Overwatch 2 totalsågas efter intåget på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Tänka sig att man en gång i tiden var en Blizzard fanboy. Idag rör jag inte deras produkter ens om de är "gratis".

Så illa är det ju knappast. Folk överdriver något så fruktansvärt. Jag säger inte att dom alltid tagit rätt beslut men Blizzard har också blivit ett mobboffer som många tycker det är lite tufft att skriva saker om. Rimliga reaktioner finns knappt idag. Det är antingen svart eller vitt.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ändå har de cirka 70k spelare på steam i skrivande stund.

Det är lite detta jag menade med mitt förra inlägg. Folk sväljer det med hull och hår. Man ska bara vara lite hipp och hata lite först.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ok, det är inte lika bra som ettan och det är surt när ”uppföljaren” (eller 1,5 verran) blir sämre men så dåligt är det knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Overwatch 2 är ju bara en sämre version av Overwatch 1. Fanns ingen anledning öht att släppa ett Overwatch 2, det enda de gjorde var att ta bort loot boxes och lägga till battle pass, nu måste man även betala för nya gubbar som man låser upp genom battle pass.

Overwatch 2 är ett värdelöst spel, spelade 2 matcher sen avinstallerade jag igen.

Älskar storyn i Overwatch och hade hellre sett en serie eller filmer.

Hade Overwatch 1 funnits kvar och man kunnat spela båda versionerna så hade Overwatch 1 varit mycket mer populärt.

Skrivet av Mullvaden83:

Exakt. Fy fan vilket skit OW 2 är. Allt är sämre än 1an.

Två matcher o sen hade du bestämt dig? Det är förändringar i spelet o du _måste_ spela mer än två spel för att faktiskt förstå vad det handlar om o kunna bilda dig en riktig uppfattning. O vaddå "allt är sämre"?
Största skillnaden är att dom tog bort en tank o nerfade dom flesta typer av stuns vilket i min bok gjorde gameplayet roligare (fast nyckelordet är nog "annorlunda"). Även dom nya eskortgrejerna med robotar är betydligt trevligare än gamla assult-banorna (Paris, Hanamura, Volskaya Industries etc). Dom har även lagt in ett väldigt smidigt pingsystem för att enkelt kunna peka ut fiender etc vilket ökade gameplayet ytterligare.
Sen har har dom som sagt tyvärr försämrat andra saker runtomkring så som att rankingen inte alls syns längre för quick plays, rösta på spelare efter gejmet är borta, betala för skins (inte för att jag nånsin var så intresserad av dom ändå) o annat småjunk. Att det är f2p verkar ha gjort att man blandas in mer med nybörjare också tyvärr, samt att det verkar ha blivit mycket mer ryssar som vägrar skriva på engelska också. Vissa av dom nya karaktärerna är tämligen OP också (Ramattras ult är en I-win-button t ex).

Sen om det skulle råka vara Overwatch 2 eller Overwatch 1.1 är skitsamma, det är inte det som är det viktiga utan känns mest bara mest som haters gonna hate. Jag har iaf fortfarande ganska kul med spelet, även om jag gärna hade haft fler kompisar att gejma med, men det duger fortfarande att casualgejma o rulla runt o ha kul med hamstern. Men hoppas såklart att Blizzard nångång kommer börja lyssna på communitiet igen så vi får ett bra spel rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre lira ettan så de får gärna släppa det igen.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Warcraft 3 2002 och expansionen från 2004 va rätt bra också men sen gick det utför.

Du är i en liten minoritet med tanke på det globala fenomen som World of Warcraft blev. Blizzard har skapat fantastiska spel i 20 års tid. Tror nog att de har förmågan att komma tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Du är i en liten minoritet med tanke på det globala fenomen som World of Warcraft blev. Blizzard har skapat fantastiska spel i 20 års tid. Tror nog att de har förmågan att komma tillbaka.

Finns väl dock inget kvar av det som gjorde Blizzard bra i början. Ett litet antal nördar med en brinnande passion för perfektion av spelgenrer de själva spelade men inte levde upp till deras egna förväntningar.

Omöjligt att behålla när ett företag växer som de gjort. Nu är de en massprodukt av andra då finns det fler bättre alternativ för många.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Spelat WoW i snart 20 år och känns ganska trist att se en före detta mästare i spelindustrin göra misstag efter misstag om och om igen...

Hoppas på ett Microsoft köp kan vända trenden.

Nu förstår man varför dom failar....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Du är i en liten minoritet med tanke på det globala fenomen som World of Warcraft blev. Blizzard har skapat fantastiska spel i 20 års tid. Tror nog att de har förmågan att komma tillbaka.

Vet inte jag, tyckte WoW var Blizzards största lågvattenmärke och totala motsatsen till de fantastiska spel de skapat innan. I min mening är det mer "Blizzard har inte skapat fantastiska spel på 20 år".

För mig är Blizzard dött, kanske kan det ändras med microsoft bakom spakarna? Jag håller inte andan i alla fall.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd

Overwatch 2 är ett grymt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mycket smådetaljer men det som de flesta blivit arga på är att det inte är en uppföljare. Snarare ett Overwatch 1.2.
Att de brutit löften om PVE gjorde inte saken bättre heller.

Förstår inte detta, känns som om blizzard hade släppt det som en patch så hade 90% av allas anledningar att hata spelet försvinna men det hade fortfarande varit samma spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ändå har de cirka 70k spelare på steam i skrivande stund.

Nyhetens behag. Ge det två veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mycket smådetaljer men det som de flesta blivit arga på är att det inte är en uppföljare. Snarare ett Overwatch 1.2.
Att de brutit löften om PVE gjorde inte saken bättre heller.

Är väl också den saken att de som har betalat för Overwatch 2 och förväntade sig att få PVE sedan blir grundlurade. Men blizzard har helt tappad det och förväntar mig inte mycket från deras spel, det mesta de har gjort på senaste tiden har varit riktigt uselt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Har 1172 timmar i Overwatch. Har spelat runt 100h i varje säsong (5) sedan OW2 lanserades. Blev Master 5 idag (Yay!). Spelar 99% Ana support.

Jag tycker spelet är ganska roligt men med inslag av väldigt frustrerande problem. Mitt främsta problem med spelet är Matchmaking balansen och leavers.

* Bryr mig inte om PvE, tycker det var ett misstag att ens annonsera ut en PvE del från början.
* Skins i shoppen är dyrt ja, men lätt att låta bli att köpa.
* Battlepass kostar varje säsong, men OW är ju knappast det enda spelet som kör den modellen idag.
* Nya Push mode suger. Running simulator.
* Verkar som det nyaste modet flashpoint - suger ännu mer från vad jag läst.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Så illa är det ju knappast. Folk överdriver något så fruktansvärt. Jag säger inte att dom alltid tagit rätt beslut men Blizzard har också blivit ett mobboffer som många tycker det är lite tufft att skriva saker om. Rimliga reaktioner finns knappt idag. Det är antingen svart eller vitt.

Meh, jag tycker fan deras senaste släpp (de senaste 15 åren) varit rakt igenom skräp om jag ska vara ärlig. Något undantag här och där. Jag blev bränd med SC2 och D3 därefter lärde jag mig läxan: Jag köper inte deras produkter förrän de recenserats och jag kan se spelmekaniken.

D4, så fort jag såg level-scaling, itemsen, statsen, web-shoppen, battle pass, live service så visste jag att det inte är för mig. Det är helt okej för mig, Blizzard skickade vidare stafettpinnen för länge sedan, och andra företag tog över.

Edit:

Såg denna efter jag skrev min post. Exakt så här liksom:
https://www.youtube.com/watch?v=eG_SllpH9bA&t=5s&ab_channel=T...

Exakt så, man får vara försiktig med vilka spel man spelar. Vissa företag försöker mjölka en liksom genom att utnyttja svagheter i vårt psyke.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag förstår ilskan hos folk.
Men jag tycker att OW2 är bättre än vad 1an var om man tittar på spelsättet, snabbare spel och slippa alla möjliga shields som evigt var uppe är ganska skönt.

Dock kör jag inte ranked längre utan nöjer mig med Mystical Heroes mode, där får man tillgång till alla heroes (om man nu får den som random)

Permalänk

Tycker oavsett vad att de flesta spel numer ser ut som Fortnite och anpassas efter små barn. Detta spel ser ut att ha en målgrupp på mellan 5-8 år med tanke på tonen i trailern, de fåniga rösterna och de gälla färgerna. Varför skulle vuxna bry sig om ett sånt här spel för det första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror jag la ner min wow karriär helt i wrath. vet jag hade nått år uppehåll mellan TBC och wrath också.

men ja wow var rätt kul i Vanilla och början på TBC men tyckte även vanilla/TBC gick ned sig ganska fort lite för rince n repeat för min smak och mellan raidandet spendera typ 4 dagar guldfarmande för att ha råd att raida kommande helg.

Körde på så hårt i TBC så att jag hade ett andra konto med en hunter som bottade 24/7 på en laptop jag hade liggandes brevid för att ha råd att raida 4-6 kvällar i veckan.

Blev permabannad runt 2015 på mitt main konto pga allt fuskande jag gjorde så inger jag kan rekommendera och har skött mig sen dess

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte overwatch 1 som jag tyckte var rätt kul. Overwatch 2 har jag testat en del men det faller mig inte i smaken. 1 an var bättre på det mesta dessvärre.
Tycker att de kunde haft båda kvar. Första gången jag känner mig snuvad på ett spel. Men när fysisk media förvinner är det såhär det kommer att vara antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är väl också den saken att de som har betalat för Overwatch 2 och förväntade sig att få PVE sedan blir grundlurade.

Ingen risk där då spelet är Free 2 Play.

Det som folk rasat mot bland annat är att många skins som tidigare gavs bort under event (halloween, julafton osv) numera kostar över 100kr. Jag överförde allting från Overwatch 1 som spelet gratis gett mig och som i tvåan (om man ens kan kalla det för tvåan) hade kostat mig flera tusen kronor.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Meh, jag tycker fan deras senaste släpp (de senaste 15 åren) varit rakt igenom skräp om jag ska vara ärlig. Något undantag här och där. Jag blev bränd med SC2 och D3 därefter lärde jag mig läxan: Jag köper inte deras produkter förrän de recenserats och jag kan se spelmekaniken.

D4, så fort jag såg level-scaling, itemsen, statsen, web-shoppen, battle pass, live service så visste jag att det inte är för mig. Det är helt okej för mig, Blizzard skickade vidare stafettpinnen för länge sedan, och andra företag tog över.

Edit:

Såg denna efter jag skrev min post. Exakt så här liksom:
https://www.youtube.com/watch?v=eG_SllpH9bA&t=5s&ab_channel=T...

Exakt så, man får vara försiktig med vilka spel man spelar. Vissa företag försöker mjölka en liksom genom att utnyttja svagheter i vårt psyke.

Haha du tror inte att alla gamingbolag försöker mjölka oss? Deras syfte är ju att få oss att spela deras spel så mycket som möjligt. Men om att det får dig att må bättre av att leva i tron att det bara är Blizzard så lev du i den världen

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Haha du tror inte att alla gamingbolag försöker mjölka oss? Deras syfte är ju att få oss att spela deras spel så mycket som möjligt. Men om att det får dig att må bättre av att leva i tron att det bara är Blizzard så lev du i den världen

Det finns fortfarande utvecklare som inte mjölkar sina kunder på alla deras pengar. Se bara på utvecklarna av Vampire Survivors eller Baldurs Gate 3.
Till och med Nintendo förtjänar cred för att så gott som alltid ge kompletta spelupplevelser utan att tvinga på folk season pass.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Spelat WoW i snart 20 år och känns ganska trist att se en före detta mästare i spelindustrin göra misstag efter misstag om och om igen...

Hoppas på ett Microsoft köp kan vända trenden.

