Säljare på Amazon önskar retur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Lite det jag stör mig på i sådana här fall. Gör du som företagare fel så avbryt ordern. Visst, du kanske får en prick i Amazons protokoll, men du har ju faktiskt gjort fel.

Sedan så, returprocessen kanske gjorts om sedan jag sist returnerade något på Amazon. Men då var man tvungen att välja en orsak till returen och man kunde välja att man ville returnera för att man fått fel vara eller att den var trasig vilket inte stämmer. Eller så kunde man välja att det var en obehörig beställning eller att jag som kund ändrat mig. Vilket inte heller är rätt och dessutom implicerar att jag som kund gjort fel. Så vilken orsak ska man då välja?

Ingen av dom valen är något som stämmer in på situationen, på sikt så ger returer som denna även dig som kund dålig score hos Amazon och i förlängningen kan man få kontot avstängt. Det är så fyrkantigt att man inte heller kan förklara den speciella situationen för kundtjänst, för dom tar ändå bara på måfå ett av dom valen du har tillgång till via retursidan och dina kundmetrics försämras oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Troligen har man satt priset i SEK istället för EUR eller liknande.

Detta är skälet till att jag handlar på Amazon.se istället för Amazon.de. Man hittar galna prissättningar då och då!

Köpte en pryl för 39:- istället för 390:-, men säljaren uppmärksammade det aldrig. Själv insåg jag inte heller den extrema rabatten förrän långt i efterhand.

I mitt fall var det denna:
https://www.amazon.se/LIGHTNING-alternativ-flerf%C3%A4rgad-LE...

Permalänk
Medlem

Behåll miniräknaren och skit i att svara. Svarar du kommer de bara fortsätta för de tror dom har dig på kroken.

Sett förut att säljare försökt hota med såna saker bara för att du ska prutta i byxan och tro att du är kriminell.
Hade de inte hunnit skicka varan däremot hade du nog fått ett meddelande i stil med att avbryt gärna din order annars blir jag av med jobbet och min döende mamma kommer få sova på gatan.
Vilket inte heller iofs stämmer.

Men de försöker oftast med allt för att du ska antingen bli rädd eller känna medlidande och göra som de vill. Så lyssna på Amazon och njut av ditt köp

Permalänk
Medlem

Amazon verkar fixa så att alla miniräknare blir returnerade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mennoo:

Amazon verkar fixa så att alla miniräknare blir returnerade...

Dom 25 jag beställde kommer i eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Dom 25 jag beställde kommer i eftermiddag.

Du måste räkna en jäkla massa om du behöver 25st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Dom 25 jag beställde kommer i eftermiddag.

Trodde "Professor Kalkyl" var en fiktiv karaktär? 🧐😅🤑

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Du måste räkna en jäkla massa om du behöver 25st.

De ryms nog, ovanpå ett svårsålt och stort lager med skithuspapper.

Edit: språk

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

De ryms nog, ovanpå ett svårsålt men stort lager med skithuspapper.

Ja typ.
Om någon behöver en miniräknare, ser bästsäljaren och köper en (1) så är det någ inte mycket att gorma om.
Om man däremot köper 25st så blir det nog knepigare att hävda något i stil med "go tro" eller vad man nu skall kalla det i dessa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Du måste räkna en jäkla massa om du behöver 25st.

Köpte dom till firman, blir mycket att räkna på där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mennoo:

Amazon verkar fixa så att alla miniräknare blir returnerade...

Köpte faktiskt två då jag ville jämföra Casio och TI. Casio-räknaren har blivit avbruten av Amazon, men inte TI-räknaren än så länge. Men jag antar den blir det snart anars blir det spännande ikväll då jag väntar en annan Airmee-leverans då de också ska leverera räknaren.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett gäng sådana köp och fått ett par meddelanden från säljare via Amazon. Jag har inte svarat...

PS. Köpte denna imorse för 26kr..
https://www.amazon.se/-/en/dp/B09Q34DBDL

DS.

Ref-länk raderad
Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om att någon säljare önskar retur.
Kan ju tänka mig att returhanteringen för dessa, samt frakten i båda riktningar, borde göra det mindre lönsamt.
Men visst, det är kanske enklare att begära retur än att begära mer pengar.

Sen när det gäller Amazon så tycker jag det fungerat väldigt smidigt i allmänhet. Beställt rätt mycket därifrån och därmed har det inte heller gått helt rätt direkt varje gång, men det har nog alltid löst sig på ett bra sätt för mig som köpare.
Var väl någon gång som varan inte alls kom, men där jag väntat lite för länge med att efterfråga den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Köpte dom till firman, blir mycket att räkna på där.

Resell AB eller?

Permalänk
Rekordmedlem

Apropå priser så finns det gratis-appar som emulerar kalkylatorer så jag tycker inte att 200 kr är ett orimligt pris för funktionen kalkylator, jag har själv köpt en ny mobil för 95 kr och den kan köra en sådan emulator så varför skulle en dedikerad kalkylator behöva vara mycket dyrare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Resell AB eller?

Nä dom härjar väl bara i Örebro? Jag Tradera-horar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apropå priser så finns det gratis-appar som emulerar kalkylatorer så jag tycker inte att 200 kr är ett orimligt pris för funktionen kalkylator, jag har själv köpt en ny mobil för 95 kr och den kan köra en sådan emulator så varför skulle en dedikerad kalkylator behöva vara mycket dyrare ?

Är touchskärmar ett produktivt arbetsredskap? Mina erfarenheter kan besvara på detta med ett högljutt nää. Därefter hur ska skolväsendet reglera de nationella proven inom matematik, om eleven tillåts bruka en öppen handdator som på ett vims kan teckna en lösning på problemet?

Svaret är en del av helheten, men hur kom hen fram till svaret är massan i pappret. Eftersom detta styrker din momentana förmåga eller kunskap i ämnet.