Snabbkoll: Prenumererar du på Netflix?

Permalänk
Medlem

Stängde av Netflix för ett halvår sen efter 10år aktiv sub.

Men för ett par månader sedan skaffade jag ett paket från Telia och prisskillnaden för att lägga till Netflix blev bara 50kr mer så då skaffade vi det igen.

Permalänk
Medlem

Nån månad om året kör jag Netflix och ser på det lilla som är värt att se på Netflix.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sa upp Netflix för ca 2 år sedan pga priset. Aktiverade två en månad förra året för att se senaste säsongen av Stranger Things. Känns som den minst prisvärda tjänsten numera.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har lagt ner alla streamingtjänster och återgått till fysisk media.

Utbudet och kvaliteten är undermålig, och det känns som man bara kastar pengar i sjön. För samma pengar kan jag istället välja och vraka bland såväl nya som begagnade skivor och får en markant bättre upplevelse istället.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

"Nej, men jag har snyltat på någon annans abonnemang som jag nu inte längre kommer in på och kommer aldrig att börja prenemurera igen för jag har inte förlorat något av direkt värde"

Jag var den folk snyltade av. Sade ändå upp det. Ingen förlust för någon av oss.
Kommer dock aktivera någon gång för att se igenom, men inte ha aktivt rullande förrän jag faktiskt har något av värde att se.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nej! Prenumererar inte på någon streamingtjänst alls, gratis är gött!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk

För varje år verkar det bara bli sämre och sämre. Mindre bra filmer där och mer och mer egenpeoducerat som i många fall är ”sådär”. Är ganska nära bryrpunkten att säga upp abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Har det på ibland och av ibland. Börjar bli dags att stänga av igen. Har väntat lite på att det skall komma nåt gnäll om delning (mina föräldrar använder mitt konto) så jag kunde säga upp det som respons på det, men det har inte hänt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Snusfri

Amazon Prime och Youtube Premium.
Sa upp Netflix när de började visa barnporr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sa upp Netflix när de började visa barnporr.

Det låter orimligt att de visat barnporr. Vad menar du egentligen?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Snusfri
Skrivet av cyklonen:

Det låter orimligt att de visat barnporr. Vad menar du egentligen?

Googla "Netflix Cuties".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag sa upp den för ett par år sedan. Tyckte att utbudet och kvalitén på det egenproducerade inte var värt kostnaden. Sista två åren hittade jag kanske ett par tre gånger per år något som var värt att ägna tid åt. Checkar ibland via kollegans konto på jobbet för att se om någonting har förändrats som skulle motivera ett återupptagande av prenumerationen men konstaterar att jag inte saknar Netflix alls. Kanske tar den någon månad nån gång för att harva genom Breaking bad en gång till.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Inte gjort, men vill jag se något betalar jag isf för en månad och kikar på det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Bildexpert

Nej. Har aldrig haft eller använt Netflix ens en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag var den folk snyltade av. Sade ändå upp det. Ingen förlust för någon av oss.
Kommer dock aktivera någon gång för att se igenom, men inte ha aktivt rullande förrän jag faktiskt har något av värde att se.

Ja, men det blir ju lite mer sporadiskt.
Har kört Atv+ några månader och hittat mycket bra men sedan finns det månader när man knappt tittar alls.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ja, men det blir värre å värre, vet inte om skiten är kvar, Ingmar Bergman filmer. Kunde förstått om det var på SVT. Mer utbud från amerkanska Netflix tack å mindre utbud från svensk prodcerat skit (är väl nått avtal att det måste vara så många % svenkst skit). Edit: Kör 4K.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Har haft en aktiv prenumeration sedan 2014, visst det har blivit dyrt senaste tiden men tycker ändå det är värt det. Betalar för 4K då vi ofta är flera användare samtidigt men är väldigt dåligt utbud av 4k filmer vilket är en besvikelse.

Permalänk
Medlem

Kör Nebula + Curiosty stream (200 kr per år är lätt värt det!) samt Amazon Prime.

Just nu behöver jag inga fler.
Netflix sa jag upp för många år sedan. För dyrt för mängden jag använde det (en serie i kvartalet max)

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Började prenumerera på Netflix runt 2017 och tittade på det en hel del. Två år senare så sa jag upp det när jag insåg att jag knappt tittar på det längre, det blev mest japanska realityserier som Terrace House som inte sänds längre.

Permalänk
Medlem

Fortfarande bästa utbudet och 4k på PC. Kommer fortsätta köpa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Bytte till Britbox för några månader sedan. Har inte ångrat det valet ännu.

Permalänk
Medlem

Nej, inte längre. Jag ha länge tyckt att utbudet blivit allt sämre, men har hängt kvar av gammal vana. Kombinationen av uselt implementerad lösning för att stoppa lösenordsdelning + försämrad privatekonomi fick mig dock att säga upp abonnemanget för någon månad sedan. Kommer nog aldrig tillbaka.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Cuties fick mig att säga upp mitt abonnemang.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Avstängd

Roterar mellan streamingtjänsterna signar upp på en månad när det finns minst två bra hela serier att se på. Har lista på det jag vill se på playpilot så man inte glömmer bort något.

Permalänk

Ja!

Har varit medlem sedan Juni 2013, så firade tioårsjubileum nyligen. Dock så tycker jag egentligen inte att det är värt att behålla längre.

Permalänk
Medlem

Men även

Amazon Prime, Disney +, HBO och Viaplay.

Permalänk
Medlem

Har gjort, men inte längre. Har ingen TV-sändning öht (inte ens SVT).

Permalänk
Medlem

Kanske återvänder om de fixar 4K/HDR för EN användare med ett rimligt pris.

Sa upp när jag inte fick använda de 4 skärmarna jag betalade för.

Stängde då ALLA tjänster, dyrt 4K och familjedelning bara blir värre och det blir orimligt i längden. Tvinga mig att segla, eran förlust liksom, alla har en gräns. När man drunknar i räkningar skär man bort de idiotiska först.

Utöver utbudet, med nyvakna moralkakor istället för underhållning. Blir allt svårare att hitta något kul med vapen och tuttar som inte är sämre än 90-talets B-filmer när man vill ha en omogen paus från den politiska tvångsmatningen.

Dold text

Skjut er i båda fötterna om ni vill, men jag stannar inte och hjälper till när det är självförvållat.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Utbudet har blivit markant sämre senaste åren, vilket gjorde att jag någon månad här och där köper netflix igen.
Gillade första Witcher, andra var inte så bra, tredje köpte jag inte igen för.

Däremot så är Cobra kai väldigt bra, när nästa säsong kommer blir det netflix iaf den månaden.

Permalänk
Medlem

Nej 😏

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.