Är väl inte så många av orginalutvecklarna kvar?
Rätt många har väl gått till Dreamhaven vill jag minnas

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Är väl inte så många av orginalutvecklarna kvar?
Rätt många har väl gått till Dreamhaven vill jag minnas

Jo, Samma med Overwatch och Diablo e.tc. ingen av de gamla rävarna finns kvar tyvärr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det finns fortfarande utvecklare som inte mjölkar sina kunder på alla deras pengar. Se bara på utvecklarna av Vampire Survivors eller Baldurs Gate 3.
Till och med Nintendo förtjänar cred för att så gott som alltid ge kompletta spelupplevelser utan att tvinga på folk season pass.

Jo det finns väl bättre och sämre företag. Men det är ju ingen som gör spel bara för det är lite kul, det går precis som med allt annat ut på att tjäna pengar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salmonboy:

Tycker oavsett vad att de flesta spel numer ser ut som Fortnite och anpassas efter små barn. Detta spel ser ut att ha en målgrupp på mellan 5-8 år med tanke på tonen i trailern, de fåniga rösterna och de gälla färgerna. Varför skulle vuxna bry sig om ett sånt här spel för det första?

För att gälla färger och fåniga röster inte är något som en vuxen bryr sig om? För att sånt inte hindrar en vuxen från att spela ett spel, ifall spelet är roligt?

Nu spelar jag inte OW2 överhuvudtaget i princip, men "ettan" kördes en hel del och visst fanns det en hel del roligt i det spelet, oavsett vilka färger och design som användes.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:
Skrivet av NaaR:

Tänka sig att man en gång i tiden var en Blizzard fanboy. Idag rör jag inte deras produkter ens om de är "gratis".

Så illa är det ju knappast. Folk överdriver något så fruktansvärt. Jag säger inte att dom alltid tagit rätt beslut men Blizzard har också blivit ett mobboffer som många tycker det är lite tufft att skriva saker om. Rimliga reaktioner finns knappt idag. Det är antingen svart eller vitt.

Varför skriver du att hans åsikt inte stämmer? Det är *HANS* åsikt. Du kan gärna ändra *din* åsikt, men försök inte ogiltigförklara *andras* åsikter.

Jag håller för övrigt helt med @NaaR här - Har tidigare kört både Warcraft och Diablo, men när jag läser listan över 'features' på nyare Blizzard-spel, tappar jag intresset. Oavsett pris.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Varför skriver du att hans åsikt inte stämmer? Det är *HANS* åsikt. Du kan gärna ändra *din* åsikt, men försök inte ogiltigförklara *andras* åsikter.

Jag håller för övrigt helt med @NaaR här - Har tidigare kört både Warcraft och Diablo, men när jag läser listan över 'features' på nyare Blizzard-spel, tappar jag intresset. Oavsett pris.

Skriver inte att hans åsikt inte stämmer. Var skriver jag det? Tycker bara folk tar i så fruktansvärt......

Försök gärna missförstå lite till när du ändå är igång.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Mycket smådetaljer men det som de flesta blivit arga på är att det inte är en uppföljare. Snarare ett Overwatch 1.2.
Att de brutit löften om PVE gjorde inte saken bättre heller.

Hur kommer det sig att folk inte säger detsamma om cod som i princip varit reskins i 5-6 år nu?
Jag som spelat ow sedan season 4 upplever ow som mycket fräschare och öppnar för mer individuellt spel med 5 manna comp. Som tank kan du uträtta mycket mer nu och behöver inte förlita dig på att ditt lag har medel i IQ.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Ryssfemma:

Hur kommer det sig att folk inte säger detsamma om cod som i princip varit reskins i 5-6 år nu?

Jag skulle chansa på att det har att göra med att hela PC-spelarbasen är borta, och om de nu finns folk som spelar på PC så kör de med controller då spelet är 100% anpassat för controller och ger stora fördelar med soft aimbot när man har controllern som styrdon.

Och controllerspelare är ju en egen sorts breed så att säga...

Samma sak håller på att hända med Apex Legends just nu, och det är ett jävla liv på nätet. Men snart slutar nog gnället då alla PC-spelare kommer försvinna.