostad.

Det är en vägg. Du kan, sålänge den inte är bärande såga ner väggen och bygga ett valv och ha öppen bar om du nu tänkt bo där i 10 år. Bara du återställer den innan du flyttar.

Och för ett hål i väggen gällande en nätverkskabel så är det ett hål på 10mm så får du igenom sladden med hela kontakten och allt.
Tar runt 30sek att återställa med en tub flytande spackel och en smörkniv innan man flyttar ut.

Som det ser ut nu så har jag PCn i garderoben på andra sidan väggen jag sitter. nätverk, hdmi, mus, tangentbord, till å med extra ström till tv-möbeln går rakt igenom väggen och i vardagsrummet hörs inte ett sus av en dator existerar. Finns inte ens en sladd på golvet <3

kan även som jag gjorde i min förra lägenhet slå loss trösklarna och kapa ur ett spår under den och drog igenom kabeln under dörrtröskeln istället

så behövde inte äns spackla igen ett hål för finns ingen besiktningsmann i världen som kommer börja riva loss trösklarna för att kolla så ingen gröpt ur dem på undersidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows